Aihe: Mitä mieltä eri tuotantolinjoilla tehdyistä kitaroista?
1
LaXu
11.08.2004 15:58:05
Ibanez on minun mielestäni mennyt viime vuosien aikana pahasti alaspäin. Värivalikoima surkea, japanilaisia malleja vähän jne. Liukuhihnakamaahan ne japanilaisetkin mallit hyvin pitkälti ovat, kuten suurin osa tänä päivänä tehdyistä kitaroista.

Sinänsä minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kitaroita valmistetaan jossain halvemman työvoiman maassa. Suurin osa käyttämistäni kitaroista on korealaisia ja eivät häviä kyllä japanilaisille kitaroilleni lainkaan soundin tai soitettavuuden suhteen. Kuitenkin japanilaisissa skeboissa on jotenkin erilainen "fiilis" (enkä tarkoita nyt soittofiilistä, vaan niissä on vähän erilainen "viba") kuin korealaisissa. Ehkä se johtuu siitä, että molemmat japanilaiset kitarani ovat wanhempaa kamaa, 1980-luvun alusta ja lopusta.
kulmahiomakone
11.08.2004 18:14:31 (muokattu 11.08.2004 18:15:30)
Minun käsityksen mukaan kehitys on pitkälti kulkemassa toiseen suuntaan. Toisin sanoen kitaroiden teettäminen alihankkijoilla alkaa olemaan menneen talven lumia ja kitarat pyritään saamaan ulos samalta linjalta. Esim. Epin tuotantoa kootaan hyvää vauhtia siihen Gibsonkonsernin Kiinantehtaaseen ja Fender on käsittääkseni myös pykäämässä (jos ei ole jo valmis) omaa tuotantolaitostaan Aasiaan.

Jollain parempaa tietoa asiasta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)