Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aria Pro II-bassot
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Pekka J.
01.09.2004 00:19:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin arvon aseveljet. Ajattelin että voisi ottaa puheenaiheeksi legendaariset Aria Pro II beissit, kun niistä haun mukaan ei ole vielä kunnon keskustelua syntynyt. Kertokaas omia mielipiteitänne/kokemuksianne kyseisistä laitteista ja toki mielellään saa esittää oman ariansa, jos semmoinen itseltä löytyy :)
 
Itselläni on vähäsen aikaa sitten ostettu Aria Pro II Rev-Sound, joka on ilmeisesti valmistettu 80-luvun alkupuolella. Specsit näyttävät olevan melko samat ellei identtiset joidenkin SB1000-mallien kanssa, eli neckthrubody, aktiivimikki, 6-asentoinen brightness-säädin jne. Lapa ainoastaan poikkeaa "perinteisemmistä" Arian lavoista. Jos jollain on tarkempaa tietoa kyseisestä mallista, niin olisin kiitollinen. Laitan omaksi kuvaksi tuon basson, jos joku tunnistaisi siitä tarkempia tietoja.
 
Omat kokemukset ovat Arian bassoista olleet mieleiset. Kaula on käteensopiva, hyvä soittotuntuma ja soundit ovat olleet mukavat ja hyvin säädettävät. Etenkin soundimaailma tuntuu mukavan menevän laajalle tässä Rev-Soundissa, mutta ei myöskään poismyymässäni Arian RSB-Deluxessakaan moittimista löytynyt tässä suhteessa. Omille soitoilleni sopiva peli, eikä myöskään kallis. Hinta/laatusuhde kohdillaan.

Miinuksena voisin sanoa ainakin tuon Rev-Soundin kohdalla sen raskaan painon, mikä tosin vaikuttaa positiivisesti soundiin, mutta se on totuttelukysymys(saa nähdä kiroanko kyseisen basson 20v kuluttua selkävaivojen takia;). Toinen harmillinen juttu on kyseisen Arian huolto-ominaisuudet sähköpuolella, johonka uusien osien saaminen näyttää olevan melko kiven alla. Itse jouduin tuota Rev-Soundia huollattamaan sähköpuolelta, kun antoi jonkin osan vaurioitumisen syystä liikaa ulostuloa, mutta homma saatiin kuriin vastuksella (onneksi huollatusmaksuja en itse joutunut juuri soittimen ostaneena maksamaan).
 
Noniin, nyt annetaan teille välillä suunvuoroa kun olen suu vaahdossa paahtanut omasta bassosta :)
 
Listen
01.09.2004 13:24:23 (muokattu 02.09.2004 08:37:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori kun menee pikkuisen ohi aiheen, en viitsi aloittaa uutta ketjua. Eli tekeeköhän näillä nykyisillä Arian presari/jatsari-kopioilla mitään? 150 euroa ei olisi paha hinta, ja leppärunko näkyisi olevan (hmm, viime viikolla sivuilla muistaakseni luki agathis-runko??).
 
http://www.ariaguitars.com/int/titles/stg/stg.html
 
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm?act=tuotteet&pid=2&mgid=6&sgid=4
 
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm?act=tuotteet&pid=3&mgid=6&sgid=4
 
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm?act=tuotteet&pid=4&mgid=6&sgid=4
 
EDIT:
Aria Pro II:sta on joskus tullut kokeiltua. Hyvältä vaikutti, mutta siihen aikaan en ymmärtänyt bassoista sen kummemmin...
 
"When a stupid man is doing something he is ashamed of, he always declares that it is his duty." - George Bernard Shaw
Jalmus
04.09.2004 15:00:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläni oli Aria Pro II tuossa muistaakseni 1989 parin kuukauden ajan. Nuori poika ei sillon tajunnut, miten hyvä basso se oli varsinkin hinta/laatusuhde huomioon ottaen. Soundi oli tanakka kuin mikä ja se oli mukava käteenkin. Mutta kun piti saada joku Fenderin ritsa, merkki ratkaisi! Ihan 100% rehellisesti voin nyt jälkikäteen todeta, että se Aria oli paljon parempi kuin se sitä seurannut Venteri. Jos olisin ollut asioista perillä tuolloin paremmin, olisin luultavasti säilyttänyt kyseisen basson itselläni jonain 3.-4. bassona ihan tähän päivään saakka.
 
Mitä tästä opimme taas kerran? Merkki ei takaa laatua ja ns. halpismerkeistä voi löytyä todellinen helmikin, jos säkä käy.
 
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
kurmo
04.09.2004 15:51:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on jostain '80-luvun loppuvuosilta oleva XRB. Värkissä on melkoisesti jasson näköä, mutta lapa on huomattavan erilainen muistuttaen lähinnä Jacksonin hevikeppien vastaavia. Löytyy passo- ja jassomikit sekä aktiivielektroniikka, joka tosin tästä yksilöstä on sökönä. Tatsi vehkeessä on mielestäni oikein hyvä, vehje sopii mun kouraan paremmin kuin moni muu. Olipa vielä saaterin halpakin, alle kahdellasadalla eurolla lähti mukaan. Budjettia oli enemmän, mutta ku halvalla sai sopivan ni minkäs teet ;-) Tarkoitus ois tässä jossain vaiheessa kuoria finishit pois ja katsoa minkälaista puuta sieltä alta paljastuukaan. Jos on nättiä, ni vois petsata. Samassa yhteydessä nuo aktiivielektroniikat saavat kyytiä ja mikkejäkin vois koeluontoisesti vaihtaa.
 
Summa summarum, oikein oiva basso.
 
Ei se mitään.
hollstro
04.09.2004 15:54:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli 80-luvun puolivälistä vuoteen 1990 Aria Pro II SB 1000. Läpikuultava keltainen, aktiivielektroniikalla ja tietysti ajan henkeen vilkkuvalla ledillä, messinkisellä satulalla ja tallalla varustettu painava sustain-hirmu. Vaihdoin sitten sen Warwickin Streameriin. No, ei ole mulla enää sitäkään. Kumpaakaan ei ole ikävä.
 
Aria Pro II:set, nimenomaan nuo SB:t oli tuolloin 80-luvulla muodissa ja haluttujakin. Vaikutteensa soitin oli saanut selvästi boutique-bassoista tyyliin Alembic. Soundi on melko keskialuevoittoinen ja omanlaisensa, erottuva. Soitin oli niin hyvin tehty kun nyt sarjatuotantosoitin voi olla ja milestäni hemmetin paljon paremmin kuin tuon ajan USA-vehkeet, joiden laadun all time low osui (taas mun mielipide) juuri tuonne 70- 80-luvun vaihteeseen.
 
Ekan Aria Pro II SB:n näin Cisse Häkkisellä 70-luvun lopulla/80-luvun alussa ja ihmettelin että mikä ihme se oli. Kohta niitä rupesi näkymään muillakin ja ehkä kaikkein tunnetuin suomalainen basisti SB:n kimpussa oli aikoinaan Hassisen Koneen Jussi Kinnunen. Nythän Jussilla on hyvin Aria-henkisiä Peaveyn bassoja.
 
Kasaribasisteista Duran Duranin John Taylorilla oli näyttävä endorsement-diili Arian kanssa. Bändistä voi olla mitä mieltä tahansa (mie en tykkää) mutta tää Taylor on tsekkaamisen arvoinen. Yksi niitä harvoja joilla on oma tunnistettava tyyli ja soundi.
 
Ennustan noille Aria Pro 2:lle, nimenomaan malleille SB 1000 ja 2000 jonkunlaista revivalia ja suosion nousua soitinharrastajien keskuudessa. Joten jos sulla on sellainen, pidä se. Soittimena se on aivan ammattilaistasoa rakenteensa ja materiaaliensa laadun osalta.
 
Vemmy
06.09.2004 11:51:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli huuto.netissä vierailtuani mieleen ( http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=10864130 ), että olihan itselläkin joskus Arian basso, eli samanmoinen kuin tuossa linkissä. Tarkasta mallista en ole ihan varma, mutta samannäköinen ja samoin varusteltu vermes.
 
Se oli jännä peli, vaikka mitä teki ja miten soitti, niin soimaan sitä bassoa ei saanut. Yksi syy saattoi olla siinä, että kyseinen yksilö oli hiottu eroon maalipinnastaan, ja kun viimeksi sen näin (nykyinen omistaja kuuluu tuttavapiiriin), niin laskin piruuttani että runko oli tehty kahdeksasta tai seitsemästä laudanpalasta, eli melkein oli jo lastulevyä mutta hiukan enemmän puun näköistä. Ja tuo saippuapalaksi naamioitu passomikki oli myös sen luokan tuttavuus, että oksat pois. Ehkä se sitten oli hyvä basso, mutta minä en vaan silloin (enkä nytkään sitä kokeiltuani) ymmärrä hyvän päälle.
 
Oli siinä hyvätkin puolensa, eli kyllä se vireessä pysyi ja sain siitä vaihdossa saman mitä olin itsekin siitä maksanut. Muita hyviä puolia ei tule mieleen.
 
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
hollstro
06.09.2004 12:26:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli huuto.netissä vierailtuani mieleen ( http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=10864130 ), että olihan itselläkin joskus Arian basso, eli samanmoinen kuin tuossa linkissä. Tarkasta mallista en ole ihan varma, mutta samannäköinen ja samoin varusteltu vermes.
 
Se oli jännä peli, vaikka mitä teki ja miten soitti, niin soimaan sitä bassoa ei saanut. Yksi syy saattoi olla siinä, että kyseinen yksilö oli hiottu eroon maalipinnastaan, ja kun viimeksi sen näin (nykyinen omistaja kuuluu tuttavapiiriin), niin laskin piruuttani että runko oli tehty kahdeksasta tai seitsemästä laudanpalasta, eli melkein oli jo lastulevyä mutta hiukan enemmän puun näköistä. Ja tuo saippuapalaksi naamioitu passomikki oli myös sen luokan tuttavuus, että oksat pois. Ehkä se sitten oli hyvä basso, mutta minä en vaan silloin (enkä nytkään sitä kokeiltuani) ymmärrä hyvän päälle.
 
Oli siinä hyvätkin puolensa, eli kyllä se vireessä pysyi ja sain siitä vaihdossa saman mitä olin itsekin siitä maksanut. Muita hyviä puolia ei tule mieleen.

 
Tämä Aria Pro II ei ole SB-sarjaa. Vain etunimi on sama. Tässä linkki josta voi tsekata miltä SB:t näyttävät: http://www.therathole.org/guitars/m … oldout/ariaproii_foldout_3.jpg.html
 
JKH
06.09.2004 12:55:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli huuto.netissä vierailtuani mieleen ( http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=10864130 ), että olihan itselläkin joskus Arian basso, eli samanmoinen kuin tuossa linkissä. Tarkasta mallista en ole ihan varma, mutta samannäköinen ja samoin varusteltu vermes.
 
Se oli jännä peli, vaikka mitä teki ja miten soitti, niin soimaan sitä bassoa ei saanut. Yksi syy saattoi olla siinä, että kyseinen yksilö oli hiottu eroon maalipinnastaan, ja kun viimeksi sen näin (nykyinen omistaja kuuluu tuttavapiiriin), niin laskin piruuttani että runko oli tehty kahdeksasta tai seitsemästä laudanpalasta, eli melkein oli jo lastulevyä mutta hiukan enemmän puun näköistä. Ja tuo saippuapalaksi naamioitu passomikki oli myös sen luokan tuttavuus, että oksat pois. Ehkä se sitten oli hyvä basso, mutta minä en vaan silloin (enkä nytkään sitä kokeiltuani) ymmärrä hyvän päälle.
 
Oli siinä hyvätkin puolensa, eli kyllä se vireessä pysyi ja sain siitä vaihdossa saman mitä olin itsekin siitä maksanut. Muita hyviä puolia ei tule mieleen.

 
Itselläni oli eka bassona myös moinen peli. Ei sitä saanut oikein soimaan ja sounditkin oli "hieman" erikoiset. No vika saattoi olla tosin myös soittajassa. Talla katkoi kieliä jatkuvasti. Sen jälkeen ei ainoatakaan kieltä ole katkennut soittamalla. Arvonsa säillytti tosiaan hyvin. Saman sain myydessä, minkä olin maksanutkin. Tuo mallimerkintä olis kyllä kiva tietää???
 
"Miksi pitää aina mainita, jos joku on maailmankuulu, jos hän kerran on maailmankuulu?" -Markus Kajo
Vemmy
06.09.2004 16:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä Aria Pro II ei ole SB-sarjaa. Vain etunimi on sama. Tässä linkki josta voi tsekata miltä SB:t näyttävät: http://www.therathole.org/guitars/m … oldout/ariaproii_foldout_3.jpg.html
 
Juu ei ole, vaan CSB-sarjaa, joka löytyy tuon cataloogin seuraavalta sivulta, eli mitä ilmeisimmin saman aikakauden tuote mutta halvemmasta päästä.
 
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
käki
06.09.2004 16:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K-Apajalle on tullut tommonen:
 
http://www.kitarapaja.com/pics/ariapro21.jpg
 
Ja se Dean Markleyn mikillä varustettu on siellä edelleen myös.
 
Viina, huumeet, tupakka, kahvi ja Manowar tappavat.
Pekka J.
06.09.2004 21:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K-Apajalle on tullut tommonen:
http://www.kitarapaja.com/pics/ariapro21.jpg

Juuri kyseisen pelin kävin ostamassa. Loistosaundit saa irti. Se tuli tänään viimeistään todistettua reenikämpällä kunnon vahvistimen kanssa soitellessa.
 
Se Dean Markey-mikillä varustettu peli oli testatessani myös melko mukavan tuntuinen, mutta enemmän tykkäsin tuon ostamani soundimaailmasta, jokseenkin paremmin säädettävissä ja säätövaraa enemmän. Dean Markleyllä varustettu taisi olla jokin SB600-malli. Siellä vielä oli mielestäni yksi Aria lisää viimeksi käydessäni, mistä tuolla netin puolella jostain syystä ei ole kuvaa. Kannattaa toki käydä testailemassa Kitarapajan puolella noita.
 
Royal Banzai
06.09.2004 22:35:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Jukka Jylli soittanut Kingston Wallissa noilla? Oli miehellä kova soundi. Mutta oli kova mies soittamaankin...
 
erben
06.09.2004 23:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukalla on niitä ainakin kaksi.
 
Mikko.R
07.09.2004 13:07:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta löytyy vm 78-84 Aria Pro 2 SB700. Passiivi malli ja tumma väritykseltään. Tuosta SB700 jutusta en ole ihan 100 varma, mutta hyvin lähellä ainakin... :)
 
Soundi "kuulas" ja hyvin erottuva. Hintaansa nähden erittäin mallikas soitin. Erittäin hyvä yksilö.
 
-jj-
07.09.2004 19:32:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu niin kuin joku on jo huomannut aikaisemmista kirjoituksistani, oli minun ensimäinen oma basso AriaProII XRP sarjaa. No sehän oli käteen vallan mainio (on toki vieläkin), mutta sitten kerran eräänä tylsänä päivänä aloin kovertamaan bodyyn Boss HeavyMetal särkijän mentävää reikää, niin huomasin, että koko body oli koottu rimoista. Oli se nuorelle miehelle kauhea pettymys kun olin sitä kokopuusta veistetyksi luullut. No soundi oli siihen aikaan ihan riittävä varsinkin kun muu linja oli mitä sattuu (lauluvahvistimesta kitaravahvistimeen välillä). Nyt se siis on kotona koristebassona H-E-A-D vireessä.
 
kimmokel
08.09.2004 18:18:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori kun menee pikkuisen ohi aiheen, en viitsi aloittaa uutta ketjua. Eli tekeeköhän näillä nykyisillä Arian presari/jatsari-kopioilla mitään? 150 euroa ei olisi paha hinta, ja leppärunko näkyisi olevan (hmm, viime viikolla sivuilla muistaakseni luki agathis-runko??).
 
http://www.ariaguitars.com/int/titles/stg/stg.html
 
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm?act=tuotteet&pid=2&mgid=6&sgid=4
 
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm?act=tuotteet&pid=3&mgid=6&sgid=4
 
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm?act=tuotteet&pid=4&mgid=6&sgid=4
 
EDIT:
Aria Pro II:sta on joskus tullut kokeiltua. Hyvältä vaikutti, mutta siihen aikaan en ymmärtänyt bassoista sen kummemmin...

 
Onko kellään tietoa noista soitin jazz ja presari kopioista? Mikähän niistä olisi kannattavin ostos?
 
BassBeast
07.11.2004 15:14:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on alusta asti ollu Aria Pro II SB 700. En oo kyllä ihan täysin varma että onko se 700 vai 1000. Isäukon entinen basso. Oon kyllä tykänny soundista ja kaulasta ja ei oikeastaan muita huonoja puolia oo ku että se on melko raskas. Mutta ei mua oo pahvista tehty että ei se sillai haittaa. Kaikinpuolin hieno basso. Kaikki sitä on tähän asti kehunu. Ikinä ei oo aikomusta siitä luopua!
 
Antaa lahkeiden lepattaa
Prowleri
07.11.2004 15:48:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo SB-1000:t ovat kyllä hyviä keppejä, ja saa vieläpä kohtuuhinnoin. Pitäisi melkein omaankin kokoelmaan moinen lisätä käyttöbassoksi..
 
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
tmatias
17.11.2004 20:18:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

soommoro kaikki,
mulla on näitä AriaPro II SB700 -bassoja nyt 2 kpl, ja olen valmis luopumaan yhdestä ihan sopuhintaan. Katso kuvallinen SB700 -ilmoitukseni muusikoidennet/tori/myynti/bassot -osastosta.
Tai soita 040- 844 2651/ Hannu
 
jPekka
17.11.2004 21:05:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli huuto.netissä vierailtuani mieleen ( http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=10864130 ), että olihan itselläkin joskus Arian basso, eli samanmoinen kuin tuossa linkissä.
 
Itse törmäsin tuollaiseen CSB:hen puolisentoista vuotta sitten, kun meille asunnon myyneen pojalla osoittautui olevan basso. Säätelin sitä vähän avuksi, ja totesin siinä sivussa, että oli melkoisen mukavasti käteen istuva ja ainakin akustisesti perin nätisti soiva kapine.
 
Mutta ilmeisesti noissa esimerkiksi lankkupuun laatu on vaihdellut melkoisesti, kuten halpiksissa yleensäkin.
 
"Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?" (Dave Lindholm)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «