Aihe: Hyvän päivän fiilistelyt ja uutiset
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Muovinen
18.08.2025 22:24:39

iec: Hienon näköiset. Ostit vissiin Mikko L:ltä? Katoin että on ammattitason akustiikkapaneelit myynnissä asialliseen hintaan. Ajattelinkin että ei varmaan kauaa torilla vanhene tuohon hintaan.

Joo, Mikolta hain ja vielä ilmoitusta parempaan hintaan kun otin kaikki viisi noita impressioneita. Olisin tietysti ottanut enemmänkin mutta lompsa sanoo ei.

Sen lisäksi että studio ainakin näyttää nyt noin 100% paremmalta niin rumpusoundi parani myös huomattavasti, kun siirsin kaikki kuuntelupäästä vapautuneet paneelit ja trapit soittopäähän. Takanurkat on nyt alhaalta ylös asti täytetty ja rumpujen takana on koko huoneen isoin bassoansa ison kirjahyllyn edessä. Huomasin myös että kirjahyllyyn keräämäni kirjat oli ihan turhaan suurimmaksi osaksi ylimmillä hyllyillä, symbaalien yläpuolella, joten siirsin ne alas peltien korkeudelle ja nakkasin muut romut ylemmäs. Soundista katosi esim mua pitkään piinannut 400hz snarekomotus ja rummut kuulostaa tiukemmilta ja botnekkaammilta. Aivan mahtavaa!
iec
19.08.2025 11:12:38

Muovinen: Joo, Mikolta hain ja vielä ilmoitusta parempaan hintaan kun otin kaikki viisi noita impressioneita. Olisin tietysti ottanut enemmänkin mutta lompsa sanoo ei.

Sen lisäksi että studio ainakin näyttää nyt noin 100% paremmalta niin rumpusoundi parani myös huomattavasti, kun siirsin kaikki kuuntelupäästä vapautuneet paneelit ja trapit soittopäähän. Takanurkat on nyt alhaalta ylös asti täytetty ja rumpujen takana on koko huoneen isoin bassoansa ison kirjahyllyn edessä. Huomasin myös että kirjahyllyyn keräämäni kirjat oli ihan turhaan suurimmaksi osaksi ylimmillä hyllyillä, symbaalien yläpuolella, joten siirsin ne alas peltien korkeudelle ja nakkasin muut romut ylemmäs. Soundista katosi esim mua pitkään piinannut 400hz snarekomotus ja rummut kuulostaa tiukemmilta ja botnekkaammilta. Aivan mahtavaa!

Ne on hienoja hetkiä kun homma menee kuin Strömsössä konsanaan :)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Mikael
19.08.2025 12:57:08

Muovinen: Aivan mahtavaa!

Näyttää kyllä hyvältä ja tietty kiva että kuuluu myös soundissa :D
Fuzz is Clean!
rintapek
19.08.2025 13:10:20

Duuniviikonlopun jälkeen maanantaiaamusta alkaen ei oikeestaan ole ollut kuin hyvinkehittyvää viikkoa.
Toin duunista kotiin mun vanhan läppärin aikomuksena tehdä sille "jotain" ettei tarttis hankkia uutta, ja rupesin muistelemaan, et mikäs se "serveriasennusniksi" olikaan millä win10 päivittyy yhteentoista ja siihen olikin tullut toi flyby11 helpottamaan hommaa ilman komentorivipuuhasteluja niin masiina olikin päivitetty pari tuntia sen jälkeen kun olin duunista kotona.

Nyt ei loppuviikkoon tartte stressata asialla, niin voin alkaa stressaamaan kaverin laittamalla laulutekstillä josta pyysi säveltämään "humpan". Vaikee päästä sisään toisen tekstiin mut eiköhän tosta humppa synny.

Sit voinkin ilmeisesti alkaa stressaamaan rumpujakkaralla istumista koska naapurikylässä on bluusrokkenrolliyhdistys joka jamittelee satunnaisesti mutta harvakseltaan - eikä heillä oo rumpalia. Sain kutsun joten pitänee muistella mihin olen jemmannut kapulat. Kun ei oo tullu istuttua rumpujakkaralla sitten vuoden 2012

Jos en sitä ennen ala stressaamaan DAW-mietinnällä, koska toi BandlabCakewalk-aktivointi lakkaa olemasta, eikä se päivity Cakewalk Sonariin vaan se pitää ladata uutena - ja vaikuttaapi siltä että mukana tulee paljon palikoita jotka ei ilmaisversiossa toimi ilman vuosimaksua - ja itte ohjelma on kuitenkin ihan sama. Mutta hyvän FengShuin merkeissä just bongasin tosta toisesta ketjusta Harrison MixBusin joka on täs vuosien varrella ehtinyt versioon 11 ja joka jo vuosia sitten vaikutti siltä, että tossa on ihan mua ajatellen tehty softa- ja nyt kun katsoin hinnat niin perusversio ei oo kuin 50,- eikä eroa pro-versioon (150,-) ole kuin eri konsolieq ja monikanavaääni/Atmos joilla en tee mitään.

Niin parhailaan siis stressaan kattelemalla Mixbus-videoita, hörppimällä kahvia ja tuumin Päätalon tapaan, et "Mikään ei mee niin, etteikö se jotenkin menis."
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)