Yallup 11.04.2025 09:39:02 | |
---|
Hannubal: Klamydia -yhtyeellä on biisi Klamydia on perseestä. "On Klamydia aivan perseestä, rahan kiilto silmissä ne on myynyt itsensä itsellensä..." jne. On myös kappale "Klamydia Song", jossa bändi mainitaan vain kappaleen nimessä "Tosta se taitaa lähteä.." |
Yallup 21.04.2025 16:38:09 | |
---|
Black Sabbath mainitsee itsensä kappaleessa "Black Sabbath" ainakin biisin nimessä "Tosta se taitaa lähteä.." |
Yallup 22.04.2025 15:42:18 | |
---|
Hevisaurus mainitsee itsensä ainakin kappaleissa "Jee Hevisaurus", "Liskodisko", "Hevimetallisarvet" ja "Räyh". Luultavasti joka toisessa biisissä. "Tosta se taitaa lähteä.." |
Yallup 23.04.2025 16:49:28 | |
---|
The Hives mainitsee itsensä kappaleessa "T.H.E.H.I.V.E.S" "Tosta se taitaa lähteä.." |
Yallup 28.04.2025 21:01:52 | |
---|
Rodeo (Anna Puu, Erin Anttila ja Ida Paul) mainitsevat itsensä kappaleessa "Ensimmäinen rodeo" "Tosta se taitaa lähteä.." |
Yallup 02.05.2025 09:31:24 | |
---|
Manowar mainitsee itsensä kappaleessa "Kings of Metal" "Tosta se taitaa lähteä.." |
artope 02.05.2025 12:41:55 | |
---|
Sellanen bändi kuin Kuutamotaivas mainitsee biisissä Kuutamotaivas nimensä Kuutamotaivas kertsissä muutaman kerran.. "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
Marlowe 06.05.2025 16:15:45 | |
---|
Yallup: Rodeo (Anna Puu, Erin Anttila ja Ida Paul) mainitsevat itsensä kappaleessa "Ensimmäinen rodeo" Ei siinä kyllä bändistä lauleta, vaikka yhtyeen nimi sattuu olemaan Rodeo. "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby) |
sellisti 10.05.2025 23:36:28 | |
---|
Accept mainitsee nimensä kappaleessaan Feelings. Ursus Factory taitaa mainita nimensä useammassakin kappaleessaan, ainakin Ursus Factory Party ja Enneunia. Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen |
Yallup 14.05.2025 10:19:17 | |
---|
Aarne Tenkanen mainitsee itsensä kappaleissa "Edestä ja takaa", "Saappaat jalassa lähdetään" ja "Täältä tulee Tenkanen" "Tosta se taitaa lähteä.." |
pieterska 14.05.2025 16:33:38 | |
---|
Who the fuck's arctic monkeys? K |
Hannubal 14.05.2025 18:10:42 | |
---|
Alfons Åberg: Onko kukaan laskenut, monessako Yön biisissä mainitaan yö? Tätä aloin itsekin miettimään. Keikkasuosikkina on ollut biisi Täältä tulee yö, ja hittibiiseistä tulee mieleen Yötä vastaanottamaan. Ja esim. biisissä Sano että jäät lauletaan "Yö pitkä on, kumpikin meistä tuntee sen..." Diskografiasta löytyy myös biisejä kuten Viisi kaunista yötä, Hyvää yötä, On mennyt yö, Yö on minussa... "Mikä putos, vai putosko mikkää?" kysys renki, ku pöydältä putos. |
Yallup 18.05.2025 11:54:53 | |
---|
KAJ mainitsee itsensä kappaleessa "Hupparipäivä" "Tosta se taitaa lähteä.." |
Yallup 20.05.2025 12:21:06 | |
---|
Portion Boys mainitsee itsensä kappaleissa "Intti", "Kuka pelkää Leijonaa" ja "Huuleen" "Tosta se taitaa lähteä.." |
Village People mainitsee itsensä kappaleessa "Village People" "Tosta se taitaa lähteä.." |
jyrivaan 21.05.2025 16:09:17 (muokattu 21.05.2025 18:39:19) | |
---|
Hannubal: Tätä aloin itsekin miettimään. Keikkasuosikkina on ollut biisi Täältä tulee yö, ja hittibiiseistä tulee mieleen Yötä vastaanottamaan. Ja esim. biisissä Sano että jäät lauletaan "Yö pitkä on, kumpikin meistä tuntee sen..." Diskografiasta löytyy myös biisejä kuten Viisi kaunista yötä, Hyvää yötä, On mennyt yö, Yö on minussa... Tätä itsekin takavuosina pohdin ja Ollin vielä eläessä tuli tilaisuus häneltäkin kysyä asiaa ja kysyin viitatanko bändiin miten kun Yö mainitaan niin monissa teksteissä ja vastauksena oli, että ei varsinaisesti vaan Yöhän on kaunis vuorokaudenaika ja siitä saa niin monta loistavaa tekstiä aikaiseksi. Löytyyhän heiltä tosiaan tuo yllämainittu cover Täältä tulee Yö kuin myös Popedan Yön ovat levyttäneet. |
p3ssi 23.05.2025 11:20:08 (muokattu 23.05.2025 11:20:18) | |
---|
A Perfect Circlen biisissä Orestes lauletaan "Pull me into your perfect circle". Vissiinkin bändi sai nimensä tästä säkeestä, näin muistelisin. Saattaa tosin olla että oon vaan keksinyt tän päästäni! |
Yallup 24.05.2025 06:42:36 | |
---|
Pate Mustajärvi mainitsee itsensä kappaleessa "Minä olen Pauli" ja epäsuorasti kappaleessa "Paulin taikakaulin". Kappaleessa "Hei Paula" oleva Pauli ei liene Mustajärvi "Tosta se taitaa lähteä.." |
Marlowe 24.05.2025 16:52:06 | |
---|
Yallup: Pate Mustajärvi mainitsee itsensä kappaleessa "Minä olen Pauli" ja epäsuorasti kappaleessa "Paulin taikakaulin". Kappaleessa "Hei Paula" oleva Pauli ei liene Mustajärvi Ei mainitse millään muotoa itseään "Paulin taikakaulimessa". Olisiko ideaa kuunnellakin näitä kappaleita ajatuksen kanssa? "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby) |
StJerky 31.05.2025 17:39:17 | |
---|
Erika Wikman mainitsee oman nimensä kappaleessa Ich Komme. |