Aihe: Musiikki - harrastus vai enemmän??
1 2 3 4
Kitarajeesus
17.08.2004 15:13:43
Tienaan muutaman kympin viikossa opettamalla kitaransoittoa ja heittämällä kaikenlaisia keikkoja eli se on mulle lisätienesti.Musiikki on ollut ihan nassikasta asti paljon enemmän kuin vain antoisa harrastus,mutta koska olen tottunut hyvään elintasoon niin en lähtenyt opiskelemaan musiikin ammattilaiseksi kun työllisyystilanne sillä puolella on mitä on.Toisaalta tahdon myös pitää taiteellisen vapauden ja tehdä sellaista musiikkia mistä itse pidän välittämättä siitä tykkääkö siitä kukaan.Siksi hankin tavisammatin ja pidän musiikin aktiiviharrastuksena.

Joka päivä tulee soitettua useita tunteja ja musiikki soi taustalla aivan jatkuvasti kun luen,käyn muusikoiden netissä,opiskelen jne.Se on minulle elämäntapa enkä voisi kuvitellakaan olevani ilman.
Musiikki on elämä.
Minstrel
17.08.2004 15:27:59
Näin soitannollisesti musiikki on sellainen rentouttava harrastus, mutta tietenkin pyrin jatkuvasti kehittämään itseäni soittajana.

Näin kokonaisuutena musiikin kuuntelu, siihen perehtyminen ja lähes kaikki siihen liittyvä ovat melkein koko elämä.
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa.
Skebaristi
17.08.2004 15:50:22

Elämän tapa
"No niin, no joo"
Jake24-25
17.08.2004 16:04:17
Soittaminen ja kitarat sekä kaikki molempiin em. liittyvät asiat ovat olleet minulle elämäntapa koko sen kohta 10 vuotta kestäneen soittoharrastuksen aikana. Kitaroista ja vahvistimista ym. asiaan liittyvästä olen tosin ollut todella kiinnostunut jo huomattavasti pidemmän ajan kun olen itse soittanut. Otsikossa kysyttiin: Musiikki - harrastus vai enemmän? Minulle ehdottomasti enemmän.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
kassper
18.08.2004 12:15:21 (muokattu 18.08.2004 12:23:51)

Kyllä musiikki varmaan meikäläisellä pysyy harrastuksena. Tietysti jos musta tulee soitinrakentaja, kuten toivon, siitä tulee ehkä puoliammatti...(?) Hyvä harrastus, hyvä elämä

En minäkään tiedä mitä tekisin, jos musiikki ylipäätään otettaisiin elämästäni pois, eli en voisi soittaa kitaraa enkä kuunnella mitään musiikkia. Tulisin kai hulluksi tai tekisin itsemurhan.

Tästäpä johtui mieleeni, aihetta sivuten, että mitä tekisitte jos teiltä menis käsi ihan katki-poikki-päreiks? Tai vaikka kummatkin? (Ja sit vielä ehkä kuuroutuis...noin kylkiäisinä).
Ei vois soittaa kitaraa, bassoo, suurinta osaa puhaltimista yms. mihin tarvitaan nakkeja. Olisko maailmanlopun ajat lähellä?

E:Liian nopee. Lisäsin...
Niin se on, että liika jatsi johtaa aivosyöpään. -Bassballs-
Milkop
18.08.2004 13:18:31

Tästäpä johtui mieleeni, aihetta sivuten, että mitä tekisitte jos teiltä menis käsi ihan katki-poikki-päreiks? Tai vaikka kummatkin? (Ja sit vielä ehkä kuuroutuis...noin kylkiäisinä).
Ei vois soittaa kitaraa, bassoo, suurinta osaa puhaltimista yms. mihin tarvitaan nakkeja. Olisko maailmanlopun ajat lähellä?

Kyllä tuota on joskus pelolla miettinyt ja lähelläkin se on ollut joskus, kuten varmaan kaikilla...Mutta kyllähän se aika maailmanloppu olisi, jos kädet menisi paskaksi. "Kaulakiikku" kutsuisi...
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
reino
18.08.2004 22:22:20
Voin sanoa, että se on elämäntapa sekä harrastus. Se on harrastus, mutta myös paljon enemmän. Niin paljon se vie ajatuksiani ja aikaani. Aina on melkeen joku musiikki asia mielessä.
W00t?
Huevos
18.08.2004 23:07:17

enemmän. kaikki likoon prkl.
Anonymous-jazz
19.08.2004 00:50:55 (muokattu 19.08.2004 00:51:54)

Enemmän toden teolla. Sieluni syvyyksissä olen sykkivä musiikille jo syntymästäni lähtien. Sanoisin että kiinalaisten muusikon kidutuskeino olisi pistää hänet selliin pariksi vuodeksi ja että tämä muusikko ei saisi olla koskematta soittimeen kuin soittimeen ilman kyniä ja paperia. Vain pelkkä mestarisäveltäjä kestäisi tämän ajan neljän seinän sisällä 2 v. :D
Teemujazz
Kemppilä
19.08.2004 21:22:58
Kyllä musiikki on elämäntapa. Ei pelkästään soittaminen vaan myös muu musiikkiin liityvä säätäminen.
www.evvk.fi
mongoloidi
19.08.2004 22:48:38
On se ainakin paljon,paljon enemmän kuin vaan harrastus:elämäntapa,intohimo....
The Blues had a baby......and they called it Rock n`Roll.
BaariMikko
19.08.2004 23:11:28

Harrastus, muttei ihan kevyt sellainen.
"BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa"
-Järvihirviö
Paskaa, ei kaupallista potentiaalia.
Pluto
19.08.2004 23:30:33
Harrastus.

Ei vaan oikein kiinnosta koko "musiikkimaailma" ja siihen kelkkaan mukaan hyppääminen. Musiikin ammattilaisena oleminen populaarimusiikin saralla kun tarkoittaisi luultavasti myös sitä, että pitää tehdä muutakin kuin pelkkää musiikkia; antaa tyhjänpäiväisiä haastatteluja ja pitää yllä imagoa itsensä ja oman musiikkinsa "merkittävyydestä" ja "uskottavuudesta". Nämä ovat niitä asioita, mitkä minua musiikkitouhussa välillä kuvottavat. Koko se jeesustelu ja tähtikulttuuri.

Enpä kuitenkaan millään tavalla tuomitse niitä, jotka toivovat musiikista ammattia itselleen. Jokainen tehköön sitä, mistä itse tulee onnelliseksi. Kukkasia ja psykedeelistä rakkautta kaikille!
Dillon, you son of a bitch!
Nazareth
19.08.2004 23:47:01
Soittaminen mulla on harrastus, mutta musiikki sinänsä on enemmän
"Yks kalja ja yks lapin kulta/Yks tumma olut ja yks koff velvet""
Snowblind
20.08.2004 00:09:40

Harrastus ja todennäköisesti tuleva ammattikin.. Musiikkiteknologiaa meinasin lukion jälkeen lukemaan lähteä kun ei oikein muutakaan keksi/kiinnosta.
"You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man."
arancia
20.08.2004 21:18:05
Elämäntapa.
wewwie
21.08.2004 13:54:05 (muokattu 21.08.2004 13:54:48)
Musiikki on elämä- aamulla jotain soimaan, Koulussa teoriaa ja soittotunteja, koulusta rentoudutaan bänditreeneissä tai orkesterissa, hauskaa pidetään keikoilla ja festareilla tai kavereitten kanssa muuten vaan soitellen, kotona läksyjenteon, syömisen, olemisen taustalla soi musiikki ja uni ei tule jos ei kuuntele musiikkia samalla. Tää ei oo harrastus, tää on addiktio.
Vapaa-aika on yliarvostettua
baron
22.08.2004 00:17:23

Tää ei oo harrastus, tää on addiktio.

Just niin. Aluksi viattoman tuntuinen harrastus, joka muuttunut addiktioksi, joka vie kaiken...
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Paijukainen
24.08.2004 23:33:39
aika ison palanhan tuo elämästäni vie, koulut ja muu vapaa-ajalla(mikä vapaa-aika?) tehtävä on jäänyt aika taka-alalle musiikin edestä. Eli; PALJON enemmän.
soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)