![]() 09.08.2004 19:59:38 | |
---|---|
On nää aika veikeä taistelupari! Tulee mieleen tanssipalstan WW ja IJ... Kumpi mä oon? No WW:tä mä yleensä aina ymmärrän. En aina samaa mieltä mutta ymmärrän ja tiedän mistä hän puhuu. Onkos tuo Iso-Jussi tuo toinen. Joo. No sota on käyty Jussinkin kanssa. Nykyään tulemme kyllä toimeen ja ymmärrämmekin toistemme aivoituksia. Ajattelisin että emme enää ole niin törmäyskurssilla Jussin kans. Ei tämä Note oo veikeää. Mua todella ottaa pattiin kun mua syytetään korruption ja muun laittomuuden kannattajaksi. Senverran mua tunnet että tiedät pattiin ottavan. Sitä syytöstä ei voi painaa villaisella. Olkoon siis täys sota. Monella painaa sormusen ammatti ja asema. Mulle sekin on yks hailee. Säälin vain niitä nuoria jotka hänen kanssaan joutuvat tekemisiin. Nuorten asia on mulle kallis ja siksi eritoten vituttaa tuollaisten pikkuhitlerien valta. Onneksi on muitakin kanavia. Käyttäkää niitä. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 09.08.2004 20:04:43 (muokattu 09.08.2004 20:16:39) | |
Pistäpä huviksesi vielä sitaatti, missä mä ihannoin Neuvostoliittoa. Tässäkin keskustelussa mä olen puhunut tiukasti poppareiden oikeudesta yksityisyyteen sekä yleensä popista, sen tekemisestä, kustantamisesta, markkinoinnista ja historiasta. Sä oot rasittava tyyppi. Sulle pitäis joka asiasta hakea sun vanhat sanomisesi ennenkuin tiedät mitä on tullut sanottua. Lue itte omia juttujas. Mulla ne nostaa karvat pystyyn ja mä yritän olla Mnetissä viihtyäkseni. Sun jutut ei oo koskaan vielä viihdyttäny. Sun jutut estää täällä viihtymisen. Miksi mun pitää sun kans vaihtaa kirjoituksia. Täällä on monta tyyppiä jonka kans oikeasti haluan keskustella. sormunen ei kuulu niihin. Mee pois. Anna mun jutella muidenkin kanssa. Mitä sä näihin aina pureudut. Turha vongata. mä oon hetero ja naimisissa. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 09.08.2004 20:15:33 | |
Tässä vielä se juttu minkä alunperin tähän aiheeseen kirjoitin. sormusenkin mielestä sympaattinen. ja sitten alkoi hyökkäys. Miksi? Onko sormusella joku tarkoitus kun haluaa mun muistoni vetää lokaan? Se ei vissiin itte oo koskaan päässy kokemaan starana oloa. Ei oo naiset piirittäny. Vaikka mistä mä tiedän. En oo jätkää livenä tavannu enkä edes kuvaa nähny. Vaikka olis minkämoinen häntäveikko. .Onko tavallisella pulliaisella sanottavaa artistille? Mitä itse sanoisit lempiartistillesi? Mulla on monta "lempiartistia". Montaa olen käynyt kuulemassakin. Monelle on mulla pulliaisena ollut myös sanottavaa. Mutta vain silloin kun olen tykännyt. Ja mä kyllä tykkään lähes aina kun artisti on tehnyt parhaansa. Jos on ollut tilaisuus (en tunge mihinkään) päästä lähelle niin olen kiittänyt ja kehunut. Ja kun mä kiitän niin se tulee sydämestä enkä tunge turhan lähelle. Artistin ilmeestä näkee että perille meni ja oli mielissään. Uskon että kiitos oli myös hänelle tärkeää ja motivoivaa palautetta. Monenlaista fania on tullut nähtyä. Parhaat naisfanit oli Vaasas 70-luvun alus. Oltiin Suikkiksella (11 miestä) Maalahdes keikalla ja tauolla lähdettiin stagen (silloin orkesterikoroke) viereisestä ovesta kahvioon niin ovella odotti lauma neitokaisia ja aina kun uus rokkari tuli ovesta niin seuraava tyttö hyökkäs, otti kynkästä kiinni ja sanoi: tämä on mun. Koitimme kovasti olla faniemme mieleen. Toteutimme toiveitansa. Ei haluttu panna vastaan. Nykyään sanottais että "tyydyttävää" pr:ää. Ymmärrän kovasti että nykyään ei tuohon ole varaa. Stagen ovella olis täys sota kun tuhat naista haluais jokaista neljää rokkaria. Sota on nykyään jo pelkistä nimmareista. Jospa edes backstagella päästäis noihin 70-luvun tunnelmiin ja todella palvelemaan faneja. Mua ihan oikeasti riipii tuo negatiivinen suhtautuminen kaikkeen kaupallisuuteen mitä musassa on. Me oltais kiitollisina 70-luvulla otettu kaikki kaupallisuus vastaan mitä on nykyään tarjolla. Suikkiskin oli viikko tolkulla maan parhaimmaksi lavabändiksi äänestetty sen aikaisen musalehden sivuilla. Olikohan Suosikki nimeltään. Mitään siitä ei ollut hyötyä. D-tuotanto myi keikkaa mutta kun järkkärit ei lukenu Suosikkia niin mitä sitten. Tuo monelle kaiken paha ja alku:kaupallisuus ja markkinat, ei tuonu meille mitään. Tuote ja menestys oli mutta ei ollut maankattavaa mediaa joka olis tuon kaikille kertonu. Tehtäis nykymeiningillä ehkä vieläkin musaa ja keikkoja. Mä olsin pirunmoinen guru trumpetissa. Poristais seiskassa mukavia muistoja. Johanssonin Markun kans. Muisteltais pääsiäiskeikkaa kun mä sain nuorena kokeilla Markun huipputrumpettia. jne. Näen siis jokaisen taideteoksen tuotteena jonka markkinointi tuo kuluttajalle. Tuo symbioosi on toivottava ja vasta se mahdollistaa taiteilijan omana elinaikanaan teoksiensa esille tulon. Tämä ei suinkaan tarkoita että markkinat pitäis olla määräämässä mitä taidetta tuotetaan. Jos jollakulla on taiteessa sanottavaa niin nykyisen markkinamekanismin hienouksia on että se aivan varmasti myös tuodaan yleisön tietoisuuteen. Yleisö arvioi onko siitä mihinkään. En usko että enää kuolemansa jälkeen vuonna 2200 pääsee esille ja nousee klassikoksi kuten joskus aikaisemmin on käynyt. Nyt noteerataan kaikki mistä taiteeksi on. Ja tämä kaikki tulee myös yleisön tietoon. Kiitos markkinoinnin. Miten sitten tuohon julkisuuteen ja fanihommaan pitäis taiteilijan suhtautua? Mielestäni taiteilija on taiteilija koko ajan. Ei ole erikseen esitystä ja erikseen yksityisyyttä ja erikseen julkisuutta. On vain taiteilija joka koko olemuksellaan ilmentää sitä mitä taiteilijana on. Koko ajan. Ajan henki on että yksityisyyttäkään ei heillä ole. Näin maailmalla. Suomessa yksityisyyttä on vielä jonkin verran ymmärretty mutta ei enää kauaa. Tulevien taiteilijoiden pitää siis olla todella hyviä että saavat anteeksi epäsosiaalisuuden ynnä muut asiat. __ Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 11.08.2004 19:41:43 | |
Sä oot rasittava tyyppi. Sulle pitäis joka asiasta hakea sun vanhat sanomisesi ennenkuin tiedät mitä on tullut sanottua. No, sä väitit Sormusen ihannoimaan Neuvostoliittoon katos Tellu juniakin. jotain ja mä kysyin, että missä kohtaa mä tässäkin olen ihannoinut Neuvostoliittoa. Mä nyt olen vain sanonut, että 70-luvun alussa suomirock oli perustumassa, joten kaikki oli avoinna. Kun sä väitit, että maakunnista ei ollut mitään mahdollisuuksia, niin luettelin nipun bändejä, jotka levyttivät. Kyllä sä tämmöseen saat varautua jatkossakin. Näetsen sehän riippuu siitä, mitä kirjoitat. | |
![]() 11.08.2004 19:55:32 | |
Perkules, täällähän ne bileet onkin ollu. Oon ihmetelly, miks kaikkialla on niin hiljasta. Noh, ei muuta. Jatkakaa. Mutta sanopa vielä että välillä pulliaisella voi olla paljonkin sanottavaa artistille ja tilanteesta riippuen voi olla hyväkin kommunikoida ""rajojen"" yli. My name is Baron, Fuzzy Baron!
SlowBlind, This is 4 U! | |
![]() 12.08.2004 01:04:51 | |
No, sä väitit jotain ja mä kysyin, että missä kohtaa mä tässäkin olen ihannoinut Neuvostoliittoa. Mä oon pitäny sua punaisesta punaisempana kommunistina sen jälkeen kun ehdottelit keikkamestojen sosialisointia. Etkä nähnyt mitään ongelmaa kun jokunen "räkälä" tästä maasta poistuis. Niin ja edesmennyt Neuvostoliitto oli kommunistien keulakuva kunnes kaatui mahdottomuuteensa. Että siksi tuo oletus ihannoinnista. Kyllä sä tämmöseen saat varautua jatkossakin. Näetsen sehän riippuu siitä, mitä kirjoitat. Vuoroin vieraissa. Eli samat sanat. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 12.08.2004 18:11:59 | |
Mä oon pitäny sua punaisesta punaisempana kommunistina sen jälkeen kun ehdottelit keikkamestojen sosialisointia. Etkä nähnyt mitään ongelmaa kun jokunen "räkälä" tästä maasta poistuis. Niin ja edesmennyt Neuvostoliitto oli kommunistien keulakuva kunnes kaatui mahdottomuuteensa. Että siksi tuo oletus ihannoinnista. Oi tätä loogisen päättelyn juhlaa! Tarjoa King Crimson -vinyylejä! | |
![]() 13.08.2004 00:03:11 | |
Ehkä teininä sitä olikin ihan tärinässä kun pääsi sanomaan jotain tai näki edes aidan takaa idolinsa. Nyt asiaa ajattelee hieman toisin... Ei edes kehtaisi mennä sönköttämään jotain "olet tosi hyvä" osastoa koska tuntisin itseni tyhmäksi ja että vaivaan sitä ihmistä. Mutta enemmän ymmärrän sitäkin että menee juttelemaan ja vaihtaa ajatuksia sen idolinsa kanssa, kuin sitä että pyytää nimmarin. Mitä teet lapulla mihin joku on raapustanut nimensä. Ja kun se kirjoittaa niitä jatkuvasti kenelle tahansa. Keskustelu on sentään vähän yksilöllisempää. Ja sellaiset joiden on pakko päästä juttelemaan niin voisi joskus vaikka kääntää lähestymistapansa niin että kysyisikin idolilta mikä on hänen lempilevynsä eikä sanoisi sitä klassista "tosi hyvä teidän uusi levy" lausetta. Luultavasti se idoli tietää että levy on hyvä jos se itse on sen kerran julkaissutkin :) | |
![]() 15.08.2004 23:28:50 | |
Perkules, täällähän ne bileet onkin ollu. Oon ihmetelly, miks kaikkialla on niin hiljasta. Noh, ei muuta. Jatkakaa. No pakkohan se on kun käsket. Meinaa tämäkin offtopikki loppua. Nostetaan uudestaan ylös. Sosialistisormusella on puheenvuoro. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 16.08.2004 13:00:58 | |
Tuskassa päästiin juttelemaan Death Angelin basistin ja rumpalin kanssa. Mitäs siinä, juteltiin niitä näitä ja pyydettiin heitä samaan kuvaan kanssamme. Mukavia äijiä. Näyttäisi siltä, että minusta olisi parhaillaan kehkeytymässä Abortedin basistin Fren kaveri. Paita- ja levytilauksen yhteydessä hän antoi messenger-osoitteensa ja muutaman kerran olen hänen kanssaan messengerissä jutellutkin. Keskustelun aiheita löytyy bändeistä, soittokamoista kuin suomen kielestäkin (Aborted on Belgiasta). Hän on jo luvannut minut ilmaiseksi Abortedin keikalle, jos äijät joskus Suomeen tulevat. Lisäksi olen saanut häneltä muutamia soittovinkkejäkin. Ihailtavaa tuommoinen, että artistit jaksavat olla kuuntelijoihinsa yhteydessä. Explicit gore is what I need. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)