Aihe: Ghost
1 2 3 4 5102 103 104 105 106 107 108 109 110
PHS666
26.04.2025 15:16:08
Henri Henri Olavi: Niin kai. En tiedä ateismista muuta kuin että se on vitun typerää.

No olipa ikävästi sanottu.
"Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori
Henri Henri Olavi
26.04.2025 15:28:23 (muokattu 26.04.2025 15:32:46)
PHS666: No olipa ikävästi sanottu.

No, mä vaan en oikein pidä minkään sortin fundamentalismista.

E: tai ehkä dogmaattisuus sopii sanana hieman paremmin.
Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa. -Gold Member of Fit Tan Club
Henri Henri Olavi
26.04.2025 16:03:04 (muokattu 26.04.2025 16:11:53)
McLeach: Aika syvällisen uskonnollisen keskustelun saa aikaan bändi, johon se on 100% päälleliimattu aihe.

Ja sepä onkin aivan mahtava juttu! Itse bändistä mulla ei valitettavasti ole sanottavaa, koska en kuuntele sitä. Kuulin niiden coverin Rokyn Bloody Hammerista ja se oli niin vihkoon vedetty, ettei paljon enää kiinnostanut. Ghost ja Kiss ovat sama bändi lähes. Niinku hyvällä tavalla.
Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa. -Gold Member of Fit Tan Club
PHS666
26.04.2025 16:23:51
McLeach: Aika syvällisen uskonnollisen keskustelun saa aikaan bändi, johon se on 100% päälleliimattu aihe.

Minä en jaksa uskoa että se on päälleliimattua. Esimerkiksi He Is on minusta helvetin kaunis rakkauslaulu Luciferille, ja jos nyt tämmöinen materialisti-ateisti voi ylipäätään saada mitään uskonnollisen tai hengellisen kaltaisia kokemuksia mistään, niin se kappale on ainakin päässyt lähelle. Minä koen että siinä kappaleessa Saatana on enemmän totta kuin esimerkiksi monella mukamas tosissaan olevalla black metal -bändillä. Ja onhan niitä muitakin kappaleita toki.
carnation
26.04.2025 16:36:23
Henri Henri Olavi: Kuulin niiden coverin Rokyn Bloody Hammerista ja se oli niin vihkoon vedetty, ettei paljon enää kiinnostanut.

Linkkiä tähän coveriin.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Henri Henri Olavi
26.04.2025 16:52:06
carnation: Linkkiä tähän coveriin.

Sori, olikin If you have ghosts. Niillä oli jokin toinen hammer-niminen biisi, johon sekoitin. No, pointti kuitenkin on sama.
bedlam
26.04.2025 18:36:51

Henri Henri Olavi: Ghost ja Kiss ovat sama bändi lähes. Niinku hyvällä tavalla.

Imagopuoli on aika samanlainen, sellainen leppoisa mörköooppera. Musiikissa en näe yhtäläisyyksiä, Ghostilla on helvetin hyviä sävellyksiä ja Kissiltä en äkkiseltään muista sellaisia kuulleeni.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
laur111
26.04.2025 18:39:32
PHS666: Minä en jaksa uskoa että se on päälleliimattua. Esimerkiksi He Is on minusta helvetin kaunis rakkauslaulu Luciferille, ja jos nyt tämmöinen materialisti-ateisti voi ylipäätään saada mitään uskonnollisen tai hengellisen kaltaisia kokemuksia mistään, niin se kappale on ainakin päässyt lähelle. Minä koen että siinä kappaleessa Saatana on enemmän totta kuin esimerkiksi monella mukamas tosissaan olevalla black metal -bändillä. Ja onhan niitä muitakin kappaleita toki.

Mutta He Is oli alunperin She Is. Eli se siitä rakkauslaulusta Luciferille. Oli vaan vaan niin pirun nätti biisi, että äkkiihän rakkauslaulun muijalleen kääntää saatanalle.
PHS666
26.04.2025 18:48:04
laur111: Mutta He Is oli alunperin She Is. Eli se siitä rakkauslaulusta Luciferille. Oli vaan vaan niin pirun nätti biisi, että äkkiihän rakkauslaulun muijalleen kääntää saatanalle.

Voihan Lucifer olla nainen tai muunsukupuolinen. Itse asiassa minä luulenkin että Lucifer on enemmän feminiininen kuin maskuliininen. Koska Jumala on se maskuliininen mulkku niin kyllähän Luciferin täytyy olla jotain muuta.
Henri Henri Olavi
26.04.2025 18:49:21
laur111: Mutta He Is oli alunperin She Is. Eli se siitä rakkauslaulusta Luciferille. Oli vaan vaan niin pirun nätti biisi, että äkkiihän rakkauslaulun muijalleen kääntää saatanalle.

Mikä saa sinut ajattelemaan, että saatanalla tai millään muullakaan kuvitteellisella voimalla olisi sukupuoli? Kyllä minusta saatana on she siinä missä he:kin.
Henri Henri Olavi
26.04.2025 18:50:50 (muokattu 26.04.2025 18:51:00)
bedlam: Imagopuoli on aika samanlainen, sellainen leppoisa mörköooppera. Musiikissa en näe yhtäläisyyksiä, Ghostilla on helvetin hyviä sävellyksiä ja Kissiltä en äkkiseltään muista sellaisia kuulleeni.

Konseptia tosiaan tarkoitin. En voi sanoa musasta mitään, koska olen kuullut Ghostilta vain pari biisiä. Ne eivät juurikaan erottuneet sävellyksiltään Kissistä.
PHS666
26.04.2025 18:52:38
Henri Henri Olavi: Konseptia tosiaan tarkoitin. En voi sanoa musasta mitään, koska olen kuullut Ghostilta vain pari biisiä. Ne eivät juurikaan erottuneet sävellyksiltään Kissistä.

Kuuntele nyt hyvä mies enemmän Ghostia. Ainakin ne kolme ekaa levyä oli vielä ihan hyviä. Ei tämä uusinkaan nyt huono ole. Tai en minä muuten varmaan taas tätä kuuntelisi.
Henri Henri Olavi
26.04.2025 18:53:42
PHS666: Kuuntele nyt hyvä mies enemmän Ghostia. Ainakin ne kolme ekaa levyä oli vielä ihan hyviä. Ei tämä uusinkaan nyt huono ole. Tai en minä muuten varmaan taas tätä kuuntelisi.

En mä kuuntele, mutta kiitos vinkistä!
laur111
26.04.2025 18:55:19
Henri Henri Olavi: Mikä saa sinut ajattelemaan, että saatanalla tai millään muullakaan kuvitteellisella voimalla olisi sukupuoli? Kyllä minusta saatana on she siinä missä he:kin.

Niin varmasti onkin (meillehän asia on omalla natiivilla ilmiselvää sattuneesta syystä), mutta rakkauslaulu omalle muusalle/naiselle se jokatapauksessa alunperin oli. Voihan sitä tekstejä tulkita tietenkin miten haluaa.
PHS666
26.04.2025 18:56:22
laur111: mutta rakkauslaulu omalle muusalle/naiselle se jokatapauksessa alunperin oli.

Missä niin on kerrottu?
bedlam
26.04.2025 19:13:41 (muokattu 26.04.2025 19:32:16)

Henri Henri Olavi: En voi sanoa musasta mitään, koska olen kuullut Ghostilta vain pari biisiä. Ne eivät juurikaan erottuneet sävellyksiltään Kissistä.

Itse olen enimmäkseen progefani ja saan siitä tulokulmasta paljonkin Ghostista irti. Kissin musasta en löydä elementtejä jotka progekorvaa kutkuttelisi. Mutta en toki ole koko tuotantoa tsekannut. En siis sano että Ghost on progea mutta reseptissä on metallia, kasaripoppia, hard rockia ja pikkaisen progea mausteena. Vähän kuin esim. Totolla.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
laur111
26.04.2025 19:20:18
PHS666: Missä niin on kerrottu?

No pienellä tutkimisella aiheesta löytyy infoa ja Tobbe asiasta myös mainitsee yhdessä haastattelussa. Biisi on tehty alunperin jo vuonna 2007. Aiheesta voi myös kysyä taiteilijalta itseltään, jos joskus niin hyvä tuuri käy.
phiit
26.04.2025 19:25:41 (muokattu 26.04.2025 19:26:16)
Korkit kiinni jo, kaikki uskovaiset menee samaan nipppuun laidasta laitaan = mielisairaita.

Ghost on vaan musiikkia ja hyvää sellaista, ei enempää ei vähempää vaikka vähän leikittelevätkin symboliikalla
PHS666
26.04.2025 19:29:40
phiit: Korkit kiinni jo, kaikki uskovaiset menee samaan nipppuun laidasta laitaan = mielisairaita.

Ei satanismi ole uskonto. Kyllä minun mielestä voi olla materialisti ja ateisti ja uskonnoista vapaa ihminen ja silti palvoa Saatanaa. Itse ainakin yritän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)