Aihe: Minkälainen kaulaliitos on set-through?
1
J.P.K
30.08.2004 17:26:04
Parin ESP:n kepin speksejä lukiessani törmäsin tuollaiseen kaulaliitokseen. Minkälainen tuo on verrattuna set-neckiin (käsittääkseni liimakaula) ja neck-thruhun soitettavuudeltaan?

Periaatteessa voisi kuvitella, että tuo on jopa parempi kuin neck-thru sillä muutamassa saman mallin halvemmassa skebassa oli neck-thru ja hieman kalliimmiissa sitten set-through? En minä tiedä, kertokaa te!
ollisal
30.08.2004 17:28:58
Hmm. Asiaa tarkemmin tutkimatta voisi arvata, että ei menekään kaula rungon läpi, vaan rungossa on tavallaan kolo kaulalle, samaan tapaan kuin liima/pulttikauloille mutta koko rungon mittainen. Luulisin olevani kohtisväärässä.
Juzzu
30.08.2004 18:36:24
Pitääkö ymmärtää tuon mainosjargonin takaa, että kyseessä on siis neck-troughin näköinen liimakaula?

" with the warmth and true wood tone of a set neck."
Hmmm.... Ihan kuin läpikaula olisi sitten vähemmän puun sointinen, hehe...
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
ReBeat
30.08.2004 19:02:03 (muokattu 30.08.2004 19:02:55)

Mulla tuli aivan sama tunne tuota lukiessa. Liimakaula ja neck-through ovat kumpikin periaatteessa samanlaisia paitsi toinen on pidempi. Liimalla kumpikin liitos on tehty. Mitä mullistavaa voi olla jonkinlaisessa välimallin liitoksessa? ESP:n infotekstissä ei ole selitetty set-through:n rakennetta, vaan jaariteltu jargonia kuten Juzzu totesi. Puhutaan keltavahverosta kanttarellin sijaan...
Tekemällä ei synny musiikkia.
J.P.K
30.08.2004 19:12:07
Kyllähän tuo set-thru minusta näyttää paljon sulavammalta, kuin perus liimakaula (ainakin les paul tyyppinen). Jos minulle olisi näytetty tuota kuvaa ja sanottu, että tässä on neck-thru, niin olisin tuumannut vain, että OK. Minullakun ei noista ole hirveästi kokemusta : )

Nyt odotellaan vain jotakuta joka olisi soitellut tuollaista kitaraa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)