Aihe: Vapaamuotoista keskustelua kitaroista
1 2 3 4 533 34 35 36 3747 48 49 50 51
sirdickyj
24.05.2025 23:10:46
Ostin Marshall Studio Vintagen eli mini-plexin. 5w/20w.

Teinkö oikein?
McNulty
24.05.2025 23:12:33
sirdickyj: Ostin Marshall Studio Vintagen eli mini-plexin. 5w/20w.

Teinkö oikein?

Mä olen omastani tykännyt kyllä kovasti. Asiallinen soundi, ei riko budjettia ja on sen lisäksi vielä söpökin.
moving in stereo
sirdickyj
24.05.2025 23:24:56 (muokattu 24.05.2025 23:26:24)
McNulty: Mä olen omastani tykännyt kyllä kovasti. Asiallinen soundi, ei riko budjettia ja on sen lisäksi vielä söpökin.

Kokeilin vasta himassa. Ei mee kyl murolle ihan herkästi. Lienee niin eträ volaa pitää saada avata vähän reilummin että hönkii.

Mikä komero sulla on ton kanssa? Tolle taitaa olla ihan omakin komero, siis mätsäävä. Ja sehän on aina tärkeintä mille kitarat ja kitarakamat näyttää.
McNulty
24.05.2025 23:38:15
sirdickyj: Kokeilin vasta himassa. Ei mee kyl murolle ihan herkästi. Lienee niin eträ volaa pitää saada avata vähän reilummin että hönkii.

Se on esikuvalleen uskollinen, eli kuten Super Lead, sitä pitää joko boostata tai sitten kääntää volumea :)

Mikä komero sulla on ton kanssa? Tolle taitaa olla ihan omakin komero, siis mätsäävä. Ja sehän on aina tärkeintä mille kitarat ja kitarakamat näyttää.

Mulla on nimenomaan tuo oma SV112 useimmiten tuon alla.
https://www.thomann.de/fi/marshall_studio_classic_sv112_cabinet.htm

Käytän monesti That Pedal Show:sta tuttua "dry/wet" tai pitäisikö sanoa dual-mono kattausta niin, että säristimet ajan molempiin vahvistimiin, sitten splittaus niin että modulaatiot ja viiveet menevät Fender Super Sonic 22 comboon (wet) ja toinen signaali Marsuun (dry).
moving in stereo
sirdickyj
25.05.2025 07:28:48
McNulty: Se on esikuvalleen uskollinen, eli kuten Super Lead, sitä pitää joko boostata tai sitten kääntää volumea :)

Mulla on nimenomaan tuo oma SV112 useimmiten tuon alla.
https://www.thomann.de/fi/marshall_studio_classic_sv112_cabinet.htm

Käytän monesti That Pedal Show:sta tuttua "dry/wet" tai pitäisikö sanoa dual-mono kattausta niin, että säristimet ajan molempiin vahvistimiin, sitten splittaus niin että modulaatiot ja viiveet menevät Fender Super Sonic 22 comboon (wet) ja toinen signaali Marsuun (dry).

Itsehän tilasin sen 2x12 version tosta ton "omasta" komerosta.

Dry/wet on loistava idea. Se toki saatraa vaatka sen että signaali splitataan jollain hurinalenkit jne estävällä splitterilla kuten Radialin aby-boksilla tmms

Tossa pikkumarsussa on efektilenkki, mikä on hienoa. Ei vaan taida olla säädettävä eli siis ei ole n.s.effect level-nappia.
McNulty
25.05.2025 19:37:10
sirdickyj: Itsehän tilasin sen 2x12 version tosta ton "omasta" komerosta.

Dry/wet on loistava idea. Se toki saatraa vaatka sen että signaali splitataan jollain hurinalenkit jne estävällä splitterilla kuten Radialin aby-boksilla tmms

Tossa pikkumarsussa on efektilenkki, mikä on hienoa. Ei vaan taida olla säädettävä eli siis ei ole n.s.effect level-nappia.

Mulla tuon splittauksen hoitaa isommassa laudassa Boss ES-8 looper/switcher, pienemmässä toteutan tuon splittauksen Lehle P-Split III passiivimokkulalla joka on kerrassaan loistava. Löytyy "isolate" ja vaiheenkääntö.

https://www.lehle.com/lehle-p-split-iii
moving in stereo
rheinone
26.05.2025 18:01:29 (muokattu 26.05.2025 18:02:30)
p130: Itse taisin kokeilla vähän liikaakin eilen. Oli kyllä hauskaa ja moni asia eteni.

Latvian sällit lupasivat tulla vetämään SAC-settiä pohjolan Academic Meetingiin. Lähtivät kotiin ajoissa, Sääli, niiden kanssa on aina hauskaa.

Törmäsitkö Pekkaan, diu-diu?
"The enemy is bad. God is on our side." - 100 years old shit.
rheinone
26.05.2025 18:45:04
Illu: Olut on elintarvike

Joo, ja lonkeroa ei lasketa.
p130
27.05.2025 09:17:35

rheinone: Törmäsitkö Pekkaan, diu-diu?

Tuli vastaan, mutta ei ehtinyt jututtamaan.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Traditional
27.05.2025 14:01:44
muslimuslimuu
Exit only
Funkånaut
27.05.2025 14:03:30

Tervetuloa.
"Meikä soittaa vain klassista ja kuuntelee ainoastaan Esa Pakarista." - Penasol
Andy Six
27.05.2025 16:14:27
Traditional: muslimuslimuu

Perinteinen dada-tervehdys.
rheinone
28.05.2025 17:05:41
En tiennytkään, että Porra on Sibben sukua. Siistiä.

https://www.facebook.com/share/19Bqb94oZj/
rheinone
28.05.2025 19:49:48
Kaubakeskiviikko.

Oisko tarvetta oktaaverille? Pari erltyyppistä löytyy.
Topiroik
29.05.2025 02:34:33 (muokattu 29.05.2025 02:35:08)
Olisiko miten typerä idea modata telecasterista humbucker tallainen? Olen aina halunnut ostaa ihan perus klassisen telen mutta kun on pakko soittaa metallia. Kaulan takia ostaisin varmaan jet merkkisen joku JT 300 tai 350. Tallan vaihtaisin semmoiseen missä on humbuckerille paikka tai sitten lyhyt talla + mikkikehys. Jotenkin pitäisi myös suurentaa sitä tallasinkun aukkoa rungossa. Varmasti typerää ja huono tulee mutta olisipa oma ainakin.
wavelength
29.05.2025 08:44:01

Topiroik: Olisiko miten typerä idea modata telecasterista humbucker tallainen? Olen aina halunnut ostaa ihan perus klassisen telen mutta kun on pakko soittaa metallia. Kaulan takia ostaisin varmaan jet merkkisen joku JT 300 tai 350. Tallan vaihtaisin semmoiseen missä on humbuckerille paikka tai sitten lyhyt talla + mikkikehys. Jotenkin pitäisi myös suurentaa sitä tallasinkun aukkoa rungossa. Varmasti typerää ja huono tulee mutta olisipa oma ainakin.

Miten ois Deluxe Tele, jossa olisi humpparit edessä ja takana?
Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine
Jeszse
29.05.2025 09:07:47
Topiroik: Olisiko miten typerä idea modata telecasterista humbucker tallainen? Olen aina halunnut ostaa ihan perus klassisen telen mutta kun on pakko soittaa metallia. Kaulan takia ostaisin varmaan jet merkkisen joku JT 300 tai 350. Tallan vaihtaisin semmoiseen missä on humbuckerille paikka tai sitten lyhyt talla + mikkikehys. Jotenkin pitäisi myös suurentaa sitä tallasinkun aukkoa rungossa. Varmasti typerää ja huono tulee mutta olisipa oma ainakin.

Ei lainkaan typerä idea.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Topiroik
29.05.2025 15:41:02
wavelength: Miten ois Deluxe Tele, jossa olisi humpparit edessä ja takana?

En tykkää niiden pick guardeista.
McNulty
29.05.2025 18:36:21 (muokattu 29.05.2025 18:36:59)
Mulla oli joskus Skujun CV-Telessä DiMarzio Super Distortion T tallamikkinä. Ei tarvinut jyrsiä mitään eikä vaihtaa tallaa. Toimi oikein hyvin D-vireessä ja onnistui rankempikin musisointi. Eihän se toki näytä niin "hevimetallilta" kun on yksikelaisen kokoinen, mutta soundinsa puolesta toimi kyllä.

https://www.dimarzio.com/pickups/ra … m-canceling-tele/super-distortion-t
moving in stereo
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)