Aihe: Mitä mieltä eri tuotantolinjoilla tehdyistä kitaroista?
1
Jake24-25
11.08.2004 15:35:50 (muokattu 11.08.2004 15:43:40)
Mitä mieltä porukka täällä Muusikoiden.netissä on eri tuotantolinjoilla tehdyistä kitaroista? Tarkoitan tällä sitä, että nykyisin yhä useammat ja useammat isotkin merkit valmistavat kitaransa jossakin muussa maassa kuin minkämaalaisia itse alkujaan ovat. Esimerkkinä vaikkapa Takamine, jolla on nykyisin paljon "made in Korea" kitaroita tai Ibanez jonka monet kitaroista tehdään Koreassa. Nykyisin on aikaisempaa vaikeampaa enää löytää esim. Ibanezia joka olisi "made in Japan". Mielestäni nämä eri tuotantolinjoilla tehdyt kitarat, jotka sitten saavat esim. Ibanezin merkin lapaansa, voivat olla ihan hyviä - olenkin soittanut monia hyviä sellaisia. Soittimen "liukuhihna"-status kyllä tässä tapauksessa minusta lisääntyy huomattavasti. Minusta on sinänsä hieman surullista, että nykyisin sellaisista tunnetuista merkeistä kuten Ibanez tai Takamine alkaa tulla lisääntyvässä määrin liukuhihnakamaa. Tämmöisen havainnon olen tehnyt viimeaikaisten akustisten kitaroiden testaamisen yhteydessä. Kiitokset etukäteen mahdollisista vastauksistanne.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
kulmahiomakone
11.08.2004 18:14:31 (muokattu 11.08.2004 18:15:30)
Minun käsityksen mukaan kehitys on pitkälti kulkemassa toiseen suuntaan. Toisin sanoen kitaroiden teettäminen alihankkijoilla alkaa olemaan menneen talven lumia ja kitarat pyritään saamaan ulos samalta linjalta. Esim. Epin tuotantoa kootaan hyvää vauhtia siihen Gibsonkonsernin Kiinantehtaaseen ja Fender on käsittääkseni myös pykäämässä (jos ei ole jo valmis) omaa tuotantolaitostaan Aasiaan.

Jollain parempaa tietoa asiasta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)