hollmi-5 14.02.2025 10:31:14 | |
---|
Joskus soittelin matkalaukkusetillä. Kahdesta 10" splashista haitsu, hihatin alapellistä ride ja ohut 14" crashi toimi oikein kivasti. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jtpennane 14.02.2025 10:35:48 | |
---|
hollmi-5: hihatin alapellistä ride Toihan oli varsin nokkela idea, bottomit usein paksuudeltaan sopivia noin käytettäviksi. E# |
Kefiiri 15.02.2025 13:11:17 | |
---|
hollmi-5: Joskus soittelin matkalaukkusetillä. Kahdesta 10" splashista haitsu, hihatin alapellistä ride ja ohut 14" crashi toimi oikein kivasti. Mulla on 12" splasheista haitsu, ja jokin Staggin 14" säälittävän ohut messinkinen haitsunpelti crashridena. Yllättävän järkevältä kuulostaa hillityssä menossa. Ei kilise liikaa ja crashaantuu ytimekkäästi. En ole musiikin asiantuntija. |
Haeroe 24.02.2025 20:58:55 | |
---|
Mikä olisi helpoin tapa saada basariin munaa ilman PA:n tuomaa apua? Olen mielestäni joskus nähnyt jossain erillisen basarivahvistimen, mutta en enää sitä löydä. Joku mikki-vahvistin -homma siis olisi ihan jees. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
wavelength 25.02.2025 09:00:03 | |
---|
Haeroe: Mikä olisi helpoin tapa saada basariin munaa ilman PA:n tuomaa apua? Olen mielestäni joskus nähnyt jossain erillisen basarivahvistimen, mutta en enää sitä löydä. Joku mikki-vahvistin -homma siis olisi ihan jees. Helpointa on laittaa se muna siihen bassorumpuun esim. oikealla kalvovalinnalla ja virityksellä. Tai jos ei oma muna riitä, niin parempaa/isompaa rumpua kehiin TAI bändin yleisvolaa pienemmäksi. Mikä on se konteksti, jossa ei ole PA:ta, mutta jossa bassorumpu ei kuulu riittävästi? Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine |
Epämuusikko 25.02.2025 09:10:24 | |
---|
wavelength: Mikä on se konteksti, jossa ei ole PA:ta, mutta jossa bassorumpu ei kuulu riittävästi? Tämä ihmetyttää ittiäkin. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
wavelength: Helpointa on laittaa se muna siihen bassorumpuun esim. oikealla kalvovalinnalla ja virityksellä. Tai jos ei oma muna riitä, niin parempaa/isompaa rumpua kehiin TAI bändin yleisvolaa pienemmäksi. Mikä on se konteksti, jossa ei ole PA:ta, mutta jossa bassorumpu ei kuulu riittävästi? Ongelma ei ole vola. Kyllä se basari sieltä kuuluu, mutta saundi on laatikkomainen ilman mikitystä. En ole vielä kuullut sellaista basaria, joka soi järkevällä volumella, mutta siinä on alapäätä riittävästi. Sen sijaan olen usein kuullut setin, jossa ainoastaan basari on mikitetty, ja rummut ovat saundanneet hyvälle. Näin ollen uskon, että pelkällä basarin avittamisella saadaan rumpusetti kuulostamaan paremmalta. Olen myös melko varma, että olen jossain nähnyt "basarivahvistimen", jonka ainoa tehtävä on tuo, jota haen. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
JanneO 25.02.2025 09:54:49 | |
---|
Haeroe: Mikä olisi helpoin tapa saada basariin munaa ilman PA:n tuomaa apua? Olen mielestäni joskus nähnyt jossain erillisen basarivahvistimen, mutta en enää sitä löydä. Joku mikki-vahvistin -homma siis olisi ihan jees. Ilman PA-ta vaihtoehdot on vähissä. Erillinen vahvistin, esim sähkörumpuvahvistin voisi toimia. Tuohon voi sitten kytkeä mikin, tai esim triggerillä rumpumodulin tuomaan lisää jytkyä, napsua tai mitä sitten ikinä hakeekaan. Mutta siis käytännössä jos ääntä vahvistetaan, tarvitset vahvistimen. Noo, toki voi olla basarin virittämisellä, sen basarin koon kasvattamisella joku hyöty saavutettavissa. Joku Kickport basarinkalvoon, mutta tuohon olen skeptinen ja toimiiko sekään ilman mikitystä? https://www.thomann.de/fi/kick_port.html Tai sitten Drumport, jos niitä vain jostain löytyy... https://www.musicstore.com/en_OT/EU … aport-Silver-22-/art-DRU0026611-000 |
AP 25.02.2025 09:59:57 | |
---|
Haeroe: Ongelma ei ole vola. Kyllä se basari sieltä kuuluu, mutta saundi on laatikkomainen ilman mikitystä. En ole vielä kuullut sellaista basaria, joka soi järkevällä volumella, mutta siinä on alapäätä riittävästi. Sen sijaan olen usein kuullut setin, jossa ainoastaan basari on mikitetty, ja rummut ovat saundanneet hyvälle. Näin ollen uskon, että pelkällä basarin avittamisella saadaan rumpusetti kuulostamaan paremmalta. Olen myös melko varma, että olen jossain nähnyt "basarivahvistimen", jonka ainoa tehtävä on tuo, jota haen. Etkä nyt viittaa "kick port "-nimiseen keksintöön? Laatikkomaisesta soundista tulee mieleen, että jos rumpu itsessään on kelvollinen, niin saisiko kalvovalinnoilla + virityksellä aikaan muutosta. Pelkkä lyöntikalvon vaihto voi keikauttaa sointia todella. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
JanneO 25.02.2025 10:03:20 | |
---|
Haeroe: Ongelma ei ole vola. Kyllä se basari sieltä kuuluu, mutta saundi on laatikkomainen ilman mikitystä. En ole vielä kuullut sellaista basaria, joka soi järkevällä volumella, mutta siinä on alapäätä riittävästi. Sen sijaan olen usein kuullut setin, jossa ainoastaan basari on mikitetty, ja rummut ovat saundanneet hyvälle. Näin ollen uskon, että pelkällä basarin avittamisella saadaan rumpusetti kuulostamaan paremmalta. Olen myös melko varma, että olen jossain nähnyt "basarivahvistimen", jonka ainoa tehtävä on tuo, jota haen. Vielä tähän, että itse taittelen normaalin pyyhkeen kolmeen osaan pitkittäissuunnassa. Laitan sen basarin sisään niin että ne päät nousee molempiin, lyönti- ja resokalvoon kiinni. Se ei käytännössä lisää sointia, päin vastoin lyhentää sitä, mutta sillä keinolla saadaan sitä "tykimpää" soundia, eli alapäätä korostumaan. Kalvot eivät ole hirveän kireällä, hivenen sormikireyttä tiukemmalla, niin että rypyt häviää. |
wavelength 25.02.2025 10:33:38 | |
---|
Haeroe: Ongelma ei ole vola. Kyllä se basari sieltä kuuluu, mutta saundi on laatikkomainen ilman mikitystä. En ole vielä kuullut sellaista basaria, joka soi järkevällä volumella, mutta siinä on alapäätä riittävästi. Sen sijaan olen usein kuullut setin, jossa ainoastaan basari on mikitetty, ja rummut ovat saundanneet hyvälle. Näin ollen uskon, että pelkällä basarin avittamisella saadaan rumpusetti kuulostamaan paremmalta. Olen myös melko varma, että olen jossain nähnyt "basarivahvistimen", jonka ainoa tehtävä on tuo, jota haen. Tuohon soundiin sitten tietty vaikuttaa myös tila, jossa soitetaan sekä rumpujen sijainti tilassa. Sama bassorumpu samassa vireessä voi olla tykki tai tuhnuhko riippuen siitä, missä sitä soitetaan. Ja sitten vielä sekin, että alimmat taajuudet "avautuvat" kunnolla vasta pienen välimatkan päästä. Lähtökohtaisesti laatikkomainen soundi viittaisi kuitenkin siihen, että kalvot ovat liian löysällä ja demppiä on liikaa, jolloin rummun atakki korostuu. Omalle kohdalle ei ole tullut vastaan bassorumpua, josta ei saisi käyttökelpoisen botnekasta soundia sopivalla virityksen, kalvojen ja soittotekniikan kombinaatiolla... ja toisaalta enpä ole koskaan myöskään nähnyt missään mainitsemaasi bassorumpuvahvistinta. Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine |
severi 25.02.2025 11:14:12 | |
---|
Olen myös melko varma, että olen jossain nähnyt "basarivahvistimen", jonka ainoa tehtävä on tuo, jota haen. Olisiko mahdollisesti ollut Subkick? |
Kefiiri 25.02.2025 11:22:32 | |
---|
Haeroe: Ongelma ei ole vola. Kyllä se basari sieltä kuuluu, mutta saundi on laatikkomainen ilman mikitystä. En ole vielä kuullut sellaista basaria, joka soi järkevällä volumella, mutta siinä on alapäätä riittävästi. Sitä virittämistä minäkin vielä testaisin. Kalvon löysentäminen ei välttämättä ole tie lisääntyneeseen matalien taajuuksien presenteeraamiseen. En ole musiikin asiantuntija. |
rintapek 25.02.2025 12:00:30 | |
---|
Haeroe: Ongelma ei ole vola. Kyllä se basari sieltä kuuluu, mutta saundi on laatikkomainen ilman mikitystä. Mikittämällä laatikkomaista saundia saa aikaan mikitettyä laatikkomaista saundia. Jos sitä vahvistaa niin sen saa kuulumaan kovempaa. Jos vahvistimessa on sävynsäätöjä niin niit voi tietty ruuvailla. Ongelma on löytää sähkörumpu- tai bassocombo jossa olis mikkietunen. Niit ei oikein ole. Tarkoitukseen käyttökelpoinen vehje vois olla joku tommoinen - ja toi on hintahaitarin alapäästä. https://www.stpaulssound.fi/proel-s … 1-aktiivikaiutinsetti/p/PRSESSION1/ Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
Epämuusikko 25.02.2025 12:14:54 (muokattu 25.02.2025 12:15:40) | |
---|
ennen kuin lähdetään ostoksille, niin kysynpä että missä suunnassa basari on liittyen huoneeseen? jos basari on resokalvo seinää vasten niin se ei kuulosta miltään. ite lähtisin jollain pienimuotoisella korvamonitorisysteemillä liikenteeseen ennen kuin alkaisin vahvistamaan kokemusta mm. naapureille PA:n tai muun vahvistinratkaisun kautta. nimim. en itsekään ole koskaan missään nähnyt basarivahvistinta. rintapek: Mikittämällä laatikkomaista saundia saa aikaan mikitettyä laatikkomaista saundia. Jos sitä vahvistaa niin sen saa kuulumaan kovempaa. no niin no. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
sahkuifk 25.02.2025 18:20:36 (muokattu 25.02.2025 18:37:50) | |
---|
Mulla on treeneissäkin basari mikitetty, pienen mikserin kautta aktiivisubbariin. Hillityllä volalla. Saa soitella rennolla jalalla eikä jää jalkoihin volassa. Subbari on haikan vieressä vasemmalla ja siitä kuulen setin niin kuin muut tilassa olijat sen kuulevat. Meillä on toki isot treenikset ollu viime aikoina että niihin on sopinut tällainen ratkaisu. Ennen kun oli pienempi tila niin silloin piti vaan kokeilla vireet, dempit, nuijat ja kaikki muu että sai passelin soundin. https://muusikoiden.net/dyn/users/183857.jpgLaulumikit ei kuulu tähän, oli vaan siirretty tieltä pois tuohon. Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee. |
Haeroe 26.02.2025 16:46:47 | |
---|
sahkuifk: https://muusikoiden.net/dyn/users/183857.jpg Laulumikit ei kuulu tähän, oli vaan siirretty tieltä pois tuohon. Jotain tällaista olin aatellut sillä erotuksella, että mikki ja vahvistin olisi integroitu. Sellaista ei vaan taida löytyä. Lienee mielikuvitukseni tuotetta, että moinen olisi olemassa. Viritin basaria. Sain siihen vähän botnee lisää, mutta napsua menetin. Ei toi vielä hyvä ole, ja parempaa ratkaisua haen, mutta on se huomattavasti parempi. Kiitos kaikille vinkeistä. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Muovinen 26.02.2025 21:43:03 | |
---|
Kauheesti on kaikkia teknisiä ratkaisuja tarjottu mutta kyllähän sitä basaria pitää myös polkea ihan kunnolla, että siitä saa botnekasta soundia irti. Kunhan ei tukkoon asti. |
wavelength 27.02.2025 08:39:36 | |
---|
Haeroe: Viritin basaria. Sain siihen vähän botnee lisää, mutta napsua menetin. Ei toi vielä hyvä ole, ja parempaa ratkaisua haen, mutta on se huomattavasti parempi. Hyvä että etenee! Yksi mitä voisi koittaa, on botnen maksimointi virityksellä ja napsun lisääminen kalvovahvikkeella ja kovemmalla nuijalla (puu/muovi). Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine |
wavelength 27.02.2025 08:41:53 | |
---|
Muovinen: kyllähän sitä basaria pitää myös polkea ihan kunnolla, että siitä saa botnekasta soundia irti. Kunhan ei tukkoon asti. Sepä se! Tietyn voimakkuusrajan jälkeen rumpu ei enää soi määräänsä enempää, vaan kalvon napse rupeaa taas korostumaan. Nuijan hautaaminen on myös yksi seikka, joka tuppaa lisäämään atakkia alakerran kustannuksella. Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine |