Aihe: Hei, ostin studiokamaa!
1 2 3 4 574 75 76 77 78
ejhfi
10.04.2025 12:23:21

Jucciz: 421:n pidikehän on usein epäluotettava

Uudessa kompakt-mallissa pidike onkin kiinteä. Itse laitoin tipan silikoniliimaa mikkien kiinnikeuriin siinä vaiheessa, kun kyllästyin alati kiinnikkeistä irtoileviin mikrofoneihin.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Jucciz
19.04.2025 03:30:32
oksatboys: Jep, niistä alkuperäisistä kirkkaasta muovista tehdyistä on se "lukkosalpa" katkennut jo ennen kuin minä edes olen syntynyt :D

Ilmankos en ole koskaan nähnyt yhtään toimivaa lukitussysteemiä niissä kirkkaissa, vaan ainoastaan ihmetellyt, miten tämän muka pitäisi lukita yhtään mitään yhtään mihinkään, kun luistaa vain. No, se uusi musta muovinen toimii upeasti.

Mulla on kaikki md421:set noita vanhoja ja niissä tosiaan metallinen pidike kestää. Rautalangalla/sähköjohdolla olen lukinnut avauspainikkeen.

Mulla kans kaikki (9 kpl) ovat noita vanhoja harmaita metallikiinnikkeellä. Itse asiassa moni noista on ihan NOS-kuntoisia: orggislaatikoilla, -mittauskäyrillä, kaupan hangtageilla ja lähekkäisillä sarjanumeroilla (taitaa olla yksi pari, jossa jopa peräkkäiset). Lienevätkö arvokkaita?
Ei minun siis tarvitse mitään todistaakaan, kun todennäköisyys puhuu puolestaan.
-Humanoid
Muovinen
05.05.2025 22:35:58

Clarett octopre hajonneen behkun tilalle ja ARC systeemin mittamikki, jotta saapi huonekorjailut jiiriin. Neuralin synttärialesta myös Soldano malli ja se Parallax bassoplugari. Kyllä kelepaa.
Flash
01.07.2025 21:29:06

Elysia Xmax lähinnä masterointiin. Sitä edeltävä hankinta oli Gainlab Dictator vari mu kompura.
https://www.thewrongcarband.com/
oksatboys
01.07.2025 22:25:32

Flash: Elysia Xmax lähinnä masterointiin. Sitä edeltävä hankinta oli Gainlab Dictator vari mu kompura.

Toi Dictator on varmasti hyvä. Gassittänyt siitä saakka kun ostin saman lafkan EQn.
MustaKissa
02.07.2025 01:48:47
Tällä kertaa ei mitään sähköistä vaan studiomoltonit seinälle ja ikkunoiden eteen, että saan kotistudion viimein fiinin näköiseksi, vähiä kaikuja vieläkin vähemmiksi ja valovuodot ikkunoista umpeen. Niille myös kiinnikkeet, kunnon pop-filtteri mikrofoneja varten, valoille adaptereita+johtoja ja pallopääkiinnike, jolla saan kännykän mikkitelineeseen soittovideoiden nauhoittamiseksi vapaalla sijoittelulla.
Olipa kerran kissa ja paljon soittokalustoa.
oksatboys
02.07.2025 19:30:55 (muokattu 02.07.2025 19:37:20)

Studiotietokoneeksi tuli hommattua käytettynä Lenovo P15 Gen2 eli Lenovon järeintä sarjaa oleva tehokannettava. Löytyy 32 GB työmuistia ja tehokas i7-sarjan prossu. Aika painava tuo kannettavaksi on, mutta ei ole tarkoituskaan juuri kuljetella. Aiempi pikku-lenovo (x280) alkoi tökkimään jos plugareita oli enemmän käytössä ja siksi päivitys. Uutena koneen olen ostanut viimeksi vuonna 2010. En kuitenkaan supertehokasta konetta tarvitse, joten tuollainen n. 3 v hyvä kone riittää mulle. Tuossa iässä myös hinnasta on tippunut suurin osa pois kun about 3000€ koneen saa reilusti alle tonnilla. P15sta on helppoa päivittää vielä muisteja isommiksi, jos tarvitsee.

Tuo vuoden 2019 x280 jää vielä mobiilikäyttöön, koska riittää äänittämiseen ja moneen muuhunkin käyttöön hyvin. Molempiin koneisiin on tarkoitus asentaa samat ohjelmat ja plugarit, jolloin projektin voi avata kummassa koneessa tahansa.
ituvirtanen
02.07.2025 19:51:21

oksatboys: Studiotietokoneeksi tuli hommattua käytettynä Lenovo P15 Gen2 eli Lenovon järeintä sarjaa oleva tehokannettava.

Oma mylly on niin vanha, että pitäisi varmaan päivittää kalustoa. Mistäs löysit tuon ja oliko hintava?
oksatboys
02.07.2025 20:36:35

ituvirtanen: Oma mylly on niin vanha, että pitäisi varmaan päivittää kalustoa. Mistäs löysit tuon ja oliko hintava?

Katselin pitkään eli varmaan kuukauden päivät lenovoita eri nettikaupoista, jotka käytettyjä myyvät. Lopulta tuli ostettua tori.fistä ihan yksityiseltä kun se oli vielä hieman edullisempi kuin liikkeistä. Tietysti ei ole takuuta jne yksityiseltä, mutta posteineen n. 550€ maksoi. Tuo p-sarjalainen on mulle vähä overkill ja pienempikin olisi riittänyt. No on ainakin vääntöä sekä päivitysmahdollisuus ja ehkäpä tuon koneen järeä jäähdytys tarkoittaa ettei se pidä niin paljoa melua kuin jonkun ohuemman koneen tuuletus.
ituvirtanen
02.07.2025 22:41:56

Kuulostaa onnistuneelta ostokselta. Teen enää aika vähän CAD-puuhia mutta silloin lisävääntö on mukavuutta. Täytyypä panna myllyt tutkalle.
Flash
03.07.2025 17:05:20

Olen jo kauan pyöritellyt, että hankinko Slate VSX:t kuulokemiksauseen. Aikaisemmin olen käyttänyt Wavesin Abbey Road Studio 3:sta ja se on toimahdellut ihan kohtuudella siinä asiassa. Slaten kuulokkeiden fyysinen puoli ei niin vakuuta. Piuha on ihan perseestä (mutta helposti vaihdettava), eikä kuulokkeiden istuvuus ja mukavuus ole ihan huippuluokkaa (tuleepahan pidettyä taukoja). Mutta sen verran mitä olen noita mallinnuksia nyt testannut läpeensä tutuilla miksauksilla, niin olen kohtalaisen vakuuttunut. Muutamaa studiomallinnusta tulee varmasti käytettyä miksauksessa ja lisäksi autoa, mankkaa ja esim. iPod kuulokemallinnusta miksauksen tarkistamiseen. Abbey Road jäänee unohduksiin.

Suurin osa miksauksesta tulee varmasti edelleen tehtyä kajarien kanssa, mutta loppuhifistelyyn nuo ovat kyllä oivalliset. Tai jos haluaa miksailla vakka matkoilla ollessa.
Mikael
03.07.2025 21:47:51 (muokattu 03.07.2025 21:48:19)

oksatboys: Studiotietokoneeksi tuli hommattua käytettynä Lenovo P15 Gen2 eli Lenovon järeintä sarjaa oleva tehokannettava. Löytyy 32 GB työmuistia ja tehokas i7-sarjan prossu.

Minkäs generaation prosessori siinä on?
Fuzz is Clean!
Mikael
04.07.2025 12:40:43 (muokattu 04.07.2025 12:43:03)

oksatboys: i7-11800H eli 11. sukupolvi ja 8 ydintä.

Joo sama prossu kuin mun Dell Precisionissa :) Saakos sun koneeseen toisen sisäisen kovalevyn? Tää oli mulle ehkä paras etu mäkkeihin verrattuna, kun funtsin viimeksi koneen vaihtoa. Iso audiolevy koneen sisällä läppärissäkin on just mahtavaa mobiilissa työskentelyssä kun ulkoiset härpäkkeet vähenee.
Fuzz is Clean!
oksatboys
04.07.2025 13:19:41

Mikael: Tää oli mulle ehkä paras etu mäkkeihin verrattuna, kun funtsin viimeksi koneen vaihtoa.

Mäkkeihin verrattuna tuossa on huimasti laajennusoptioita: 3 slottia kovalevyille (tällä hetkellä 500gb +1tb), 4 slottia rameille (tällä hetkellä 16+8+8) ja hitosti liitäntöjä. Löytyy mm. Vielä ethernet-portti ja sd-kortin lukija. Mulle nuokin on ihan tarpeellisia, joten kiva että löytyvät jo koneesta eikä tarvitse mokkuloita.
ejhfi
04.07.2025 15:41:00

oksatboys: Studiotietokoneeksi tuli hommattua käytettynä Lenovo P15 Gen2 eli Lenovon järeintä sarjaa oleva tehokannettava.

Lenovot on varsin temmeltäviä. Itse olen leipäduunikoneina käyttänyt useamman vuoden käytettyjä Lenovoja ja todennut niiden pyörittävän melkein mitä vaan; grafiikkaa, audiota, videoita, vektoreita, raskaita plugareitakin ... Studion myllyksi kuitenkin rakennutin loppuvuodesta vähän jämäkämmän laatikon, mutta kyllä mulla esim. just tässä Lenovossa, millä parhaillaan näpyttelen, on varakapasiteettia vaikka mobiilistudioksi.
Pauli Lappalainen
04.07.2025 16:07:59
ejhfi: Lenovot on varsin temmeltäviä. Itse olen leipäduunikoneina käyttänyt useamman vuoden käytettyjä Lenovoja ja todennut niiden pyörittävän melkein mitä vaan; grafiikkaa, audiota, videoita, vektoreita, raskaita plugareitakin ... Studion myllyksi kuitenkin rakennutin loppuvuodesta vähän jämäkämmän laatikon, mutta kyllä mulla esim. just tässä Lenovossa, millä parhaillaan näpyttelen, on varakapasiteettia vaikka mobiilistudioksi.

Onhan Lenovoissa IBM:n kokemus tukenaan, jotta osaamisesta ei liene kiinni.
ejhfi
04.07.2025 23:46:18

Pauli Lappalainen: Onhan Lenovoissa IBM:n kokemus tukenaan, jotta osaamisesta ei liene kiinni.

Kyse ei ole pelkästä osaamisesta, vaan myös käytettävien palikoiden laadusta.
Flash
10.07.2025 21:10:14

Tällainen "nauhaemulaattori" tuli taloon: https://www.bereich03-audio.de/mastering_density.html

Itse näen tuon ennemminkin saturaattorina, jota voi käyttää yksittäisistä raidoista busseihin ja äänittämisestä miksaukseen. Sen mitä tuota vanhoilla mastereilla kerkesin testaamaan, niin olin sen verran vakuuttunut, että teen seuraavan miksauksen siten, että tuo on heti alusta lähtien mix bussissa. Tuo mukavasti 3D:tä 2D:ltä kuulostavaan materiaaliin. Melkein voisi sanoa, että jos joku meinaa hankkia vain muutaman laitteen ja hakee nimenomaan sitä kuuluisaa "analogista lämpöä" ITB miksauksiin, niin tämä voisi olla yksi niistä, ellei jopa ainoa. Ei ole hinnallakaan nimittäin pilattu. Samalla tyypillä olisi monia muitakin mielenkiintoisia laitteita valikoimassa, mm. BAX-EQ.
telescope
11.07.2025 21:28:30
Pauli Lappalainen: Onhan Lenovoissa IBM:n kokemus tukenaan, jotta osaamisesta ei liene kiinni.

Kiina paskaa ollut 20 vuotta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)