Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5420 421 422 423 424
vilpor79
25.07.2025 06:15:53
Miltei 5 vuoden rämpyttelytauon jälkeen tuli ostettua Gibson les Paul special, Marshall dsl1 hr ja blackstar In 1x12 kaappi
fridgebuzz
25.07.2025 11:06:40

Gigrigin vanhempi loop switcher Midi-8.
Shredator
25.07.2025 16:27:53

Mad Professor Royal Blue Overdrive tuli. Wow, miksi tätä ei hypetetä enempää? Tämähän on tyyliin parhaita od-purkkeja mitä on tullut vastaan, - ja niitä on paljon.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
fridgebuzz
01.08.2025 17:20:32

Hyvien kauppojen putki jatkuu: Digitechin Whammy ykkönen WH-1 pikkuvikaisena. (Toivottavasti pikkuvikaisena. Kaikki muu toimii 100%, keinupedaali lakkaa toimimasta kun laite lämpiää. ) Mut bucket list -pedaali kuitenkin, ja paikalliset nopeat kaupat sekä samaan hintaan kotiinkuljetus, hymyilyttää. Toivotaan et tästä ei tuu kallista paperipainoa :-)
tonicaster
10.08.2025 17:30:52
Ostin ensimmäisen Fenderini. Johan kitaraa on enemmän ja vähemmän laiskasti rämpytelty vuodesta 92 ;D
2016 vuoden meksikon Road House Deluxe.
wavelength
11.08.2025 08:12:20

Shredator: Mad Professor Royal Blue Overdrive tuli. Wow, miksi tätä ei hypetetä enempää? Tämähän on tyyliin parhaita od-purkkeja mitä on tullut vastaan, - ja niitä on paljon.

Mulla on ollut tuo laudassa keväästä asti, ja on kyllä todella hyvä!
Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine
gunnar
11.08.2025 09:01:42
Shredator: Mad Professor Royal Blue Overdrive tuli. Wow, miksi tätä ei hypetetä enempää? Tämähän on tyyliin parhaita od-purkkeja mitä on tullut vastaan, - ja niitä on paljon.

No koitetaan sitten hypettää :)! Tää on toinen mun ns. "kahta en vaihda" all time favorite säröpurkeista. Aiemmin mulla oli tämmöiset molemmissa laudoissa. Nykyään riittää yksi fyysinen pedaali, kun toisessa laudassa tämä on capturoituna Quad Cortexiin ;).
McNulty
13.08.2025 18:54:55 (muokattu 13.08.2025 18:56:44)
ThorpyFX Peace2Keeper Ge low gain pedaali löysi tiensä meikäläisen kokoelmiin.

Kyseessä siis limited edition germanium-versio Thorpyn Peacekeeperistä, mutta hienoisella twistillä. Tämä on enempi treble booster kuin perinteinen low gain overdrive. Ja koska mä olen heikkona treble boostereihin ja kaikenlaisiin Rangemaster-virityksiin niin tämähän piti saada.

Mulla on ajatuksena kimpata tämä muiden gain-purnukoiden kanssa, katsotaan miten Peace2Keeper toimittaa.

Pedaali on tosiaan limited edition ja sold out, eli kaikki meni ja ainakaan näillä näkymin enempää ei ole tulossa.

https://thorpyfx.com/collections/th … -peace-keeper-ge-low-gain-overdrive

https://www.guitarpedalx.com/news/n … -beautifully-overblown-when-cranked
moving in stereo
lifer
19.08.2025 20:48:59

Opettelualustana olevaa telemasteria varten tilasin tänään halpis kielet, pari ehkä valmiiksi sopivaa satulaa ja nauhaviilan sekä lisäksi kulmaplugin erääseen muutostyöhön. Odottamaan jään nauhojen kiillotussettiä.

Ajattelin opetella hiomaan nauhat ja opettelen ensin projektilla ennen kuin uskallan kajota ykköskitaraan. Sen verran tyyristä lystiä, että hyvä taito omata itsekin. Voi sitten kavereiden vehkeitä korjailla siltäkin osin perävalotakuulla.
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
arppah8
27.08.2025 18:57:20

Noin vuosikymmenen bilekeikoilla käytössä ollut Atomic Amplifire alkoi vihdoin kiukuttelemaan, näyttö herkesi toimimasta (vain ylärivin kaikki pikselit kerralla taulussa) ja gainit tippuvat välillä mystisesti (virran käyttäminen pois kerran-pari auttaa, ei keikkahommissa oikein optimaalista). Paikallinen elektroniikkaseppä vaihtoi näytönkin mutta ei lähtenyt toimimaan, joten uutta keikkalaitetta hommaamaan. Päädyin IK ToneX Pedaliin, joka on ominaisuuksiltaan hyvinkin lähellä tuota Amplifiren kolmen napin ekaa mallia eli itselle kaikki tarpeellinen löytyy eikä mitään ylimääräistä. Hirvittää vain jo sen noin tuhannen valmiin "capturen" läpikäymissavotta :D Huomenna toivottavasti on hyppysissä että ehtisi auttavasti värkkäämään jokusen soundin ja ohjelmoimaan midilaudan, lauantaina olisi keikkaa tiedossa. Onhan mulla toki kaksikin vaihtoehtosysteemiä joten eipä keikan onnistuminen siitä jää kiinni.

Saas nähdä innostuuko sitä nyt itsekin kokeilemaan profilointia kun ekaa kertaa siihen olisi mahdollisuus, oman Peavey Rockmaster -putkietarin soundit olisi tietysti hauska saada aina mukana kuljetettavaksi kun ei se räkki juuri treenikseltä liikahda.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
McNulty
28.08.2025 02:07:23
Olen jo tovin havitellut kokoelmiini Maestro Fuzztone-henkistä pöristintä ja päädyin teettämään sellaisen norjalaisella Pyu Pyu Electronicsilla.

https://www.dropbox.com/scl/fi/tswl … eqpj2qtcjf&st=xc6fs3pi&dl=0

Kyseessä on leikkisästi FZFZ-nimeä kantava purnukka, joka on eräänlainen hybridi Maestron FZ-1 ja FZ-1A pedaaleista. Siksi siis FZFZ. Alunperin FZ-1 oli kahdella AA-paristolla eli toimi 3V jännitteellä kun taas FZ-1A toimi yhdellä 1.5V AA-paristolla. Jotta pedaalissa olisi enemmän sustainia ja vähän "lihaa luiden" ympärillä, niin Pyu Pyu:n mestari Marcus J. päätti toteuttaa FZ-1A:n piirin 3V jännitteellä ja aikakaudelle sopivilla NOS Toshiba 2SB54 transistoreilla. Lopputulos osoittautuikin kerrassaan mahtavaksi.

Olen tässä nyt parin päivän ajan makustellut, kuinka älyttömän monipuolinen pedaali onkaan. Volume ja Fuzz potikat toimivat keskenään hienosti kimpassa, eli vähän kuin pre- ja post gain. Volume alhaalla ja Fuzz täysillä soundi muistuttaa sitä "gritty and spitty" Maestroa, mutta kun volumea nostaa, soundista tulee tukevampi ja selvästi enemmän Tone Bender / Fuzz Face. Ja kun taas volumea laittaa enempi, fuzzia vähempi, niin pedaalissa on hauska räkäinen OD-vivahde. Ja oikeastaan kaikkea tältä väliltä. Vielä kun yksikelaisten mikkien kanssa kääntää vähän Straton tai Telen volumea pienemmälle, niin ai että. Löysin ensimmäisen tunnin aikana varmaan kymmenkunta todella musikaalista ja toimivaa fuzz-soundia.

En tiedä miten näin yksinkertainen piiri ja purnukka voikin olla niin upeasoundinen ja monipuolinen. Ei harmita kyllä yhtään, että DOD Carcosa lähti. Se kuulostaa yksiulotteiselta ja "mitäänsanomattomalta" tähän verrattuna.

Hinnasta sen verran, että pedaali itsessään maksoi n. 160 euroa, siihen päälle sitten postileikit, tullit ja alvit. Kaikkinensa tämä maksoi siis jotain 200-220 euron väliltä. Onhan se paljon rahaa ajatellen näin simppeliä elektroniikkaa, mutta toisaalta kyseiset transistorit maksavat jo n. 20€/kpl (sovittamatta ja mittaamatta). Mä sain samalla myös aimo annoksen erittäin, siis erittäin mahtavaa asiakaspalvelua. Marcus on ihan supermahtava tyyppi ja vaihtelimme viestejä useampana iltana FB:n Messengerissä. Ja sen lisäksi että palvelu oli parasta mahdollista, niin pedaali valmistui myös nopeasti. Heinäkuun lopussa maksoin, 15.8. pedaali oli valmis ja paketoitu. Melkein sama aika meni Norjan ja Suomen postilaitoksilla hoitaa rasia Pyu Pyulta minulle :)

https://www.dropbox.com/scl/fi/uig9 … gmlrjv2uau&st=h3y4513g&dl=0

Tää purnukka heilahti heittämällä yhdeksi omaksi suosikeistani, yhdessä tuon Formula B Mini Bender Mk1:n kanssa.

Tsekatkaa ihmeessä Marcuksen firma Pyu Pyu Electronics, jos uniikit ja todella mainiosti duunatut handmade-fuzzit ja muut pöristimet kiinnostavat. On asiallinen ja osaava seppä.

https://www.instagram.com/pyupyuelectronics/
moving in stereo
SaOk
29.08.2025 18:05:48
Empress:n ParaEQ Deluxe pedaali saapui ruotsista. Kyllä ässä EQn viritittelyyn ja buustiin. Överi upea kirkas soundi, vaikka kuinka kaivelee ja buustailee. Oli aiemmin Source Audio EQ2, mutta oli niin epäkäytännöllisen hidas käyttää että jäänyt pölyyntymään. Boss:n EQt varmaan ajaisi saman kuin ParaEQ:kin mutta päätin kerralla panostaa.

Päätrio nyt Cali76 Compact Deluxe-kompressori -> Strymon SunSet (yleensä vaan kevyesti gaini säröilyä) -> ParaEQ.
https://www.youtube.com/watch?v=s8ynJCGy1hw
lifer
29.08.2025 22:01:10

Totesin, että turha tilailla tai teettää satulaa. Vaikka tilasin mitoiltaan sopivan, oli kieliurat
Väärällä jaolla ja muutenkin ainakin radius oli väärä. Kieliurien takia totesin etten jatka työstöä.
Menin kauppaan ja otin vanhan satulan mukaan. Uusi Bostonin tusq on suoraan drop in replacement. Urat aihioita mutta työstämättäkin pääsee alkuun. Maksoi 11€ ja äkkiseltään en keksi mitään pahaa sanottavaa. Parani soitettavuus ja soundi. En tiedä laittaisinko muuhun kuin projektikitaraan tätä mutta toisaalta maksaisinko teettämisestä, jos tuokin toimii. Harmi käsityöläisille...
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
Master Of The Universe
02.09.2025 20:26:21
Otsola OP3
Mieti ite jos et tajuu
VIPMetal
Perjantaina 01:21:30

Mooerin Mod Factory Mk.II tuli hommattua mökkilautaan biisintekoa varten. Ajanee muljutustarpeen ja tärkeä nintendo soundi on myös mukana. =D
#jussithefastfingerdeathpunch
Inevitable
Perjantaina 09:47:31
Fender Baja Telecaster tuli taloon eilen. Kaula ja soundit omaan makuun aivan loistavat, paino on vähän raskaamman puoleinen - mutta koska kaikki muu täsmää ja pitkiä keikkoja harvakseltaan, tämä tuli todennäköisesti jäädäkseen.
Kuha
Perjantaina 10:49:39

Inevitable: Fender Baja Telecaster tuli taloon eilen. Kaula ja soundit omaan makuun aivan loistavat, paino on vähän raskaamman puoleinen - mutta koska kaikki muu täsmää ja pitkiä keikkoja harvakseltaan, tämä tuli todennäköisesti jäädäkseen.

Onnittelut! Veikkaan, että ostit mustan Bajan.
Old Fenders never die
Inevitable
Perjantaina 10:54:30
Kuha: Onnittelut! Veikkaan, että ostit mustan Bajan.

Kyllä, sama mikä tässä torilla pyöri jonkin aikaa. Todennäköisesti ostos mitä en tule katumaan.
PIM
Perjantaina 14:57:12
Neljän kuukauden patoutuneet kaasuvaivat laukesi kerralla ja samalla tuli hommattua myöhästynyt 60v lahja itselle, kun tehtiin serkkupojan kanssa ekskursio Hyrylän kitarataivaaseen. Tonefest Gallerystä lähti mukaan 70-lukulainen(?) Maya ES-175 jazzboxi ja Ibanez Ar73s & Boss GM-800 bundle. Kun matkan varrelta noukittiin kyytiin myös Seppälän Kaitsulla huollossa olleet neljä kitaraa niin nyt riittää pimeneviin syysiltoihin taas ihmeteltävää.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)