Aihe: AcDc:n saundi
1
AlexS
31.08.2004 18:34:58
Voiko joku pistää millaiset säädöt pitää väntää vahvariin että irtoaa samantyylistä hardrockia. Ite yritin mutta kokoajan oli liikaa säröä tai jotain sellast.

Tartteeko mitää efektejä?
Akai
31.08.2004 18:38:14
http://guitargeek.com/rigview/312/

Sormista se on lähinnä kiinni. :)
If it´s too loud, you´re too old!
EtG
31.08.2004 18:53:10 (muokattu 31.08.2004 18:54:15)
Tosiaan joo, ei mitään efektejä tarvita. Säröä sopivasti. Siinä mun vinkki.

EDIT: kirjoitusvirhe
Pakkanen karistaa nudistit.
pwallin
31.08.2004 20:03:11 (muokattu 31.08.2004 20:06:15)

http://guitargeek.com/rigview/312/

Sormista se on lähinnä kiinni. :)

Eipäs ole! Vahvariksi Marshall JCM 800 (50 W), kaapiksi 4 x 12 tuuman kaappi (siis vain yksi riittää) ja kitaraksi Fender Stratocaster vuosimallia -79 jossa Dimarzion Super Distortion mikkinä.

On jopa enemmän AC/DC kuin ne itse omilla kamoillaan.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Uforomeo
01.09.2004 10:30:02
Eipäs ole! Vahvariksi Marshall JCM 800 (50 W), kaapiksi 4 x 12 tuuman kaappi (siis vain yksi riittää) ja kitaraksi Fender Stratocaster vuosimallia -79 jossa Dimarzion Super Distortion mikkinä.

On jopa enemmän AC/DC kuin ne itse omilla kamoillaan.

(ed. vinkkiä sinäänsä kritisoimatta - voiha tuo toimia perkeleen hyvin:)

Aivan sama onko soundi kohdallaan mutta ei AC/DC:tä perkele voi soittaa ilman SG:tä :D Ei anguskaan mitää muita käytä.

eli mun linja:
Marsu, volat täysille, SG.
Angushan käyttää aika helkkarin vähän säröä siinä vahvarissa. Laitetaan tähän nyt vielä yksi haastattelu lainaus:

Your tone is actually much cleaner than many people think.

It is. The amp is set very clean. A lot of people who have picked up my guitar and tried it through my amp have been shocked at how clean it is. They think it’s a very small sound when they play it and wonder how it sounds so much bigger when I’m playing. I just like enough gain so that it will still cut when you hit a lead lick without getting that sort of false Tonebender-type sound. I like to get a natural sustain from the guitar and amp.
Candyass hairboy out to get me it’s the year of payin’ back
weelie
01.09.2004 12:52:11
(ed. vinkkiä sinäänsä kritisoimatta - voiha tuo toimia perkeleen hyvin:)

Aivan sama onko soundi kohdallaan mutta ei AC/DC:tä perkele voi soittaa ilman SG:tä :D

Jes jes, kerrankin mä pääsin ekana korjaamaan tähän iänikuiseen "väärinkäsitykseen":
Kyllä AC/DCn backbone on Malcolm ja GRETSCH-skeba!
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
pwallin
01.09.2004 20:06:15

Itse viittasin alkuperäiseen kysymykseen, eli AC/DC soundiin. Ei eroiteltu kumpaakaan kitaristia tuossa vaiheessa...lähtee se vaikka roskapöntöstä kunhan on oikeat säädöt.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
zepeteus
03.09.2004 21:55:47
Vahvari lievälle rosolle, ei liikaa gainiä niin kuin sanottiinkin. Ja sitten lyödään niitä kieliä LUJAA. Pojjaat (siis ukkelit, nykyään) selittivät useissakin haastatteluissa, että kun lyö vaikkapa A-soinnun, koko keho kääntyy yhteen suuntaan...ja kun ottaa D:n, toiseen suuntaan. Eli hyvin fyysistä soittamista. Kevyt näpyttely isommalla gainilla kuulostanee samanmoiselta, mutta jotain eroa siinä kuitenkin on.
kattilakettu
03.09.2004 23:11:26

Voiko joku pistää millaiset säädöt pitää väntää vahvariin..

Asiasta kolmanteen niin "mun miälestä" AC/DC:n soundi perustuu
noiden kahden kitaristi veljeksen saumattomaan yhteistyöhön joka on kyllä vois sanoo melko mahdoton yksin soittamalla saada aikaseksi oli sitten säädöt mitkä tahansa.

Siinähän se soundin salaisuus on.

http://www.mikseri.net/artistit/?id=34846

"Normandia"
"Soitto lähtee sormista"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)