Aihe: Täysin turha slide-aiheinen gallup
1 2
duane
28.07.2004 20:50:21
Eli kerätääs yksiin kansiin seuraavat mieltymykset:

Minkälaisia slideputkia käytät?

Millä kitaroilla?

Millä virityksillä?

Minkälaista musiikkia?
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
duane
28.07.2004 20:59:56
Vastaanpas sitten itse ensin...

Mulle on tällä hetkellä kaksi ylitse muiden: painava, noin nimettömän mittainen messinkiputki ja samanmittainen Coricidin-lääkepullo ts "blues bottle" Duane Allmanin hengessä

Millä kitaroilla?

Fenkun budjettireso akustisiin, Epi 335 sähköisiin, näiden lisäksi yksi resu akustinen matkalla Lap-slide kitaraksi ja itsetehdyn näköinen Les Paul Junior -kopioritsa avoviresähköslidekepiksi

Millä virityksillä?

reso yleensä avoin G (d,g,d,g,b,d)
epi "double dropped D" (d,a,d,g,b,d) tai standardi
Lapslideen tulee seko (d,a,d,a,a,d)
ja Lespaan avoin E (e,b,e,g#.b.e)

Minkälaista musiikkia?

juurevaa :)
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Funkyshiva
29.07.2004 16:43:44 (muokattu 29.07.2004 16:49:02)
Ettei mene monologin puolelle niin vastaanpa minäkin:

Putket:
Teräksinen Kitarapajan kautta mittojen mukaan tehty sikarintuhkalla hiottu(älkää kysykö miksi)slide.
Dunlopin 925 lapsteeliin.

Kitarat ja vireet:
Gibson Les Paul Classic - avoin E
Fender Telecaster Thinline - avoin G
Dean:in puukoppainen dobro minihumpparilla - avoin D
J A K lapsteel - avoin G

Ja tyyli vaihtelee bluesista countrin kautta southern-rockiin.
Funkyshiva
reijoteppo
29.07.2004 20:40:52 (muokattu 30.07.2004 08:12:46)

Pääasiassa lasisia ja itsetehtyjä paitsi Lapsteelsoitossa on käytössä Kromattu tulppa-avain. Pääslidenä on Esa Kuloniemen ensimmäinen slide, jonka Esa on tehnyt itselleen 13-vuotiaana viinipullosta.Vihreää paksua lasia.

Millä kitaroilla?

Tällä hetkellä pääslidekitarani Dano U-1 Replica on muunnettuna 6-kielibassoksi, jotenka tämän hetken slidekitara on Squier stratoni, kunnes hankin joko Danon tai straton erikseen slidesoittoa varten.

Millä virityksillä?

Yleensä avoimessa C-vireessä tai sitten avoimessa E-vireessä. Lapsteel on yleensä myöskin avoimessa E:ssä, mutta kappaleessa 'Sleepwalk' G6-vireessä.

Minkälaista musiikkia?

Blues have you heard ?
Roberto
30.07.2004 10:01:26

Shubb-Pearse II

Millä kitaroilla?

Mohan Veena ja kolmikielinen sikarilaatikko

Millä virityksillä?

Veenassa 20 kieltä periaatteessa D-duurimeininki, sikariboksissa E-A-E, A-A-E tai E-H-E.

Minkälaista musiikkia?

Öhh... liukuvaa?
rattledad
30.07.2004 18:26:23

Enimmäkseen Dunlopin paksua pyrexlasista putkea, parempaakaan ei ole vielä tullut hankittua, huonompia kylläkin...

Millä kitaroilla?

Jaakko Noso pienikoppainen akustinen.

Millä virityksillä?

E ja A, koska on kivempi virittää slideä varten ylös kun soittaa samalla kitaralla myös normaalivireellä.

Minkälaista musiikkia?

Bluesiahan tuo...
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
mongoloidi
30.07.2004 18:55:39

Tällä hetkellä on sellanen metallinen pikkusormen kokonen putki käytössä.

Millä kitaroilla?

Stratolla ja SG:llä.

Millä virityksillä?

Avoin D taitaa olla useimmiten käytössä.

Minkälaista musiikkia?

Bluesia.Mitäs muutakaan?
"The Blues comes from the Great Spirit.The Spirit was here before we got here,and it`ll be here after we`re gone.The Spirit is eternal." -Taj Mahal
jPekka
30.07.2004 19:40:09

Yleensä olen käyttänyt lasisia, mutta viime aikoina keraaminen Mudslide on tuntunut todella mainiolta.

Millä kitaroilla?
Gretsch Duo Jet, modifioitu Squier Stratocaster, Regalin dobro

Millä virityksillä?
Avointa D:tä, lähinnä.

Minkälaista musiikkia?
Bluesvaikutteista... jotakin.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
dfloreno
30.07.2004 19:41:07

Putkia on monia riippuen meiningistä, jos on pilvistä niin... :) joo, leikki sikseen; putkia löytyy moneen lähtöön riippuen käyttötarkoituksesta, toi aiemmin mainittu Coricidin pullo (blues bottle) on tällä hetkellä ylivoimainen suosikki varsinkin tavallisella vireellä. Sitten löytyy kerraminen Moonshine joka on tosi siisti kovilla säröillä, Mudslide on hyvä resonaattorin kanssa tai vaihehtoisesti viinipullon kaula, ja sitten vielä semmoiseen SOnny landreth kikkailuun iso Dunlopin lasi-slide. Läpsyköitä soittelen jollain stevens kopiolla... mene ja tiedä :).

Millä kitaroilla?

GbL Asat Classic, GbL Asat classic Tribute, Applause Stratocaster (tässä ei tosin ole mitään aplodien arvoista), Läpsykkä -lapsteel, omatekoinen lapsteel ja Blueskone resonaattori.

Millä virityksillä?

Riippuu biisistä, mutta yleensä Applause on avoimessa D:ssä / G:ssä, Tribute GbL avoin D, Dm tai Dsus4 (DADGAD), Läpsykkä avoin G tai G6, omatekonen läppäri C6, ja luvattoman paljon tulee soitettua standardivireellä, tai keikalla joskus jos ei oo muita skeboja niin EADGBD ...

Minkälaista musiikkia?

kaikkea mahdollista (toimii muuten soomirokissakin!! :) ja tavoitteena soittaa joskus jazzia a la derek trucks... :)
dfloreno
30.07.2004 19:42:58

Shubb-Pearse II
Mohan Veena ja kolmikielinen sikarilaatikko
Veenassa 20 kieltä periaatteessa D-duurimeininki, sikariboksissa E-A-E, A-A-E tai E-H-E.
Öhh... liukuvaa?

*Huh? Onko sulla oikee tommonen Veena hässäkkä vai joku custom homma? mitä maksoi tilata suomeen? Oon miettinyt itekin ton hommaamista... tolta Battacharayalta on tullut kanssa joku oma mallisto, pitäis ottaa selvää... Deep!

-d
Roberto
30.07.2004 19:56:56

*Huh? Onko sulla oikee tommonen Veena hässäkkä vai joku custom homma? mitä maksoi tilata suomeen? Oon miettinyt itekin ton hommaamista... tolta Battacharayalta on tullut kanssa joku oma mallisto, pitäis ottaa selvää... Deep!

-d

Joo... hommasin vehkeen alkuvuodesta. Onneks oli yksi tuttu tulossa Hindustanista just silloin Suomeen, muuten olis maksanu ihan liikaa. Jos haluat tilata, laita Vishwa Mohan Bhattille sähköpostia (osoite löytyy www.mohanveena.com ista). Se on erittäin asiallinen hämy Jaipurista, olen muutamaan otteeseen keskustellut puhelimessa kaikenlaisesta meiningistä... :)
Walrus
30.07.2004 20:18:35

lasista

Millä kitaroilla?

akustisella

Millä virityksillä?

joku avoin

Minkälaista musiikkia?

blues
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
duane
30.07.2004 20:28:38
ja tavoitteena soittaa joskus jazzia a la derek trucks... :)

Niinpä niin...tosin mulle riittäisi DT:n bluesosaaminenkin...kaimasta puhumattakaan :)
Funk U Too
Mika Antero
30.07.2004 21:42:25 (muokattu 31.07.2004 20:01:09)
Minun ei tietysti harhaoppisena amatöörinä pitäisi edes osallistua tämmöisiin kyselyihin...

Lasisella ja väljällä lääkepurkilla aloittelin, nyt sormesta löytyy ihan kaupasta ostettu Dunlopin melkoisen jykevä lasinen putki. Pikkurilliä (!) varten on metallinen putki, sekin ihan kaupan tavaraa. Harvemmin tulee sitä tosin käytettyä.

Sekä akustinen että puolisellainen ovat jämähtäneet avoimeen G:hen, eli espanjalaiseen, niinkus ainaki Muddy-setä sanoo.

Tyyli on suomalaiskansallinen ja alkeellinen/alkukantainen maaseutublues.

EDIT: ...tanan kirjotusvirheet...
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
dfloreno
30.07.2004 22:34:56

Joo... hommasin vehkeen alkuvuodesta. Onneks oli yksi tuttu tulossa Hindustanista just silloin Suomeen, muuten olis maksanu ihan liikaa. Jos haluat tilata, laita Vishwa Mohan Bhattille sähköpostia (osoite löytyy www.mohanveena.com ista). Se on erittäin asiallinen hämy Jaipurista, olen muutamaan otteeseen keskustellut puhelimessa kaikenlaisesta meiningistä... :)

Shiiit... hyvä meininki. Ootko opiskellut intialaista musaa jossain vai mistä sait päähäs hankkia tommoisen? Ja tossa oli kolme kieltä jolla sitä melodiaa soitetaan? Huh.
tässä se Bhattacharayan visio noista soittimista:
http://www.debashishbhattacharya.com/creation_02.htm

... d
dfloreno
30.07.2004 22:37:49

Niinpä niin...tosin mulle riittäisi DT:n bluesosaaminenkin...kaimasta puhumattakaan :)
Ei muuta kun ABB:n live at fillmore east soimaan ja sieltä jutut haltuun. Aika hyvin toi DT:kin pohjaa tohon Duanen soittoon. Ostin muuten asiasta rasiaan ABB:n live DVD:n ja vaikka en ole bändin musiikin suuri ystävä, niin täytyy kyllä sanoa että tiukka setti on; ja ei se musakaan huonoa ole. Jännää kyllä, ainakin mun mielestä DT varastaa se kitarashown kyllä melkein joka biisissä... toisena kitaristina kuitenkin Warren Haynes... et sillä vakavuudella :).
Roberto
30.07.2004 22:43:25

Shiiit... hyvä meininki. Ootko opiskellut intialaista musaa jossain vai mistä sait päähäs hankkia tommoisen?

En oo opiskellu, paitsi kuuntelemalla, sitaria vähän veivannu ja hämymusaa diggaillu aina. Kaikkea sitä keksiikin, sano.

Ja tossa oli kolme kieltä jolla sitä melodiaa soitetaan?

Jep. D, A ja D. Sit on 5 muuta kieltä ikäänkuin sliden ulottuvilla jotka on D:tä, A:ta ja yks F#. Plus 12 kpl resonoivia kieliä kuten sitarissa, jotka viritetään biisin melodiaa korostelemaan tai ihan vaan kromaattisesti (arvaa kumpi on leppoisampaa).

Huh.

Ei se nyt niin monimutkaista ole :) Ainakaan tälleen röyhkeän länsimaisesti. Harry Manx on kanadalainen hahmo joka on opiskellut Bhattin kanssa joitain vuosia ja käyttää Mohan Veenaa joissain biiseissään. www.harrymanx.com

tässä se Bhattacharayan visio noista soittimista:
http://www.debashishbhattacharya.com/creation_02.htm

Tää on jo sit jotain ihan eri settiä. En ole ikinä nähny elävänä tommosta laitetta, mutta syksyllä tulee varmaan nähtyä, Amsterdamin Palm Guitars:issa on pari tollasta myynnissä (www.palmguitars.nl)
Blue Moon
30.07.2004 23:03:17 (muokattu 30.07.2004 23:05:24)

Melkoisen hakusessa slidesoitto vielä on mutta vastaanpa kumminkin.

Lähinnä Dunlopin metalliputkea, oliskohan 220?

Kaksi eripituista ja seinämävahvuista Dunlopin lasiputkea mulla on, mutta kummankaan kanssa en ole päässyt oikein sinuiksi. Sitten on läjä itsetehtyjä erilaisia metalliputkia, joista yksikään ei oikein miellytä.

Millä kitaroilla?

Fenderin FR-50 resonaattori, Westone puoliakustinen ja Landolan 12-kielinen.

Millä virityksillä?

Avoimessa geessä useimmiten. Avointa deetä sun muita välillä oon kokeillut.

Minkälaista musiikkia?

Bluesiahan sitä yritellään.
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
dfloreno
30.07.2004 23:20:14

En oo opiskellu, paitsi kuuntelemalla, sitaria vähän veivannu ja hämymusaa diggaillu aina. Kaikkea sitä keksiikin, sano.

Älä! :) Mulla skidi kynnys lähtee tohon, kun se oikeesti on niin *elvetin laaja ja iso kokonaisuus ja kun toi ihan perusputkiblues työskentelykin vaatii vielä hiomista... mutta kyllä mä oon vedellyt kanssa härskisti vaan noiden levyjen mukana... tosi nasta soundihan toi on.

Jep. D, A ja D. Sit on 5 muuta kieltä ikäänkuin sliden ulottuvilla jotka on D:tä, A:ta ja yks F#. Plus 12 kpl resonoivia kieliä kuten sitarissa, jotka viritetään biisin melodiaa korostelemaan tai ihan vaan kromaattisesti (arvaa kumpi on leppoisampaa).

Joo, no melkein tää homma ois bluesukolle helpompi pala nieltäväksi, toi Bhattacharayan homma on niin outo, siinä kieletkin on väärinpäin, ja niitä on 24 :).

Ei se nyt niin monimutkaista ole :) Ainakaan tälleen röyhkeän länsimaisesti. Harry Manx on kanadalainen hahmo joka on opiskellut Bhattin kanssa joitain vuosia ja käyttää Mohan Veenaa joissain biiseissään. www.harrymanx.com

Joo, no tostahan mä sanoin jo aiemmassa quotessa; faktahan on myös se, että tommoinen on joskus ihan kiva 'väriksi' ... ei tarvii hurahtaa niin pahasti :). EIkös toi manx yritä tehä tommosta bluespopinita fuusioo koko sopasta?

Tää on jo sit jotain ihan eri settiä. En ole ikinä nähny elävänä tommosta laitetta, mutta syksyllä tulee varmaan nähtyä, Amsterdamin Palm Guitars:issa on pari tollasta myynnissä (www.palmguitars.nl)

Joo, toi Mohan Veenakan ei taida olla ihan helposti saatavilla täällä ja on varmaan ihan hinnoissa tuolla Japurissakin? :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)