Tumppi38 26.08.2004 12:19:42 | |
---|
The ship is arriving too late to save the drowning witch . . .FZ |
Jäärä 26.08.2004 12:34:13 | |
---|
Suomen Hiihtoliiton luvalla. |
Mrezzye 26.08.2004 12:36:35 | |
---|
Joo. Tosi tarpeellisia ovat. Jokaisella kitaristilla pitää olla yksi tuollainen, että voi vetää niin korkealta, että paikat lähtee hampaista. ...Let him who hath understanding, reckon the number of Ezzymania... |
alphamale 26.08.2004 12:36:46 | |
---|
Mäki oon sitä mieltä et 22 nauhaa riittää, mut nyt ku on taas 24-nauhanen ni jotenki helpompi kuitenki temppuilla siellä 17 nauhan paremmalla puolen (eli siellä missä yks sormi = 2 nauhaa) :) |
zorro 26.08.2004 12:46:51 | |
---|
Noissa on houno että ei saa kaulamikkiä OSTETAAN: lace sensor Red |
LesPaul70 26.08.2004 12:52:33 (muokattu 26.08.2004 13:08:19) | |
---|
Pitkään sähkökitaroissa oli 21 tai 22 nauhaa vakiona, sillä 21- tai 22-nauhaisessa kitarassa kaulamikki voitiin kiinnittää paikkaan, joka arvioitiin ääniominaisuuksien kannalta parhaaksi. Tony Iommi taisi olla ensimmäisiä, joka yritti saada isolta firmalta enemmän nauhoja sähkikseensä (24, sillä hänen sormillaan ei ollut helppoa aina venyttää yläoktaaviin), mutta Gibson oli tuohon aikaan tyly: "Sorry, we don't do 24 fret necks." Tony joutui teettämään itsellensä custom-kitaran englantilaisessa pikkupuodissa. 24-nauhaiset tulivat varsinaisesti muotiin Jacksonin superstrato-konseptin myötä, ja vielä pidemmällä 2,5 - 3 oktaavin kaulalla varustetut kitarat niihin aikoihin, kun suuret tilusankarit Yngwie Malmsteen ja Steve Vai olivat tekemässä läpimurtoaan. Muistan, kuinka itsenikin teki silloin mieli jotain 30-nauhaista, vaikka lopulta sitten jouduinkin tyytymään "vain" 24 nauhan Jacksoniin (joka minulla on yhä, ja se onkin kitaroistani ainoa kelluvatallainen). Teknisiä ongelmia noissa kitaroissa oli lähinnä 2: 1) Eipä jäänyt paljon tilaa mikeille. Jo 24 nauhaa aiheutti sen, että kaulamikkiä ei voinut sijoittaa optimaaliseen paikkaansa, ja jossain 30- tai 36-nauhaisessa kaulamikkiä ei käytännössä ole ollenkaan (30-nauhaisen "kaulamikki" on oikeastaan keskimikki). Pelkällä tallamikillä varustettu kitara on aika monotoninen soitin. 2) Ylimmät nauhat olivat niin helkkarin tiheässä, että aikuisen miehen sormilla niillä ei voinut soittaa järkevästi. Steve Vailla oli jokin 30-nauhainen, josta hän sanoi, että pystyi soittamaan ylimmillä nauhoilla ainoastaan sormenkynsillä. ->Lopputulos oli siis se, että lisänauhoista saatu hyöty ei ollut verrannollinen niistä maksettuun hintaan. Steve Morse on muutoin tehnyt mielenkiintoisen kompromissin jossain omassa custom-kitarassaan: hän toisaalta haluaa enemmän kuin 22 nauhaa, mutta ei halua luopua kaulamikistä tai edes siirtää sitä yhdellä millillä. Niinpä hänen customissaan on 23 nauhaa! "Lahjattomat harjoittelee." (sinfoniaorkassa kuultua) |
(tupla deletoitu) "Lahjattomat harjoittelee." (sinfoniaorkassa kuultua) |
WeetM 26.08.2004 13:12:29 | |
---|
Lahden Keskusmusiikissa on just tollanen Washburn ja oon jopa kokeillu sitä ja havainnu, ettei niillä lisänauhoilla oikeen mitään tee. Ei niiltä kunnolla ainakaan soittamaan pystynyt Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Sintti 26.08.2004 14:18:24 | |
---|
Lahden Keskusmusiikissa on just tollanen Washburn ja oon jopa kokeillu sitä ja havainnu, ettei niillä lisänauhoilla oikeen mitään tee. Ei niiltä kunnolla ainakaan soittamaan pystynyt Hyvin mahdollista. Oishan se kuitenkin kiva tuommonenkin kitara. Ainakin olisi joskus mukava soitella tollaisellakin.. :) Support your local terrorists! |
Mrezzye 26.08.2004 14:44:44 | |
---|
Steve Vailla oli jokin 30-nauhainen, josta hän sanoi, että pystyi soittamaan ylimmillä nauhoilla ainoastaan sormenkynsillä. Tappingia plekun sivulla! Olis vähän mageeta!! ...Let him who hath understanding, reckon the number of Ezzymania... |
skebajaba 26.08.2004 14:48:48 | |
---|
Tappingia plekun sivulla! Olis vähän mageeta!! mulla tuli kanssa sama heti mieleen. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
pwallin 26.08.2004 18:24:07 (muokattu 26.08.2004 18:27:39) | |
---|
Kuunnelkaas Uli Jon Rothin tuotantoa ja yrittäkää sitten perustella miksi ylimääräisillä nauhoilla ei muka tee mitään. Toi Washburnin malli on lisäksi aivan kauhea tekele. Roth itsekin viittasi "tiettyyn" valmistajaan eräässä haastattelussa ja kertoi sen mallin olevan aika surkea. Lisäksi Rothin kitarassa kaulamikki on muistaakseni tavallisuudesta poiketen otelaudan alla. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
Antti1 26.08.2004 18:35:55 (muokattu 26.08.2004 18:36:28) | |
---|
Lahden Keskusmusiikissa on just tollanen Washburn ja oon jopa kokeillu sitä ja havainnu, ettei niillä lisänauhoilla oikeen mitään tee. Ei niiltä kunnolla ainakaan soittamaan pystynyt Ai se on vieläkin siellä? Kävin jo kaksi kesää sitten soittelemassa sillä ja näytti pölyttyneen siellä jo hyvän tovin. Aika hyvä kaulaliitos kuitenkin. Ei oo fenkkumötiskää tiellä, vaan liitos jatkuu kaulan paksuisena miltei puoleenväliin runkoa. EDIT: No ehkei ihan niin pitkälle, mutta riittävän pitkälle kuitenkin. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Antroid 27.08.2004 16:53:31 | |
---|
Periaatteessahan kaulamikkiin voisi laittaa nauhoja. Ainakin mun kitarassa toimii ihan hyvin mikin päältä soittaminen. Vaatii vaan vähän tarkuutta, että saa puhtaan sävelen irti. Teetän silti vielä 24-nauhaisen kitaran. |