Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5441 442 443 444 445 446
JPL
17.04.2025 08:13:16 (muokattu 17.04.2025 08:51:10)
Itse en myy mitään sellaista, missä kulmat ovat ottaneet osumaa. En tällä hetkellä edes omista sellaisia. Taisi tosiaan jäädä 0,7 cm. kuvaamatta toisesta kulmasta, jos kuvan klikkaa auki. Pahoittelut siitä että joudut ihmettelemään.

Myyn kaikki tällaiset tuotteet face to face ja ne testataan. Jos jokin mietityttää niin kannattaa laittaa viestiä, pyytää lisäkuvia ja/tai etsiä toinen tuote ostettavaksi.

samiko: Ihan ok kuvat sulla mutta nyt kun tuli puheeksi.

Valokuva on suorakaiteen muotoinen ja niin on yleensä kuvattava vahvistin/ kaappi/ pedaalikin. Jos sitä laatikon muotoista tuotetta ei saa mahtumaan laatikon muotoiseen kuvaan niin ihmettelen.

Sullakin meinaan Fenkusta jää vähän kulmaa pois ja rengasta toisesta kuvasta. Ei noissa sun kuvissa mitään kauheaa ole, mutta juurikin esimerkiksi vahvareiden/kaappien kulmat ottaa osumaa ja kiva kun nekin kuvissa näkyisi.
samiko
17.04.2025 10:17:42 (muokattu 19.04.2025 11:24:29)
JPL: Taisi tosiaan jäädä 0,7 cm. kuvaamatta toisesta kulmasta, jos kuvan klikkaa auki. Pahoittelut siitä että joudut ihmettelemään.

Myyn kaikki tällaiset tuotteet face to face ja ne testataan. Jos jokin mietityttää niin kannattaa laittaa viestiä, pyytää lisäkuvia ja/tai etsiä toinen tuote ostettavaksi.

Jotenkin arvasin että pikkaisen tunteisiin meni. Sanoin heti alussa että juuri sinun kuvat ovat mielstäni ok mutta noita "kulmat jää kuvan ulos kuvia" on paaaljon pahempiakin.

Tämä oli myös jatkumoa sille mistä kirjoitin ketjussa hiukan aiemmin. Ja olenkin päätynyt siihen että lisäkyselyiden, tai yleensäkään jo puhelimeen vastaamiseen käytetty aika ei ole minun juttu. Ostan toisen tuotteen mieluummin, ja kaupasta.
Shredator
19.04.2025 10:52:24

elon arska: Nyt on taas takunnut huolella myyminen, muistiin merkitsijöitä riittää mutta yhteydenottoja pyöreät nolla.

Nämä on kieltämättä hauskoja, kun parin kympin tavaroihinkin on lukuisia muistiinmerkkaajia ja sitten yritetään tinkiä vielä loputkin pois.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
msalama
19.04.2025 10:58:07

Miksi merkata saitin kautta muistiin mitään? EI muuta kuin selaimeen ilmoitus kirjanmerkiksi, niin asia on sillä selvä. Miksi mun pitäisi etukäteen ilmaista myyjälle olevani kiinnostunut hänen myyntiartikkelistaan?
Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
forreal
19.04.2025 12:18:57
msalama: Miksi merkata saitin kautta muistiin mitään? EI muuta kuin selaimeen ilmoitus kirjanmerkiksi, niin asia on sillä selvä. Miksi mun pitäisi etukäteen ilmaista myyjälle olevani kiinnostunut hänen myyntiartikkelistaan?

Itse en merkkaile useinkaan muistiin, vaan isken heti kiinni. Joskus on kuitenkin tullut tilanteita, esim. semmoinen, kun pitä hankkimaani palastratoon hommata uudet mikit ja ei ollut sellaista vahvaa mielipidettä, että mitä niiden tuhnujen tilalle pitäisi laittaa. Selailin täällä myynnissä olleita single coileja ja laittelin jotakin toistakymmentä myynti-ilmoitusta muistiin. Samalla tavalla ymmärrän, jos joku etsii esim. chorus-pedaalia, niin merkkailee useampia ilmoituksia ylös ja miettii rauhassa asiaa. Nyt on vielä hyvin aikaa miettiä, koska tavara ei liiku ja ei tarvitse pelätä, että heti vietäisiin käsistä, ellei ole sitten hinta härskisti alhaalla.
"King Crimson ceased to exist in September 1974, which was when all English bands in that genre should have ceased to exist." (Robert Fripp) "Everyone knows rock attained perfection in 1974. It's a scientific fact." (Homer Simpson)
msalama
19.04.2025 15:15:42

Niin, mutta eivätkö selaimen kirjanmerkit aja saman asian, eikä niiden kanssa tule antaneeksi itsestään edes mitään ylimääräistä tietoa kenellekään? Siis kukin tyylilllään, eikä mulla tietenkään mitään sitä vastaan ole, mutta itse olen kuitenkin päättänyt tehdä näin.
Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
uma
26.04.2025 22:55:57
Tuntuu aika samat kamat pyörivän torilla. Onko vaan ostohousut kadonneet porukalta vai onko muusikoiden netin käyttäjämäärät pienentyneet ja ei löydy sen takia ostopotentiaalia?
mpekkanen
26.04.2025 23:13:01
uma: Tuntuu aika samat kamat pyörivän torilla. Onko vaan ostohousut kadonneet porukalta vai onko muusikoiden netin käyttäjämäärät pienentyneet ja ei löydy sen takia ostopotentiaalia?

Se vaan tuntuu siltä kun kourallinen myyjiä uppaa koko ajan niitä omia paskoja aina kärkeen.

Soittajat on aika tarkkoja siitä mitä ne haluaa ostaa. Monien tavaroiden myyntiä hidastaa se, että ne on modattu huonolla maulla ja mahdollinen ostaja ei arvosta samoja juttuja.
msalama
27.04.2025 07:52:46 (muokattu 27.04.2025 08:13:21)

Joo, jotkut uppaavat ylihintaisia luuttujaan siinä toivossa, että joku haksahtaisi. Vaan eipä siltä näytä, kun nuo vain pölyttyvät tuolla vuodesta toiseen.

On kummallista, ettei sitä hintaa älytä laskea, jos ja kun kauppa ei käy. Ja vieläkin omituisempaa on, etteivät nämä tunnu ollenkaan ymmärtävän tuosta spämminostelusta aiheutuvaa mainehaittaakaan, koska sekin vaikeuttaa myymistä jo ihan itsessään. No, omapa on asiansa tietenkin, mutta kummastuttaa se silti.
msalama
27.04.2025 08:12:00 (muokattu 27.04.2025 08:14:16)

@uma: Ihmisten yleinen persaukisuus ja epärealistiset hintapyynnöt vaikuttavat osaltaan, mutta luulen, että hyvä ja järkevästi hinnoiteltu tavara liikkuu kyllä edelleen. Sitä vaan ei välttämättä edes huomaa, koska parhaat diilit eivät kauaa listoilla vanhene.

Mutta sitä mä olen kyllä joskus ihmetellyt, että miten jotkut pyytävät palacastereistaan niin kovia hintoja. Koska hei, sun kustomisi saattaa tosiaan olla sulle maailman paras, mutta mulle se ei silti ole välttämättä edes osiensa arvoinen, jollei se kokonaisuus nyt sitten satu tipahtamaan juuri täsmälleen mun mukavuus- ja mieltymysalueelleni. Ja koska näin, niin mikseivät nuo pura palakitaroitaan ja myy komponentteja erikseen, koska laatuosista saa kuitenkin ihan käypää rahaa ja ne ruukaavat mennä kaupaksikin?
Pauli Lappalainen
27.04.2025 08:40:37
msalama: @uma: Ihmisten yleinen persaukisuus ja epärealistiset hintapyynnöt vaikuttavat osaltaan, mutta luulen, että hyvä ja järkevästi hinnoiteltu tavara liikkuu kyllä edelleen. Sitä vaan ei välttämättä edes huomaa, koska parhaat diilit eivät kauaa listoilla vanhene.

Mutta sitä mä olen kyllä joskus ihmetellyt, että miten jotkut pyytävät palacastereistaan niin kovia hintoja. Koska hei, sun kustomisi saattaa tosiaan olla sulle maailman paras, mutta mulle se ei silti ole välttämättä edes osiensa arvoinen, jollei se kokonaisuus nyt sitten satu tipahtamaan juuri täsmälleen mun mukavuus- ja mieltymysalueelleni. Ja koska näin, niin mikseivät nuo pura palakitaroitaan ja myy komponentteja erikseen, koska laatuosista saa kuitenkin ihan käypää rahaa ja ne ruukaavat mennä kaupaksikin?

Olihan noita kauppiaita aikoinaan useampiakin, jotka ostivat halvalla ja myivät osina eteenpäin.
msalama
27.04.2025 10:04:32

No varmaan joo, eikä kai tuo omien kamojen yliarvostus nyt niin kauhean yleistä ole muutenkaan, mutta joskus pistää silmään kuitenkin. Noh, ei osta mokomia niin sillähän siitä tietenkin selviää...
McNulty
27.04.2025 15:38:19
Viime aikoina on tuntunut olevan ostajia ja varaajia, mutta maksajia selvästi vähemmän.

Ensin laitetaan viestiä, että "ostan" tai "varaan perjantaiksi", mutta sitten kun pitäisi tehdä kaupat, suorittaa maksu ja ruveta lähettelemään tavaraa, niin kadotaan kuin kuuluisa flatus hiekka-aavikolle.

Ei se ole kovin vaikeaa laittaa viestiä, että "hei, en ostakaan", mutta tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikea asia. Edelleen vuonna 2025. Ehkä seuraavan 100 vuoden aikana suomalainenkin rohkaistuu ja kasvaa ulos aikuisvauva-vaiheesta.
moving in stereo
msalama
27.04.2025 17:58:28

Jaa vielä vuonna 2025... no mutta mitenkäs musta tuntuu, että tuollainen aikuisvauvakäytös on pikemminkin ollut lisääntymään päin viime aikoina? Käytöstavat nollilla, ja esim. ihan suoranaista päällekävelyäkin ym. näkee ja kokee tuolla turuilla ja toreilla ihan jatkuvasti. Ja jos tämä on asiaintila, niin ei kai sitä muuta voi kuvitellakaan, kuin että ilmoittamattahan nuo jättävät jos myymäsi kamat eivät sitten kiinnostaneetkaan?

Siis mä en itsekään ole mikään maailman raffinoiduin tapakulturisti, ja olen täälläkin käyttäytynyt huonosti tuolloin tällöin, mutta pliis, joku raja nyt silti (myös mulle). Vähän sosiaalista rasvaa rattaaseen, ihmiset, niin kaikilla on mukavampaa!
msalama
27.04.2025 20:28:25

No mä viime aikoina vain yhden, kun ostin vm. -21 '50s Vintera Telen käyttökitaraksi tuleviin hassutuksiin, mutta ei siinäkään mitään säätämistä tai sekoilua ollut. Myyjäherralle 600€ handuun ja mulle kitara käteen, ja ai että onkin hyvä skeba. Kyllä Meksikossa parhaimmillaan ihan laatukamaa tehdään nykyisin!
wavelength
27.04.2025 21:00:11

msalama: Kyllä Meksikossa parhaimmillaan ihan laatukamaa tehdään nykyisin!

Jo vain! Viitisentoista vuotta ostamani 2009 Classic Player 60s Strato on ollut pettämätön luottopeli, ja hiljakkoin työkalupakkia täydentänyt 2018 Player Tele ei jätä soundissa ja tuntumassa toivomisen varaa. Hintaisekseen erinomaisia soittimia!
Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine
samiko
28.04.2025 10:44:56
Taas olisi torin puolella kaksi tuotetta mitkä kiinnostaisi ostella. Toinen kalliimpi kuin uutena kaupassa, toinen ilmoitus on mallia "hyvä laite" ja yksi kuva perunalla.

En tiedä miksi tuota toria edes kyttään. Kai vähän sama kun menee kirpputorin ovesta sisään sadatta kertaa ikinä mitään ostamati, mutta jos nyt tärppäis - ja ei tärpännyt taaskaan.
Cancun
28.04.2025 19:26:04
msalama: Miksi merkata saitin kautta muistiin mitään? EI muuta kuin selaimeen ilmoitus kirjanmerkiksi, niin asia on sillä selvä. Miksi mun pitäisi etukäteen ilmaista myyjälle olevani kiinnostunut hänen myyntiartikkelistaan?

Itse merkkailen muistiin ihan vain sillä, että jos satun saamaan sopivan rahapotin, saatan olla myyjään yhteyksissä. Jos rahat jo polttelevat taskussa, isken kamoihin kiinni sen kummempia ihmettelemättä. Ja merkkaan muistiin täällä, koska se on kätevää, ja kirjanmerkit ovat muutoin jo tarpeeksi kovassa käytössä. Jos myyjä jättää merkkailuihin perustuen suostumatta tinkauksiin, niin ei se niin justiinsa ole.
msalama
28.04.2025 19:47:43

Joo, eipä siinä, käyvöö hyväst tuolleinkii.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)