carnation 19.04.2025 04:19:01 | |
---|
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
bedlam 19.04.2025 11:27:57 (muokattu 19.04.2025 11:28:16) | |
---|
carnation: Bändi yritti livekeikkojen kuvauskiellolla blokata vuotoja, mutta eipä onnistunut. Umbra https://www.youtube.com/watch?v=qxubyCdBmGo Peacefield https://www.youtube.com/watch?v=jCQCPxRZ2_o Vaikuttavia hittibiisejä, joista löytyy heti tarttuvuutta. Hyvä levy on tulossa. Toi Umbran kertsi oli jo jäänyt pysyvästi päähän soimaan ennen kuin olin edes kuunnellut sitä ekaa kertaa loppuun :D Mulla tuli jo niiden kahden biisin jälkeen fiilis että tästä tulee mun lemppari-Ghost ja nyt vain vahvistui tunne. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
carnation 19.04.2025 16:36:57 | |
---|
bedlam: Toi Umbran kertsi oli jo jäänyt pysyvästi päähän soimaan ennen kuin olin edes kuunnellut sitä ekaa kertaa loppuun :D Mulla tuli jo niiden kahden biisin jälkeen fiilis että tästä tulee mun lemppari-Ghost ja nyt vain vahvistui tunne. Umbra kertosäkeineen todellakin menee suoraan aivoon, ihme ettei ollut eka single. Tuon liveversion instrumentaalitilutus on aivan mahtavaa kuultavaa, toivottavasti säilyy levyversiolle myös. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
carnation: Umbra kertosäkeineen todellakin menee suoraan aivoon, ihme ettei ollut eka single. Tuon liveversion instrumentaalitilutus on aivan mahtavaa kuultavaa, toivottavasti säilyy levyversiolle myös. Joo, väliosaprogeilu oli hieno ja samoin cowbell-intro. Tossa ois todellakin ollut sinkkuaineista. Toisaalta on aina hienompaa näin, että levyltä löytyy vieläkin iskevämpiä ralleja kuin sinkkubiisit. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
phiit 20.04.2025 03:41:33 | |
---|
Lontoon O2 keikka aivan perkeleen hyvä! Uudet biisit toimii ja uus lava / asuhommat hienoja |
MarkkuCastaneda 20.04.2025 14:14:56 (muokattu 20.04.2025 14:26:57) | |
---|
Lachrymasta bongasin Opeth-tyylisen jännänuotin (joku teoreetikko tietänee paremmin mutta semmonen mollinen vinoilu) laulumelodiassa fraasin lopussa. En nyt sano että se on kulunut tehokeino (sanoin) eikä se pilaa biisiäkään mut ehkä halusin nostaa tämän pöydälle kun oon aina vähän kummastellut tuota kadenssia. Introssa oon kuulevinani Moog basson mut tietäjät voivat lytätä karvaiset korvani :D Sivuhuomiona ja yleisen hyvän ja harmonian takia mainitsen että Enslavedin Urjotun -biisin introssa soi Moog-arpeggio kun kysyin mestareilta itsiltään. Jos joku tämmösiä pohtii. |
bedlam 20.04.2025 19:37:26 (muokattu 20.04.2025 19:37:53) | |
---|
MarkkuCastaneda: Lachrymasta bongasin Opeth-tyylisen jännänuotin (joku teoreetikko tietänee paremmin mutta semmonen mollinen vinoilu) laulumelodiassa fraasin lopussa. En nyt sano että se on kulunut tehokeino (sanoin) eikä se pilaa biisiäkään mut ehkä halusin nostaa tämän pöydälle kun oon aina vähän kummastellut tuota kadenssia. Ai se "In the middle of the night it feeds"? Se on mun lempparikohta varmaan biisissä, mä taas aina tykkään noista että pohjasävel pysyy samana mutta mennään sen päällä duurista molliin. Musella niitä oli esim. paljon. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
McLeach 22.04.2025 18:06:58 | |
---|
Kuka myis mulle pari kenttäpaikkaa tampereelle? |
Artturi 22.04.2025 22:36:29 (muokattu 22.04.2025 22:43:06) | |
---|
|
trashjones 25.04.2025 07:38:16 | |
---|
Vaikuttaa mielestäni huomattavasti mukavammalta levyltä parin kuuntelun jälkeen verrattuna Imperaan. Vaikka levy on taas täynnä paljolti karkkikertosäkeitä (ei olleenkaan huonoa), niin muutamassa biisissä myös löydetty sitä alkuajan synkkyyttä ja mysteeriä. Nostona biisit jotka jäivät heti soimaan päähän De Profundis Borealis ja Umbra. Vaikutteet taas selvästi näkyy biiseissä varmaan tarkoituksella, Peacefieldin kertosäe - Journeyn Seperate Ways, Cenotaphin kitararallattelut muistuttaa Queeniä, Missiliaa Amori voisi ollaan suoraan Kissin levyltä, Umbran alun riffi ja lehmäkello taas kuulostaa 80 luvun tukkahevibändiltä. |
PHS666 25.04.2025 08:44:28 | |
---|
trashjones: Peacefieldin kertosäe - Journeyn Seperate Ways Minä luulin että se oli Separate Ways kun satuin ohimennen kuulemaan radiosta, ihmettelin että missä välissä ne on siitäkin ehtineet tekemään coverin. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
McLeach 25.04.2025 10:12:16 | |
---|
PHS666: Minä luulin että se oli Separate Ways kun satuin ohimennen kuulemaan radiosta, ihmettelin että missä välissä ne on siitäkin ehtineet tekemään coverin. Joo siis onhan tää kaikinpuolin täys kopio. Pakko olla joku luvallinen viritys, muuten haiskahtaa oikeusjutulta. |
ekikoo 25.04.2025 12:42:14 (muokattu 25.04.2025 14:17:32) | |
---|
Kuulostaisi pikaisesti siltä että yhtään ns. huonoa biisiä ei taida olla kuten esim. edellisellä oli. Biisit taitaa olla kaikki biisejä ettei turhia välisoittoja. Reippaampia ns. menobiisejä taisi olla ihan hyvä määrä myös kai, joita jäi kaipaamana viime kerralla. Elikkäs summarum oikein hyvältä vaikuttaa. I would if I could...! |
phiit 25.04.2025 13:22:44 | |
---|
Hieno levy, pari kertaa kuunneltu läpi ja lisää pyörimään. |
PHS666 25.04.2025 13:51:42 | |
---|
Ei ole kyllä oikein kunnon hevibiisejä. Ei huonojakaan biisejä mutta liian kevyttä kamaa minun makuun. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
Vessajono 25.04.2025 14:38:54 | |
---|
Enpä tiiä. Ei tää nyt huono oo, mutta jokasella edellisellä levyllä on ollu yks tai useampia biisejä, jotka on räjähtäneet tajuntaan välittömästi. Tällä ei oo. Epämuusikko: yritän tässä kompata Vessajonoa vielä inhorealistisemmin, sikälimikäli semmoinen on edes mahdollista. |
Tigerstedt 25.04.2025 16:10:12 | |
---|
Vessajono: Enpä tiiä. Ei tää nyt huono oo, mutta jokasella edellisellä levyllä on ollu yks tai useampia biisejä, jotka on räjähtäneet tajuntaan välittömästi. Tällä ei oo. Samat mietteet mullakin. Äkkiseltään heikoin levy heiltä, mutta pitää pyöritellä ja kuulostella. |
carnation 25.04.2025 16:36:31 (muokattu 25.04.2025 16:58:47) | |
---|
Vessajono: Enpä tiiä. Ei tää nyt huono oo, mutta jokasella edellisellä levyllä on ollu yks tai useampia biisejä, jotka on räjähtäneet tajuntaan välittömästi. Tällä ei oo. Jaa, no mitähän ne De Profundis Borealis, Cenotaph ja Umbra on, jos ei tällaisia biisejä. Ai niin ja onhan Peacefieldin kertosäe nyt helvetin kova isku. Guiding Lights hieno balladi, sytkärit esiin. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
jtpennane 25.04.2025 18:01:11 | |
---|
Vessajono: Enpä tiiä. Ei tää nyt huono oo, mutta jokasella edellisellä levyllä on ollu yks tai useampia biisejä, jotka on räjähtäneet tajuntaan välittömästi. Tällä ei oo. Juu. Ekasta sinkusta pidin, mutta enpä meinannut jaksaa kuunnella koko levyä läpi. Toista kertaa en taida edes yrittää. E# |
bedlam 25.04.2025 19:15:54 | |
---|
Huomenna vinskan hakuun. Hyvin vahva veikkaus että tästä tulee mun lempparilevy bändiltä, vaikka en uskonut että Melioraa mikään ylittää. Ainakin kaikki neljä etukäteen kuulemaani biisiä on olleet täysosumia. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |