Aihe: Kehittymisestä kitaristina
1 2
Nevil
24.07.2004 14:58:27
Kuinka kehittyä, kun oma tyyli on ollut yksi ja sama jo ainakin neljä vuotta ilman minkäänlaista muutosta? Tähän on helppo vastata että "harjoittelemalla," mutta harjoituksen puutteesta samoihin hikisiin riffin pätkiin kangistunut soittotyylini ei kärsi. Mitä te soitatte kun kyllästyttää tai treenaatte?
"Do we need another bastard nation?"
DJ Lattialuukkukoira
24.07.2004 17:01:58
Kun kyllästyttää, pidän taukoa. Tauot auttavat kummasti. Heti soitat aivan jotain uutta kun tartut kitaraan vasta viikon päästä. Ja eihän se ole paha asia, että on oma tyyli, päinvastoin! Siitä vaan sitä kehittämään.
Mulla on epämuodostunut adrealiinituotoslaiton. Adrealiinia on liikaa kun mä suutun ja sen takia hopparilaumat jahtaa mua ku tapan niiden kavereita kolmen kappaleen ryhmissä. - Axeman
linko...
24.07.2004 17:38:47
Jep. Itse olen pitänyt kuukausienkin taukoja, ja tehnyt ihan jotain muuta. eli valokuvaaminen on toinen "harrastus".
Tosin on se tietenkin helppo sanoa kun ei halua eikä aijo miksikään musiikki alan työn tekijäksi. Vaikka joskus on vierotiedoissa lukenut muusikko : )
Mutta pidä pieni tauko se kannattaa sillä joka hommaan leipääntyy kun sitä tekee liian kauan.
Nevil
24.07.2004 17:46:52
Miten treenaatte? Yksin? Musiikin kanssa vai ilman, tms? Uteliaisuuttani vaan kyselen... ;)
"Do we need repined bastard nation?"
Miikathebest
24.07.2004 19:03:10 (muokattu 24.07.2004 19:04:10)

Kuuntele jazzia ja bluesia, tai ihan tavan poppia, ja samalla soittelet levyjen kanssa ilman tabulatuureja.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It - Miika's Vision
DJ Lattialuukkukoira
24.07.2004 21:08:06
Miten treenaatte? Yksin? Musiikin kanssa vai ilman, tms? Uteliaisuuttani vaan kyselen... ;)

Yksin... Jos olisi rahaa jonkun rumpukoneen. Välillä jamitan spasisti-kavereiden kera. Merkonomiin en aio koskea enkä koske!
Mulla on epämuodostunut adrealiinituotoslaiton. Adrealiinia on liikaa kun mä suutun ja sen takia hopparilaumat jahtaa mua ku tapan niiden kavereita kolmen kappaleen ryhmissä. - Axeman
Safaweb
24.07.2004 21:46:12

Kotona vaan Maidenin kappaleita soimaan ja siinä mukana soittelen. Bändiharkoissa omia kappaleita.
Kamakaavio (inspired by Fortune, Askomiko & Jaristoteles)
kivi
24.07.2004 22:44:05 (muokattu 24.07.2004 22:46:53)
Kuinka kehittyä, kun oma tyyli on ollut yksi ja sama jo ainakin neljä vuotta ilman minkäänlaista muutosta? Tähän on helppo vastata että "harjoittelemalla," mutta harjoituksen puutteesta samoihin hikisiin riffin pätkiin kangistunut soittotyylini ei kärsi.

Tuota ongelmaa ei oikeastaan ole, koska monet soittoprojektit, bändiprojektit ja -tuuraukset pakottavat soittamaan aivan kaikenlaista musiikkia. Hae kirjastosta joku aivan toisen tyylin nuottikirja, tai päätä opetella 40 biisin "illanistujaissetti" Toivelaulut-osastolta loppukesän kaljailtoihin ja piknikeille.

Mitä te soitatte kun kyllästyttää tai treenaatte?

Plokkaan televisiomainosten jinglejä ja muuta taustamusiikkia. Soittelen mukana sellaiseen musiikkiin, joka oikeastaan ei ole tehty mukanasoitettavaksi. Istun kitara sylissä sohvalla, ja sammutan aivot. Välillä kirjoitan biisejä ihan vain pistämällä mankan äänittämään, ja katson mitä kitarasta tänään lähtee.

EDIT: Eikä aina tarvi soittaa. Ei se soittotaito mihinkään katoa, vaikka olisi pitkäkin tauko, ja äkkiä ne nahat kasvaa sormiin takaisin. Jos homma ei innosta, tehdään jotain muuta.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
MrFunk
26.07.2004 11:53:12
Nyt kitara huollossa puolitoista viikkoa (pe haetaan) ja ajattelin samalla kokeilla tuota "taukoa". Kummallista se ainakin on kunnei saa voi mitään... nikkis.

Kun huomaan soittavani samoja vanhoja riffejä ja sooloja, valkkaan monta levyä hyllystä, vanhoja ja uusia, ja kuunteleln ne samalla valkaten uusia biisejä mitä soittaa. Joka kerta huomaa pitävänsä taas jostain biisistä enemmän.

...opettele "kukkulan kuningas" tunnari vitossointuilla. Siihen ei kyllästy koskaan.
Kielet hauiksen mukaan...
Strutsi
26.07.2004 13:40:53
Mä soitan kappaleita AINA levyn kanssa jos voin.
Se on paljo hauskempaa. Sitten joskus metronomin kanssa
skaaloja
"I've gone where the hand of man has never set foot."
Skywalker
26.07.2004 17:28:49
Mä soitan kappaleita AINA levyn kanssa jos voin.

juuri näin
Hey ho, let's go
makoskela
28.07.2004 18:03:41
Tietynlaiset 'irtiotot' ovat aina silloin tällöin paikallaan. Eli eiku
kuuntelemaan jotain omalle tyylille poikkeavaa ja soittamaan päälle. Kuuntelu on häviävä taiteenlaji. Itse tykkään kuunnella ja katsella toisia - ja ottaa oppia. Esim. klassisen kitaran taitajilta haluisin oppia yhtä sun toista.
Kaikki on annettu - mitään ei saatu.
saha
28.07.2004 19:19:00
kun ei soitto maita pidä taukoa. jos on pakonomanen tarve soittaa niin hae guitarpro 4, ja siihen jotain opethin akustisien biisien tabloja. niitä sitten soittelet siinä mukana liikaa ressaamatta. se rentouttaa ja alkaa kohta taas mieli tiluttaa.
sahalla voi sahata ja maailman ruminta soitinta voi ihailla täällä: http://www.ampland.com/humor/04/0407.jpg
saha
28.07.2004 19:20:33
...opettele "kukkulan kuningas" tunnari vitossointuilla. Siihen ei kyllästy koskaan.

annas jotku tablat kun ei se vissiin enää tule töllöstä...
sahalla voi sahata ja maailman ruminta soitinta voi ihailla täällä: http://www.ampland.com/humor/04/0407.jpg
MrFunk
29.07.2004 09:46:23
Lähinnä vitsinä sen tarkoitin sen yksinkertaisen viehätyksen takia... mutta

http://www.guitaretab.com/m/misc-television/12464.html

knock yourself out...
Kielet hauiksen mukaan...
Lord of the strings
29.07.2004 21:57:53
http://www.guitaretab.com/m/misc-television/12464.html

Hoho! Parhautta, oli pakko opetella. On muuten hyvä sarja, ootteko katsonut ikinä?
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| "Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta.
Gaines
30.07.2004 12:10:01
Olisko yksi pointti se että ketsuppipullo alkaa avautumaan pikkuhiljaa siinä vaiheessa kun hokaa että ei ole rajoitteidensa vanki? Vaan pikemminkin pystyy intoutumaan siitä mitä saa aikaiseksi. Meinaan niitä rajoitteitahan saa kaivettua ikuisesti esille, jos niin haluaa.

Nojuu, tämä näin viidenpenninfilosoofisesti sanottuna.
- Call me the Breeze -
Meridian
30.07.2004 22:45:56
Itselläni soitto tahti vaihtelee. Tavoitteena on kuitenkin ollut joka päivä koskea edes johonkin soittimeen, kitaraan/koskettimiin tai rumpuihin. (Joihin ei kyllä joka päivä ole mahdollisuutta)

Kitaran/kitaroiden kanssa olen huomannut sellaisen jutun että kun en omista kovin paljoa tab- aineistoa (luotettavaa) jotka vielä täysin ymmärtäisin ja biisi olisi realistisesti opeteltavissa, niin soittaminenkin tuntuu joskus hieman nihkeältä: vain hinkata niitä iän ikuisia sormi harjoituksia ja riffin ja melodian pätkiä. Ongelma olisikin lähinnä siinä että jostain löytäisi hyviä tabeja suht iiseihin biiseihin. Olisiko täällä apua? Ja mistä tuon guitar-pro ohjelman saisi näin BTW.

Mutta täytyy itseään sillä lohduttaa että verrattuna vuoden takaiseen soitto taitoon niin kehittymistä on tapahtunut. Nykyään kaikki neljä sormea käytössä x) ja paljon uusia asiota opittu. Joskus vain alkaa mietityttämään tämä ikuinen aihe että tuleeko siitä omasta soittamisesta koskaan mitään sen kummempaa.
Defrayer
31.07.2004 11:00:53
soittaminenkin tuntuu joskus hieman nihkeältä: vain hinkata niitä iän ikuisia sormi harjoituksia ja riffin ja melodian pätkiä. Ongelma olisikin lähinnä siinä että jostain löytäisi hyviä tabeja suht iiseihin biiseihin. Olisiko täällä apua? Ja mistä tuon guitar-pro ohjelman saisi näin BTW.

Osoite on www.guitar-pro.com. Sieltä saat demon.

Ja tabulatuureja siihen saat MySongBookista.
www.mysongbook.com
"This is gonna suck for sure, so don't stress over it" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)