Aihe: Ozzy Osbourne
1 2 3 4 59 10 11 12 13
vanha_pieru
Torstaina 23:47:10
Henri Henri Olavi: En usko "yliluonnollisiin", mutta uskon psykologiaan ja siihen, että monilla pitkäjänteisesti suoritettavilla rituaaleilla pääsee lähemmäksi itseä ja jumalaa. En myöskään usko Jumalaan. "Palvomalla" jotain, poistetaan välistä oman egon kerroksia, jolloin joskus näkee itsensä uusin silmin. Samoja tekniikoita on käytetty vuosisatoja, ellei tuhansia. Myös eurooppalaisessa magiassa.

Ok, ymmärsin, kai, vaikka en itse ajattelekaan samoin. Toisaalta, agnostikkonahan minä en oikein edes tiedä miten ajattelen. Ja se on mulle ihan okei.
bedlam
Eilen 12:55:49 (muokattu eilen 12:58:31)

Tuntuu jotenkin hassulle tuo konsepti että palvotaan jotain jonka olemassaoloon ei itse uskota. Jos joku kertoisi minulle palvovansa jumalaa, niin olettaisin että hän silloin uskoo jumalan olemassaoloon, mutta ilmeisesti näin ei olekaan. Liian vaikeaa. Itse olen agnostikko, eli suosiolla ihan pihalla.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Henri Henri Olavi
Eilen 13:01:28
bedlam: Tuntuu jotenkin hassulle tuo konsepti että palvotaan jotain jonka olemassaoloon ei itse uskota. Jos joku kertoisi minulle palvovansa jumalaa, niin olettaisin että hän silloin uskoo jumalan olemassaoloon, mutta ilmeisesti näin ei olekaan. Liian vaikeaa. Itse olen agnostikko, eli suosiolla ihan pihalla.

Jokainen kelailee asioista omilla tavoillaan. Itse en osaa olla agnostikko tai ateisti tai uskovainen, mulle käy kaikki ja ei mikään. Mulle on ollut tosi kauan todella yhdentekevää koko "Jumala"-konsepti.
I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey
bedlam
Eilen 13:51:37 (muokattu eilen 13:52:30)

Henri Henri Olavi: Jokainen kelailee asioista omilla tavoillaan. Itse en osaa olla agnostikko tai ateisti tai uskovainen, mulle käy kaikki ja ei mikään. Mulle on ollut tosi kauan todella yhdentekevää koko "Jumala"-konsepti.

Joo mutta siis mietin että jos et usko saatanaan niin eikö saatananpalvoja ole silloin ihan täysin väärä termi? Saatananpalvojat kun nimensä mukaisesti palvovat joko saatanaa tai jotain oikeaa olevaista jossa ajattelevat pahuuden tiivistyvän.

Edit: tän keskustelun vois kyllä varmaan siirtää ihan muualle. Nää on Ozzysta aika kaukana :D
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Henri Henri Olavi
Eilen 14:12:02
bedlam: jossa ajattelevat pahuuden tiivistyvän.

Itse taas olen sitä mieltä, että tässä on menty aivan totaalisesti metsään. Hyväksyn kuitenkin, että jotkut voivat saatanan näinkin kokea - vaikka ovat väärässä :)
I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey
Regalis Apertura
Eilen 14:47:51
bedlam: Joo mutta siis mietin että jos et usko saatanaan niin eikö saatananpalvoja ole silloin ihan täysin väärä termi? Saatananpalvojat kun nimensä mukaisesti palvovat joko saatanaa tai jotain oikeaa olevaista jossa ajattelevat pahuuden tiivistyvän.

Edit: tän keskustelun vois kyllä varmaan siirtää ihan muualle. Nää on Ozzysta aika kaukana :D

Amen brother. Eiköhän Ozzykin ollut alunperin anglikaani?
vanha_pieru
Eilen 23:29:15
Alkaa olla kaukana Ozzystä, kyllä, mutta mun mielestä tämä on ollut kiinnostavinta Mnetin keskustelua pitkään, pitkään aikaan. Harmi, jos tämä pitää sen takia katkaista, että Ozzy-yhteys on hatara.
Joten jatkan. Edelleen väitän, että mun mielestä Henri käyttää termiä saatananpalvoja väärin, mutta ei kehtaa myöntää sitä. Bedlamin ajatusta seuraten, mun mielestä Henri voi hyvinkin olla satanisti, mutta saatananpalvonnan luulisi määritelmällisesti edellyttävän uskomista persoonallisen saatanan olemassaoloon. Muuten koko ajatus ei ole järkeenkäypä. En usko enää joulupukkiin, miten silloin voisin väittää olevani joulupukinpalvoja?
vanha_pieru
Eilen 23:43:30
Ja mitä Henri vastaat itse väitteeseeni siitä, että sekoitat käsitteet saatananpalvoja ja satanisti keskenään?
Ja huomautus, en kysy tätä vittuillakseni, vaan aidosta mielenkiinnosta aiheeseen.
Henri Henri Olavi
Eilen 23:45:32 (muokattu eilen 23:53:44)
vanha_pieru: Ja mitä Henri vastaat itse väitteeseeni siitä, että sekoitat käsitteet saatananpalvoja ja satanisti keskenään?
Ja huomautus, en kysy tätä vittuillakseni, vaan aidosta mielenkiinnosta aiheeseen.

En mä sekoita. Mä olen näiden asioiden parissa ollut hyvin syvästi n. 30 vuotta. Joskus mielsin itseni kyllä satanistiksi. Myös teistisen satanismin ja saatananpalvonnan välinen ero on aika häilyvä.

e: sanoudun myös tiukasti irti esim. LaVeyn satanismista ja muusta tyhjänpäiväisestä pelleilystä.

e2: Enkä mä halua kauhean syvästi näistä täällä sen enempää keskustella, koska asia on mulle hyvin henkilökohtainen, eikä mulla ole oikein tarvetta ja syytä yrittää avata asiaa enempää. Mä teen mun jutut, muut tekee omiaan.
vanha_pieru
Tänään 00:02:54
Tämä selvä. Nämä on mielenkiintoisia asioita, mihin kukin uskoo tai on uskomatta. ja millä perusteilla. Kuten sekin miten asiat määritellään. Ei tässä sen kummempaa.
Henri Henri Olavi
Tänään 00:10:28 (muokattu tänään 00:41:51)
vanha_pieru: Tämä selvä. Nämä on mielenkiintoisia asioita, mihin kukin uskoo tai on uskomatta. ja millä perusteilla. Kuten sekin miten asiat määritellään. Ei tässä sen kummempaa.

Ovat mielenkiintoisia. Näistä voisi hyvinkin turista livenä.

e: Vielä sellainen huomio joka tuli mieleeni, joka ehkä selventää mitä ajoin takaa, menemättä liian syvälle: en usko Jumalaan, mutta koen syvää pyhyyttä ja hartautta vanhoissa kirkoissa. En usko henkiin, keijuihin, maahisiin tms., mutta niiden miettiminen yöllisessä metsässä tai suolla tekee siellä liikkumisesta paljon syvempää ja koskettavampaa - jopa pelottavaa joskus. En usko arkkienkeleihin tai demoneihin, mutta niiden "läsnäolon" aistiminen/mukaan tuominen syventää harjoitteita. Jne. jne.
Regalis Apertura
Tänään 10:07:53
Henri Henri Olavi: Enkä mä halua kauhean syvästi näistä täällä sen enempää keskustella, koska asia on mulle hyvin henkilökohtainen, eikä mulla ole oikein tarvetta ja syytä yrittää avata asiaa enempää. Mä teen mun jutut, muut tekee omiaan.

Ei tuo "pointti" tule ensimmäisenä mieleen kun lukee uskontotopikissa sun kommentteja;)... Sen verran kärkkäästi puolustelet omaa vakaumustasi siellä.
Henri Henri Olavi
Tänään 10:11:20 (muokattu tänään 10:34:15)
Regalis Apertura: Ei tuo "pointti" tule ensimmäisenä mieleen kun lukee uskontotopikissa sun kommentteja;)... Sen verran kärkkäästi puolustelet omaa vakaumustasi siellä.

Mulla ei ole vakaumusta. Olen vain syvästi kaikkia fundiksia ja järjestäytyneitä uskontoja vastaan. Sillä ei ole mitään tekemistä käsillä olevan aiheen kanssa.
mpekkanen
Tänään 10:19:03
Painan varoitusta omalle viestille. Jospa mode siirtäisi jonnekin muualle turhat satanismi keskustelut ja siirryttäisiin takaisin Ozzyyn.
Regalis Apertura
Tänään 15:24:22 (muokattu tänään 15:25:33)
Henri Henri Olavi: Mulla ei ole vakaumusta. Olen vain syvästi kaikkia fundiksia ja järjestäytyneitä uskontoja vastaan. Sillä ei ole mitään tekemistä käsillä olevan aiheen kanssa.

Minusta satanismi on vakaamus siinä missä kristinuskokin. Mutta ei tartuta lillukanvarsiin... Mitäköhän mode tykkää keskustelun etenemisestä Ozzy-topikissa?
bedlam
Tänään 21:31:55

Palauttaakseni aiheen Ozzyyn, bändillähän oli ristit pääosin ihan oikeinpäin ja sanoissakin kertoivat miten pelkäävät pimeyden pahuuksia. Mulla ei tule nyt mieleen yhtään biisiä mikä antaisi ymmärtää heidän olevan paholaisen puolella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)