Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 5217 218 219 220 221235 236 237 238 239
Henri Henri Olavi
09.03.2025 00:27:05 (muokattu 09.03.2025 01:14:04)
Twinkle: Luin tuon tänään aikaisemmin päivällä, muistan kun tästä lafkasta oli kauhea hype suomen lehdissä vaikka ei tullut mieleen mitä ne oli tehnyt. Internet osasi kertoa että Bloodhouse oli tehnyt StarDustin ja TerraMarque Elfmanian ennen fuusioitumistaan ja sen jälkeen mitä nyt ovatkaan tehneet. Kumpikaan noista ei ollut hypensä veroisia mutta kai sitä pitää aina vähän kotiinpäin vetää.

Se on jännä että miten se sen jälkeen pysyi pystyssä vielä 30 vuotta sen jälkeenkin.

Voittihan ne sillä yhdellä pelillä hirveen kasan palkintoja joskus 2020 vai 2022. Eikä tuossa jutussa ollut mainittu kuin pieni osa peleistä. Mä tykkäsin jutusta siksi, koska ysärillä kun pelasin enemmän, niin noi lafkat oli ne isoimmat suomalaiset Remedyn ohella.
"Jos tahto on vapaa, voiko se olla sinun?" -Mirkka Rekola
Humanoid
09.03.2025 13:51:51
Milkop: Sain kaverilta lainaan PS4:n. Kohta lähtee Last of Us II. Voi kun olenkin tätä odottanut.

Veikkaan, että odotuksesi palkitaan.
Milkop
09.03.2025 14:35:59

Humanoid: Veikkaan, että odotuksesi palkitaan.

Näin luulen itsekin.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Bongowing
09.03.2025 17:34:44
Milkop: Näin luulen itsekin.

Kannattaa varautua siihen että siinä on sisältöä&kestoa suunnilleen kahden ykkösosan verran.
Zed
09.03.2025 18:36:49

Tex Murphy -peleistä ei ole tullut pelattua kuin Under a Killing Moon. Koska seuraava ja suora jatko-osa on The Pandora Directive, asensinpa aiempien osien sijasta sen. Katsotaanpa mitensch lähtee potkimaan.
"Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" | "Hajusta hanskansa tunnistaa"
Milkop
09.03.2025 19:26:51 (muokattu 09.03.2025 20:45:30)

Bongowing: Kannattaa varautua siihen että siinä on sisältöä&kestoa suunnilleen kahden ykkösosan verran.

Tämä ei haittaa yhtään koska ykkönen oli omaan makuun liian lyhyt.

E: Ei ole kyllä pc-mies tottunut tämmöiseen hitauteen. LOU2 asentaa itseään vielä seuraavat 20 minuuttia. Voi pillu.

E2: Ohjain ei yhdistänyt ja lainaamassani toisessa langallisessa ohjaimessa ei ole lääppimisnäyttöä. En päässyt siis edes pelaamaan kun kitarasta ei saa g-säveltä irti. Höheiss hieno laite plus pitää aivan vitullista ääntäkin. Pitää varmaan avata ja putsata koko vehje.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Scrobble
10.03.2025 17:14:17
Milkop: Sain kaverilta lainaan PS4:n. Kohta lähtee Last of Us II. Voi kun olenkin tätä odottanut.

Tismalleen sama homma minullakin vaikka PS4 ollutkin koko ajan käytössä. Jostain syystä vain aina jäänyt vaikka ekasta osasta pidinkin melko paljon. Nyt on joku 7 tuntia takana ja kyllähän tämä maistuu. Siitä on jo aikaa, kun ykkösen pelasin mutten muista, että siinä ihan näin avoimia ja isoja ympäristöjä olisi ollut. Myös ihmisvihujen tekoäly tuntuu ottaneen ison askeleen eteenpäin pelien välillä.
Jeszse
10.03.2025 19:05:23
Scrobble: Tismalleen sama homma minullakin vaikka PS4 ollutkin koko ajan käytössä. Jostain syystä vain aina jäänyt vaikka ekasta osasta pidinkin melko paljon. Nyt on joku 7 tuntia takana ja kyllähän tämä maistuu. Siitä on jo aikaa, kun ykkösen pelasin mutten muista, että siinä ihan näin avoimia ja isoja ympäristöjä olisi ollut. Myös ihmisvihujen tekoäly tuntuu ottaneen ison askeleen eteenpäin pelien välillä.

Paras peli ikinä
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Humanoid
10.03.2025 19:49:47
Jeszse: Paras peli ikinä

Vähintään 6/5.
Scrobble
11.03.2025 00:21:11 (muokattu 11.03.2025 00:22:27)
En tiedä johtuuko (myös) siitä, että olen vanhentunut ja saatan olla huonontunut peleissä ylipäätään mutta tämä Last of Us 2 tuntuu kyllä siltä, että vaikeustasoa on napsittu pari pykälää korkeammalle kuin ykkösessä (pelaan sillä keskivaikeustasolla). Turpaan meinaa tulla koko ajan vaikka aika hyvällä prosentilla veikkaan, että resurssit kentistä löydänkin. Välillä menee ihan juoksemiseksikin. Tämä ei todellakaan huono asia tosin ja osansa asiassa on varmasti myös sillä, että olen tapani mukaan melko malttamaton tuon stealthin suhteen.

Suunnilleen 10 tuntia takana ja jos videopeleille tyypillisesti vaikeuskäyrä on jatkuvasti nouseva niin innolla (ja pelolla) odotan minkälaisia ne loppupään meiningit on vaikeustasollisesti.
Jeszse
11.03.2025 14:13:45
Scrobble: En tiedä johtuuko (myös) siitä, että olen vanhentunut ja saatan olla huonontunut peleissä ylipäätään mutta tämä Last of Us 2 tuntuu kyllä siltä, että vaikeustasoa on napsittu pari pykälää korkeammalle kuin ykkösessä (pelaan sillä keskivaikeustasolla). Turpaan meinaa tulla koko ajan vaikka aika hyvällä prosentilla veikkaan, että resurssit kentistä löydänkin. Välillä menee ihan juoksemiseksikin. Tämä ei todellakaan huono asia tosin ja osansa asiassa on varmasti myös sillä, että olen tapani mukaan melko malttamaton tuon stealthin suhteen.

Suunnilleen 10 tuntia takana ja jos videopeleille tyypillisesti vaikeuskäyrä on jatkuvasti nouseva niin innolla (ja pelolla) odotan minkälaisia ne loppupään meiningit on vaikeustasollisesti.

Mun nähdäkseni piti olla kyllä aikalailla malttia stealthin kanssa, mutta myös semmosia että kandee ennakoida kamojen kanssa että mitä kaikkee reppuun rakentaa ja tähdätä hyvin pitkältäkin. Ei se vaikeustaso itessään ehkä sillain koko ajan nouse, mutta intensiivisyyttä tulee kyllä.
Bongowing
11.03.2025 14:34:22
Kandee katsoa joku (stealth-) tutoriaali. Mulla esim. kesti tolkuttoman pitkään tajuta että niitä pulloja ja tiiliä käytetään (myös) vihujen stunnaamiseen. Kai se pelin toimesta opastettiin, mutta meni jotenkin kokonaan ohi.
Tympee Huttunen
11.03.2025 14:44:43
Scrobble: En tiedä johtuuko (myös) siitä, että olen vanhentunut ja saatan olla huonontunut peleissä ylipäätään mutta tämä Last of Us 2 tuntuu kyllä siltä, että vaikeustasoa on napsittu pari pykälää korkeammalle kuin ykkösessä (pelaan sillä keskivaikeustasolla). Turpaan meinaa tulla koko ajan vaikka aika hyvällä prosentilla veikkaan, että resurssit kentistä löydänkin. Välillä menee ihan juoksemiseksikin. Tämä ei todellakaan huono asia tosin ja osansa asiassa on varmasti myös sillä, että olen tapani mukaan melko malttamaton tuon stealthin suhteen.

Se alku on vaikea. Kyllä se siitä alkaa sujumaan. Ellen väärin muista niin toihan heittää heti vähän syvään päätyyn ja vaillinaisin kamoin pitää Zombien taakse hiiviskellä.
Scrobble
11.03.2025 16:25:51 (muokattu 11.03.2025 16:48:13)
Hyviä vinkkejä yllä. Eikä tuo nyt ihan toivotonta ole ollut ja hyvin on päässyt eteenpäin kuitenkin, muutama kuolema silloin tällöin. Jatkuvasti kuitenkin ihan hilkulla noiden taistelujen kanssa, mikä varmaan on ihan tarkoituksellistakin ja tarkoittaa varmasti vain sitä, että tuon vaikeustason balanssi on toimiva minun taitotasolleni. Eihän se oikein tohon maailmaan sopisikaan jos mulla olisi jatkuvasti haulikossa 100 kutia varastossa ja räiskisin vain kaikki vihut alas.
LordWinter
11.03.2025 16:34:19
Ykkösessä ei muistaakseni ollut ongelmaa, mutta kakkosessa oli useita kohtia joissa mielestäni nimenomaan piti vaan juosta menemään kun vihuja joka paikassa ja vielä jotain perkeleen koiriakin.
Tattinen. En oo tattia vatkannu yli vuoteen enkä vatkaa. Olen selibaatissa. -megatherium
Jeszse
11.03.2025 22:00:48
LordWinter: Ykkösessä ei muistaakseni ollut ongelmaa, mutta kakkosessa oli useita kohtia joissa mielestäni nimenomaan piti vaan juosta menemään kun vihuja joka paikassa ja vielä jotain perkeleen koiriakin.

Ne koirat kyllä oli ehkä eniten perseestä. Ensin tuntu vähän pahalta pelissä tappaa koiria, vaikka ei toki lukuisia ihmisiä lain, mutta kyllä se siitä sitten laantu.
Milkop
12.03.2025 21:26:02

Pääsisipä edes pelaamaan. Mutta ehkä koitan unhoittaa ohjaimet värkin asetuksistta kun sielllä näytää olevan bluetooth-ohjaimissa jo 3 ohjainta. Kaiketi "unohdan" n8uo aiemmat ja annan olla. Huomenna sitten.
Bongowing
14.03.2025 19:00:59
Sain pleikkari nelosen huollettua ja nyt se on taas hiljainen ku mikä. Lämpenee tosin edelleen, mutta kaipa se kuuluu asiaa. Seuraavaksi olisi varmaan ohjelmassa masse-trilogian uudellenpeluu. Lisäksi asensin kirppikseltä muinoin ostamani No Man's Skyn. Onko joku pelannut sitä ja mitä mietteitä?
Lennu
14.03.2025 19:06:18

Pitäisköhän ostaa koko Tomb Raider -saaga? Onkohan aika kohdellut sitä hyvin?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)