Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5311 312 313 314 315
Bullitt
12.01.2025 16:09:52
Epämuusikko: Tämä, tai joku puinen töhinävirveli.

Mutta tuo "Acrolite haluamillasi spekseillä" kummastuttaa. Eikö ne oo kaikki samanlaisia? Black Galaxyja en laske.

(siis silleen samanlaisia että koneistoilla tai logoilla ei oo mulle mitään väliä)

Lähinnä meinasin että niitä on eri aikakausilta ja en suoraan sanoen ole varma onko eri syvyyksiä mutta oletin että olisi.

Sikäli tämä ajatusleikki liippaa omaa elämää kun ykkösvirvelinäni on -70 Acrolite ja pohdiskelin että millainenhan kakkosvirveli sopisi tuon rinnalle, kun tuo on kuitenkin sen verran versatiili jo itsessään että kattaa aika laajan skaalan eri käyttötarkoituksia.
On pirun rankkaa olla hyvä jätkä.
Epämuusikko
12.01.2025 18:11:09 (muokattu 12.01.2025 18:11:38)
Kuulostaa positiiviselta ongelmalta. Ite haluaisin Acroliten vielä joku päivä, tuo Supra mikä nurkissa pyörii on ihan ookoo mutten ole siihen erityisemmin kiintynyt.

(ei sillä että kamoilla olisi niin paljon väliä mutta sanoinpahan vaan :P )
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Jeltz
12.01.2025 18:32:52 (muokattu 12.01.2025 18:46:24)
Mulla ei ole Acroa, mutta tuo DW thin aluminum osuu melko samaan genreen. Jotenkin tuntuu luontevalta että sille täydentävä vastinpari on vaahteraa. Omista virveleistä aina vuorotellen tykkään enemmän Signiasta ja Designeristä.

Kysymys on kyllä kiva pähkäiltäväksi. Virveleiden kanssa välineurheilu olisi kivaa - niitä saa tosi hyviäkin ihan maltillisiin rahoihin ja eivät vie tilaakaan mitenkään kohtuuttomasti. Mutta kuitenkin, jotenkin itse olen viehtynyt noihin omiin vaahteravirveleihin niin kovin, etten ole loppuviimein oikein osannut kaivata enää muita. Pääsin taannoin naputtelemaan Sampo-staverumpua joka oli kyllä hyvä, mutta ei sekään erityisempää ostohalua herättänyt. Havahduin ajatukseen, että olikohan oma maku kuitenkin aika yllätyksetön.
Jeltz
12.01.2025 19:00:31
Epämuusikko:
(ei sillä että kamoilla olisi niin paljon väliä mutta sanoinpahan vaan :P )

Tuliko tähän muokkauksena lisäys "niin paljon" - arvostan tätä sentimenttiä. Soittimien omistaminen on ihan hyvä harrastus ihmiselle.
Epämuusikko
13.01.2025 09:31:45
Jeltz: Tuliko tähän muokkauksena lisäys "niin paljon" - arvostan tätä sentimenttiä. Soittimien omistaminen on ihan hyvä harrastus ihmiselle.

Myönnän itsekin sitä harrastavani. lol.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
jtpennane
13.01.2025 13:05:54
Minä ostaisin Acron seuraksi jonkun hyvän, monipuolisen puuvirvelin.

Benny Grebin signaturen jos olisi rahaa kuin roskaa tai Taman S.L.P -mallistosta jotain, jos haussa halvempi ratkaisu.
E#
AP
13.01.2025 19:08:57
Bullitt: Lähinnä meinasin että niitä on eri aikakausilta ja en suoraan sanoen ole varma onko eri syvyyksiä mutta oletin että olisi.

Sikäli tämä ajatusleikki liippaa omaa elämää kun ykkösvirvelinäni on -70 Acrolite ja pohdiskelin että millainenhan kakkosvirveli sopisi tuon rinnalle, kun tuo on kuitenkin sen verran versatiili jo itsessään että kattaa aika laajan skaalan eri käyttötarkoituksia.

Minä lähdin vähän samasta. Ykkösvirvelini on Rogers Superten 70-luvun jälkimmäiseltä puoliskolta ja näillä käsillä se piisaa ihan mihin vaan - mutta treenikämpällä on yhteinen PDP Concept Maple, joka on varmasti yhtä lailla monikäyttöinen ja samalla jokseenkin eri puusta (höhöhö) veistetty kuin Rogers.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
sahkuifk
19.01.2025 21:18:46 (muokattu 19.01.2025 21:27:10)
Paiste PST7, olisikohan noista kotisettiin peltilöiksi?
Treeniksellä on Paistetta, 900,2002,802,602 ja Signaturea mutta edestakaisin kyytiminen ei innosta. Kotona on myös pienempi tila ja pst7 voisi sopia tänne.
Yksittäisiä ääninäytteitä löytyy mutta en ole löytänyt soittovideota missä useampi tätä sarjaa.
Mulla on aina ollut pieni varaus siihen että kuinka prosessoituja on äänitykset jotka tekee myyjä tai joku jota myyjä sponsoroi. Kyllä, salaliittoja on kaikkialla...
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
hollmi-5
21.01.2025 22:16:30
sahkuifk: Paiste PST7, olisikohan noista kotisettiin peltilöiksi?
Treeniksellä on Paistetta, 900,2002,802,602 ja Signaturea mutta edestakaisin kyytiminen ei innosta. Kotona on myös pienempi tila ja pst7 voisi sopia tänne.
Yksittäisiä ääninäytteitä löytyy mutta en ole löytänyt soittovideota missä useampi tätä sarjaa.
Mulla on aina ollut pieni varaus siihen että kuinka prosessoituja on äänitykset jotka tekee myyjä tai joku jota myyjä sponsoroi. Kyllä, salaliittoja on kaikkialla...

Kokeilamallahan tuo selviää. Kerrot sitten, miten meni.
Soundit, piuhat ja kajarit.
AP
22.01.2025 10:12:55 (muokattu 22.01.2025 10:14:10)
sahkuifk: 14" Light Hi-Hat, 16" Thin Crash, 20" Light Ride Setti tulee kuun vaihteessa.
Kännykkätason ääntä en tänne laita mutta vertaan muihin omiin ja teen pienen raportin miltä PST7 soundaa.

Jäämme odottelemaan.

Ainahan tietysti on vaihtoehtona myös käytetty - just katselin, että joku tarjosi torilla 505-sarjan 20-tuumaista rideä aika lailla edukkaasti eli 120 eurolla ja 2000-sarjan siistejä haitsuja melkein samaan.

Jos rahaa olisi, sortuisin näihin itse.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Seba
22.01.2025 10:58:44

Epämuusikko: Tämä, tai joku puinen töhinävirveli.

Mutta tuo "Acrolite haluamillasi spekseillä" kummastuttaa. Eikö ne oo kaikki samanlaisia? Black Galaxyja en laske.

(siis silleen samanlaisia että koneistoilla tai logoilla ei oo mulle mitään väliä)

Vituttaa vieläkin kun aikoinaan rahapulassa möin omani pois. Nykyään nuo maksaa jo niin paljon että tuskin tulee enää moista ikinä ostettua.
Progressor
26.01.2025 08:48:53
Musiikkiliikkeissä on myytävänä symbaalikoteloon laitettava välipehmusteita. Olen hieman kaipaillut moisia omaan Hardcaseeni, mutta noiden hinta tuntuu melko suolaiselta. Olisiko tiedossa jotain hyvää halvempaa vaihtoehtoa?
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
JanneO
27.01.2025 15:59:37 (muokattu 27.01.2025 16:00:50)
Progressor: Musiikkiliikkeissä on myytävänä symbaalikoteloon laitettava välipehmusteita. Olen hieman kaipaillut moisia omaan Hardcaseeni, mutta noiden hinta tuntuu melko suolaiselta. Olisiko tiedossa jotain hyvää halvempaa vaihtoehtoa?

Koskenpään huopatehtaalta voipi kysellä että olisiko jotain "jämäeriä" jäänyt, josta sitten leikkailla sopivia paloja
https://www.huopaa.fi/

Toinen vaihtoehto on katsella auton sisähuopaa, jostain joka tekee auton verhoiluja tai jotakin ohuen ohutta terassi- tai messumattoa. Toki jos uutena ostaa, määrät on suuria, mutta esim messumattoja saa hyvin usein ilmaiseksi erillaisten messujen jälkeen näytteilleasettajilta.
L.H
02.02.2025 12:05:33
Mun Yamahan setissä 14x12 tomin kiinnitys on muutettu sellaiseen systeemiin mikä tulee kiinni lugien alle. Mitä tällä haetaan/saavutetaan alkuperäiseen suoraan kyljessä olevaan kiinnitykseen verrattuna?
wavelength
02.02.2025 18:27:04

L.H: Mun Yamahan setissä 14x12 tomin kiinnitys on muutettu sellaiseen systeemiin mikä tulee kiinni lugien alle. Mitä tällä haetaan/saavutetaan alkuperäiseen suoraan kyljessä olevaan kiinnitykseen verrattuna?

Lisää sointia, kun mötikkä ei ole rungossa kiinni?
Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine
Muovinen
05.02.2025 18:57:13

Tässä on kummipojalle kasattu settiä pikkuhiljaa ja seuraavana olisi peltiosasto vuorossa. Mikä merkki ja sarja antaa tämän hetken ultimate hintalaatusuhteen rock ja heavy -kontekstissa, kun ollaan tiukalla budulla liikkeellä? Esim Zultanista on nyt kokemusta yhden raw chinan ja aja crashin verran. Raw on hyvä siihen juttuun mihin sen hankinkin mutta chinan perusteella vaikea sanoa mitään muista pelleistä. Aja 14" crash taas oli melko peltisen kuuloinen mutta onhan tuo myös hiton pieni kattilankansi. Crash siis nyt ensisijainen hankinta mutta yritän pehmittää kirstunvartijaa myös kokonaisen aloitussetin hankintaan. Ideoita/kokemuksia?
Progressor
06.02.2025 08:56:09
Minulla on Zultanista hyviä kokemuksia. Käytän tällä hetkellä Caz-haitsua, ja setissä oli jonkin aikaa myös Dark Matter -ride, joka oli muuten oivallinen, mutten pitänyt kuvusta. Noita kahta sarjaa ainakin voin ainakin tällä otannalla suositella. Thomannin ääninäytteet vastaavat mielestäni aika hyvin todellisuutta, ja Youtubesta löytyy myös jonkin verran materiaalia.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
jtpennane
06.02.2025 09:37:09
Minulla myös pääosin hyviä kokemuksia Zultanista.

Ainakin Caz, CS ja Raw -sarjoissa on tullut vastaan hintaisekseen jopa hävyttömän hyviä peltejä. Kokeilemani haitsut ovat olleet kaikki asiallisia, samoin crashit.
E#
Vessajono
12.02.2025 13:59:19 (muokattu 12.02.2025 14:00:40)
Pitäs muuatta akustisempaa proggista varten kasailla perkkasettiä cajonin ympräille vähän sillä tulokulmalla, että rumpujen soundi pitää korvata jollain, mutta setin kokoonpanoa ja soittotapaa ei välttämättä niinkään. Eli mikään oikeaoppinen conganläpsyttely ja sitä silmällä pitäen kasattu setti ei oo tässä tapauksessa se juttu, vaan enemmänkin jonkinlainen matkalaukkusetin tyyppinen ratkaisu, mut ilman sitä matkalaukkua.

Pellit tässä nyt on lähinnä se asia, joka mietityttää. Periaatteessa ei tietysti oo mitään syytä, minkä takia en vois ottaa niitä AAX:iä, jotka mulla on rumpusetissä, mut jotenkin se tuntuu tässä kohtaa filosofisesti vähän väärältä ratkaisulta. Paiste tekis noita kaiken maailman pieniä erikoismies- ja reikäpeltejä, niitä oon vähän kattellut, koska periaatteessa tommonen roskasempi meininki vois olla just sitä mitä haetaan. Tai sit vaan pitää soittaa kaikki normaalisti pelteihin soitettava asia johonkin lehmänkelloon, tamburiiniin tai blockiin tms.

Miten muut on lähteneet tämmöstä taklaamaan tai jos ette oo, oisko mitään ideoita?
Duro: Veikkaan ettei Vessajono paljoo kysele miten missä ja kuinka Menneniä käyttää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)