Aihe: Fostex 2412 mixeri ja phantom 1 | |
---|---|
![]() 29.12.2002 11:14:50 | |
Fostexin mixeri, Model 2412 ja yli kymmenen vuoden jälkeen törmäsin ongelmaan, joka ei vaan ratkea, vaikka kuinka manuaalia lukisin. Phantom virta...miten saan mikrofonini toimimaan? Olen kytkenyt pöydästä phantomin päälle, punainen phantomvalo palaa, oikeiden raitojen merkiksi, mutta signaalia ei mene pöytään. Onkohan jotain, jota en ole huomannut? Muuta en ole tehnyt, kuin phantomvirta päälle ja mikrofoni kiinni. Onko siis jotain muuta vielä, mitä pitää tehdä, mitä en ole huomannut? Omistan myös Fostexin VF-16 digiraiturin ja siinähän riittää, kun asettaa phantomin päälle, tämä eliminoi myös sen, että mikrofoni olisi viallinen. VF-16:ssa se toimii hienosti! Olisin kerrassaan tyytyväinen, jos joku vielä muistaisi niinkin vanhaa pöytää, kuin 2412, joka muuten on hieno peli. Mikrofoni, jota kokeilin on AKG C 2000 B. Saattaahan tietenkin olla niin, että pöytä on siltä osin rikki. Muuten kyllä pelittää mainiosti. Dynaamiset mikrofonit pelaa hyvin, samoin muutkin käyttämäni toiminnot. Phantom on se ongelmani, joten heittelen tänne kysymyksen, jos vaikka joku osaisi vinkkejä antaa. vanha, mutta edelleen elossa! | |
![]() 29.12.2002 22:10:10 | |
Olisikohan sen mikserin xlr-jakit kytketty eri tavalla kuin VF:n vastaavat? XLR:iä on tietääkseni kytketty aikojen saatossa monella eri tavalla ja se mikseri saattaa olla niin vanha että se ei noudata nykypäivän käytäntöjä ja tarvitse jonkun adapterin tai ristiinkytketyn piuhan sitä varten. | |
![]() 30.12.2002 09:06:55 | |
Mulla on tuo samainen tiski ja phantom toimii ihan normaalisti. Phantomhan laitetaan ko. pöydässä päälle 8-kanavan ryhmissä - oletko kokeillut kaikkia kolmea ryhmää? Mun 2412 on muuten vuosimallia 1992. | |
![]() 30.12.2002 09:08:17 | |
Mulla on muuten myös alkuperäinen manuaali, joten jos sulta puuttuu niin voin ottaa sulle kopsut. | |
![]() 30.12.2002 10:12:00 | |
Mulla on tuo samainen tiski ja phantom toimii ihan normaalisti. Phantomhan laitetaan ko. pöydässä päälle 8-kanavan ryhmissä - oletko kokeillut kaikkia kolmea ryhmää? Mun 2412 on muuten vuosimallia 1992. Kaikkia kolmea ryhmää olen kokeillut ja kaikki näyttäis olevan ok, mutta signaalia en saa pöytään menemään. Alkuperäinen manuaali minullakin on, sellainen musta puolikovakantinen englanninkielinen. Onko sama manuaali? kannessa lukee "Mixing console Model 2412, Operation manual"...Vuosimallia -92 on minullakin. Soittelin Noretronillekin, eikä siellä juuri osattu mitään sanoa, mitä en jo itse olisi tiennyt. Saattaa olla huollon paikka. Kaikinpuolin muuten olen ollut tyytyväinen tiskiin. vanha, mutta edelleen elossa! | |
![]() 30.12.2002 10:17:34 | |
Olisikohan sen mikserin xlr-jakit kytketty eri tavalla kuin VF:n vastaavat? XLR:iä on tietääkseni kytketty aikojen saatossa monella eri tavalla ja se mikseri saattaa olla niin vanha että se ei noudata nykypäivän käytäntöjä ja tarvitse jonkun adapterin tai ristiinkytketyn piuhan sitä varten. Tämä kävi kyllä mielessäni, jotain tuollaista saattaisi olla, mutta Mikael kertoo omistavansa samanlaisen pöydän ja phantom toimii hienosti. Kiitos vinkistä, tutkin kyllä tuonkin asian, ennenkuin lähden roudaamaan tiskiä huoltoon. vanha, mutta edelleen elossa! | |
![]() 30.12.2002 11:25:01 | |
Hmm... lonkalta veikkaisin että tiskistä on kärähtänyt se konkka joka varaa ton pahnttom-virran. Ei liene iso remontti. Juh. Mun manuaali on tuo samainen opus ja olen myös kovasti tyytyväinen tiskiini. Jos nyt jotain voisi toivoa, niin direct-out kanavan A-lohkossa olisi loistavuutta. Täysin modulaarinen rakenne on etu, jota osaa arvostaa kun vain yksi kanava pitää viedä huoltoon... nykyäänhän nuo tämän hintaluokan tiskit ovat pääsääntöisesti koottu yhdelle isolle piirilevylle ja kun jotain menee rikki, niin koko tiski pitää kiikuttaa huoltoon. Paljonkos muuten maksoit omastasi? Mä maksoin muistaakseni 7500mk neljä vuotta sitten. Ovh vuonna 1992 on ollut n. 40000mk. | |
![]() 30.12.2002 14:26:44 | |
Hmm... lonkalta veikkaisin että tiskistä on kärähtänyt se konkka joka varaa ton pahnttom-virran. Ei liene iso remontti. Paljonkos muuten maksoit omastasi? Mä maksoin muistaakseni 7500mk neljä vuotta sitten. Ovh vuonna 1992 on ollut n. 40000mk. Taidan kiikuttaa kaikesta huolimatta koko tiskin huoltoon, sille ei oo mitään huoltohommia tehty koko aikana, ainoastaan pidetty hyvin ja hellästi :-) Selviää tuo phantom-ongelma siinä samassa...toivottavasti. Ei se olekaan vuosimallia 92, vaan kaivoin paperit esiin ja oon hankkinu sen vuonna 91, juuri ennen kuin arvonlisäverot iski rajusti, joten lähellekään tuollaisia summia en maksanut, vaikka uutena pöydän silloin hankin. Ostin sen ns. "kreivin aikaan." Sinä oot tehnyt aikoinasi hyvät kaupat! vanha, mutta edelleen elossa! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)