AlexS 31.08.2004 18:34:58 | |
---|
Voiko joku pistää millaiset säädöt pitää väntää vahvariin että irtoaa samantyylistä hardrockia. Ite yritin mutta kokoajan oli liikaa säröä tai jotain sellast. Tartteeko mitää efektejä? |
Akai 31.08.2004 18:38:14 | |
---|
If it´s too loud, you´re too old! |
EtG 31.08.2004 18:53:10 (muokattu 31.08.2004 18:54:15) | |
---|
Tosiaan joo, ei mitään efektejä tarvita. Säröä sopivasti. Siinä mun vinkki. EDIT: kirjoitusvirhe Pakkanen karistaa nudistit. |
pwallin 31.08.2004 20:03:11 (muokattu 31.08.2004 20:06:15) | |
---|
http://guitargeek.com/rigview/312/ Sormista se on lähinnä kiinni. :) Eipäs ole! Vahvariksi Marshall JCM 800 (50 W), kaapiksi 4 x 12 tuuman kaappi (siis vain yksi riittää) ja kitaraksi Fender Stratocaster vuosimallia -79 jossa Dimarzion Super Distortion mikkinä. On jopa enemmän AC/DC kuin ne itse omilla kamoillaan. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
Uforomeo 01.09.2004 10:30:02 | |
---|
Eipäs ole! Vahvariksi Marshall JCM 800 (50 W), kaapiksi 4 x 12 tuuman kaappi (siis vain yksi riittää) ja kitaraksi Fender Stratocaster vuosimallia -79 jossa Dimarzion Super Distortion mikkinä. On jopa enemmän AC/DC kuin ne itse omilla kamoillaan. (ed. vinkkiä sinäänsä kritisoimatta - voiha tuo toimia perkeleen hyvin:) Aivan sama onko soundi kohdallaan mutta ei AC/DC:tä perkele voi soittaa ilman SG:tä :D Ei anguskaan mitää muita käytä. eli mun linja: Marsu, volat täysille, SG. Angushan käyttää aika helkkarin vähän säröä siinä vahvarissa. Laitetaan tähän nyt vielä yksi haastattelu lainaus: Your tone is actually much cleaner than many people think. It is. The amp is set very clean. A lot of people who have picked up my guitar and tried it through my amp have been shocked at how clean it is. They think it’s a very small sound when they play it and wonder how it sounds so much bigger when I’m playing. I just like enough gain so that it will still cut when you hit a lead lick without getting that sort of false Tonebender-type sound. I like to get a natural sustain from the guitar and amp. Candyass hairboy out to get me it’s the year of payin’ back |
(ed. vinkkiä sinäänsä kritisoimatta - voiha tuo toimia perkeleen hyvin:) Aivan sama onko soundi kohdallaan mutta ei AC/DC:tä perkele voi soittaa ilman SG:tä :D Jes jes, kerrankin mä pääsin ekana korjaamaan tähän iänikuiseen "väärinkäsitykseen": Kyllä AC/DCn backbone on Malcolm ja GRETSCH-skeba! Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
biibob 01.09.2004 17:22:02 | |
---|
Angusin soundi lähtee sg:stä jonka soundi on ahvistettu marshall slp1959. Väilissä ei ole mitään efektejä. Kannattaa itse hakea tselleen sopivaa soundia. Se mikä itsestä kuulostaa hyvältä, niin sillä pitää soittaa. Laitan tähän kuitenkin yhden soundin. Tämä ei millään liity ac dc:seen vaan tämä on minun oma soundi jota käytän oikeastaan kaikissa classic rock kipaleissa. Kuulostaa muuten pirun hyvältä: bass 5, mid 7/8, treble 10. sitten tohon vielä boss sd-1 josta säädöt näin: drive 6, tone 7/8, volume 4/5. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
pwallin 01.09.2004 20:06:15 | |
---|
Itse viittasin alkuperäiseen kysymykseen, eli AC/DC soundiin. Ei eroiteltu kumpaakaan kitaristia tuossa vaiheessa...lähtee se vaikka roskapöntöstä kunhan on oikeat säädöt. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
zepeteus 03.09.2004 21:55:47 | |
---|
Vahvari lievälle rosolle, ei liikaa gainiä niin kuin sanottiinkin. Ja sitten lyödään niitä kieliä LUJAA. Pojjaat (siis ukkelit, nykyään) selittivät useissakin haastatteluissa, että kun lyö vaikkapa A-soinnun, koko keho kääntyy yhteen suuntaan...ja kun ottaa D:n, toiseen suuntaan. Eli hyvin fyysistä soittamista. Kevyt näpyttely isommalla gainilla kuulostanee samanmoiselta, mutta jotain eroa siinä kuitenkin on. |
kattilakettu 03.09.2004 23:11:26 | |
---|
Voiko joku pistää millaiset säädöt pitää väntää vahvariin.. Asiasta kolmanteen niin "mun miälestä" AC/DC:n soundi perustuu noiden kahden kitaristi veljeksen saumattomaan yhteistyöhön joka on kyllä vois sanoo melko mahdoton yksin soittamalla saada aikaseksi oli sitten säädöt mitkä tahansa. Siinähän se soundin salaisuus on. http://www.mikseri.net/artistit/?id=34846 "Normandia" "Soitto lähtee sormista" |