Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 5208 209 210 211 212235 236 237 238 239
bedlam
30.11.2024 15:38:27 (muokattu 30.11.2024 15:39:27)

Bongowing: Mass effect koukutti välittömästi, mutta ps4 pitää taas niin kovaa meteliä, että ei oikein vihti pelata.

PS4 huutaa monenkin pelin kanssa kuin hiustenkuivaaja. Itse annan huutaa ihan rauhassa, tälleen talvella lämmittää huonettakin kivasti. Monta tuntia olen pelannut kerralla ja ei ole mitään käynyt. PS5 ei taas päästä missään kohtaa pihaustakaan, vaikka mutettaa kaikki äänet niin parin metrin päästä ei erota onko vehje käynnissä vai ei.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Bongowing
30.11.2024 16:18:17
bedlam: PS4 huutaa monenkin pelin kanssa kuin hiustenkuivaaja. Itse annan huutaa ihan rauhassa, tälleen talvella lämmittää huonettakin kivasti. Monta tuntia olen pelannut kerralla ja ei ole mitään käynyt. PS5 ei taas päästä missään kohtaa pihaustakaan, vaikka mutettaa kaikki äänet niin parin metrin päästä ei erota onko vehje käynnissä vai ei.

Hiljainen tuokin aluksi oli, kun kolme-neljä vuotta sitten käytettynä ja (väitetysti) huollettuja ostin. Nyt meteli on samaa kuin xbox360:ssä pahimmillaan. Eipä sekään ikinä hajonnut tai ees sammunut, mutta rasittaa korvaa.
https://muusikoiden.net/beta.php
LordWinter
30.11.2024 16:55:15
Lievä hurina voi olla myös rauhoittavaa. Varmaan juuri Mass Effectiä pelatessa tuli tutuksi hiljaisten latausruutujen aikana kun tuli pelattua ne Xbox 360:n mölyversiolla. En välttämättä valmistajalle positiivista palautetta tuosta antaisi mutta kuitenkin.
Tattinen. En oo tattia vatkannu yli vuoteen enkä vatkaa. Olen selibaatissa. -megatherium
Milkop
30.11.2024 18:11:04

Kone auki vaan ja paineilmalla vehje puhtaaksi. Ei ole vaikea homma. Switch on myös hiljainen kuin mikä.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Bongowing
30.11.2024 18:26:02
Milkop: Kone auki vaan ja paineilmalla vehje puhtaaksi. Ei ole vaikea homma. Switch on myös hiljainen kuin mikä.

Muistuttaa kovasti pc-nörtteilyaikoja jo, eli se siitä pelikonsolipelailun "helppoudesta" :)
Tympee Huttunen
30.11.2024 18:48:36 (muokattu 30.11.2024 18:50:17)
Koulukaveri järkeili PS3 kovan hurinan kanssa, että pistää sen syvälle kaappiin niin ei hurina haittaa. No sinnehän se sitten kuumeni niin, että paskaksi meni.

PS3 on tosin mullakin ainoa konsoli, joka on reistaillut ja taitaa olla paskana. Mulla on noita kaksi ja molempien ohjain on alkanut huitomaan ihan omiaan. En tiedä, onko ohjaimet molemmat paskana, vai onko niissä joku muu häikkä. Taisin vielä kerran ostaa uuden ohjaimenkin ja kerran ebayssa mulle myytiin väärennetty.
Bongowing
30.11.2024 19:04:47
Joku 8 tai 16 bittinen retrokonsoli tekisi mieli hommata. Pääsisi vintillä lojuva litteä crt-telkkari käyttöön. Ekaksi pitäsi selvittää että onko se sellainen erityisen hyvin retropelailuun soveltuva vehjes mistä puhutaan, vai liian modernia mallia tms..
Ed_Guy
30.11.2024 19:23:45
Meneekö elden ringissä miten metsään jos tekee heavyshieldejä käyttävän poiseboyn? Tykkään isoista haarniskoista str aseista ja isoista kilvistä. Vaikka niinhän sitä tässä sanotaan että armorilla ei oo niin väliä mutta huomasin eron kyllä kevyen armor setin ja godrick knight setin välillä minkä grindasin ensitöikseen :D harmi kun godrick knight shield vaatii 36 strenaa niin menee hetki. Ja kertokaas prot paljonko vigoria kannattaa tunkea? En jaksa oppaita hirveästi lukea kun sitten spoilaa tavaroista liikaa.
En jaksa.
Milkop
30.11.2024 19:39:29 (muokattu 30.11.2024 19:40:55)

Ed_Guy: Eikös tuo paineilma saata tunkea sitä paskaa syvemmälle koneen uumeniin?

Avaa vaan kunnolla, niin ei pitäisi.

E: ja imuri toiseen käteen.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
bedlam
01.12.2024 01:21:13 (muokattu 01.12.2024 01:22:02)

LordWinter: Lievä hurina voi olla myös rauhoittavaa.

PS4:n "lievä hurina" on samaa tasoa kuin että joku imuroisi samassa huoneessa. En sitä kovin rauhoittavaksi koe itse :D

Tympee Huttunen: PS3 on tosin mullakin ainoa konsoli, joka on reistaillut ja taitaa olla paskana. Mulla on noita kaksi ja molempien ohjain on alkanut huitomaan ihan omiaan. En tiedä, onko ohjaimet molemmat paskana, vai onko niissä joku muu häikkä. Taisin vielä kerran ostaa uuden ohjaimenkin ja kerran ebayssa mulle myytiin väärennetty.

Mulla on ne 17 vuotta vanhat PS3-ohjaimet vieläkin käytössä, ei mitään häikkää. Se alkuperäinen ja paras grillimalli itse konsolista valitettavasti hajosi ja piti ostaa se huononnettu slim-malli perään. Mutta tänään viimeksi ostin uuden ohjaimen PS4:lle, alkaa liikkumaan hahmot itsekseen ja ohjaus harhailee sinne sun tänne. PS4:lle hajonnut muistaakseni neljä ohjainta ja PS5:lle kaksi.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
rakula
02.12.2024 09:07:59
Ed_Guy: Meneekö elden ringissä miten metsään jos tekee heavyshieldejä käyttävän poiseboyn? Tykkään isoista haarniskoista str aseista ja isoista kilvistä. Vaikka niinhän sitä tässä sanotaan että armorilla ei oo niin väliä mutta huomasin eron kyllä kevyen armor setin ja godrick knight setin välillä minkä grindasin ensitöikseen :D harmi kun godrick knight shield vaatii 36 strenaa niin menee hetki. Ja kertokaas prot paljonko vigoria kannattaa tunkea? En jaksa oppaita hirveästi lukea kun sitten spoilaa tavaroista liikaa.

Sanoisin, että vähintään semmonen 40-45 vigoria. Monet bossit tulevaisuudessa one shottaa sut jos on tuon alle.
Sun skittas maalin alta paljastui todella hieno puupinta
Milkop
03.12.2024 12:15:40

Kyllä vähän rassaa kun ei Witcher 3:n New Game+:aan jatkukaan enää Gwentin aiemmin kerätyt kortit. Ei nyt taas viitsisi ihan alusta aloittaa. Hirveä ongelma, tiedetään :) Ehkä jätän korttipelin väliin. Mutta enpä muistanut, että tuossa pelissä on hevosella ratsastus pädillä noin kamalaa. Vähän väliä Särki on kiinni jossain aidassa tai puussa. Toki helpottaisi jos pelaisin näppishiirellä, mutta olen niin tottunut boksin ohjaimeen. Modeistakaan ei nyt ollut apua.

Elämä on kovaa :D
rakula
03.12.2024 12:31:17 (muokattu 03.12.2024 12:33:06)
Milkop: Kyllä vähän rassaa kun ei Witcher 3:n New Game+:aan jatkukaan enää Gwentin aiemmin kerätyt kortit. Ei nyt taas viitsisi ihan alusta aloittaa. Hirveä ongelma, tiedetään :) Ehkä jätän korttipelin väliin. Mutta enpä muistanut, että tuossa pelissä on hevosella ratsastus pädillä noin kamalaa. Vähän väliä Särki on kiinni jossain aidassa tai puussa. Toki helpottaisi jos pelaisin näppishiirellä, mutta olen niin tottunut boksin ohjaimeen. Modeistakaan ei nyt ollut apua.

Elämä on kovaa :D

Witcher 3 saa kyllä paljon anteeksi asioita, koska maailma on niin kiehtova ja löytyy kaikkea jännää explorattavaa. Ohjattavuus pelissä on yleisesti melko paska, combat mukaanlukien. Muutaman kerran huvitti, kun hra noiturilla hyppää 2 metrin korkeudesta katolta maahan ja se saatana kuolee siihen tiputukseen.
Sun skittas maalin alta paljastui todella hieno puupinta
Milkop
03.12.2024 12:49:09

Juu, onneksi juoni, hahmot ym. on 100x paremmin tehty mutta oli kerennyt unohtua tuo ratsastuksen huonous. Kävely vielä menee mutta tuo hevostelu, voi jeesuksen perse :) Mutta kyllä tuota vielä jaksaa pelata. Pikamatkustus-modia kehiin vaan niin saa heppa levätä.
Welho-77
03.12.2024 17:12:52
Tympee Huttunen: Koulukaveri järkeili PS3 kovan hurinan kanssa, että pistää sen syvälle kaappiin niin ei hurina haittaa. No sinnehän se sitten kuumeni niin, että paskaksi meni.

PS3 on tosin mullakin ainoa konsoli, joka on reistaillut ja taitaa olla paskana. Mulla on noita kaksi ja molempien ohjain on alkanut huitomaan ihan omiaan. En tiedä, onko ohjaimet molemmat paskana, vai onko niissä joku muu häikkä. Taisin vielä kerran ostaa uuden ohjaimenkin ja kerran ebayssa mulle myytiin väärennetty.

Molemmat ongelmat helposti korjattavissa!
Long live the King of Mercy.
Milkop
03.12.2024 17:44:06

Kirjasto tarjosi tällä kertaa Switchille Mario Golf Rushin ja Dave The Diverin. Golf nyt on vähän käppäversio Sportin vastaavasta Mario-hahmoilla, mutta Dave on rautaa. PC:llä kokeilin joskus mutta jos nyt jaksaisi alkua pidemmälle. Jotenkin tuollainen peli tuntuisi olevan omimmillaan Switchillä. Sukeltelua ja sushia, voisi mennä huonomminkin.
Scrobble
03.12.2024 18:13:47
rakula:Muutaman kerran huvitti, kun hra noiturilla hyppää 2 metrin korkeudesta katolta maahan ja se saatana kuolee siihen tiputukseen.

Tämä on muuten nykyään korjattu. Fall damage on paljon pienempi
Milkop
03.12.2024 19:03:42

Scrobble: Tämä on muuten nykyään korjattu. Fall damage on paljon pienempi

Saman huomasin myös, ei onneksi niin paha kuin aikanaan.
TheMurno
09.12.2024 11:04:10
Tuossa viikonloppuna kaipasin jotain uutta ja ihmeellistä tekemistä. Joku aika sitten pelailin vähän täälläkin kovin kehuttua Slay The Spireä, joka on toki ihan hauska, mutta peli nojaa makuuni hieman liikaa sattumanvaraisuuteen ja aiheuttaa välillä vähän liikaa harmaita hiuksia. Tutkin Steam-kaupan tarjontaa, mutta silmään ei osunut mitään kiinnostavaa, joten menin tarkastelemaan, että mitä kaikkea omaan Steam-kirjastoon on vuosien varrella kertynyt. Pistin pari peliä asentumaan, mutta eivät iskeneet, joten meinasin heittää kirveeni kaivoon ja palata tuttuihin ja turvallisiin vaihtoehtoihin. Sitten silmiini osui Satisfactory.

Lyhyt kuvaus: Laskeudu vieraalle planeetalle, ota sen luonnonvarat haltuun ja rakenna automatisoitu tehdaskompleksi, joka pyörittää itse itseään. Alkuun resurssien keräämistä ensiksi paljain käsin planeetan eliöstön ollessa enemmän tai vähemmän vihamielistä. Sitten rakennetaan tukikohta, jossa tutkitaan vieraita löydöksiä ja avataan uusia työkaluja ja rakennelmia, joilla resurssien keräys taas helpottuu. Mineraaleja louhitaan joko liikuteltavilla kaivuuvälineillä, jolta resurssit pitää kerätä manuaalisesti, tai paikalleen rakennettavilla kaivoskomplekseille, jonka keräämät mineraalit kulkeutuu liukuhihnakuljettimia pitkin sulattamoille ja siitä jatkokäsittelyyn.

Kiinteä kalusto tarvitsee sähköä. Sitä tuotetaan esimerkiksi biopolttolaitoksilla, joihin pitää kerätä polttoainetta puita kaivamalla tai lehtiä keräämällä ja pidemmälle päästessä on mahdollisuus rakentaa hiilivoimaloita, mutta ne taas tarvitsevat kaverikseen vettä. Lähin kuiviin imettävä järvi tai muu lähde voi olla kilometrien päässä, joten putkiakin tarvitsee_vetää. Yllättävän hauskaa rehellisesti sanottuna. Tukikohtaa ei (tietääkseni) tarvitse puolustaa minkäänlaisia uhkia vastaan, joten tiedossa on mukavan kevyttä puuhastelua pienellä aivojumpalla varustettuna, kun tehtaan tuotantoa yrittää optimoida toimimaan mahdollisimman sulavasti. Itse olen soolona väkertänyt, mutta moninpelikin löytyy.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)