Aihe: Tyhmiä kysymyksiä kotinauhoituksesta
1
tkbass
18.07.2004 12:08:24
Olen selailllut näitä sivustoja enkä ole oikein saanut käsitystä miten tuo kotinauhoitus toimii mihin siinä on mahdollisuudet.

Nyt ajattelin pistää tähän vähän/paljon kysymyksiä joihin te toivonmukaan vastaatte.

Kitaroitten ja basson nauhoituksesta. Miten nämä soittimet äänitetään? Käsittääkseni ne äänitetään vetämällä vain vahvarista piuha raituriin korjatkaa jos olen väärässä.

Rumpujen äänityksestä kuinkä monta mikkiä rumpujen äänityksiin tarvitaan jos rumpalilla on semmonen perussetti 2 tomia + lattia-tomi, virveli,basari ja haitsu ja kolme peltiä? Tämä vaikuttaa myös kuinka moni raiturin tarvitsemme.
Mitkä ovat hyviä mikkejä rumpujn nauhoituksiin?

laulu kai nauhotetaan vetämällä kaapista piuha raituriin vai? korjatkaa taas jos olen väärässä.

Ajatuksena olisi ostaa joku raituri ainakin 8-raituri (enemmänkin varmaan tarvii) ja nauhoittaa raidat siihen ja siirtää raidat siitä tietokoneelle. Onko tämä siirtäminen mahdollista? ja mitä piuhoja sun muita tarvitsen siirtoon? Voiko raitoja kuunnella suoraan raiturilta? tarvitaanko jotkut kaijuttimet tai kuulokkeet? Tarvitsenko jonkun väli kappaleen koneen ja raiturin välille? Kuinka paljon maksaa kohtuullinen kasi-raituri?

Sitten kun raidat on saatu tietokoneelle niin tarvitsenko jonkun äänikortin? paljon maksaa kohtuullinen äänikortti demo-nauhoituksiin?

Muuta ei kai enää tarvita kuin joku ohjelma tietokoneelle jolla miksata raitoja. Niitä kai saa netistäkin ihan hyviä, suositelkaa jotain.

Raiturin raita määrä määrääntyy nyt siitä kuinka monta mikkiä tarvitaan rumpujen äänityksiin. Raitoja joita äänitämme ovat: Laulu, 3 kitaraa, basso, rummut

No siinä niitä tyhmiä kysymyksiä olikin jo jonkin verran huomauttakaa jos olen jättänyt jotain tärkeätä väliin!

Ei tätä varmaan kukaan jaksa lukea..
marke-
18.07.2004 12:30:37 (muokattu 18.07.2004 12:40:57)
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=16&t=66032&o=0&co=0

EDIT: Täällä pyörii kyllä kaikenlaista settiä kotinauhoituksiin liittyen. Hakua voit käyttää. Itseä vähän harmittaa, että nämä 'perustiedot' on täällä mnetissä vähän hajallaan.

Voisin kysymyksistäsi kertoa sen verran että
Kristal Audio Engine on toimiva 16-raitanen ilmaissofta. Justiin kotiäänityksiin.. linkkiä en muista, mutta pistä googleen tuo nimi.

http://www.simulanalog.org/gsuite.zip

tuossa on kuulemma hyvä vahvistinmalliinnus lähinnä särkijäskeboille, jos tarttet kitaraan (jos nauhotat linjaan). En ite oo sillä saanu mitään järkyttävää aikaan, mutta muut on.
No chiefs, all indians.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)