Chrissie 26.07.2004 21:12:45 | |
---|
Lainaan kyllä yleensä, jos minulta jotain pyydetään lainaan. Levyn hyvyyden perusteella asettelen mielessäni sitten jotain rajoja, jolloin haluaisin levyn takaisin. Melkein kaiken olen takaisin saanut, minkä olen antanutkin. Jotkut ovat olleet tosin vuosia matkalla, ja peräänkin on saanut kysellä... Tämä siitäkin huolimatta, että lainaan vain tutuille. No, itse olen kova lainaamaan kirjastoista, mutta myös jonkin verran kavereilta. Yleensä pyrin palauttamaan levyt mahdollisimman nopeasti takaisin omistajalleen, mutta nytkin on lainassa muutama levy, jotka ovat olleen minulla huhtikuusta asti. Heh, levyjen omistaja käy aika säännöllisesti kämpilläni, mutta silti asia jotenkin aina unohtuu. Varsinkin, kun takaisin saa vastauksen "ei niillä niin kiire ole." Kirjaston levyt tuottavat toisinaan ongelmaa... kirjastoon ei tee mieli lähteä palauttelemaan aina, joten maksujakin muodostuu. Varsinkin, kun ei muista uusia lainauksiaan... Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
Lord of the strings 26.07.2004 21:22:34 | |
---|
Bändikaverien kanssa tulee lainailtua levyjä. Faija muute palautti kaverilleen 42 vuotta lainassa olleen Tarzan kirjan :D "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
Mimi 26.07.2004 21:41:56 | |
---|
Kaikki mitä lainaan, myös palautan (paitsi kirjastoon yleensä myöhässä, tänäänkin meni eräpäivä jotain kymmenellä levyllä, mutta vaikea palauttaa kun en ole edes kaupungissa.), tähän ainakin olen pyrkinyt. Harmittaa lainailla levyjä kavereilta, kun tietää ettei kaveri sitten voi kuunnella sitä levyä jonka on lainannut. Siksipä kysynkin lainaajalta lähes päivittäin, että eikö nyt _varmasti_ ole kiirettä sillä palauttamisella (voi olla välistä aika rasittavakin tapa). Omalla kotipaikkakunnalla oli tapana, että kavereitten kesken lainat kestää yleensä parisen viikkoa, vähän joustavasti tosin. Sitten olikin yllätys, kun muutin opiskelemaan, kun kaveri lainasikin levyn ja palautti sen vasta kahden kuukauden kuluttua. Ei sinänsä pitkä aika, mutta se oli vielä niitä levyjä, joita tulee ikävä, jos ovat lainassa pitempään. Pikkurahaa multa kannattaa lainailla, kun en kuitenkaan muista, että kuka on velkaa ja kuinka paljon. Enkä yleensä kinua jotain 50 cnt kahvirahoja takaisin, paitsi joskus... "Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!??" (Rokatessa Roiskuu II) |
juuso a 27.07.2004 01:21:35 | |
---|
kyllä minä yleensä olen kaikille halukkaille lainannut ja takaisinkin ovat palautuneet, joskin joskus hyvin pitkän ajan päästä. vastavuoroisesti oletan että ne ketkä lainaa minulta myös lainaa sitten minulle. tottakai, eipä tipu minultakaan mitään jos ei "vuoroin vieraissa" -systeemi toimi. Elämä on kivaa, jippii!!! |
Dr. Muff 27.07.2004 09:17:50 (muokattu 27.07.2004 09:19:36) | |
---|
Tottahan sitä nyt voi kavereille levyjä ja dvditä lainata. Sanomattakin selvää, että levyt palautetaan melko pian takaisin siinä kunnossa kuin oli minulta lähtiessä. Muunlaista toimintaa en hyvällä katso. Sellaiset hyvät kaverit joita tulee nähtyä, jos ei nyt päivittäin, mutta viikottain voivat pitää mun tavaroita niin kauan kun lystäävät. Kyllä mä tiedän että takaisin saan ne heti jos haluan. Eikä minusta lainailussa ole mitään moraalisesti arvelluttavaa, vaikka kitarakamat-palstalla eriäväkin mielipide on tullut ilmi, ja juridisesti mitään ongelmaa ei ole. I Smell Urine |
Gaines 27.07.2004 10:07:26 | |
---|
Kaverin kanssa on hyvin toimiva lainaus-systeemi kehitetty ja varsin avoimesti lainataan levyjä, kirjoja ja dvd:tä keskenämme. Paljon käydään mielenkiintoisia keskusteluja myöskin näistä "artikkeleista", mukava vertailla mielipiteitä eri jutuista. DVD-levyjen suhteen meillä on myös yhteisomistuksessa jonkinlainen valikoima erilaista matskua, eli kustannukset on laitettu puoliksi. Tämä tietysti vaatii otollista kuviota toimiakseen. - Call me the Breeze - |
salmivaara 27.07.2004 12:53:24 | |
---|
Levyjä lainaan jos vain joku niitä haluaa. Rahaa voin myös lainata jos sitä vain sattuu ylimääräistä olemaan. Tiedän kaverien raha-asiat ehkä liiankin hyvin joten tiedän milloin voi kinuta rahoja takaisin. En ole lainausasioissa tiukkapipoinen. Tosin mullakin on hyllyssä muutama kirja, jotka palauttaisin heti kun tietäisin omistajan nimen tai edes nykyisen asuinkaupungin, ovat joskus sattuneet matkaan bileissä tms. illanistujaisissa, kun olen tapani mukaan mennyt heti nurkkaan lukemaan kyläpaikan hyllyä läpi, ja sitten on jäänyt hyvä kirja kesken, ja palautus on sovittu periaatteella "kyllähän me nähdään"... Tylsää bileseuraa :) Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
kivi 27.07.2004 13:24:52 | |
---|
Tylsää bileseuraa :) Tahallani sanoin. Mutta joskus kyllä olen. |
DJKaaos 27.07.2004 13:31:02 | |
---|
Lainaan niille joiden tiedän ne myös palauttavan. Ja tosta rahan lainaamisesta, serkulle ja parhaalle kaverille lainaan jos itellä on antaa lainattavaksi asti. Kaveri maksaa yleensä koko summan heti kun mahdollista, serkku taas maksaa osissa, mutta maksaa kuitenkin. Haluan ostaa uudet putket aivoihini, tarjoa! |
Feggy 27.07.2004 14:10:14 | |
---|
toisinaan tekisi mieli lainata erään ystäväni tyttöystävää...:D Mitä sinä sillä tekisit? Hoho! Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää. |
Harvoin tulee nykyään lainailtua, ja mitään suurempia suruja ei ole puolin eikä toisin tullut. Tosin yksi kaverini levy on ollut minulla "lainassa" jo sellaiset 15 vuotta, mutta olemme tainneet jo kumpikin unohtaa Blues Brothers -paran. Vastaavasti yksi minun levyni on ollut yhtä kauan hänellä. Yksi rakas divarista löydetty kirjani katosi "mustaan aukkoon", ja toisen lainasi se joka oli itse antanut sen minulle joululahjaksi, enkä kirjaa ole sen koommin nähnyt... :) Ossiltakin taisin muistaakseni joskus lainata Dave-kirjan, toivottavasti olen muistanut palauttaa...? *puree kauhuissaan rystysiään* Täytyy sanoa, että ennemminkin olen näissä asioissa epäjärjestelmällinen kuin järjestelmällinen, tai sanotaanko että ajan taju on katoavainen, mutta muistissa ja tallessa ja huolenpidossa toisten tavarat kyllä pysyvät. Jokaisesta levystä ja kirjasta tiedän, onko se minun vai kenen. Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä. |
Ossi 27.07.2004 15:15:47 | |
---|
Ossiltakin taisin muistaakseni joskus lainata Dave-kirjan, toivottavasti olen muistanut palauttaa...? *puree kauhuissaan rystysiään* Viikonloppuna alkaa loma. Vaimo matkoilla. Kirjastossamme saattaisi olla myös jotain uutta ja kiinnostavaa. Aukio-oloajat pikaviesteitse. :P "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Tellervo 27.07.2004 18:21:03 | |
---|
Viikonloppuna alkaa loma. Vaimo matkoilla. Kirjastossamme saattaisi olla myös jotain uutta ja kiinnostavaa. Aukio-oloajat pikaviesteitse. :P No heh! :P Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä. |
Beowulf 28.07.2004 06:40:36 | |
---|
Harvemmin lainailen omia levyjäni kenellekään, tosin ei se mikään ongelma minulle ole, vaan eipä kukaan usein halua mitään lainailla. Itse en myöskään lainaa usein kavereilta levyjä. I´ve been locked in a cage, created by myself... |
-JiiTee- 28.07.2004 07:56:58 | |
---|
Ei olisi ikinä pitänyt lainata yhtäkään levyä kenellekkään/keneltäkään. Tällä hetkellä noin 20 cd levyä matkaa jossain teillä tietämättömillä tuskin koskaan palautuen. Nykyään olen jo ottanut listalle ylös jos jonkun levyn lainaan, että kellä se on. Suurinta vitutusta herättää nää mulkut, jotka toisen levyn hukatessaan, hajottaessaan tai divariin kaljarahojen toivossa myydessään, pelaavat aikaa ja yrittävät saada kaverin unohtamaan koko levyn olemassa olon. Tai sitten toinen vakio on että on lainattu levy eteenpäin, ja siitä kenellä se on tällä hetkellä menossa, ei ota selkoa kukaan. Mikä ..ttu siinä on niin vaikeeta, että jos jotain rikkoo, niin korjaa/korvaa. Tulee kusipää olo kun lähtee aukomaan kavereille jostain vanhoista levyistä, jotka ne on aikaa sitten lainannu, mut ei oo näkyny. Pitäis keksiä joku hienovarainen tapa periä omaisuuttaan takaisin ilman vittupäisyyttä. Tai sitten kylmästi niin kuin eräs soittajatuttuni teki velkoja entiseltä kaverilta periessään, NBK asialle. Ei takaisinmaksu kauaa kestänyt... Kerran lähetin kaikille kavereille tekstarina muistutuksen palauttaa KAIKKI minulta lainattu valuutta / omaisuus /porkkanat viikon kuluessa, koska tein muuttoa. Tulos: 2 cd levyä takaisin... vitutti. No, jottei menisi jeesusteluksi, niin itselläkin on "lainatut" hyllyssä tällä hetkellä noin 10 levyä, joista pari ollut niin kauan mulla lainassa, että olen jo unohtanut mistä ne ovat. |
samwyse 28.07.2004 16:17:54 | |
---|
Ei nyt hirveästi tee mieli lainata levyjään, kun ei tiedä missä kunnossa ne tulee takaisin, vaikka olisi hyväkin kaveri. Sitten on jotenkin tyhmää sanoa kuin lapselle, että "et sitten hajoita", vaikka varmaan pitäisi niinkin itsestäänselvä asia opettaa ihmisille. www.vesabbs.com |
aleksi 28.07.2004 22:35:21 | |
---|
En mielelläni lainaa levyjä, mutta eipä tuu kyllä itekkään lainailtua - paitsi kirjastosta. Kitaroita tai muita soittimia lainailen tutuille aika useinkin. Kirjat ja leffat samoin. "open hands to the wind" |
Exhausted 28.07.2004 22:45:20 | |
---|
viime viikolla oltiin kaverilla juomassa ja lainasin siltä helmetin meantimen ja dillinger escape planin EP:n jolla on Mike Patton. Kaveri kirjotti ne ylös että muistaisi. Sitten parin päivän päästä pukkaa viestiä että "niin etkös sä lainannu myös Panteran levyn ja DEP:n Calculating Infinity, kun ne puuttuu hyllystä". tuli vähän sellanen olo että oisin hyvin saattanu kännissä lainata lisää levyjä muistamattani mutta en nyt olisi ottanut toista DEPiä kerralla enkä ainakaan Panteraa, ne kun on jo aikanaan kuunneltu...:D toivottavasti kaveri on löytänyt levynsä. |
Viceroy 29.07.2004 14:03:11 | |
---|
Yksi levy on ollut vanhan bändin basistilla (Kari, jos luet tätä, niin... :)) jo aika kauan. Yksi levy taas hävisi erään lainan seurauksena. Yli 20 e maksoi uutena...Kotelon sain kyllä takaisin. Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
Skywalker 31.07.2004 01:54:43 | |
---|
kyll mä lainailen levyjä mutta vain kavereille joita nään melkee päivittäin....ja otan lainaan ja palautan samassa kunnossa ku ennen oli. off-topic..... annoin kaverille lainaan tietokoneen hiirtä tässä kesän alussa...no tänää sain kuulla että se on pudonnu sillä lattialle about 10kertaa..."se o paskana" sano kaveri....noh..eikai siinä. otin maksuksi sen kaverin nuuskapurkin :) Hey ho, let's go |