tarkes 18.05.2025 07:47:27 (muokattu 18.05.2025 08:04:29) | |
---|
Tekoälyllä tuotettu musiikki on vauhdilla yleistymässä. Tällainen palvelu onkin oiva työkalu esim. niille, joilla on pöytälaatikossa omasta kynästä lähteneitä tekstejä. Jos et itse osaa säveltää niin tekoäly tekee sen puolestasi. Itse olen kokenut mahtavia elämyksiä omien sanoitusteni heräämisestä laulun ja sävelen muotoon. Tekoälyllä voidaan tuottaa musiikkia monella eri tavalla. A) Täysin ko. palvelun generoima biisi. B) sanat kirjoitettu itse, mutta sävel ja artistin ääni tulee ko.palvelusta C) Sävel lainattu muualta ja sille on generoitu uusi sävel ja ääni ko.palvelussa. Voiko kohdan B mukaisen kappaleen tuoda kuultavaksi Demostudion puolelle? |
tarkes: Tekoälyllä tuotettu musiikki on vauhdilla yleistymässä. Tällainen palvelu onkin oiva työkalu esim. niille, joilla on pöytälaatikossa omasta kynästä lähteneitä tekstejä. Jos et itse osaa säveltää niin tekoäly tekee sen puolestasi. Itse olen kokenut mahtavia elämyksiä omien sanoitusteni heräämisestä laulun ja sävelen muotoon. Tekoälyllä voidaan tuottaa musiikkia monella eri tavalla. A) Täysin ko. palvelun generoima biisi. B) sanat kirjoitettu itse, mutta sävel ja artistin ääni tulee ko.palvelusta C) Sävel lainattu muualta ja sille on generoitu uusi sävel ja ääni ko.palvelussa. Voiko kohdan B mukaisen kappaleen tuoda kuultavaksi Demostudion puolelle? En tiedä sanooko demopalstan säännöt tuosta mitä, mutta en usko että kukaan kaipaa sinne AI-musiikkia. Jos haluaa esitellä omia lyriikoitaan ja keskustella aihepiiristä, niin täällä on myös lyriikkapalsta kun skrollaa keskustelualueita pidemmälle. On pirun rankkaa olla hyvä jätkä. |
Kissatäti 19.05.2025 07:02:14 | |
---|
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
phiit 19.05.2025 07:22:40 (muokattu 19.05.2025 07:22:52) | |
---|
mitäs tekijänoikeudet sanoo, omistaako musiikin itse se taho joka on teettänyt sen tekoälyllä mutta ei ole tehnyt mitään itse sen musiikin eteen? |
jtpennane 19.05.2025 07:33:02 | |
---|
Bullitt: En tiedä sanooko demopalstan säännöt tuosta mitä, mutta en usko että kukaan kaipaa sinne AI-musiikkia. Jos haluaa esitellä omia lyriikoitaan ja keskustella aihepiiristä, niin täällä on myös lyriikkapalsta kun skrollaa keskustelualueita pidemmälle. Juuri näin. Musiikit sinne pöytälaatikkoon vaan ja tekstit esille. Sillä AI:n arpomalla sävellyksellä ei ole mitään arvoa muille. E# |
Kissatäti 19.05.2025 07:40:18 | |
---|
phiit: mitäs tekijänoikeudet sanoo, omistaako musiikin itse se taho joka on teettänyt sen tekoälyllä mutta ei ole tehnyt mitään itse sen musiikin eteen? Mun käsittääkseni Suno omistaa musiikin ja minä vain sanat mutta minulla on oikeus jakaa kappaletta, koska se mainittiin säännöissä kun otin siis maksullisen Sunon joka maksaa noin kympin kuussa. "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
phiit 19.05.2025 07:56:45 | |
---|
Kissatäti: Mun käsittääkseni Suno omistaa musiikin ja minä vain sanat mutta minulla on oikeus jakaa kappaletta, koska se mainittiin säännöissä kun otin siis maksullisen Sunon joka maksaa noin kympin kuussa. ei mitään järkeä tällasessa touhussa |
Kissatäti 19.05.2025 07:58:37 | |
---|
phiit: ei mitään järkeä tällasessa touhussa Ei tässä järkeä ole mutta tää on ihanaa :D En tee kappaleita tositarkoituksella vaan ihan huvikseni ja harrastuksekseni. "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
KaRa 19.05.2025 08:16:25 (muokattu 19.05.2025 08:18:01) | |
---|
Kissatäti: Mun käsittääkseni Suno omistaa musiikin ja minä vain sanat mutta minulla on oikeus jakaa kappaletta, koska se mainittiin säännöissä kun otin siis maksullisen Sunon joka maksaa noin kympin kuussa. Siis se menee niin, että jos maksaa kuukausimaksua Sunosta, niin silloin tekijällä on kaikki oikeudet jäsenyys-ajalla tehtyihin biiseihin. Mitä järkevyyteen tulee, niin siinä on just niin paljon järkeä, kuin sen itselleen kokee järkeväksi. |
Kissatäti 19.05.2025 08:43:58 | |
---|
KaRa: Siis se menee niin, että jos maksaa kuukausimaksua Sunosta, niin silloin tekijällä on kaikki oikeudet jäsenyys-ajalla tehtyihin biiseihin. Mitä järkevyyteen tulee, niin siinä on just niin paljon järkeä, kuin sen itselleen kokee järkeväksi. No minä koen että tämä on kivaa. Olen saanut myös tilaajia, peräti 18 :D, juubatuuba kanavalleni. Se on oikein mahtavaa. On kiva että jotkut tykkäävät kappaleista ja ennen kaikkea kuuntelevat niitä, se on tärkeää. "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
Yallup 19.05.2025 09:39:04 | |
---|
Kissatäti: No minä koen että tämä on kivaa. Olen saanut myös tilaajia, peräti 18 :D, juubatuuba kanavalleni. Se on oikein mahtavaa. On kiva että jotkut tykkäävät kappaleista ja ennen kaikkea kuuntelevat niitä, se on tärkeää. Jos kyse on tästä Serenellasta, niin nehän on vallan hienoja biisejä! Nyt tulee mieleen, onko laulajan ääni joku tunnettu, vai tekoälyn luoma kuten taustamusiikki ja soittimet "Tosta se taitaa lähteä.." |
Kissatäti 19.05.2025 09:41:53 | |
---|
Yallup: Jos kyse on tästä Serenellasta, niin nehän on vallan hienoja biisejä! Nyt tulee mieleen, onko laulajan ääni joku tunnettu, vai tekoälyn luoma kuten taustamusiikki ja soittimet Kyllä olen Serenella :D Ei ole kenenkään ääni. Tekoälyn tuottama on. :D "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
tarkes 19.05.2025 10:51:58 | |
---|
|
tarkes 19.05.2025 11:09:13 | |
---|
Tekoäly on tullut jäädäkseen myös musiikkimaailmaan, haluttiinpa me sitä tai emme. Jos ei ole itselle suotu musiikillisia lahjoja niin elämyksiä Suno kyllä tuottaa. Musiikki on minulle terapiaa tässäkin muodossa. Annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikö?! |
Kefiiri 19.05.2025 12:16:05 (muokattu 19.05.2025 12:19:42) | |
---|
tarkes: Tekoäly on tullut jäädäkseen myös musiikkimaailmaan, haluttiinpa me sitä tai emme. Jos ei ole itselle suotu musiikillisia lahjoja niin elämyksiä Suno kyllä tuottaa. Musiikki on minulle terapiaa tässäkin muodossa. Annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikö?! Noinhan asiaan täytyisi suhtautua kun sille ei mitään mahda. Ymmärrän kuitenkin musiikintekijöitä, erityisesti ammattilaisia, joita tämä tekoälybuumi ahdistaa. Itsekin vältän sellaisen musiikin kuuntelua, jonka tiedän tekoälyn tekemäksi. Musiikin ammattilaisten ymmärrettävästi on vaikea suhtautua tekoälyyn harmittomana leluna. Mitä aloituksessa mainittuun M.netin Demostudioon tulee, se on harvinaisen kuollut paikka ilman tekoälyäkin. Jos jollakin demolla on enemmän kuin nolla kommenttia, ne ovat yleensä jotain aloittajan lisähuomautuksia. En ole musiikin asiantuntija. |
Kissatäti 19.05.2025 12:39:46 | |
---|
tarkes: Tässä linkki lauluun jonka tein 96 vuotiaaile äidilleni. Äiti tykkäsi kovasti ja se riittää minulle. Sanat minun kynästä loput Sunolta. https://suno.com/s/KXABKo45feS8SKH1 Kauniit sanat! Kävin kuuntelemassa aiemmin. "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
Kissatäti 19.05.2025 12:51:03 | |
---|
Kissatäti: Kyllä olen Serenella :D Ei ole kenenkään ääni. Tekoälyn tuottama on. :D Olen tehnyt Sunossa eri laulaja persoonia joilla oman oma ääni ja tyyli esittää musiikkia. Esim. aikaisemmin ketjuun linkittämäni Alkukoto kappale on Tekoälypersoona Liisan laulama :D Liisan tyyli ja genret ovat: viking metal, black metal, metal grunge, Finnish metal, magic, nordic, ambient, atmospheric, myctical, female singer songwriter, dark, ritual, pagan, forest, opera vocals Kun taas "Ethän kerro" kappale on Kertun laulama. female vocals, acid rock, jazz, acid jazz, heartland rock, experimental jazz, funk, gothic doom https://www.youtube.com/watch?v=m2-0FZM7sUA "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
Kissatäti 19.05.2025 20:06:04 | |
---|
Tän kirjoitin suomeksi joskus. Laitoin tämän sanat myös Lyriikat ketjuun nimellä "Karhea siruinen pinta" Tässä sitten englanniksi käännettynä ja tekoälyllä lauluksi tehtynä. Play Notes that Burn https://youtu.be/XZR8ag1MYgA"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
Milkop 19.05.2025 20:22:46 (muokattu 19.05.2025 20:26:26) | |
---|
"En vastannut mitään, mutta tunsin mustan aukon vellovan sisälläni." -Charles Bukowski "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Kissatäti 19.05.2025 20:47:03 | |
---|
Milkop: "En vastannut mitään, mutta tunsin mustan aukon vellovan sisälläni." -Charles Bukowski Ei tästä lämminveristä kilpailijaa elävälle musiikille tule. Ei koskaan. Minusta Suno on ihana, mutta kuuntelen silti enemmän ja ihan eri intensiteetillä elävien olentojen tuottamaa ja esittämää musiikkia. Suno on ihana leikki. Mieluiten tietysti haluaisin että joku elävä tekisi ja esittäisi sanoistani kappaleen. Suno on mahtava juttu jos haluaa purkaa ajatuksiaan tai haluaa kohdentaa kappaleita esim. kuten tarkes teki kauniin kappaleen äidilleen. "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |