salmivaara 28.07.2004 12:26:54 | |
---|
Ja äidin ikä oli? Veikkaan, että 50+ ei viiltele eikä maskeeraa. Haha! Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Äippä tykkää Finntrollista, CoB:ista, Deep Purplesta ja lähes kaikesta mitä kuuntelen. Dimmu ei uponnut. Perrrrrkele |
Super-Jari 29.07.2004 11:57:57 | |
---|
Ja äidin ikä oli? Veikkaan, että 50+ ei viiltele eikä maskeeraa. 51 vuotta. Oli perustamassa norjan blackmetal sceneä 90-luvun alussa. Toimii Sort Vokterin treeneissä raadonsyöjänä ja vapaa-aika menee Honorin promotoinnissa. |
souljacker 29.07.2004 12:33:00 | |
---|
Joskus nuorempana olin kaverin auton kyydissä ja kuunneltiin sitte Kornia siinä. Sit niiden äiti tokas että, "mitä järkeä on kuunnella semmosta musiikkia missä laulaja oksentaa koko ajan". oli ihan huvittava, sillo. How could I care about politics, when all I want is just a bottle of wine? |
Chrissie 29.07.2004 13:35:19 | |
---|
51 vuotta. Oli perustamassa norjan blackmetal sceneä 90-luvun alussa. Toimii Sort Vokterin treeneissä raadonsyöjänä ja vapaa-aika menee Honorin promotoinnissa. Et ole tosissasi?! Aika nuorekas äiti sinulla sitten :) Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
Super-Jari 29.07.2004 13:40:33 (muokattu 29.07.2004 13:40:54) | |
---|
Et ole tosissasi?! Aika nuorekas äiti sinulla sitten :) En olekkaan. Se oli ikäänkuin sarkasmia noista joidenkin kommenteista. edit. oli puuttui |
Chrissie 29.07.2004 15:18:48 | |
---|
En olekkaan. Se oli ikäänkuin sarkasmia noista joidenkin kommenteista. Niinpä niin. Kusetusta. Yllättäen... Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
North 29.07.2004 15:37:52 | |
---|
No eihän ne nyt mitenkään siihen reagoi. Joutuvat jopa itsekkin kuulemaan sitä kun bändihuonekkin löytyy ja ei äänieristeet mitään 1 luokkaa ole niin yläkerran lattiat tärisevät tuplabasarien tahdissa. ;) Hiipii vuoteen jalkopäästä, kun se tulee ei se säästä, se on KAUHEA KANKKUNEN.
-Juha Vainio. |
Super-Jari 29.07.2004 17:47:43 | |
---|
Niinpä niin. Kusetusta. Yllättäen... Ensimmäiseltä sivulta löytyy jo oikea vastaus. Alkoi vain huvittamaan kun osa sanoo että isä viheltelee vitutuksen multihuipennusta ja äiti tekee niittirannekkeita ja setä hitsaa pajalla isoja pentagrammikoruja. |
teha 29.07.2004 19:12:03 | |
---|
Minun on pakko kommentoida tätä keskustelua, vaikka oma äitini ei olekaan kommentoinut musiikkiani piiitkään aikaan, kun olen itse jo kolmekymppinen. Tunnen muutaman kaverin, joilla on jo 10+ ikäisiä lapsia ja he eivät todellakaan ole moksiskaan, jos heidän lapsensa kuuntelevat heviä. Miksi olisivatkaan? Sitä musiikkiahan hekin lapsena kuuntelivat. En itsekään usko, että hevi on enää sitä musiikkia, jolla vanhempia voi ärsyttää helposti. 80-luvulla se toki vielä onnistui. Täysin eri asia on tämä uusi hiphop, jolla nykynuori voi helposti ärsyttää vanhempiaan. 30 - 40 vuotiaan vanhemman korvat ovat jo turtuneet heviin ja esim. täälläkin mainittu Judas Priestin Breaking the law kuulostaa 2000-luvulla yhtä rankalta kuin Kari Tapio 80-luvulla. Mukava rallihan se on. Hiphop puolestaan on jotain sellaista, jota vanhemman korva ei kovin helpolla sulata. Itselläni ei ole lapsia, mutta pistäisin kyllä kovasti vastaan, jos lapseni luukuttaisi jatkuvasti vaikka 50 centia. Sitä en kestäisi, mutta Slayer, Metallica ja Anthrax. Mitä noista, noitahan minäkin lapsena (ja edelleen) kuuntelin. Eri asia on toki jokin Norjan black metal, jonka kuuntelusta kannattakin järkyttyä. Norjan bläkkihän on toiselta nimeltään: "surkeita soittajia ja paskoja biisejä". Kyllä tuollaisen jöötin kuuntelijaa kannattaakin valistaa. |
Super-Jari 29.07.2004 19:13:54 | |
---|
tehalla oli hyviä pointteja ja toisaalta semmoista paskanjauhantaa että voisin antaa yhtäaikaa plussan ja varoituksen. En anna kumpaakaan. |
k1mm0 29.07.2004 19:52:14 (muokattu 29.07.2004 19:53:54) | |
---|
Isä ei kommentoi, äiti pitää jossain määrin Niskalaukauksesta, Kotiteollisuudesta ja Nightwishista ainakin. Ja joistakin Rammsteinin biiseistä. Eivätköhän nuo molemmat ole tyytyväisiä, että raskaampaa musiikkia kuuntelen enkä mitään räppiä/teknoa/dancea yms. Ikinä ei tule kommentteja, että hiljemmalle täytyisi kajareita/vahvaria vääntää, vaikka molempia yleensä suhteellisen kovalla pidän. Isäni oli itse pitkän linjan ravintolamuusikko, eli ymmärtävät harrastukseni ja antavat minun toteuttaa sitä niin kuin haluan. Edit: Eipä tuo minun suosikkimusiikkini mitään bläkkistä ole kuitenkaan. Tuollaista raskaampaa, mutta kuitenkin suhteellisen melodista. Jos paska ei haise niin se on pilaantunutta.
Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja |
Peici Kossupaukku 29.07.2004 21:49:23 | |
---|
Isukki nyt ei sano mitään asiasta, mutta äiti on alkanut "sietämään" sitä mökää. Joskus se jopa tokaisee jostain kevyemmästä biisistä että "Mitäs tämä on? Tämähän on ihan hyvää." Ja kun biisi vaihtuu hieman raskaampaan niin kommentoi "Onko tää se sama bändi?" "Sulla on jotain tällä alueella. Sä oot tän illan komein mies!" - 36-vuotias sinkkunainen |
teha 30.07.2004 19:02:25 (muokattu 30.07.2004 19:03:46) | |
---|
tehalla oli hyviä pointteja ja toisaalta semmoista paskanjauhantaa että voisin antaa yhtäaikaa plussan ja varoituksen. En anna kumpaakaan. Anteeksi. Tarkoituksenani ei ollut trollata. Pyrin oikeastaan kertomaan siitä, että jokaisella sukupolvella on ollut viime vuosikymmeninä oma musiikkinsa, jolla he ovat pyrkineet ärsyttämään vanhempiaan. Omat isovanhempani eivät aikoinaan ymmärtäneet Beatlesia eikä Rolling Stonesia, joita omat vanhempani kuuntelivat radiosta 60-luvun lopulla. 1980-luvulla omat vanhempani valittivat, kun yritin kuunnella Metallicaa ja Anthraxia (Twisted Sisterin ja Iron Maidenin kanssa ei ollut ongelmia). Nykyään kun olen jutellut yli 10-vuotiaiden lapsien vanhempien kanssa, niin heidän lastensa juttu tuntuu olevan juuri hiphop. Moni näistä isistä ei todellakaan ole huolissaan, jos heidän lapsensa haluaa kuunnella Kissia tai Iron Maidenia. Päinvastoin, näistä levyistä on tullut muutamille isän ja pojan yhteinen juttu. :) |
Super-Jari 30.07.2004 21:12:32 | |
---|
Teha, edelleen, todella hyviä pointteja. Raskas musiikki oli kolmekymmentä vuotta sitten tämän päivän kevyttämusiikkia niinkuin sanoit, mutta pisti vaan silmään tuo kohta "norja blackmetallista". |
Tasogare 31.07.2004 12:32:48 | |
---|
Vanhempien mielestä se on aina 100 x parempi hevi kuin räppi =) Ai niin, mutta eihän räppi oo ees musiikkia... mm.... Mennäänpäs tuosta suon yli niin, että heilahtaa.. |
toba 31.07.2004 13:51:53 | |
---|
Päh, jotain paskaa läppää faija joskus heittää että kaikki on muka samanlaisia metalliskenessä, mutta karu totuushan on se että kaikkiin skeneihin mahtuu samanlaisia. Mutsi ei sano juuta tai jaata, sanoo vaan "mm" ku kysyy että onko hyvää musaa. |
mega_deth 18.02.2005 22:05:03 | |
---|
mutsi kuuntelee anthraxia metallicaa gunnareita sun muuta mut faija ei oikee ymmärrä mut ei se kyl koskaa sanokkaa mitää mut jos mun vanhemmat sanois tollee ni haistattaisin niille pitkät! fucking fast trash |
...And Justice For All 18.02.2005 22:10:52 | |
---|
Mun porukat ei ymmärrä ollenkaan Metal-musan päälle, ainoostaan Black-sabbathista tykkää....:) Ne pitää maidenia ja metallicaa yms. "tappokarjumishevinä"....hoho! :) Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!! |
jusaman 18.02.2005 23:33:12 | |
---|
Porukoiden kanssa ei esim. autossa voi kuunnella mitään raskaampaa musiikkia. Äiti ei pahemmin kommentoi mutta isän tyyliin " ei varmaan kahta kertaa osaa soittaa samaa biisiä" kommentit on tuttuja jos ne sattuu kuulemaan Slayeria tai muuta vastaavaa.. Niiden musiikki maku rajoittuu radio suomen tarjontaan.. |