Aihe: Black Sabbath
1 2 3 4 547 48 49 50 5155 56 57 58 59
PHS666
07.07.2025 19:49:13
Minusta Sabbathin paras kasetti on Heaven and Hell. Viime aikoina olen kuunnellut aika paljon myös Born Againia joka on täysin aliarvostettu tekele.

Onhan siellä ensimmäisillä sanotaanko kolmella-viidellä levyllä parempia riffejä ja biisejäkin mutta eipä sitä Ozzyn määkimistä enää oikein jaksa kuunnella. Dion aikaista kamaa kuuntelee edelleen oikein mielellään.
"Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori
mpekkanen
07.07.2025 19:57:54
Mulle on Sabbath levyistä Mob Rules kaikista rakkain, vaikka kyllä ne viisi ekaa levyä on semmoista riffitykitystä, ettei mitään rajaa.
bedlam
07.07.2025 20:00:17 (muokattu 07.07.2025 20:05:15)

Minä en ole tuota Heaven & Helliä päässyt koskaan muutamaa biisiä pidemmälle, vaikka joskus yritin kovastikin. Ei vaan lähde yhtään. Mutta minusta tosiaan Dehumanizer on Dion aikaisista kova ja sillä ei Dion äänikään häiritse jostain syystä. Mob Rulesia en ole edes yrittänyt testata jos se on samaa linjaa kuin H&H? Vai onkse?

Kantsiskohan mun sitä The Devil You Know -levyä koettaa, sehän taitaa olla lähempänä Dehumanizeria kuin noita rokkilevyjä? Sabbathin levyhän se sekin on otsikostaan huolimatta.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
PHS666
07.07.2025 20:15:01
bedlam: Minä en ole tuota Heaven & Helliä päässyt koskaan muutamaa biisiä pidemmälle, vaikka joskus yritin kovastikin. Ei vaan lähde yhtään. Mutta minusta tosiaan Dehumanizer on Dion aikaisista kova ja sillä ei Dion äänikään häiritse jostain syystä. Mob Rulesia en ole edes yrittänyt testata jos se on samaa linjaa kuin H&H? Vai onkse? Kantsiskohan mun sitä The Devil You Know -levyä koettaa? Sabbathin levyhän se sekin on otsikostaan huolimatta.

Mob Rules ei ole minusta niin hyvä kuin Heaven and Hell mutta ei se huonokaan ole. The Devil You Know taas oli ainakin parempi kuin Black Sabbathin viimeinen levy kun ei ollut Rick Rubinia pilaamassa saundeja mutta aika lailla yhtä hyviä riffejä Iommilta lähti kummallekin.
bedlam
07.07.2025 20:28:46 (muokattu 07.07.2025 20:30:22)

PHS666: Mob Rules ei ole minusta niin hyvä kuin Heaven and Hell mutta ei se huonokaan ole. The Devil You Know taas oli ainakin parempi kuin Black Sabbathin viimeinen levy kun ei ollut Rick Rubinia pilaamassa saundeja mutta aika lailla yhtä hyviä riffejä Iommilta lähti kummallekin.

Joo testasinkin ekaa biisiä juutuubista ja tää kuulostaa kyllä hyvältä. Se H&H ei mulle siksi iskenyt kai kun se on omaan korvaan lähempänä Dion soolotuotantoa kuin Sabbathia. Eli enempi sellasta "vitossointuhumppaa" ja hevirokkia kuin se mikä bändin ydin minusta oli. Olihan jo Paranoidin nimikappale juuri sitä samaa, mutta siksipä en kai siitä tykännytkään. Toisaalta diggaan kyllä esim. Time Machine -biisistä, koska se ei edusta koko levyn linjaa ja siinä melodiat toimii niin hyvin omaan makuun.

Mulle siis "oikeassa" Sabbathissa pitää olla ainakin jotain näistä: yhdellä kielellä soitettuja pahaenteisiä riffejä, jazzahtava rytmiryhmä tai Ozzyn ääni.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
mpekkanen
07.07.2025 20:30:38
Mulla vaikuttaa paljon Mob Rules tykkäämiseen se, että se oli ensimmäinen Sabbath levy joskus kasarin alussa jonka kuulin. Sen jälkeen meni pitkä aika, että pystyi mitään Ozzyn levyjä edes kuuntelemaan kun kuulostivat niin vanhanaikaisilta.
Mob Rules on ihan ok levy, mutta jos en olisi sitä ensiksi kuullut, niin en osaa sanoa arvostaisinko sitä niin korkealle. Samoihin aikoihin kuulin Dion Holy Diverin ja sitten tuli hieman myöhemmin Last in Line, joka oli kanssa kovalla soitolla. Heaven and Hell levyä kuulin vasta joskus Last in Linen jälkeen.
Se oli tuommoista vähän kerrallaan noin kymmenen vuotiaille kun asuin pikku kylällä ja kaikki hyvät levyt piti itse ostaa ja ottaa selvää. Naapurin vanhemmalta pojalta kuulin Hurriganesia, Saxonia ja Quiet Riotia, mutta häntä ei tuntunut musa kiinnostavan erityisen suuresti.
Kefiiri
07.07.2025 20:35:16
JMKM: Parkinsonin tautihan vaikuttaa puheen tuottoon, ja laulaessa käytetään samoja lihaksia ym. .

No enhän mä tiennyt tuota tautijuttuakaan. Kunnollista touhua yhtä kaikki. Ihan se että perusporukasta kaikki ovat hengissä ja esiintymiskunnossa, on hieno saavutus.
En ole musiikin asiantuntija.
Tympee Huttunen
07.07.2025 21:35:57
Mob Rules on aivan huikea levy. Sign of the Southern Cross, Over and Over, Country Girl, Falling of the Edge of the World ja ties mitä muuta.
Hetfield
07.07.2025 21:43:55

Kefiiri: No enhän mä tiennyt tuota tautijuttuakaan. Kunnollista touhua yhtä kaikki. Ihan se että perusporukasta kaikki ovat hengissä ja esiintymiskunnossa, on hieno saavutus.

Joo olihan tuo hieno juttu että yhdessä vielä pääsivät samalle lavalle. Ja hienoa myös että muut paitsi Ozzy ovat verrattain terveitä ikämiehiä ja soitto sujuu. Teräväpäisiä ukkeleita.
Alright, alright, alright!
PHS666
07.07.2025 21:46:25
Tympee Huttunen: Mob Rules on aivan huikea levy. Sign of the Southern Cross, Over and Over, Country Girl, Falling of the Edge of the World ja ties mitä muuta.

Voodoossa on myös hyvä riffi. Se Dio Years oli kyllä erittäin hyvä kokoelma mutta en ymmärrä miksi Sign of the Southern Cross piti jättää sieltä pois. Onhan se toki vähän pidemmän puoleinen biisi. Eikä ne tainnu soittaa sitä silloin Heaven & Hell -kiertueellakaan. Saatana.
jigsore
07.07.2025 21:47:03

bedlam: Ja todellakin Ozzy on se ainut ja oikea Black Sabbathin ääni. Dion laulamisesta en perusta, vaikka Dehumanizer onkin mulla aika korkealla Sabbathin levyjä listatessa.

Itellä vähän sama, pari kertaa nähnyt Dion livenäkin festareilla tms, mutta ei vaan ole oikein innostanut. H&H, Mob Rules ja Live Evil löytyy kuitenkin hyllystä ja ihan kelpo levyjä vaikka sen mieltää melkein eri bändiksi kuin Ozzy-aikakauden. Dehumanizer toimii näitä kovemmin, raskaampi saundimaailma ja biisit puhuttelee. En ole Heaven and Hellin levyä kuullut, mutta ehkä voisi ottaa kuulolle. Edelleen hieman korpeaa kun Qstockin keikka jäi näkemättä, lähinnä Iommin ja Geezerin vuoksi olisi kiinnostellut.
Tympee Huttunen
07.07.2025 21:49:35
PHS666: Voodoossa on myös hyvä riffi. Se Dio Years oli kyllä erittäin hyvä kokoelma mutta en ymmärrä miksi Sign of the Southern Cross piti jättää sieltä pois. Onhan se toki vähän pidemmän puoleinen biisi. Eikä ne tainnu soittaa sitä silloin Heaven & Hell -kiertueellakaan. Saatana.

Sauna Open Airissa tuli kyl. Kuten Voodoo myös. Country Girlin riffiä soitteli, mutta ei biisi tullut.
PHS666
07.07.2025 21:52:00
Tympee Huttunen: Sauna Open Airissa tuli kyl. Kuten Voodoo myös. Country Girlin riffiä soitteli, mutta ei biisi tullut.

Soittihan ne sen näköjään Helsingissäkin. Muistin väärin.
JohnJ
07.07.2025 22:36:30 (muokattu 07.07.2025 22:38:29)
bedlam: Minusta ois pitäny ehdottomasti jättää sellaseksi mitä oli livenä. War Pigsin alkua kuuntelin yleisövideoilta ja meni kaikki voksut useammankin sävelaskeleen pieleen, toisin kuin virallisessa streamissa. Mutta kun eihän se suoritus tuossa pointtina ollut vaan se että ovat samalla lavalla vielä kerran.

Katselen tässä nyt tuota lähetystä. Naurettavinta tuossa on se että se kaksi tuntia on käytetty Ozzyn laulujen tunettamiseen, eikä sitten ole voitu samalla miksata noita joitain esityksiä edes säällisen kuuloiseksi :D Siis vähintäänkin laittaa tasoja edes sinnepäin, jossa aikaa menis ehkä 5 minuuttia per esitys. Esim. Pantera ja Lamb Of God kuulosti kokonaisuudessaan ihan vitun hirveältä tuossa striimissä, Jerry Cantrellin laulut ei AIC:n alussa kuulunut ollenkaan, jne jne.

No, mut pääasia että Ozzyn laulut saatiin tunetettua, kai siitäkin sitten sai rahalle enemmän vastinetta. Siitä viis että soundit oli noin muuten ihan mitä sattuu.
Metal meets the bone!
mpekkanen
07.07.2025 23:04:59
Tulee väkisin mieleen, että miten tuo miksaaminen on hoidettu noin käsille?
Henri Henri Olavi
07.07.2025 23:32:46
Tuleekohan tämän pohjalta joku uusi "Nativity in black" -Coca-Cola?
I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey
PHS666
08.07.2025 00:52:33
Katselin tuota Ozzyn settiä ja Zakk Wylde on kyllä varmaan yksi maailmanhistorian mauttomimmista jätkistä. Pukeutuu hameeseen, helvetin rumia kitaroita ja soitto on tyylitajutonta vinguttelua. Hyvä setti oli muuten.
phiit
08.07.2025 08:35:47
PHS666: Katselin tuota Ozzyn settiä ja Zakk Wylde on kyllä varmaan yksi maailmanhistorian mauttomimmista jätkistä. Pukeutuu hameeseen, helvetin rumia kitaroita ja soitto on tyylitajutonta vinguttelua. Hyvä setti oli muuten.

sentää Ozzyssa vielä biisit kulkee Wyldellä mut Panterassa oli aivan kamalaa suorittamista
Regalis Apertura
08.07.2025 09:45:57
PHS666: Viime aikoina olen kuunnellut aika paljon myös Born Againia joka on täysin aliarvostettu tekele.

Eikös Iommi lupaillut Born Againin remasteria/remixausta joku aika sitten? Voi olla että nykytekniikalla saadaan sekin kuulostamaan paremmalta (no ainakin vähemmän demomaiselta kuin alkuperäinen oli)...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)