Aihe: musan kuuntelu
1
Anonyymi muusikko
27.12.2002 23:11:20
missähän mahtaa olla vika, kun kuuntelee koneella musiikkia, ni se on välillä kun veden alla kuuntelis?
kuulokkeilla tulee vasempaan korvaan aika paljon kaikua. se silleen pulputtaa se ääni. hankala selittää, eikä varmaan oo ihan aluekaan oikea, mutta...
väsynyt
27.12.2002 23:57:05
missähän mahtaa olla vika, kun kuuntelee koneella musiikkia, ni se on välillä kun veden alla kuuntelis?
kuulokkeilla tulee vasempaan korvaan aika paljon kaikua. se silleen pulputtaa se ääni. hankala selittää, eikä varmaan oo ihan aluekaan oikea, mutta...

Mikä kortti, mikä käyttis, mikä soitin?
askomiko
28.12.2002 17:39:15
Huonosti koodatusta MP3:sta. Alle 160kbps-mp3:aa kuunnellessa ahistaa kun kaikki muttuu niin vetiseksi muhjuksi... Rumpujen pellit pahimpina.
Loppu vainen.
Jaymz
28.12.2002 20:07:21
Huonosti koodatusta MP3:sta. Alle 160kbps-mp3:aa kuunnellessa ahistaa kun kaikki muttuu niin vetiseksi muhjuksi... Rumpujen pellit pahimpina.

Mut eiks toi 128kbps oo sentään jo CD laatu?
Anonyymi muusikko
28.12.2002 20:44:19

Mikä kortti, mikä käyttis, mikä soitin?

joku Avance AC97 en tiiä onko se sen kortin nimi. mutta kortti on integroitu. käyttiksenä Xp ja soittimena Winamp 2.5E
jPekka
28.12.2002 22:12:41

No ei tosiaankaan ole. 128 on yleensä ihan kuunneltava, mutta diskanttipää ja tilantuntu vaimenevat silti korvinkuultavasti. Riippuu tietysti myös koodausalgoritmista ja sen asetuksista.

.
Anonyymi muusikko
29.12.2002 01:52:18
ja täytyy vielä lisätä, että entisellä vanhalla paskalla koneella ei ollu tämmöstä ongelmaa, vaikka samoja kappaleita on
poppamies
29.12.2002 12:11:10

ja täytyy vielä lisätä, että entisellä vanhalla paskalla koneella ei ollu tämmöstä ongelmaa, vaikka samoja kappaleita on

Valitettavasti saattaa olla niin että vika on siinä uudessa integroidussa äänikortissa.
Se ei auta vaikka olisi uusi 1000 tai 1500 kuutioinen kone jos sinne on ympätty jotain p***aa väliin.
En itse kyllä milloinkaan ostaisi konetta missä on integroitu ääni tai näyttökortti.
Voikohan näihin uusiin koneisiin missä on itegroidut kortit laittaa tilalle parempi? Siitä on kauan kun mulla itellä oli Aptiva missä oli integroitu näytönohjain. Ei ollut muuta kun harmia koko koneesta!
Fortune
29.12.2002 20:37:54

Voikohan näihin uusiin koneisiin missä on itegroidut kortit laittaa tilalle parempi? Siitä on kauan kun mulla itellä oli Aptiva missä oli integroitu näytönohjain. Ei ollut muuta kun harmia koko koneesta!

Voi vaihtaa paremman tilalle, emolevyllä oleva integroitu pitää vain pistää pois päältä joko biosista tai jumppereilla.

Jollei halua esimerkiksi kahta näyttöä käyttöön siis.
Puuro ei ole fysikaalinen totuus.
Kläp.
askomiko
29.12.2002 20:40:36

Ei. 128:lla kaikki muuttuu vähäsen muhjuksi. MP3:n tuomat prötöt on näitä: virvelin "pam" muuttuu -> "plöts", ihan kuin soittaisi vedessä. Kaikki pellit sanoo "kräskräskräs":n sijaan "whooshwhooshwhoosh". No, 128:aa sentään voi vielä kuunnella, mutta ei se mikään hifi ole. Yläpään vaimentumisesta en välittäisi yhtään, jos noita mössööntymisiä ei tulisi. Suhinakin kiusaisi vähemmän.
Loppu vainen.
E-Juhani
30.12.2002 18:23:53

joku Avance AC97 en tiiä onko se sen kortin nimi. mutta kortti on integroitu. käyttiksenä Xp ja soittimena Winamp 2.5E

AC`97 eli Audio Codec ´97 on 20 bittinen yhdysrakenteisille
emolevyille kehitelty audioarkkitehtuurimääritys.Itse piiri voi olla kenen tahansa valmistama. (AC 97 sound System).
AC 97-emon kanssa voi käyttää erillistä äänikorttia ilman sen kummempia ongelmia,näin olen lukenut.
Mutta itselläni oli ongelma Win 2000:en kanssa,kaiuttimista
kuului inhottava naputus,käytin erillistä musiikkikorttia ja otin biosista AC 97:an pois päältä ei kummentanut asiaa
yhtään,naputus jatkui vaan.Win XP:n kanssa ei ongelmaa.????
Anonyymi muusikko
30.12.2002 20:27:21

AC`97 eli Audio Codec ´97 on 20 bittinen yhdysrakenteisille
emolevyille kehitelty audioarkkitehtuurimääritys.Itse piiri voi olla kenen tahansa valmistama. (AC 97 sound System).
AC 97-emon kanssa voi käyttää erillistä äänikorttia ilman sen kummempia ongelmia,näin olen lukenut.
Mutta itselläni oli ongelma Win 2000:en kanssa,kaiuttimista
kuului inhottava naputus,käytin erillistä musiikkikorttia ja otin biosista AC 97:an pois päältä ei kummentanut asiaa
yhtään,naputus jatkui vaan.Win XP:n kanssa ei ongelmaa.????

ei se mitään ainakaan naputa. mutta pitääkö miun vaihtaa äänikortti, että rupee toimimaan niinku vanhassa koneessa?
E-Juhani
30.12.2002 21:08:22

ei se mitään ainakaan naputa. mutta pitääkö miun vaihtaa äänikortti, että rupee toimimaan niinku vanhassa koneessa?

Se jos olis erillinen äänikortti pystyis sillä ainakin
testaamaan johtuuko tuo kyseinen ongelma kortista ,ATK-liikkeissä monesti käyttävät juuri tuota systeemiä että
kokeilevat ensin asentaa uudet ajurit, jos se ei tepsi
niin uusi kortti paikalleen jne.
Anonyymi muusikko
02.01.2003 02:51:18
Mä eksyin Soundblaster Audigyn mukana tulleita juttuja tutkiessani semmoseen ohjelmaan missä pääs muokkaamaan noita kuunteluolosuhteitaan sen mukaan millasessa paikassa systeemi on. Voi siis olla et sulla on päällä just joku tommonen simulointi. Eli konees luulee et se on vaikka jossain sukellusveneen ohjaamossa ja on muokannu saundejaan sillein et sen pitäis kuulostaa siellä hyvältä.

joo. soundeffectien environment on kohassa none. mutta tänään löyty vika. mikserissä oli semmoinen liuku kun 3Ddepth. sen kun pisti nollille, ni parani huomattavasti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)