northern 14.07.2004 13:08:28 | |
---|
Pistäkää tänne mielestänne parhaita omia tai muiden keksimiä mietelauseita/ajatuksia musiikista. Tietäminen on sitä, että
uskoo vahvasti olevansa oikeassa. |
lxi 16.07.2004 11:16:10 | |
---|
Omassa kuvauksessani on Frank Zappan tunnettu mietelmä. Hörhön allekirjoituksen Rautavaara-sitaatti jaksaa huvittaa edelleen ("Tritonus on harmonian ketsuppi"). The fact that no one understands you doesn't make you an artist. |
Suurista ja vähemmän suurista muusikoista puhuttaessa aika hyvä lausahdus on se, että "A true artist lets the music do the talking. A mediocre artist does the other way round." "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
ajs 18.07.2004 11:07:37 | |
---|
"Music owes as much to Bach as religion to its founder." - Robert Schumann "Mozart sovittaa paljon siitä, mitä elämä on meille velkaa." - Wolfgang Hildesheimer "Musiikki kuuluu koko ihmiskunnalle, ja melodia on se absoluuttinen kieli, jolla muusikko puhuttelee jokaista sydäntä." - Richard Wagner "(musiikkia kuunnellessani) Olen haavoittumaton. En näe vihollisia. Olen yhteydessä aikojen alkuun ja loppuun." - Henry Thoreau "Yhdessä soittavat ihmiset eivät voi olla vihollisia ainakaan niin kauan kuin musiikki soi." - Paul Hindemith "Ooppera on runouden ja fantasian ainoa turvasatama... ilta oopperassa on lepoa todellisesta elämästä." - Théopile Gautier "Kun ihmiset kuulevat hyvää musiikkia, he alkavat kaivata jotain sellaista, mitä heillä ei ole koskaan ollut, ja mitä he eivät tule koskaan saamaan" - Edgar Watson Howe ...ja lopuksi vielä eräs kaikkeen musiikkiin sopiva "mietelause": "Writing about music is like dancing about architecture." "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
lxi 19.07.2004 04:17:49 | |
---|
"Writing about music is like dancing about architecture." Frank Zappa vai Elvis Costello? The fact that no one understands you doesn't make you an artist. |
ajs 19.07.2004 13:46:36 | |
---|
Frank Zappa vai Elvis Costello? En muistanut alkuperäistä lausujaa kirjoittaessani tuota viestiä, mutta jos noista pitää valita, niin kyllä tuon ehdottomasti sanoi Zappa. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
hörhö 19.07.2004 17:09:35 | |
---|
"Musiikki kuuluu koko ihmiskunnalle, ja melodia on se absoluuttinen kieli, jolla muusikko puhuttelee jokaista sydäntä." - Richard Wagner "Wagnerin musiikki on parempaa, kuin miltä se kuullostaa" -Mark Twain "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi jazz on vielä paskempaa" -päihtynyt mieshenkilö kuopiolaisessa juomaravintolassa "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
sub zero 19.07.2004 19:26:52 | |
---|
"Muistakaa aina, että Kissin huonoinkin biisi on parempi kuin kenenkään muun artistin paras- / hittibiisi." -fff666, muusikoiden.net What's there to live for? Who needs the peace corps? |
DIIVA 22.07.2004 10:45:56 | |
---|
"Joskus minusta tuntuu, etten ole niinkään pianisti kuin vampyyri. Koko ikäni olen elänyt Chopinin verestä." -Arthur Rubinstein- "Chembalon ääni: kaksi luurankoa parittelemassa peltikatolla." -Thomas Beecham- ...sic itur ad astra... |
pianistityttö 26.07.2004 18:22:20 | |
---|
"Musiikki on pelastanut minut liikunnalta". -Varmaankin joku muusikko, joka kuoli lihavuuteen 50-vuotiaana... "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Arthur Rubinstein- |
ajs 27.07.2004 16:10:08 | |
---|
"Musiikki on pelastanut minut liikunnalta". -Varmaankin joku muusikko, joka kuoli lihavuuteen 50-vuotiaana... Minulla on t-paita, jossa lukee "Rock'n'roll pelasti minut urheilulta". Läheltä liippaa.. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
megatherium 27.07.2004 19:16:09 | |
---|
Olen hukuttanut murheeni Schubertia kuunnellen moneen otteeseen, musiikkiin, joka on antanut uutta intoa ja sisältöä elämään. Musiikki on ylevämpää kuin kaikki viisaus, politiikka ja filosofia |
ajs 27.07.2004 20:11:46 | |
---|
Olen hukuttanut murheeni Bachia ja Beethovenia kuunnellen moneen otteeseen, musiikkiin, joka on antanut uutta intoa ja sisältöä elämään. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
pianistityttö 28.07.2004 11:43:23 | |
---|
Olen hukuttanut murheeni Chopinia ja Rahmaninovia kuunnellen moneen otteeseen, musiikkiin, joka on antanut uutta intoa ja sisältöä elämään. "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Arthur Rubinstein- |
sub zero 28.07.2004 18:53:24 | |
---|
Olen hukuttanut iloni Rob Hubbardia ja David Whittakeria kuunnellen moneen otteeseen, musiikkiin, joka on antanut uutta intoa ja sisältöä elämään. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
megatherium 28.07.2004 19:17:23 | |
---|
Bachia ja Beethovenia kuunnellen moneen otteeseen, musiikkiin, joka on antanut uutta intoa ja sisältöä elämään. Niin minäkin Beethovenia, muitta aivan eri tavalla kuin Schubertia kuunnellessa. Beethoven on musiikillista realismia lähempänä kuin Schubert, jonka usein taivaalliset melodiat tulevat kin toisesta maailmasta, eivät täältä, minne Beethovenin metafyysiset syvyydet ovat jurtuneet tukevasti. Musiikki on ylevämpää kuin kaikki viisaus, politiikka ja filosofia |
ajs 29.07.2004 11:26:32 | |
---|
Niin minäkin Beethovenia, muitta aivan eri tavalla kuin Schubertia kuunnellessa. Beethoven on musiikillista realismia lähempänä kuin Schubert, jonka usein taivaalliset melodiat tulevat kin toisesta maailmasta, eivät täältä, minne Beethovenin metafyysiset syvyydet ovat jurtuneet tukevasti. Ehkä Beethovenin musiikissa on jotain hieman talonpoikaista ja esim. Schubertia maanläheisempää, mutta ei noiden kahden säveltäjän musiikki mielestäni aivan noin jyrkästi eroa toisistaan. Tai mistäs sen tietää, kun Schubert on kyseessä... Yhtä kaikki, kyllä minun jalkani ainakin irtoavat maasta kumpaa tahansa noista herroista kuunnellessa. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
GuitarMonster 02.08.2004 16:41:27 | |
---|
Mun allekirjoitus. |
PoLFus 02.08.2004 17:19:37 | |
---|
"Information is not knowledge, Knowledge is not wisdom, Wisdom is not truth, Truth is not beauty, Beauty is not love, Love is not music and Music is THE BEST" ~Frank Zappa~ "polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä" - Tianzi |
megatherium 04.08.2004 15:48:28 | |
---|
Ehkä Beethovenin musiikissa on jotain hieman talonpoikaista ja esim. Schubertia maanläheisempää, mutta ei noiden kahden säveltäjän musiikki mielestäni aivan noin jyrkästi eroa toisistaan. Tai mistäs sen tietää, kun Schubert on kyseessä... Yhtä kaikki, kyllä minun jalkani ainakin irtoavat maasta kumpaa tahansa noista herroista kuunnellessa. Niin, Beethoven on kuin kuvanveistäjä, joka hakkaa graniitiin hiomattomat ja mahtipontiset veistoksensa ja Schubert kauneuden maailmaan hamuava lyyrikko, joka ei löydä täyttymystään kauneuden tuskan viiltäessä kipeästi rintaa. Musiikki on ylevämpää kuin kaikki viisaus, politiikka ja filosofia |