Aihe: Rumin sarjavalmisteinen basso..
1 2 3 4
Karlsson
29.07.2004 20:57:44
Danelectrohan tosiaan tekee tuollaisella Mosrite-rungolla olevia keppejä, taisipa olla Rumor-bassonsakin vastaava mutta P-mikillä(ja efektillä! :)

Danon malli on Hodad.

Mosrite oli tietääkseni se originaalivalmistaja. Jos samantyylisiä vintagehärpäkebassoja muuten etsitte uutena niin sellainen firma kuin DiPinto tekee retrotyyliteltyjä malleja missä on käytetty runsaasti kimaltavia värejä ja pearloidipleksejä sun muita, ja taisivat vielä olla kohtuuhinnoissakin. Uusimmassa BPssä taisi olla arvostelukin yhdestä.

Lisäksi jenkeissä on pulju nimeltä Westwood, joka tekee muistaakseni sangen edullisia reproja mitä kummallismman muotoisista vanhoista bassoista ja kitaroista.
juici
29.07.2004 21:48:31

Danelectrohan tosiaan tekee tuollaisella Mosrite-rungolla olevia keppejä, taisipa olla Rumor-bassonsakin vastaava mutta P-mikillä(ja efektillä! :)

Mosrite oli tietääkseni se originaalivalmistaja.

Ja onhan esim. Univox väsännyt Mosrite kopioita.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
NYdoll
30.07.2004 13:17:10

Danon malli on Hodad.

Ainakin Danelectron sivuilla (sillon kun vielä toimivat) oli basson nimi "Rumor bass" ja siinä oli sisäänrakennettu chorus.
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
Karlsson
30.07.2004 13:17:44
Ainakin Danelectron sivuilla (sillon kun vielä toimivat) oli basson nimi "Rumor bass" ja siinä oli sisäänrakennettu chorus.

Ah, olikoha se skitta sitte Hodad? Pitää tsekkaa..
Karlsson
30.07.2004 13:22:58
jPekka
30.07.2004 19:34:18

Katsokaapa kitarapajan sivulta, siellä on myynnissä yks vitun ruma Ovation. On muuten aika omaperäinen soundi, kuultavissa muutamalla 80-luvun Journey levyllä Ross Valoryn toimesta. Basso on kyllä RUMA.

Jah Wobblehan käyttää kans Ovationia, joskaan ei ihan tuota lankkumuotoa. Sama mikitys tosin, joskin passiivielektroniikalla.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
JK
31.07.2004 12:45:55
Elikkäs samaa muotoa, mutta eri malli. Ja kaikki voittaa!

Sorry, mut noi on mun mielestäni jo aika kaukana tuosta Mosriten mallista....
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Karlsson
01.08.2004 16:32:46
Sorry, mut noi on mun mielestäni jo aika kaukana tuosta Mosriten mallista....

Totta. Ei voi sanoa kuuin että kopan muotoilussa on "vähän samaa ideaa".

Tästä hieman lähempänä totuutta oleva kopsu, Eastwoodilta (ei Westwood niinkuin aikaisemmassa postauksessa muistin..)

http://www.myrareguitars.com/hiflyerbass.html

Tosin tämäkin on tekstin mukaan kopsu Univoxin mallista, ei Mosriten.
bize
01.08.2004 22:15:25
Pakko sanoa, että ehdottomasti Music Man Bongo!

http://www.rytmi.com/rytmi304/304frankfurt.html

Sieltä MIPA 2004 -voittajat. Ristiriitaisia näkemyksiä lehdistön kans?

Ja tosta tuplahumbuckerpickupeista. Soul Captain Bandin keikalla basisti veivasi samanmoisella systeemillä varustetulla bassolla, vaan taisi olla joku geeällä tai musari. Varmaan myös miksauksesta kiinni, mut oli Ilosaarirockin läskeimmät bassot siellä.
chief
02.08.2004 11:11:52
Ja tosta tuplahumbuckerpickupeista. Soul Captain Bandin keikalla basisti veivasi samanmoisella systeemillä varustetulla bassolla, vaan taisi olla joku geeällä tai musari. Varmaan myös miksauksesta kiinni, mut oli Ilosaarirockin läskeimmät bassot siellä.

The Wailersin keikalla tavalla Aston "Familyman" Barrett soitti Jats-passolla ja kyllä oli läskiä soundia sielläkin. Ei se mikeistä kiinni ole. Aina voi jostain ruuvata lisää bassoa. Ja näytti siellä lavalla olevan SVT:n Eq aika bassovoittoisesti säädetyltä.

Joo, OT, sori.
Häh?
Apinabasisti
05.08.2004 22:56:57
Tosin se Warvickin goottihenkinen ritsa on ihan kauhee kans. Samoin monet ESP:n mallit kans.

Ööh siis ihan samaa mielt.
Led Zeppelin!!!
onde
06.08.2004 00:27:52 (muokattu 06.08.2004 00:28:43)
Perhana kun ei oo kuvaa, mutta mulla oli 70-luvun lopulla joku 60-lukulainen Hofner jonka body oli päällystetty punasella muovilla ja potikat oli ku vanhasta transistori radiosta ja mikkien kytkimet samaa kalipeeria.Mikit, potikat ja kytkimet oli ohuessa muovissa kiinni ja koko komeus torpattu bodyyn! Kyllähän se malliltaan oli ihan katteltava mutta sähkö-osasto ja muovipinnote teki bassosta hupaisan näköisen! Jos löydän kuvia niin pistän oheis tuotteeksi!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
2541
06.08.2004 00:45:57

http://www.musicvox.com/srbass.htm

Tuo Musicvoxin Space Ranger on kieltämättä aika omintakeinen. En kuitenkaan vielä ihan rumaksi väittäisi...:)
onde
06.08.2004 01:09:02 (muokattu 06.08.2004 01:19:43)
Perhana kun ei oo kuvaa, mutta mulla oli 70-luvun lopulla joku 60-lukulainen Hofner jonka body oli päällystetty punasella muovilla ja potikat oli ku vanhasta transistori radiosta ja mikkien kytkimet samaa kalipeeria.Mikit, potikat ja kytkimet oli ohuessa muovissa kiinni ja koko komeus torpattu bodyyn! Kyllähän se malliltaan oli ihan katteltava mutta sähkö-osasto ja muovipinnote teki bassosta hupaisan näköisen! Jos löydän kuvia niin pistän oheis tuotteeksi!

Joo mä löysin kuvia jostain Hofnerien keräily kerhosta.Jos katotte mun omaa kuvaa se oli samanlainen mutta paljon heikommassa kondiksessa ja lapa oli musta.Nyt kyllä vähän harmittaa ku kattelin noita keräilijöiden sivuja niin se mun vanha peli vois tänä päivänä olla jo jonkin arvonen, mutta ku mä aikanaan revin ne muovit pois(maalasin mattamustaks) ja mikit kytkettiin suoraan plugiin ja potikat heitettiin mäkeen ja lopullinen isku Hoffalle oli ku se poltto haudattiin(Joku typerys heitti sen juhannus kokkoon(Voi olla että se oli meikäläinenkin)eikä silloin harmittanut!!!) No siihen aikaan oltiin ns. sellassii lippalakki kansalaisii! (Helvatti ku ois edes silloin huomannut ottaa edes kaularaudan muistoks tuhkakasasta aamulla muistoks jälkeläisille!)
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Royal Banzai
06.08.2004 12:23:02
http://www.musicvox.com/srbass.htm

Tuo Musicvoxin Space Ranger on kieltämättä aika omintakeinen. En kuitenkaan vielä ihan rumaksi väittäisi...:)

tollasella bassolla aku ankka soittais..
balzary
08.08.2004 17:23:16

The Wailersin keikalla tavalla Aston "Familyman" Barrett soitti Jats-passolla ja kyllä oli läskiä soundia sielläkin. Ei se mikeistä kiinni ole. Aina voi jostain ruuvata lisää bassoa. Ja näytti siellä lavalla olevan SVT:n Eq aika bassovoittoisesti säädetyltä.

oli muuten tyylikkäitä kiiltäviä tarroja jasson pinta täynnä :)
HC-Audio
04.10.2004 15:19:38

Mikä se k*rvän muotonen basso nyt olikaa??
"more strings=more talent"
rijopu
05.10.2004 11:43:08
Ei kyllä se rumin on mun mielestä jo pitkään ollut tuo Rickenbackerin basso. Kitara on törkeän siisti mutta, basson muotoilu on karannut lapasesta!
No, se on semmoista suomalaista...
2541
05.10.2004 11:54:12

Ei kyllä se rumin on mun mielestä jo pitkään ollut tuo Rickenbackerin basso. Kitara on törkeän siisti mutta, basson muotoilu on karannut lapasesta!

Eli vaikka seuraavassa kuvassa basso on ruma, mutta kitara siisti?:

http://www.gitaarnet.nl/magazine/ar … en/klassiekers/rickenbacker480.php3

Tai tämä basso on ruma...

http://www.rickbeat.com/modelslibrary/4005/4005.htm

...mutta tämä kitara siisti?

http://www.rickbeat.com/modelslibrary/360newstyle/360ns.htm

No niin, oli pakko hieman näsäviisastella, mutta tuntui vaan hölmöltä kuulla, että "basso on ruma, kitara siisti", kun niitä malleja on tosiaan enemmän kuin yksi. ;)
Itse en tietenkään allekirjoita (minkään) Rickenbackerin rumuutta, mutta kovasti se tuntuu jakavan mielipiteet ulkonäöllään ja soundillaankin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)