Aihe: Deathin levyt
1 2
jigsore
07.08.2004 23:53:30

Lappikselle lävähti plupsa mainiota tekstistä. Pitääkin alkaa vähitellen tutustua pre-Human matskuun, kun loput jo löytyy.
Täältä muuten livevideota Belgiasta vuodelta 1992, vajaa kaksi viikkoa ennen Helsingin keikkaa: http://www.humandeath.de/Downloads.htm
Mukana menossa Masvidal & Reinert. Jea! Tällä hetkellä ladattavissa Zombie Ritual.
Löytyykö täältä ketään Deathin Suomen keikkaa todistanutta?
"Do you have that one with the guy who was in that movie that was out last year?" IHKK #8
Viceroy
08.08.2004 14:16:21

Tämä oli Pohjois-Amerikan kiertue. Keskittyi ilmeisesti lähinnä Kanadaan, joskus sen vuoden joulun tienoilla. Death oli kyllä aina yhden miehen bändi, Chuck hajoitti ja kasasi sen uudelleen kerran jo demoaikoina.

Joo joo, mutta tuo Spiritualin aikainen kokoonpano veti jonkun (oisko ollut sitten Euroopan) rundin ilman Chuckia, joka oli ilmeisesti henk.koht. syiden (en muista kunnolla) koko ajan rapakon toisella puolella. Chuckin tontin täytti silloin joku muu - nimeä en saa mieleeni.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Akiman
08.08.2004 14:19:34

Joo joo, mutta tuo Spiritualin aikainen kokoonpano veti jonkun (oisko ollut sitten Euroopan) rundin ilman Chuckia, joka oli ilmeisesti henk.koht. syiden (en muista kunnolla) koko ajan rapakon toisella puolella. Chuckin tontin täytti silloin joku muu - nimeä en saa mieleeni.

Taisi olla juuri Louie Carrisalez.
SONOS METALLICOS :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. :: HTTP://WWW.SONOSMETALLICOS.NET :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET
Incarnation
08.08.2004 16:25:25

Tässä vaiheessa ei päde jokaiselle tuttu sanonta "ei rundi yhtä miestä kaipaa".
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
Lappis
10.08.2004 15:48:42

Chuckilla oli suuria ongelmia Spiritualin aikoihin levy-yhtiön kanssa. Protestina totesi levymoguleille, että Death ei sitten kierrä sekuntiakaan. Muut jätkät sit päättivät hivenen rahastaa Deathin nimellä ja lähtivän keikkaamaan ilman Chuckia. Chuck tästä sit sai luonnollisesti tietää jossain vaiheessa. Yllättäen bändi meni välittömästi vaihtoon.

Niin halpamainen temppu kyllä muilta jätkiltä ettei mitään rajaa. Nappia otsaan tuollaisesta.
Aiheesta on myös tehty biisi. Löytyy Individualilta ja kantaa nimeä Jealousy. Tsekatkaa sanoja huviksenne.
" You want what you can't have...Jealousy!".

Ja selvennyksenä että Chuck ei vaihdellut jätkiä bändissä tarkoituksella. Chuckin suurimpia haaveita oli koko ajan saada ihan ikioma bändi ympärille. Mutta kuten tunnettua, Chuckin tuuri ei ollut oikein missään asiassa niitä maailman parhaimpia. Hoglan pysyi mukana kahden levyn ajan, DiGiorgiolla oli omia kiireitä mutta soitti kuitenkin kahdella Deathin levyllä( Plus control Denied ). Bill Andrews oli kahdella levyllä, mutta sai siis potkut tuon kiertue-episodin takia. Hyvä niin, ei mikään kummoinen rumpali.
James Murphylla oli Obituary, Andy Laroque ja King Diamond Etc. Sound of Perseverancen aikoihin näytti hyvältä eli Chuck oli lopultakin saamassa kiinteää kokoonpanoa. Richard Christystä ja Shannon Hamnista ainakin. Oletettavsti DiGiorgio olisi taas tullut mukaan remmiin, mene ja tiedä. Mutta sitten puuttui kuolema peliin mukaan...Chuckin elämä ei kyllä ollut missään vaiheessa mitään ruusuilla tanssimista.
Kenenpä olisi?
Lappis
10.08.2004 15:58:32 (muokattu 10.08.2004 16:01:14)

Sori vaan mutta mun mielestä toi on vähän perätön väite, sillä kyllä death metal orkesterit ovat aina
tehneet kovia levyjä riippumatta deathin suorituksista.

Suffocationin Effigy of the Forgotten, vuodelta -91. Tämä levy ilmestyi siis samana
vuonna kun Human, mutta yhtäläisyyksiä ei paljoa ole.

Effigy on brutaalin, siis brutaalin death metallin kantaisä,
kiistattomasti! Riffit ovat ennenkuulematonta murskaa ei siis mitään köpöjä rässiriffejä, vaan kappaleet ovat säkenöiviä
riffitulituksia, sekä myös rakenteellisesti nerokkaita. Frank Mullenin ääni on myös upeaa kuultavaa, sadat laulajat imitoivat häntä vielä tänäkin päivänä (tietoisesti tai ei).
Ryhmällä oli myös tautinen groove. Ei Human levyn grooveakaan voi silti vähätellä, koska Sean Reinert on niin loistava rumpali (harmi ettemme voineet kuulla häntä ITP:llä).
Suffocation on maailman paras!

Cannibal Corpsekin on aina kulkenut omia polkujaan, musiikillisesti sekä teemallisesti. Ei corpsen riffeissä ketään kopioida vaan Corpsen riffejä kopioidaan, ja runsaasti!
Miljoona myytyä levyä kertoo sen että Cannibal ei petä.

Kyllä Deicidekin on hieno orkesteri, jolla on komea historia ja autenttinen soundi! Kyllä Eric ja Brian Hoffman ovat hienoja sahureita!

Olen itsekin Death diggari ja omistan heidän tekosia, mutta vähän tylsää väittää että death olisi muita bändejä iskenyt joka kerta
suohon tuotoksillaan.

Puhut kyllä asiaa veliseni. Ehkä ilmaisin itseäni hivenen epäselvästi. En siis todellakaan tarkoittanut, että jokainen bändi seuraisi Deathia. Corpse on aina tehnyt omaa juttuaan kyllä. Pointtini oli ehlä enemmänkin tämä, että paljonko Corpse on kehittynyt sitten Tomb of the Mutilatedin? Ja miten Death kehittyi joka levyllä?
Uuden Corpse-levyn ostaessa tietää tasan tarkkaan, mitä saa. Ja nykyään ei saa enää mitään. Ei ole saanut sit Bloodthirstyn. Tämä siis minun mielipide. Mielikuvituksetonta paahtoa, omien riffien jatkuvaa kierrätystä Etc. Skeidaa, tylsää, ennalta-arvattavaa melkeinpä.

Leprosyn aikoinaan sain ensimmäisenä Death-levynä vuonna-88 ja siitä asti olen joka levyn/kassun ostanut sen ilmestyessä. Ja joka kerta kuunnellessa sitä uutta levyä, reaktio oli sama: Ei saatanan vieköön mitä kamaa?! Ja piti katsoa kannesta uudestaan, onko tämä tosiaankin sen Deathin levy?!

Deathin levyn ku osti, ei todellakaan tiennyt, mihin suuntaan on tällä kertaa menty. SOP Oli -98 niin pommi, etten osannut puhua hetkeen. Vokaalit olivat jälleen uudistuneet, biisit olivat jotain ....mitä ei voinut heti ymmärtää.

Siinä mielessä seison hehkutuksieni takana: Death teki joka levylle sellaista uutta, mitä muut bändit eivät kykene tekemään. Chuckin rima oli keskivertobiisintekijää huomattavasti korkeammalla. Mies ei tyytynyt perusratkaisuihin vaan meni äärirajoilla koko ajan. Pakotti siihen mm. DiGiorgion myös, minkä kuulee aika helposti Individualin bassoraitoja kuunnellessa.

Nykypäivänä ei vain tule enää vastaan bändiä, jonka joka levy olisi arvoitus. Varsinkaan vanhemman polven bändeistä.
Morbid Angel on toki aina MA, mutta tälläkin bändillä on elementit, mitä aina osaa odottaa: Kierot soolot ja uniikit saundit.

SOP:lla on biisi nimeltä Sound of the voice. En tiedä muista, mutta minä tipuin penkiltä perseelleni kun kuulin sen ensimmästä kertaa. Se oli just sellasta, mitä ei tosiaan osannut odottaa millekkään Deathmetal-levylle
Kulkunen
10.08.2004 19:59:43
SOP:lla on biisi nimeltä Sound of the voice. En tiedä muista, mutta minä tipuin penkiltä perseelleni kun kuulin sen ensimmästä kertaa. Se oli just sellasta, mitä ei tosiaan osannut odottaa millekkään Deathmetal-levylle

Voice of the Soul, ehkä?
The downward spiral never ends.
Lappis
10.08.2004 20:39:27

^ Hah. Mitähän mä olen taas ajatellut? Voice, tietty.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)