Aihe: Millaista klassista?
1 2
pianistityttö
08.08.2004 13:29:40
Ja vielä "Wohltemperierte"

Ei..ku mä soitan sitä "Little preludes & fugues"-kirjaa... No mitä sä kuvittelet!? :D Et mä oon joku ihan 1/3-tasolla vai häh? >:D Tietysti Wohltemperierte..
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Arthur Rubinstein-
baron
08.08.2004 15:36:14

Ei..ku mä soitan sitä "Little preludes & fugues"-kirjaa... No mitä sä kuvittelet!? :D Et mä oon joku ihan 1/3-tasolla vai häh? >:D Tietysti Wohltemperierte..

No sit sä tiedätkin ongelman: Kun soittimessa on "Equal temperament" ja pitää soittaa Wohltemperiertelle sävellettyä.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
ajs
08.08.2004 16:51:12
No sit sä tiedätkin ongelman: Kun soittimessa on "Equal temperament" ja pitää soittaa Wohltemperiertelle sävellettyä.

Selvennys: Wohltemperierte = engl. "Well-tempered" eli siis tarkoittaa, että piano ei ole tasavireinen (equal temperament), jolloin eri sävellajit kuulostavat hieman erilaisilta. Eli tässä nyt ei varmaan ollut kyse vain Bachin cembalo/pianoteoksesta das Wohltemperierte Klavier, vaan ihan yleisesti tuon ajan musiikista.
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
Fuzzy Boner
09.08.2004 10:29:22
Ne lirutuskohdat on kyllä aika karseen vaikeita soittaa, ku ei se käsi meinaa millään taipua oikeeseen asentoon.. :D ja monesti oon jo meinannu hermot menettää..mut vielä pakko jaksaa yrittää, ku huomenna pitäs se konsertissa raapasta.. :D

Tsemppiä, vejä hienosti!
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Pimputtaja
09.08.2004 10:44:38
Tsemppiä, vejä hienosti!

Juu... Pitää yrittää vetästä oikeen hienosti..:D
"I only know that in the music itself I found out what the fingers had to do" -Vladimir Horowitz-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)