Aihe: Mitä mieltä rahastus levyistä?
1 2
Listen
05.08.2004 10:16:13
Varsinaiset rahastuslevyt on kuitenkin vielä käsittelemättä.

Niin ovat: "Smurffit". :)
"Me ollaan Kotiteollisuus ja meidän mielestä kaikki naiset pitäisi tappaa!" -Jouni Hynysen avaussanat feministipunkyhtye Haarakiilan setin jälkeen.
sub zero
05.08.2004 11:22:38
Niin ovat: "Smurffit". :)

Smurffi-levyjen tarkoitus on kai tavoittaa uutta kohdeyleisöä... Periaatteessa jonkun tietyn musiikin tuominen uudelle kohdeyleisölle uudelleensovituksen kautta on hyvä idea, mutta tässä tapauksessa tekisi mieli sanoa jotain muuta
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Fat Tony
05.08.2004 14:00:30
Remix on ihan OK, jos alkuperäisessä on todella huono soundi. Esimerkkinä Kovenantin In Times Before The Light. En ole kyllä remixattua kuunnellu, mutta luulisi että se kuulostaisi paljon paremmalta
TurOl
06.08.2004 15:14:52
Mm. useilla brittibändeillä b-puolet ovat olennainen osa tuotantoa, joten niiden julkaiseminen kokoelmana saattaa olla ennemminkin kulttuuriteko kuin rahastusta. Mielestäni esim. Sueden Scifi Lullabies -b-puolikokoelma on jopa yhtyeen parhaita levyjä.
Pantse
06.08.2004 15:46:36
Mun mielestä hittikokoelmat, b-puolikokoelmat livelevyt ovat yleisesti ihan jees, hyvä tapa tutustua "uuteen" artistiin, niinkuin on jo mainittu. Mutta joskus kyrsii se tapa, miten levy-yhtiöt levyjä julkaisevat. Esimerkkinä sellaiset tuplalevyt, joissa on toisella levyllä hittejä, toisella harvinaisuuksia. Tällöin suurin osa kuluttajista ostaa levyn niiden hittien vuoksi, mutta heitä ei välttämättä b-puolet juuri kiinnosta. "Tosifaneilla" taas joutuvat ostamaan levyn niiden harvinaisuuksien vuoksi, kun niitä ei vielä millään levyllä ole, hittilevyä he eivät tarvitse, sillä heillä jo hallussaan kaikki albumit. Levy-yhtiöt saa kätevästi rahat pois molemmilta ostajaryhmiltä, ovelaa, mutta näin kuluttajana se pelkästään ottaa aivoon.

Toinen asia, mikä nyppii on se, kun artisti julkaisee uuden levyn ja kaikki fanit ostavat tietysti levyn heti, kun se on kaupoissa. Sitten joskus puolen vuoden kuluttua levy-yhtiö päättää julkaista jonkun "special edition"-uusintapainoksen, jossa on mukana jotain extrasälää, mikä voisi mahdollisesti fanejakin kiinnostaa. Sitten pitäisi taas ostaa uusi painos vanhasta levystä, ja levy-yhtiöiden kirstuihin virtaa lisää rahaa. Tämän tyyppiset levyt ovat mielestäni todellisia rahustuslevyjä.
"Kun mä en oikein osaa soittaa kitaraa, enkä mä niitä biisejäkään osaa tehdä, niin mä vaan koetan roikkua mukana ja olla hyvä esiintyjä."
Sammakko
06.09.2004 14:16:53

Best offien kautta bändiin tutustuminen voi olla erittäin turhauttava kokemus. Nimittäin sitten kun haluat kuulla niitä muita albumeita niin oletkin jo kuullut niistä parhaat palat.

Tässä se on! Tätä mieltä olen just!
"Hay que ser muy limpio, es la sangre de Nuestro Senor Padre Eterno."
Mako
06.09.2004 23:26:46

En ole koskaan ymmärtänyt "rahastus"-käsitettä. Kenenkään ei ole pakko ostaa mitään levyä. Mitä enemmän on tavaraa tarjolla, sen parempi faneille/kaikille. Menkää kotiinne, täällä ei ole mitään nähtävää.
"Kuka minä on? Missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston."
Umpihullu
07.09.2004 08:01:57
B -puolikokoelmat ovat helekutin hyviä. Normaalikokoelmat ovat myös hyviä, jos siihen on huolella valittu kappaleet. Kokoelmissa on se hyvä puoli että jos lähtee vaikka autolla pitkälle matkalle ja haluaa kuunella tietyn bändin rallatuksia niin ei tarvitse ottaa sitä 15 levyn satsia mukaan vaan ottaa mukaan kultakin bändiltä kokoelman. Mutta kaikista parhaita ovat ne kokoelmat, jotka on itse poltettu, silloin saa aina ne biisit mukaan jotka miellyttävät omaa korvaa eniten.
Onko Kiss julkassut yhtään kokoelmaa :)
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)