Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5344 345 346 347 348 349 350 351
nightbird
30.04.2025 20:54:43 (muokattu 30.04.2025 20:55:34)
jaripat: Veikkaan, että kyseessä on "Chibson". Kiinasta saa about tuolla hintaa ja halvemmallakin "Gipsoneita". Itsekin joskus tilasin kokeeksi ja vielä valkkasin sellaisen, joka oli pelkällä mustalla lavalla. Jahka tuo luuttu aikanaan tuli, niin Gibsonhan siinä komeili lavassa.. Myyntikuvista hokasin sitten, että lapa oli fotoshopattu "mustaksi".

Anyways, huijaus, mutta ei myyjän, sillä eihän tuossa sitä väitetty miksikään, mutta olis voinut kyllä alkuperämaan mainitakin. Toisaalta omani kun viimeistelin, se syrjäytti gretschin mun käytöstä...

Alkuperämaa mainittiin ekalla rivillä ....
Arkka
30.04.2025 21:29:02

nightbird: Alkuperämaa mainittiin ekalla rivillä ....

Ei mainittu alunperin. Mutta propsit myyjälle, että otti koppia.
JuSu
02.05.2025 15:03:56
Numerosta 0458402212 tarjottiin ostoilmoitukseeni kitaraa. Mukamas Sallassa, kuvat löytyi Reverbistä Portugalista.

Numeron mukaan myyjä Antti Tuomo Tapani Koistinen. Haun mukaan historiaa hämärähommista.

Ollaan tarkkana.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Nebukadnessar
02.05.2025 19:24:45
Sallasta tarjottiin myös minun ilmoitukseeni kitaraa netistä löytyvillä kuvilla.

"Matti6666" oli pikaviestissä käyttäjä. Tunnus rekisteröity eilen.
jaspiq
05.05.2025 11:21:22
Timo Akseli Autti koitti tarjota mikkejä mun ostoilmoituksen perusteella. Semivakuuttava oli, mutta onneksi oli palstalta tuttu nimi.
riku.b
09.05.2025 15:36:48
Varoituksen sana seuraavista ilmoituksista.

Olen tältä kerran ostanut pedaalin jota en koskaan saanut, mutta rahat onnistuin kuitenkin saamaan takaisin rikosilmoituksen teon jälkeen.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/2004841
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/2004550
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/2004546
riku.b
09.05.2025 15:57:04
Ilmoitukset poistettiin näköjään aika nopeasti kun kyselin kuvia missä näkyy käsinkirjoitettu nimimerkki ja päivämäärä.

Kyseessä siis tämä käyttäjä: https://muusikoiden.net/jasenet/73237
lavaamo
10.05.2025 22:14:25 (muokattu 10.05.2025 22:14:54)
https://muusikoiden.net/jasenet/227404

Tälläinen miltei 3v vanha nimimerkki tykittää jotain matkahuolto huijausta, tulee matka.hultosta tekstaria ja sähköpostia muusikoiden.net automaatti osoitteesta.

On muka maksanut rahat matkahuoltoon ja kun lähetän saan rahat, matka.hulto tekstarissa on jokin linkki jota en tietenkään ole avannut.

Lieneekö tunnus kaapattu, vai tehtaillaanko näitä jo vähän pitempää aikaväliä silmälläpitäen?
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡
dynning
10.05.2025 23:09:39
Ilmeisesti sama veijari yritti juuri minullekin tarjota klassista matkahuoltohuijausta ja tietoja kalastella. Jerzku tms taisi olla ja Vaasasta. Hyvä että on poistettu.

lavaamo: https://muusikoiden.net/jasenet/227404

Tälläinen miltei 3v vanha nimimerkki tykittää jotain matkahuolto huijausta, tulee matka.hultosta tekstaria ja sähköpostia muusikoiden.net automaatti osoitteesta.

On muka maksanut rahat matkahuoltoon ja kun lähetän saan rahat, matka.hulto tekstarissa on jokin linkki jota en tietenkään ole avannut.

Lieneekö tunnus kaapattu, vai tehtaillaanko näitä jo vähän pitempää aikaväliä silmälläpitäen?
skebab
10.05.2025 23:45:22
Ok. Aika uskottavan tuntuinen oli alkuun... Mulla ei ehtinyt tuohon "matkahuolto vaiheeseen" asti, mikä olisi kyllä paljastanut pahat aikeet. Nimimerkki poistettu tämän illan aikana
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
wavelength
13.05.2025 08:33:58

Kevin Williams laittoi sähköpostia osoitteesta k3746582@gmail.com. Ilmeisesti tunnettu huijari useammalla netin kauppapaikalla; löytyy tuloksia myös tämän foorumin haulla. Pyysi kuvia tuotteista suoraan spostiin, vaikka löytyvät jo myynti-ilmoituksestani.
Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine
lukeman
13.05.2025 10:06:37
Muutama viikko sitten lähetti myös spostia samalla asialla. Haistatin ja estin. Oli myös joskus aiemmin lähettänyt postia.

wavelength: Kevin Williams laittoi sähköpostia osoitteesta k3746582@gmail.com. Ilmeisesti tunnettu huijari useammalla netin kauppapaikalla; löytyy tuloksia myös tämän foorumin haulla. Pyysi kuvia tuotteista suoraan spostiin, vaikka löytyvät jo myynti-ilmoituksestani.
oksatboys
13.05.2025 20:32:23

wavelength: Kevin Williams laittoi sähköpostia osoitteesta k3746582@gmail.com. Ilmeisesti tunnettu huijari useammalla netin kauppapaikalla; löytyy tuloksia myös tämän foorumin haulla. Pyysi kuvia tuotteista suoraan spostiin, vaikka löytyvät jo myynti-ilmoituksestani.

Mulle tuli myös Keviniltä viestiä. Olisi halunnut kuvia säpoon ja kun sanoin että Ilmossa on, niin pyysi linkin lähettämään. Mikä idea tuossa huijauksessa on että pitää sähköposti saada?
ak69
14.05.2025 13:06:06 (muokattu 14.05.2025 13:11:18)
Semmoinen nimimerkki kuin anrax koittaa juuri hieroa kauppaa minun Heritagesta. Aloitti, että suostunko lähettämään Vaasaan. Siitä sitten seuraavia posteja aikajärjestyksessä hänen päästään:

- Hei, voisitko lähettää tämän Vaasaan? Olen valmis maksamaan kaikki toimituskulut. Terveisin, Niko H.

-Ehdotan, että käyttäisimme Matkahuollon turvallista toimitusta. Raha menee suoraan tilillenne, ja sen jälkeen voitte lähettää ennakkoon maksetun paketin. Paketin voi pakata Matkahuollon työntekijät. Jos teillä ei ole aikaa viedä pakettia Matkahuollon palvelupisteeseen, voin tilata noutopalvelun kotiin.

-Maksun käsittelyä varten tarvitsen nimesi, puh.nmr ja tilinumerosi. Nämä tiedot ovat välttämättömiä, jotta voimme siirtää rahat suoraan tilillesi. Huomioi myös, ettei tilinumerossasi ole virheitä, jotta rahat menevät varmasti oikeaan paikkaan.

Viimeiseen itse vastasin, että siellä päässä ei tarvita kuin Mobilepay-numero, niin raha kyllä löytää oikean osoitteen. Laitoin vielä, että edelleen rahan pitää näkyä tilillä ja siellä missä asun, mikään kuriiripalvelu ei pääse. Miten mulla on ihan sellainen tunne, että tästä kaupasta ei tule yhtään mitään? Ensimmäisenä oudoksutti jo, kun ei tavan mukaan aloittanut kauhealla tinkaamisella....

Muokkaan nyt sen verran, että vikan viestin jälkeen olikin hiljaista. Eli lisätään tuo jo vuodesta 2008 alkaen ollut käyttäjätili potentiaalisten kusettajien joukkoon.
pudehc
14.05.2025 14:04:36
ak69: Semmoinen nimimerkki kuin anrax koittaa juuri hieroa kauppaa minun Heritagesta. Aloitti, että suostunko lähettämään Vaasaan. Siitä sitten seuraavia posteja aikajärjestyksessä hänen päästään:

- Hei, voisitko lähettää tämän Vaasaan? Olen valmis maksamaan kaikki toimituskulut. Terveisin, Niko H.

-Ehdotan, että käyttäisimme Matkahuollon turvallista toimitusta. Raha menee suoraan tilillenne, ja sen jälkeen voitte lähettää ennakkoon maksetun paketin. Paketin voi pakata Matkahuollon työntekijät. Jos teillä ei ole aikaa viedä pakettia Matkahuollon palvelupisteeseen, voin tilata noutopalvelun kotiin.

-Maksun käsittelyä varten tarvitsen nimesi, puh.nmr ja tilinumerosi. Nämä tiedot ovat välttämättömiä, jotta voimme siirtää rahat suoraan tilillesi. Huomioi myös, ettei tilinumerossasi ole virheitä, jotta rahat menevät varmasti oikeaan paikkaan.

Viimeiseen itse vastasin, että siellä päässä ei tarvita kuin Mobilepay-numero, niin raha kyllä löytää oikean osoitteen. Laitoin vielä, että edelleen rahan pitää näkyä tilillä ja siellä missä asun, mikään kuriiripalvelu ei pääse. Miten mulla on ihan sellainen tunne, että tästä kaupasta ei tule yhtään mitään? Ensimmäisenä oudoksutti jo, kun ei tavan mukaan aloittanut kauhealla tinkaamisella....

Muokkaan nyt sen verran, että vikan viestin jälkeen olikin hiljaista. Eli lisätään tuo jo vuodesta 2008 alkaen ollut käyttäjätili potentiaalisten kusettajien joukkoon.

Multa yrittää just sama tyyppi ostaa telecasteria täysin samoilla viesteillä. Ensimmäinen viesti oli ihan järkevä ja rekisteröitynyt jo 2008, niin ei siinä vaiheessa herättänyt huolta, mutta toisen viestin kohdalla selvisi, että kusetustahan tämä.
ak69
14.05.2025 16:33:29
lavaamo: Toi on sama tyyppi ja huijaus kuin josta mainitsin pari viestiä sitten, huijari on jotenkin kaapannut näitä mnet tilejä. Ylläpito voisi sulkea tuon anrax tilin.

Ehdottomasti samaa mieltä ja jännä, että tämäkin ilmoitti postituspaikaksi Vaasan. Mutta ylläpito hoi, poista tili anrax.
Twinkle
14.05.2025 17:07:31
lavaamo: Toi on sama tyyppi ja huijaus kuin josta mainitsin pari viestiä sitten, huijari on jotenkin kaapannut näitä mnet tilejä. Ylläpito voisi sulkea tuon anrax tilin.

Minua kiinnostais tietää että missä olosuhteissa tilit on kaapattu, mitkä on m.netin salasanasäännöt ja olisko paikallaan pakottaa kaikki kirjautumaan ulos ja vaihtamaan salasanat? Tämmöisessä operaatiossa on tietty riskinsä että joku sitten myös kirjataan ulos tililtään, mutta se on semmosta.

Maallikon silmiin näyttää nyt siltä että jotakin vanhoja ja unohdettuja tilejä ollaan onnistuttu murtamaan eikä se jää taatusti näihin yhteen tai kahteen mihin on päästy sisään.
Arkka
14.05.2025 17:37:38

Twinkle: Minua kiinnostais tietää että missä olosuhteissa tilit on kaapattu, mitkä on m.netin salasanasäännöt ja olisko paikallaan pakottaa kaikki kirjautumaan ulos ja vaihtamaan salasanat? Tämmöisessä operaatiossa on tietty riskinsä että joku sitten myös kirjataan ulos tililtään, mutta se on semmosta.

*Vaihtaa salasanansa vuodelta 2003* :)

Mulla oli ihmisen arvaamattomissa oleva, mutta ehkä mikrosekunnissa koneen arpoma tähän hetkeen asti. Varmasti monella vanhalla käyttäjällä sama homma. Niille voisi joku tsekki olla kyllä paikallaan.
ituvirtanen
14.05.2025 21:42:33

Kuinkahan moni tili katoaisi täältä lopullisesti, jos salasana pitäisi vaihtaa vaikka vuosittain?

Olisiko se haitallista?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)