Aihe: John Petrucci
1 2 3 4 5 6 7 8
ICE
12.08.2004 02:47:28 (muokattu 12.08.2004 02:51:43)
Off-topic, saa vastata:
Sitä mää aina ihmettelen, että miten Jucciz "eksyy" näihin tilukeskusteluihin. Toki oman mielipiteensä saa sanoa, mutta se johtaa jostain syystä toisen mielipiteisiin ja ne johtavat taasen väittelyyn. Väittely johtaa inttämiseen, mikä johtaa sitten haistattelemiseen ja varoitusten näppäilemiseen.
Kysymys kuuluu: Missä vaiheessa käytiin keskustelua?
Ymmärsikö kukaan? Ei se mitään. :)

Mä taidankin aloittaa "keskustelun" Yngwie Malmsteenin kaulamikkisoundista. Ketkä tulevat mukaan tappelemaan?
"Siis ei saattatna lkai te åpistitten boppkmarkkeneihjin?" -NorthernMetal
Kimmo72
12.08.2004 10:41:04
Olihan täällä Sarkasmia, Sikailua ja Vittuilua -palsta, mutta se korvattiin Turhuuspalstalla.

Hö. Ihan turhaa :P
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
JS
12.08.2004 19:46:18
Mä taidankin aloittaa "keskustelun" Yngwie Malmsteenin kaulamikkisoundista. Ketkä tulevat mukaan tappelemaan?

Mää!! Ja onhan sillä takkamikkisaundikin :)
Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä.
drlecter
12.08.2004 19:49:09

Älkää ny enää jaksako :(
http://www.fretboardfromhell.tk/
stratocaster
12.08.2004 21:41:33
Älkää ny enää jaksako :(

Nii justii! hel..
Voimaa!! Nopeutta!!
Rakoni
17.08.2004 14:14:26
Vai ei osaa petrutsin poika improvisoida.. Just joo..
*erimieltä*

Niin miekin, muun muassa LTE:n ensimmäisellä levyllä löytyy semmoinen puolen tunnin improvisointi.
Strutsi
18.08.2004 16:02:22
Ne on uusimilla DT:n levyillä ne soolot semmosta
liian nopeeta huttua, mutta sillä on ihan tajuttoman
tyylikkäitä sooloja. Esim. Under a glass moon, Another day,
Peruvian skies, Lines in the sand...

Piti mennä heittämään tuo, vaikka täällä on varmaan kuultu kommenttia ihan tarpeeksi
ostakaa yamaha -sähkökitara
Strutsi
18.08.2004 16:03:16
Tiiättekö muuten oisko sen Petruccin Birdland -coverin tabuja jossain?
ostakaa yamaha -sähkökitara
rakula
18.08.2004 16:26:47
Noh, tierän että on monen monta mielipidettä täällä petruccista, mutta joku sanoi että ei ole kuullut petruccin soittavan akustista??? Ainakin Once in a Live timella se soittaa akustista ja ennen kun John Valmisti itselleen sen Musicmanin, hän on soitellut studiossa ja keikoilla mielestäni akustisella.
Kyllä mielestäni Petruccin saundit on ihan eri luokkaa tuolla musicmanilla kuin ibanezilla, verratkaapa once in a live timea ja live scenes from new york.
Niin ja se uus akustinen soundi... Musta se kuullostaa 100 % akustiselta ja on ihan sopiva kaikkiin rauhallisimpiinkin biiseihin, Ilman Dvd:tä olisitteko kuullet onko akustinen vai sähkis kyseessä? (itse olisin arvannut akustista) ;D
stratocaster
18.08.2004 16:38:14
Ilman Dvd:tä olisitteko kuullet onko akustinen vai sähkis kyseessä? (itse olisin arvannut akustista) ;D

No mun piti katella että kuka sielä soittaa akkaria jos kerran on petruccilla sähkis kädessä :D
Voimaa!! Nopeutta!!
Kimmo72
18.08.2004 19:38:53
Kyllä mielestäni Petruccin saundit on ihan eri luokkaa tuolla musicmanilla kuin ibanezilla

Niin on. Ibanezilla oli paljon paremmat...
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
pwallin
18.08.2004 20:04:06

Off-topic, saa vastata:
Sitä mää aina ihmettelen, että miten Jucciz "eksyy" näihin tilukeskusteluihin. Toki oman mielipiteensä saa sanoa, mutta se johtaa jostain syystä toisen mielipiteisiin ja ne johtavat taasen väittelyyn. Väittely johtaa inttämiseen, mikä johtaa sitten haistattelemiseen ja varoitusten näppäilemiseen.
Kysymys kuuluu: Missä vaiheessa käytiin keskustelua?
Ymmärsikö kukaan? Ei se mitään. :)

Minä kyllä ymmärsin..tai luulen niin. Jucciz ei ymmärrä esim. hevin/tilun/laadun/taiteen päälle yhtään mitään. Onko hän uusi "Turbo" joka systemaattisesti vandalisoi keskusteluja? Vaikuttaa ainakin siltä, vaikka myönsikin jossain topicissa että sillä on vain töissä tosi tylsää...

Mutta toi kaulamikkisoundi olis kiva topicci...siis asiallisesti ja soittajista riippumaton. Ja suhteessa tallamikkiin. Kiva idea vai mitä?
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Jucciz
19.08.2004 09:37:38
Minä kyllä ymmärsin. Jucciz ei ymmärrä.

Ehkä lähden tästä kallionporaajaksi Jugoslaviaan.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Locrian
19.08.2004 10:25:56
Ehkä lähden tästä kallionporaajaksi Jugoslaviaan.

Älä veikkonen.Paska homma ja sitäkin paskempi liksa.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
rakula
19.08.2004 11:05:46 (muokattu 15.10.2005 17:14:53)
Niin on. Ibanezilla oli paljon paremmat...

Tarkoitin kyllä että sillä ibanezilla oli ihan kura soundit, verratkaa muutenkin niitä once in a live timen soundeja live scenes from new yourkiin, en ole ainoa jonka mielestä once in a live time on dream theaterin kehnoin julkaisu... Laulut menee välillä ihan epäpuhtaasti, rumpusoolo ei kerro mitä portnoy oikeasti osaa, kitara soolo on ihan hyvä mutta soundit samanlaiset, kuin raiskaisi oravaa ja derek sherinian, no huh huh mitkä kura soundit, soolokin ihan p#&"/stä.
Ei se mitn!
Locrian
19.08.2004 13:51:06
...ihan epäpuhtaasti....

Tarkottaaks tää samaa ku "ihan huonosti"?Just to be sure...
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair... Tarvitseeko bändisi live-miksuuttajaa?Pistä viestiä.
Ianuarius
30.01.2010 11:40:58 (muokattu 30.01.2010 11:46:05)

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1989 päivää vanhaan ketjuun!

Haudankaivaja iskee jälleen. :-----)

Mä en huomannukaan että täällä oli jo ketju Petruccizelle. Piti ihan lukea läpi että mitä läppää täällä on heitetty... ja arvatenki melkosta sotimistahan se ol'.

Aattelin heittää tähän oman täydellisen mielipiteeni soittajasta. Niinku oon jo yhessä ketjussa sanonuki, niin Petrucci on mulle ainoo sellanen kitaristi, jonka jutut on mua innostaneet. Ku miettii jotain muita kitaristeja, niinku vaikka Adrian Smithiä, Jimi Hendrixiä, Steve Vaita, Richie Blackmorea, Jimmy Pagea, Bill Friselliä jne. etc. niin hyviä soittajia kyllä kukanenkin, mutta eivät varsinaisesti oo mussa herättäneet mitään suurempia fiiliksiä... toisin ku John.

Totuus on kylläkin, että ne vanhempien levyjen Nintendo-melodiat olivat se juttu, mikä itelle kolahti koviten. Niinku vaikka tää:
http://www.youtube.com/watch?v=boE_ifBGNZs

Oon kuunnellu tyypin kaikki haastattelut, kaikki dokkarit missä se on ollu, jopa noitten DT:n keikkojen kommenttiraidat. Yhessä välissä (tais olla joku Beyond This Life menossa) naureskelivat just omalle soitolleen tyylin... "kuuntele, tää kohta meni siis niin puhtaasti" ja sit taas seuraava juoksutus: "ahh, you can't get them all" jne.

Tosi lepposa tyyppi mun silmiin, enkä siksi tota rankkaa heviä herralta hirveänä ymmärräkään. Mulla on sellanen teoria, että ku Mike on aikansa hyppiny sen naamalle kaiken maailman Metallicoista ja Meshuggaheista, niin sit se on vaan päättäny, että ihan sama, onkai tää ihan siistiä.

Leppoisuuden lisäksi oon just huomannu ton nörttiysaspektin. Eli tyyppi on hullu soittonörtti. Juttuja pitää vetää teknisesti vaan siksi, että ne ois teknisiä. Toisia se häirittee, mua ei niinkään... suurimmaksi osaksi. :) Ei hän kuitenkaan tolla saralla (tai itsensä toistamisessa) oo läheskään yhtä paha kuin Rudess.

Monesti kritisoidaan sitä, että kun juttuja kirjoitetaan biiseihin niitten teknisyyden takia, että se ois jotenki väärin tai huonoa. Ite oon ihan sitä mieltä, että niin sen pitää mennäkin. Mä tykkään teknisistä jutuista, niistä tulee kivoja fiiliksiä... nörttifiiliksiä. :) Ja jos oikeasti kirjottaa tällaista musaa, niin se on vaan päätettävä, että "pistetäänpä tähän väliin joku outo tahtilaji". Jos se sit kuulostaaki ihan totaalipaskalta jo kirjottajanki mielestä, niin ei ne sitä siihen jätä, mutta ei nää jutut mitään naurista puremalla päähän nouse. Ne pitää vaan tehä... ihan niinku kaikessa muussaki musassa.

Itseä Petruccin soitossa häiritsee eniten just se teennäisyys. Niinku jo mainittin, niin yritetään väkisin vääntää niitä rankkoja Metallica-riffejä, vaikka sitten ne ei kuitenkaan kuulosta yhtään sellaselta, mitä tyypiltä odottaisi. Samaten nää herkät State of Grace -vedot kuulostaa jotenki niin väkisin väännetyiltä, että niitä kuunnellessa vaan nukahtaa. Niissä ei oo sellasta innostusta mukana... ne on vaan sellasia suorituksia. Ja suorituksista puheen ollen Under A Glass Moonin soolo menee täsmälleen samaan kategroiaan. Ehdottomasti I&W:n heikoin biisi.

Näitä teennäisii juttuja on DT:ssä yllättävän paljon ja se vähän häirittee kyl, mutta siitäki huolimatta tykkään Petruccin soitosta. Ne hyvät jutut on niin hyviä, että ne polkee helposti alleen kaiken sen paskan, mitä John lisäksi kantaa mukanaan.

Eli joo, Nintendo-melodiat iskee kaikkein koviten ja siksi just tykkään eniten DT:n kahesta ekasta levystä. Awake alko mennä jo liian... synkäksi jotenkin. Se ei ollut enää niin melkodista, vaan siellä oli enemmän just sellasia sointupohjasia riffejä ja sit tällasia erikoisia sooloja, joista vaan puuttu se pirteys. Kyl siellä paikoitellen sitäki toki näky, niinku Erotomanian siinä Silent Man soolossa, mutta huomattavasti vähemmän ku Images & Wordsilla.

Okei, jääköön nyt tähän tältä erää. Kirjottelen myöhemmin lisää, jos tulee mieleen jotain tärkeää, joka kaikkien pitää vielä kuulla. ;)

E: Oho, huomasin että ite oon rekisteröityny 22.8.2004. Täähän vasta vanha ketju on. :D
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
Tonski
30.01.2010 12:23:01

January: joista vaan puuttu se pirteys.

Jos Images&Wordsia pitäs yhdellä sanalla kuvata se ois varmaan fresh.

Ei vaan oon sun kanssa aika pitkälti samoilla linjoilla, Petruccilla on vitusti tyylitajua mun mielestä, jonka kuulee erityisesti I&W:llä ja LTE:n levyillä. Kaikki ne hitaammat soolot JP:ltä on vaan niin rautaa. Näistä liveimproista voi varmaan olla useampaa mieltä:
http://www.youtube.com/watch?v=edqH0ofRQrM (5:10)
Ja oikeestaan ihan sama miten muljunen mesa-soundi toi jollekin on tai miten hyvän munakkaan Nipa Yang paistaa niin itelle noi jutut toimii.
ihku
Guitar_87
30.01.2010 15:41:15
John Petrucci on nykyään täyttää paskaa. DT:tä/Petruccia pystyy kuuntelemaan enään ainoastaan jos kyseessä on Images & Words levy tai Awake.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)