Tympee Huttunen 15.12.2024 19:26:32 | |
---|
HaloOfFlies: Se on sitten eri juttu tekevätkö tuolla kokoonpanolla jotain Soundgardenin nimellä. Kyllä maailma hitusen parempi silloin olisi ja laulajalla olisi kyllä rahkeet omaan juttuunsa bändissä. Näin kuuluu Outshined vetää: https://youtu.be/2731o8CIoMA?si=UAbiNMsGeZJWDOHJ |
bedlam 16.12.2024 07:51:33 (muokattu 16.12.2024 07:59:30) | |
---|
mpekkanen: On oikeastaan aika uskomatonta, että bändi on Soundgarden, joka on oikeasti tehnyt ihan hyvää musaa. Tuo orkesteri tuolla keikalla on kuin ihan mistä tahansa tuppukylästä repäisty paikallinen bändi. Todella avuton esiintyminen. Tossa on kuitenkin vain kolme jäsentä Soundgardenista ja toinen (hyvin olennainen) kitara puuttuu kokonaan, joten jotain rajaa nyt kuitenkin. Tympee Huttunen: Näin kuuluu Outshined vetää: https://youtu.be/2731o8CIoMA?si=UAbiNMsGeZJWDOHJ Jos Soundgarden-nimellä tekisivät jotain uutta niin näkisin itse mielummin vokalistina vaikka ton naisen kuin tällaisen kaverin. Vetää hienosti coverin joo, mutta jos astutaan legendan saappaisiin niin mielummin sitten ihan erilainen ääni ja oma tyyli kuin mahdollisimman tarkka imitaatio. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
phiit 16.12.2024 07:59:08 (muokattu 16.12.2024 08:00:03) | |
---|
bedlam: Tossa on kaksi jäsentä Soundgardenista ja toinen kitarakin puuttuu kokonaan, joten jotain rajaa nyt kuitenkin.
Jos Soundgarden-nimellä tekisivät jotain uutta niin näkisin itse mielummin vokalistina vaikka ton naisen kuin tällaisen kaverin. Vetää hienosti coverin joo, mutta jos astutaan legendan saappaisiin niin mielummin sitten ihan erilainen ääni ja oma tyyli kuin mahdollisimman tarkka imitaatio. Eikös tossa ny 3 ole kuitenki, Thayil, Shepherd ja Cameron? Eihän tuo ollut edes Soundgarden ja toisaalta jos haluaisivat vetää tällä kokoonpanolla S nimellä niin kovaa ajoa vaan, ei se oo keltään pois. Tää linkattu Outshined https://youtu.be/2731o8CIoMA?si=UAbiNMsGeZJWDOHJ kuulostaa vaan p.. apinoinnilta, ehdottomasti samaa mieltä että joku omaperäinen ennemmi ku paperikopio |
bedlam 16.12.2024 08:02:51 (muokattu 16.12.2024 08:04:31) | |
---|
phiit: eikös tossa ny 3 ole kuitekni, Thayil, Shepherd ja Cameron? Eihän tuo ollut edes Soundgarden ja toisaalta jos haluaisivat vetää tällä kokoonpanolla S nimellä niin kovaa ajoa vaan, ei se oo keltään pois. Niinpä olikin, ehdin jo korjata. Shepherdiä en tunnistanut :D Mutta joo, Cornell oli se bändin riffimasteri ja tästä toinen rytmikitara puuttuu kokonaan ja sitä kautta aika iso osa saundia. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Tympee Huttunen 16.12.2024 08:07:49 | |
---|
bedlam: Tossa on kuitenkin vain kolme jäsentä Soundgardenista ja toinen (hyvin olennainen) kitara puuttuu kokonaan, joten jotain rajaa nyt kuitenkin. Jos Soundgarden-nimellä tekisivät jotain uutta niin näkisin itse mielummin vokalistina vaikka ton naisen kuin tällaisen kaverin. Vetää hienosti coverin joo, mutta jos astutaan legendan saappaisiin niin mielummin sitten ihan erilainen ääni ja oma tyyli kuin mahdollisimman tarkka imitaatio. Olen kyllä samaa mieltä, mutta musta noihin Cornellin ajan biiseihin pitäisi pystyä vetämään samoille nuoteille, mitä Cornellkin veti. Samalla pitäisi toki jotain omaakin tuoda. Se varmaan se ongelma onkin. |
bedlam 16.12.2024 08:21:34 (muokattu 16.12.2024 08:29:43) | |
---|
Tympee Huttunen: Olen kyllä samaa mieltä, mutta musta noihin Cornellin ajan biiseihin pitäisi pystyä vetämään samoille nuoteille, mitä Cornellkin veti. Samalla pitäisi toki jotain omaakin tuoda. Se varmaan se ongelma onkin. Joo sehän se on just vaikeaa kun pitäisi livenä katsojille niitä klassikoitakin vetää. Esim. Anthraxilla oli kaksi aivan täysin erilaista vokalistia (joo kolme, mutta meinaan nyt Bushia ja Belladonnaa) ja kumpikaan ei juuri koettanutkaan laulella toistensa biisejä koska ei se kuulostanut yhtään oikealta. Mutta se vaatisi sen että julkaisisi heti kunnon banger-albumin uuden laulajan kanssa ja mielellään vielä musiikillisesti ihan eri tyyliä. Mut nää on jo siinä iässä että ehkä sellainen totaalinen nahkanluonti ei enää mahdollista. Uudella bändin nimellä jatkaminen siinä mielessä järkevämpää, että silloin ei luvata kenellekkään mitään. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
T.R.N. 16.12.2024 08:58:34 (muokattu 16.12.2024 09:02:37) | |
---|
Hyvinhän toi gimma veti. Paljon parempi vaihtoehto kun joku geneerinen pubilaulaja (tai nykyään youtubelaulaja). En erityisemmin kaipaa Soundgardenia ilman Cornellia mihinkään, mutta tollanen Nudedragon setti voisi olla ihan mielenkiintoinen ja uudet biisitkin voisi kiinnostaa. ------------------------------------------------- |
No kyllähän Bush lauloi pakostakin Belladonnan biisejä vaikka kuinka. Sori OT. Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen |
bedlam 16.12.2024 16:29:49 (muokattu 16.12.2024 16:31:36) | |
---|
kyseinen: No kyllähän Bush lauloi pakostakin Belladonnan biisejä vaikka kuinka. Sori OT. Voi olla, en ole vain kuullut koskaan. Voisin kuitenkin kuvitella ettei oikein Bushin ääni niihin ole istunut ja olettaisin siksi että ainakin parin levyn jälkeen keikkasetti on pääasiassa koostunut niistä hänen kanssaan tehdyistä biiseistä. Yhden Bushin aikaisen biisin olen kuullut Belladonnan vetämänä ja se oli puhdasta horroria. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
phiit 16.12.2024 16:33:09 | |
---|
bedlam: Voi olla, en ole vain kuullut koskaan. Voisin kuitenkin kuvitella ettei oikein Bushin ääni niihin ole istunut ja olettaisin siksi että ainakin parin levyn jälkeen keikkasetti on pääasiassa koostunut niistä hänen kanssaan tehdyistä biiseistä. Yhden Bushin aikaisen biisin olen kuullut Belladonnan vetämänä ja se oli puhdasta horroria. Lienee Only :) se ei toiminu ei mitenkää Belladonnan laulamana |
bedlam 16.12.2024 16:59:52 | |
---|
phiit: Lienee Only :) se ei toiminu ei mitenkää Belladonnan laulamana Jeps. Oli ainakin sillä Big Four -keikan Blu-raylla mukana ja täytyi kertakuuntelun jälkeen skipata suosiolla. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Muovinen 16.12.2024 23:30:57 | |
---|
Soundgarden ketjussa jauhetaan jostain kytysestä Anthraxista, woot. Eikä kyllä kiinnosta SG:n paluu ilman Cornellia, mutta tehköön muuten uutta musaa miten päin vain, kyllä se tulee tsekattua. |
bedlam 17.12.2024 07:08:55 (muokattu 17.12.2024 07:09:44) | |
---|
Muovinen: Soundgarden ketjussa jauhetaan jostain kytysestä Anthraxista, woot. Eikä kyllä kiinnosta SG:n paluu ilman Cornellia, mutta tehköön muuten uutta musaa miten päin vain, kyllä se tulee tsekattua. Anteeksi, tämä taisikin olla ensimmäinen ketju saitin historiassa jossa parin kommentin ajaksi juttu harhautui muuhun kuin itse otsikon aiheeseen. Painon varoitusta, toivottavasti saan bannit ja opin olemaan. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Muovinen 17.12.2024 10:38:19 | |
---|
bedlam: Anteeksi, tämä taisikin olla ensimmäinen ketju saitin historiassa jossa parin kommentin ajaksi juttu harhautui muuhun kuin itse otsikon aiheeseen. Painon varoitusta, toivottavasti saan bannit ja opin olemaan. Hyvä että itsekin tajusit ja häpeät. |
jannu 29.12.2024 17:31:11 | |
---|
Tympee Huttunen: Näin kuuluu Outshined vetää: https://youtu.be/2731o8CIoMA?si=UAbiNMsGeZJWDOHJ Ai niinku väkinäisesti alkuperäistä apinoimalla mutta kroonisen alavireisesti? Ok, ei kai siinä... :D Shaina Shepherd kuulostaa erittäin pätevältä, toivottavasti jatkoa seuraa. "You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
Tympee Huttunen 29.12.2024 18:02:23 | |
---|
jannu: Ai niinku väkinäisesti alkuperäistä apinoimalla mutta kroonisen alavireisesti? Ok, ei kai siinä... :D Shaina Shepherd kuulostaa erittäin pätevältä, toivottavasti jatkoa seuraa. Mä en kyllä kuule alavirettä, mutta ehkä se on siunaus. Totta puhuakseni koitin etsiä jonkun nuorten tyyppien vetoa Get on a snakesta, mutta rn löytänyt sitä, vaan tuohon piti tyytyä. |
jannu 29.12.2024 19:23:03 | |
---|
Tympee Huttunen: Mä en kyllä kuule alavirettä, mutta ehkä se on siunaus. Totta puhuakseni koitin etsiä jonkun nuorten tyyppien vetoa Get on a snakesta, mutta rn löytänyt sitä, vaan tuohon piti tyytyä. Joo, no tohon vireeseen tarttuminen oli multa ylipäätään pöljä provo; eipä Cornell itsekään, etenkään livenä, minään varsinaisena vireisyyden kuninkaana juhlinut ja se oli tavallaan jopa osa sitä viehätystä. Tää koko keskustelu on vaan omaan korvaan jotenkin absurdeilla tasoilla. Bändi päättää itse, mitä tekee ja kenen kanssa. Yleisö äänestää varmaankin sit lompakolla ja jaloilla, mutta onhan tullut jo 30 vuotta sitten selväksi, ettei mm. Kim Thayilia ja Ben Shepherdiä hetkauta kansalaisen mielipide heidän taiteestaan minkään vertaa. Ja helvetin hyvä niin. Mitä enemmän nostalgianjanoista keski-ikäistä ja keskiluokkaista rokinkuuntelijaa harmittaa, kun gourmet-hodarin ja DIPAn välissä ei tullutkaan nuoruudenelämyksiä täsmänä koko rahan edestä, niin sen parempi. "You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
Tympee Huttunen 30.12.2024 09:37:15 (muokattu 30.12.2024 09:37:32) | |
---|
jannu: Joo, no tohon vireeseen tarttuminen oli multa ylipäätään pöljä provo; eipä Cornell itsekään, etenkään livenä, minään varsinaisena vireisyyden kuninkaana juhlinut ja se oli tavallaan jopa osa sitä viehätystä. Cornell taisi vetää äänensä rikki jossakin kohtaa ja siirtyi toiseen tekniikkaan, joka oli vähän karskia. Silti jostain takataskusta tekiessään paluun bändiin pystyi edelleen niihin tiettyihin nuotteihin, jotka teki siitä sen jutun ja joita itse toivoisi kuulevansa myös hänen korvaajilla. Se, että ei niitä vedä, on vaan sitä ettei osaa. Sama kuin jättäisi jostain riffeistä soittamasta kohtia, kun ei vaan lähde. Johonkin pisteeseen se menee ihan sovituksena ja tulkintana, mutta rajansa sillekin. Mutta kiinnostaa kyllä tuon youtube-videon epävireisyydet, koska tuon ainoa vika on mielestäni jopa liian tekninen suoritus suoranaisena imitointina. Tää koko keskustelu on vaan omaan korvaan jotenkin absurdeilla tasoilla. Bändi päättää itse, mitä tekee ja kenen kanssa. Yleisö äänestää varmaankin sit lompakolla ja jaloilla, mutta onhan tullut jo 30 vuotta sitten selväksi, ettei mm. Kim Thayilia ja Ben Shepherdiä hetkauta kansalaisen mielipide heidän taiteestaan minkään vertaa. Ja helvetin hyvä niin. Mitä enemmän nostalgianjanoista keski-ikäistä ja keskiluokkaista rokinkuuntelijaa harmittaa, kun gourmet-hodarin ja DIPAn välissä ei tullutkaan nuoruudenelämyksiä täsmänä koko rahan edestä, niin sen parempi. En tiedä miksi vastasit tässä minulle, kun olen kuitenkin ollut samaa mieltä ja tuossa toivoin jatkoa levytysrintamallekin saatesanoin: Kyllä maailma hitusen parempi silloin olisi ja laulajalla olisi kyllä rahkeet omaan juttuunsa bändissä. Mutta nää on näitä internet-juttuja. |
jannu 31.12.2024 12:29:54 (muokattu 03.01.2025 00:00:47) | |
---|
Tympee Huttunen: Cornell taisi vetää äänensä rikki jossakin kohtaa ja siirtyi toiseen tekniikkaan, joka oli vähän karskia. Tjeu esim. vanhat livet, Singles-leffan kohtaus Soundgardenin keikalta ja vaikkapa virallisen julkaisunkin kokeneet demot (esim. Birth Ritual). Ei voi varsinaisesti mistään pakottomasta ja teknisesti vahvasta suorittamisesta haukkua. Mutta edelleen, se on toissijaista, musa ja bändi kokonaisuutena aivan omalla levelillään aikalaisiin nähden. En tiedä miksi vastasit tässä minulle, kun olen kuitenkin ollut samaa mieltä ja tuossa toivoin jatkoa levytysrintamallekin saatesanoin: Vastasin varmaan laiskuuttani yhdellä postilla, kun oli osana samaa keskustelua . :D Mutta nää on näitä internet-juttuja. Nää on just niitä. "You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
Tympee Huttunen 31.12.2024 12:42:40 | |
---|
jannu: Tjeu esim. vanhat livet, Singles-leffan kohtaus Soundgardenin keikalta ja vaikkapa virallisen julkaisunkin kokeneet demot (esim. Birth Ritual). Ei voi varsinaisesti mistään pakottomasta ja teknisesti vahvasta suorittamisesta haukkua. Mutta edelleen, se on toissijaista, musa ja bändi kokonaisuutena aivan omalla levelillään aikalaisiin nähden. Joo, just tänään kuuntelin Badmotorfingerä ja miten kova bändi se olikaan. Mutta mut tolle levylle vei yllättäen Candlemass, joka on jo vuonna 1987 pyöritellyt tälläisen: https://open.spotify.com/track/209l … kqL3dFXNI?si=IjTui4plQsSMskJcwQU-kA Vastasin varmaan laiskuuttani yhdellä postilla, kun oli osana samaa keskustelua . :D Nää on just niitä. Cornellista vielä, että hänen Songbook on aivan uskomaton livelevy. Akustisen kanssa tulee jotenkin framille se äänenkäyttö. |