Aihe: Neural DSP Quad Cortex
1 2 3 4 544 45 46 47 48 49
Entropia666
19.12.2024 12:59:36 (muokattu 19.12.2024 13:01:17)

gunnar: QC Volume pyörylän lisäks XLR db tasoja pystyy säätää myös siitä Input/output näytöstä erikeen 3/4 ja 1/2 outputeille. Onko sulla siis sieltäkin jo laitettu XLR 1/2 lähdöt täysille DB:eille ja ei riitä?

Tää ei nosta laitteen kokonais headroomia, eli laite vaan klippaa jos sitä nostaa tuolta. Käytännössä toi ajaa samaa virkaa ku laittasin gain blockin janalle. Mulla on omat presetit jo pistetty silleen että ne on niin kuumalla ku pystyy ilman klippaamista.

Ja tuo QC:n iso namikkahan ei sinällään ole vola, vaan vaimennin. Se pitää olla täysillä jos haluaa unity gainin. Mulla se on poistettu käytöstä.
Liity: Kitara Discordissa
"Sähkökitara ei ole akustinen soitin vaan psykoakustinen." Lunnu, 2023.
phiit
19.12.2024 13:11:38
Entropia666: Tää ei nosta laitteen kokonais headroomia, eli laite vaan klippaa jos sitä nostaa tuolta. Käytännössä toi ajaa samaa virkaa ku laittasin gain blockin janalle. Mulla on omat presetit jo pistetty silleen että ne on niin kuumalla ku pystyy ilman klippaamista.

Ja tuo QC:n iso namikkahan ei sinällään ole vola, vaan vaimennin. Se pitää olla täysillä jos haluaa unity gainin. Mulla se on poistettu käytöstä.

Ei klippaa, ainakaan mitä ite vuoden vedelly XLR:t +10dB ja volanamiska tietty täysillä. Antaa ulos linjatasoista signaalia +-0
Entropia666
19.12.2024 20:17:07

phiit: Ei klippaa, ainakaan mitä ite vuoden vedelly XLR:t +10dB ja volanamiska tietty täysillä. Antaa ulos linjatasoista signaalia +-0

Mun laitteessa menee mittarit punaselle ja kuuntelu rutisee. Mulla on varmaan ne presetit sit sen verta kuumalla jo valmiiks.
phiit
20.12.2024 10:03:48 (muokattu 20.12.2024 10:04:00)
Entropia666: Mun laitteessa menee mittarit punaselle ja kuuntelu rutisee. Mulla on varmaan ne presetit sit sen verta kuumalla jo valmiiks.

No juu toi vaikuttaa varmasti, tasapainoilua :)
Entropia666
20.12.2024 10:06:48 (muokattu 20.12.2024 10:07:30)

phiit: No juu toi vaikuttaa varmasti, tasapainoilua :)

Mutta yhtä kaikki: se QC:n lähtö kaipaa vähän potkua tai sit päätteeltä höökiä. Tästä syystä en ihmettele jos joku kokee ettei 100W trankkupääte riitä mihinkään. Sain ite ton Behringerin Ultragainin haltuun, mutta vielä en oo treenikselle kerenny testaamaan että miten toimii käytännössä.
Entropia666
20.12.2024 18:21:43

phiit: Riippunee kanssa päätteestä, itellä Alton TS415 bassolla selän takana "vahvistimena" ja volat komootista siinä 60-70% ja ei mitään kysyttävää, ääntä tulee enemmänku tarpeeks.

Kitarapuolella taas vakavanhaväi... Fender M80 combo :) jossa Celestionin F12-X200 FRFR elementti, QC toimii mastervolana ja siinäkin max 70 volataso ja ei mitään probleema kovakätisen rumpalin kanssa. Kaipa nuo vanhat trankkuwatit on hieman eri asia kuin nykyset digiwatit... tossa kuiteki jää ne sinne 60w tasolle 8ohm impedanssin takia.

Mutta joo, QC on hieman hiljaisempi ku muut kollegansa mutta tuo +10dB ainaki itellä (kop kop) tähän asti ratkassu sen puolen ja vielä riittää varaa lisätä hönkää reilusti jos tarve.

Mä oon testannu tota vehettä Neljällä päätteellä: t.ampin 450W, nimetön ysärin 1000W pääte, Mesan 50/50 ja nyt tolla Behringerin A800. t.Ampissa ei riittäny hööki, tonnisessa päätteessä riitti, mutta se paino niin vitusti että piti myydä se. Mesassa riitti metakka, mutta se soundas ihan vitun paskalta (ei yllätys kun se värittää niin paljon soundia). A800 riittää just ja just. Watti on watti, oli sen teki sen sitten mikä tekniikka tahansa. Ite epäilen että tässä on kyse siitä, että miten herkät noiden päätteiden sisääntulot on. QC selkeesti tarttee väliin jonkun etuasteen jos sitä meteliä oikeesti haluaa.

Rumpalin kovakätisyydestä sen verta että lyö kanttiin niin kovaa ku hauiksesta lähtee, virvelinä 8x14 bellbrass, keikoilla monesti miksaaja vetää suosiolla koko kanavan kiinni ja Laurennekki totes että "jumalauta, kerrankin rumpali joka ei HIPLAA".
PekkaM
28.12.2024 08:32:08 (muokattu 28.12.2024 08:32:34)
Plugin presettejä ei vissiin saa mitenkään näkymään silleen bankeina kuten normit presetit, että olisivat noissa A-H napeissa suoraan ja siihen stage näkymään näytölle kahdeksan ruudukkossa nähtävissä? En ainakaan itse osaa selata noita kuin tuolta valikosta kosketusnäytöllä ja sitten ylä- ja alanuolilla vaihtaa.

Ilmeisesti pitänee tallentaa itse niitä käyttämiään user preseteihin ja soittaa sieltä. Samalla voikin toki viilata exp pedaalin käytöön niihin.
Antti90
31.12.2024 12:33:30 (muokattu 31.12.2024 12:44:57)

Pitäis hankkia Quad Corteelle expressio-pedaali ja oon puntaroinu Mission Engineeringin SP-1:n ja Lehlen Dual Expressionin välillä. Onko jollakulla kokemusta kummastakin?

Virtalähdekin pitäs laittaa, Cioksin DC7 kiinnostelee. Lauta olis tarkoitus pitää aika kompaktina; QC:n lisäksi vain toi kiikku sekä Shuren GLXD16 langaton, tuskin muuta. QC söis Cioksista neljä lähtöä, Shure yhden ja Lehle yhden jos niikseen, aktiivinen kun on.
Onko tossa Cioksin lisäosassa Cruxissa järkeä vai turhaa rahanmenoa?
"Never give up."
mhelin
31.12.2024 13:08:45
samiko: Hyvin jännä.

Itse testasin (pikaseen) gba-100:sta ja harmikseni totesin ettei teho riitä nokittamaan edes pientä putkinuppia. Tosiaan testi oli nopea, koska petyin samantien.

Nyt kun noin kirjoitit niin katsoin Youtubesta mitä muut on tehosta mieltä. Jospa jotenkin vaan muistan väärin... Ainakin tällä videolla heti alussa Nathan Cordy mainitsee että ongelmia oli volumen vähyyden kanssa.

https://www.youtube.com/watch?v=1_wQGEthgP4

En nyt enempää ala asiaa tutkimaan, mutta tohdin epäillä että gpa100 on Orangen kanssa samoilla volumeilla.

Ongelma on siinä että yritetään toistaa koko taajuusaluetta, sitähän eivät kaikki eri vahvistimet edes yritä tehdä. Bassopäähän saa hukkumaan tehoja vaikka kuinka ilman että edes saundissa huomaa mitään eroa. Kannattaa laittaa signaaliketjuun bassoleikkuri (esim. 4 db/oct @joku taajuus alle 100 Hz) ja kokeilla uudestaan samaa. Lisäksi nuo D-luokan vahvistimet toisin kuin putkarit tuottavat tehoa eniten matalille impedansseille, joten kaapit pitäisi kytkeä mieluummin 4-ohmisiksi kuin 8- tai 16-ohmisiksi jos halutaan ulosmitata kaikki tehot.
Entropia666
31.12.2024 18:10:16

Antti90: Pitäis hankkia Quad Corteelle expressio-pedaali ja oon puntaroinu Mission Engineeringin SP-1:n ja Lehlen Dual Expressionin välillä. Onko jollakulla kokemusta kummastakin?

Virtalähdekin pitäs laittaa, Cioksin DC7 kiinnostelee. Lauta olis tarkoitus pitää aika kompaktina; QC:n lisäksi vain toi kiikku sekä Shuren GLXD16 langaton, tuskin muuta. QC söis Cioksista neljä lähtöä, Shure yhden ja Lehle yhden jos niikseen, aktiivinen kun on.
Onko tossa Cioksin lisäosassa Cruxissa järkeä vai turhaa rahanmenoa?

Mulla on omassa laudassa Morleyn M2 ja Missionin EP-1. Molemmat on jousella. Mission tuli semmosella suoraan tehtaalta, Morleyhin vaihdoin Morleyn oman varaosajousen. Molemmat on hyviä kiikkuja, Morley on fyysisesti isompi ja siinä on pitempi liikerata ku Morleyssä, joka taasen vastaa kaikkia tuon näkösiä waheja. Mulla on Morleyssä Whammy ja Missionissa Wah omissa preseteissä. Molemmissa auto engage päällä, uskomattoman kätevä keksintö kun ei tarvii enää keikalla miettiä että jäikö waakku päälle, eikä myöskään tarvii potkua laudasta erikseen on/off.

Virtalähteenä mulla on toi DC7. Eipä siinä sen ihmeempiä, hyvin tuo on virrat tarjonnu koko laudalle. Cruxia en oo vielä hommannu ku en oo kokenu tarpeelliseks.
the-Antero
04.01.2025 11:11:52

Oliskos kenelläkään laittaa vinkkiä ja linkkiä sopivan kokoisesta suojalaukusta Nano Cortexille.

Thomann myy bundlea jossa on joku heidän oma laukku, mutta en halua kissan kokoista Thomann tekstiä laukkuun
(((MORE FUZZ)))
samiko
04.01.2025 11:18:09
the-Antero: Oliskos kenelläkään laittaa vinkkiä ja linkkiä sopivan kokoisesta suojalaukusta Nano Cortexille.

Thomann myy bundlea jossa on joku heidän oma laukku, mutta en halua kissan kokoista Thomann tekstiä laukkuun

https://www.thomann.de/fi/flyht_pro_inlay_case_neural_dsp_nano.htm

Oisko tuollainen?
the-Antero
04.01.2025 11:23:15

samiko: https://www.thomann.de/fi/flyht_pro_inlay_case_neural_dsp_nano.htm

Oisko tuollainen?

Kiitti. Ei tartte ihan noin jämerää ja jos löytyisi sellanen minkä voi vaan kaupasta hakea.
(((MORE FUZZ)))
Einherjar
04.01.2025 11:49:53 (muokattu 04.01.2025 11:52:53)
the-Antero: Kiitti. Ei tartte ihan noin jämerää ja jos löytyisi sellanen minkä voi vaan kaupasta hakea.

Helpoiten mahtaa löytyä näitä tällaisia muovilootia muokattavalla pehmukkeella:
https://www.ikh.fi/fi/tyokalusalkku … 0x295x150mm-muokattava-sisus-dm1202

Sellainen kangaskassin ja muovilootan välistä löytyvä kantoasiapussilaukku on vähän harvinaisempi löytää ilman tilaamista netistä. Tuo on tosin sen verran pieni, että joitakin sopivia "meikkilaukkuja" ja vastaavia voisi löytyä. Ne ei toki sitten ihan hirveästi suojaa tarjoa, mutta kuljetukseen käyvät. Oma Zoom B3n meni just moiseen meikkien raahaamiseen tarkoitettuun pehmeään kantolootaan.

edit: Muistin että pussista oli pari kuvaa netissä:
https://ibb.co/6tCLycf
https://ibb.co/3hTrkg6
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
WanhaWetäjä
04.01.2025 13:29:54

the-Antero: Kiitti. Ei tartte ihan noin jämerää ja jos löytyisi sellanen minkä voi vaan kaupasta hakea.

Mihin kuljetat ko kapistusta pelkältään ? Jos sulla on hyvä gigback tai kitaralaukku jossa on erillinen lokero niin eikös tuo mahdu moisiin.

Mulla menee Revstarin mukana tulleen gigbackin sivutaskuihin iPad, POD Express ja sen virtalähe, varakielet, pari piuhaa, plektrarasa, silmälasit koteloineen.

Tämä tietty jos myös kitara kulkee matkassa.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
LaXu
04.01.2025 13:48:16 (muokattu 04.01.2025 13:48:43)
Äh, väärä ketju
the-Antero
04.01.2025 15:36:49

WanhaWetäjä: Mihin kuljetat ko kapistusta pelkältään ? Jos sulla on hyvä gigback tai kitaralaukku jossa on erillinen lokero niin eikös tuo mahdu moisiin.

Mulla menee Revstarin mukana tulleen gigbackin sivutaskuihin iPad, POD Express ja sen virtalähe, varakielet, pari piuhaa, plektrarasa, silmälasit koteloineen.

Tämä tietty jos myös kitara kulkee matkassa.

Mulla on kitaralle hyvä gigbag kyllä, mutta sen sivutasku on sen verran nafti korkeussuunnassa etten viitti tota sinne laittaa.

Repussahan toi kulkee mukana, mutta jonkun erillisen laukun sille haluisin.

Pitää tutkia meikkilaukkuja :)
(((MORE FUZZ)))
samiko
04.01.2025 15:52:31
the-Antero: Mulla on kitaralle hyvä gigbag kyllä, mutta sen sivutasku on sen verran nafti korkeussuunnassa etten viitti tota sinne laittaa.

Repussahan toi kulkee mukana, mutta jonkun erillisen laukun sille haluisin.

https://www.puuilo.fi/smartstore-cl … yslaatikko-2l#tab-label-description

Joku tollainen vaihtoehtona jos kerran repussa kulkee. Suojaa pieniltä iskuilta pussukkaa paremmin ja on vielä halpa. Pikkusen pehmustetta sekaan.
PIM
05.01.2025 09:27:53
the-Antero:

Jostain kirppikseltä vois löytyä pieniä alumiinisalkkuja muutamalla eurolla. Itelle tullu aika usein vastaan ja yhtä tollasta arviolta 10x20x25 kokoista kattelin tässä just yks päivä muuhun käyttöön, mutta oli pinkki niin en kehdannut ostaa.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)