Aihe: Black Sabbath
1 2 3 4 550 51 52 53 54 55 56 57 58 59
Wolfheart
11.07.2025 15:00:41
Rockjäbä1978: Porukka täällä ihan varma että Ozzyn lauluja oli korjattu rankalla kädellä???

Itse sain kauhean viharyöpyn muualla kun tätä asiaa olen julki tuonut. Hyvä ettei haistelemaan alettu. Kuulemma loistavasti veti ja on vertailtu asioita ja kakan marjat mitään ei ole muka korjailtu.

Olin katsomassa paikan päällä ja samalta kuulosti livenä laulut kuin näkemissäni striimiklipeissä. Tunnelmaltaan paras konsertti ikinä.
bedlam
11.07.2025 15:31:29 (muokattu 11.07.2025 15:34:06)

Wolfheart: Olin katsomassa paikan päällä ja samalta kuulosti livenä laulut kuin näkemissäni striimiklipeissä. Tunnelmaltaan paras konsertti ikinä.

Itse vilkaisin pelkästään War Pigsiä ja sen biisin kohdalla ainakin virallisessa streamissa oli aivan täysin eri lauluraita kuin mitä kuului yleisön kuvaamissa pätkissä. Voi olla että muissa biiseissä vetikin paremmin eikä niitä oltu niin korjailtu, tiedä häntä. Mutta tuo oli aivan selkeä tapaus että lauluja oli fiksattu. Ei varmaan millään autotunella tosiaan koska silloinhan se kuulostaisi pikku-oravilta, varmaan vaihdettu vain toisella kertaa äänitettyyn lauluraitaan. Mutta se ja sama. Jotenkin vaan ärsyttää että menivät häpläämään, oisivat antaneet olla.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Wolfheart
11.07.2025 15:43:14 (muokattu 12.07.2025 13:37:11)
bedlam: Itse vilkaisin pelkästään War Pigsiä ja sen biisin kohdalla ainakin virallisessa streamissa oli aivan täysin eri lauluraita kuin mitä kuului yleisön kuvaamissa pätkissä. Voi olla että muissa biiseissä vetikin paremmin eikä niitä oltu niin korjailtu, tiedä häntä. Mutta tuo oli aivan selkeä tapaus että lauluja oli fiksattu. Ei varmaan millään autotunella tosiaan koska silloinhan se kuulostaisi pikku-oravilta, varmaan vaihdettu vain toisella kertaa äänitettyyn lauluraitaan. Mutta se ja sama. Jotenkin vaan ärsyttää että menivät häpläämään, oisivat antaneet olla.

Saattaa olla. War pigsistä en ole vielä nähnyt pätkiä. Yllättävän hyvältä ne laulut joka tapauksessa livenäkin kuulosti. Etenkin siihen nähden, että puhuminenkin on vaikuttanut vaikealta Ozzylle viime aikoina.

EDIT: Nyt katsoin war pigsiä viralliselta striimiltä ja olihan sitä tosiaan melko rankalla kädellä korjailtu, kun vertaa paikan päällä kuvattuihin.
Henri Henri Olavi
11.07.2025 16:02:49
Wolfheart: puhuminenkin on vaikuttanut vaikealta Ozzylle viime aikoina.

Sehän on ollut Ozzylla hankalaa lähes aina. Olen tykännyt siitä käsittämättömästä mongerruksesta.
I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey
Tympee Huttunen
11.07.2025 16:26:05
Welho-77: No varmaan jatkumoa joo. Mutta laatu nyt ei ihan samaa tasoa. No more tears on hittiä hitin perään.

edit. np. Road to nowhere

Toki näin, mutta mainetta parempi kuitenkin ja Extended Editionin pari bonusta on parempia, mitä osa levylle päätyneistä.
Wolfheart
11.07.2025 16:27:41
Henri Henri Olavi: Sehän on ollut Ozzylla hankalaa lähes aina. Olen tykännyt siitä käsittämättömästä mongerruksesta.

Mongerrusta on ollut aina, mutta podcasteissa on välillä vaikuttanut siltä, että happikin meinaa loppua kesken lauseiden.
PHS666
11.07.2025 17:23:33
Shredator: https://youtu.be/ojQUYq21G-o?si=m-YmQQfti0-_HzuI

Tuli aivan sama klassikkopätkä mieleen vaikka se onkin lavastettu.
"Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori
Tympee Huttunen
12.07.2025 08:52:37
Olin kyllä väärässä No More Tearsin kasarivaikuteiden suhteen. Levyllä on vielä paikoin ihastuttavat kasarifiilikset ja ennen kaikkea huikeat biisit. Toki henkilökohtaisesti se No More Tours / Live & Loud on sellainen Ozzyn kultakauden huipentuma. Zakk Wylde myös huikea soittaja ja tietyt Skynyrdit soitossa luo ihan oman tyylin.
Regalis Apertura
13.07.2025 22:40:08
Tympee Huttunen: Olin kyllä väärässä No More Tearsin kasarivaikuteiden suhteen. Levyllä on vielä paikoin ihastuttavat kasarifiilikset ja ennen kaikkea huikeat biisit. Toki henkilökohtaisesti se No More Tours / Live & Loud on sellainen Ozzyn kultakauden huipentuma.

Joo munkin mielestä Ozzyn levyjen taso alkoi laskea tuon levyn ja kiertueen jälkeen. Scream taitaa olla se pohjanoteeraus Tearsin jälkeisistä?
JohnJ
22.07.2025 21:13:12 (muokattu 22.07.2025 21:14:16)
RIP Ozzy :(

https://www.is.fi/viihde/art-2000011381400.html

Jotenkin oli semmoinen fiilis että se viimeinen konsertti oli Ozzylle lupa päästää irti. Näin ilmeisesti sitten kävikin.
Metal meets the bone!
Tympee Huttunen
22.07.2025 21:24:57
Maailma menetti uskomattoman äänen. Rauhaisaa lepoa. Viime aikoina on paljon Ozzy soinut ja tulee soimaan jatkossakin. Flying high again o/
sinep70
22.07.2025 21:56:14
JohnJ: RIP Ozzy :(

Jotenkin oli semmoinen fiilis että se viimeinen konsertti oli Ozzylle lupa päästää irti. Näin ilmeisesti sitten kävikin.

Joku Facessa väitti, et Ozzy meni Sveitsiin tekemään eutanasian. Jutut on juttuja mut ei tuokaan ihme olisi.
texan
22.07.2025 21:56:29
RIP Ozzy, lepää rauhassa.
Dzekoo
22.07.2025 22:05:12
Terveydessä oli jo pidempään häikkää..lepää rauhassa legenda!
Regalis Apertura
22.07.2025 22:18:49 (muokattu 22.07.2025 22:19:03)
JohnJ: RIP Ozzy :(

Oho en olisi odottanut että jo nyt olisi kuollut:(... Oli sitten ilmeisesti huonommassa kunnossa kuin kuvittelinkaan kun katselin keikkaa?

RIP
Fantasmic
22.07.2025 22:36:46
Regalis Apertura: Oho en olisi odottanut että jo nyt olisi kuollut:(... Oli sitten ilmeisesti huonommassa kunnossa kuin kuvittelinkaan kun katselin keikkaa?

RIP

No huonommassa ja huonommassa. Huonossa kunnossahan Ossi on ollut jo pitkään(no aina) kun kiertuekin peruttiin ja epäselvää oli loppuun asti pystyykö vetämään viimeisessäkään konsertissa.

Ikää oli kuitenkin jo 76 mikä on aika kova tuolla elämäntyylillä ja parkinson siihen päälle.
Saattoi tuo keikkaan valmistautuminen ja sen vetäminen viedä viimeiset mehut mutta uskomaton määrä hilloa sillä kerättiin hyvään tarkoitukseen.

Tai sitten tosiaan tiedossa oli että lähtö on todella lähellä ja halusi vielä kerran nähdä fanit ja päästä vetäisemään.

Niin tai näin, Sabbath ei ole koskaan sytyttänyt. Ozzyn soolotuotannossa on väliinsä ollut hyviä biisejä mutta ei äijää ja Sabbathia voi silti kuin arvostaa.
lapio
22.07.2025 22:55:25

Ensimmäisiä muistikuviani musiikista ylipäätään on black sabbath, eli tärkeästä bändistä ja artistista on kyse, kun koko ikäni olen kuunnellut. Sabbathin Ozzyn aikaiset levyt ovat olleet säännöllisessä kuuntelussa about aina ja teini-iässä sitten enemmän soololevyt kitarasankaroinnin innostamana, mutta aina tullut palattua Sabbathin pariin. Mutta kukaan ei elä ikuisesti, musiikki ja perintö kuitenkin säilyy.
Gaines
22.07.2025 23:35:37
RIP Ozzy Osbourne
Sydän lyö ja parta kasvaa.
Tigerstedt
23.07.2025 01:35:32

Surullista, mutta jotenkin runollinen tapa lähteä heti live-jäähyväisten perään. Omaa varhaista musiikillista kasvua ja heräämistä ei olisi ilman Black Sabbathia ja Ozzya, suuria innoittajia. Onneksi musiikki jää elämään. RIP.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)