Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 5200 201 202 203 204236 237 238 239 240
Milkop
26.10.2024 13:39:41

Ed_Guy: Nyt on cyberpunk 2077 läpäisty. Kaikki sivutehtävät taisin myös tehdä. Alun kankeuden jälkeen tämä paljastui aivan 5/5 peliksi. Lisäosa olisi ostamatta mutta en ehkä tähän hätään taida sitä hommata.

Osta ihmeessä, se on täyttä timanttia ja Idris Elba 100/5.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Bongowing
26.10.2024 13:58:45
Olin jo varma että ps4 vetelee viimeisiään, koska ylikuumenee/pitää huomattavaa meteliä. Yllättäen se kuitenkin ainakin toistaiseksi korjasi tilanteen, kun siirsin rakkineen reilusti irti takaseinästä (joka oli lämmennyt polttavan kuumaksi). Huoltoon pitänee kuitenkin viedä. Puhdistus ja tahnojen vaihto näköjään kustantaa jotain 70€.
https://muusikoiden.net/beta.php
LordWinter
26.10.2024 15:47:53 (muokattu 26.10.2024 15:48:13)
Bongowing: Huoltoon pitänee kuitenkin viedä. Puhdistus ja tahnojen vaihto näköjään kustantaa jotain 70€.

Kuulostaa hintavahkolta. Saattaa päästä halvemmalla kun vie laitteen Molok-astiaan ja menee huutonettiin/toriin tinkimään jokaiselta myyjältä toivoen että joku antautuu.

Pelasin Undertalen ekan routen ja olihan se ihan hyvä. Ei kyllä aivan täysiä kolahtanut itselle, mutta ymmärrän viehätyksen.
Tattinen. En oo tattia vatkannu yli vuoteen enkä vatkaa. Olen selibaatissa. -megatherium
Bongowing
26.10.2024 16:04:33 (muokattu 26.10.2024 16:09:48)
LordWinter: Kuulostaa hintavahkolta. Saattaa päästä halvemmalla kun vie laitteen Molok-astiaan ja menee huutonettiin/toriin tinkimään jokaiselta myyjältä toivoen että joku antautuu.

On se kyllä. Just joku myy paikallisessa fb-ryhmässä ps4-pro -settiä (2xohjain, 14xpeli, lataustelakka, alkup. laatikko+leikit) hintaan 150€.

Siitä vaan seurannee tilanne, että kohta mulla on kaksi huoltoa kaipaavaa rakkinetta.
mike tapping
26.10.2024 16:49:02
Henri Henri Olavi: Tuon tekee itse helposti, halvalla ja nopeasti.

No ei se nyt niin helppoa ole, että kuka tahansa sen tekisi. Mutta joo, jos on vähän tuommoisia roplannut niin ei se tosiaan mitenkään paha ole. Itse olen kahteen konsoliin tuon tehnyt. Mahdolliset mokailun paikat on, että siinä taitaa olla jotain "lukkotorxeja", joita varten olisi kiva olla oikea avain. Ja se, että pitää olla varovainen johtoja irroitellessa. Osa liittimistä on heiveröisiä ja hajoaa helposti.
Henri Henri Olavi
26.10.2024 17:34:57
mike tapping: No ei se nyt niin helppoa ole, että kuka tahansa sen tekisi. Mutta joo, jos on vähän tuommoisia roplannut niin ei se tosiaan mitenkään paha ole. Itse olen kahteen konsoliin tuon tehnyt. Mahdolliset mokailun paikat on, että siinä taitaa olla jotain "lukkotorxeja", joita varten olisi kiva olla oikea avain. Ja se, että pitää olla varovainen johtoja irroitellessa. Osa liittimistä on heiveröisiä ja hajoaa helposti.

No joo, jos ei ole tuon kaltaisia juttuja ennen tehnyt, niin sitten eka kerta vaatii aikaa ja ohjeiden täsmällistä seuraamista. Toki työkalut hommataan ennen kuin toimeen ryhdytään.
Minä tottelen Jeesuksen lakia, ja se on eri asia.
Bongowing
26.10.2024 17:45:34
Puuceehen olen joskus vaihtanut näytönohjaina, muistipiiriä yms., ja iMaciin kovalevyn (joka oli hankalahko operaatio), mutta viitseliäisyydestähän tuo on enimmäkseen kiinni.
Informaatiokameli
26.10.2024 21:04:04

Bongowing: Olin jo varma että ps4 vetelee viimeisiään, koska ylikuumenee/pitää huomattavaa meteliä. Yllättäen se kuitenkin ainakin toistaiseksi korjasi tilanteen, kun siirsin rakkineen reilusti irti takaseinästä (joka oli lämmennyt polttavan kuumaksi). Huoltoon pitänee kuitenkin viedä. Puhdistus ja tahnojen vaihto näköjään kustantaa jotain 70€.

Kandee ite hoitaa. Ite en oo ikinä ennen tommosia hommia tehnyt enkä tajua tietokoneiden kasailusta yms mitään mutta tuo oli todella iisi homma ja antoi pleikkarille ihan uuden elämän.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Henri Henri Olavi
26.10.2024 21:25:00 (muokattu 26.10.2024 21:25:12)
Samalla voi vaihtaa sisään SSD-levyn, niin sekin vähentää kuumenemista ja nopeuttaa toimintaa. Vai onko PS4:ssä alunperinkin SSD-levy sisällä?
ÄrGee
26.10.2024 21:35:31 (muokattu 26.10.2024 21:35:58)
Henri Henri Olavi: Samalla voi vaihtaa sisään SSD-levyn, niin sekin vähentää kuumenemista ja nopeuttaa toimintaa. Vai onko PS4:ssä alunperinkin SSD-levy sisällä?

PS4:ssa on HDD. Latausaikojen pitäisi suurinpiirtein puolittua vaihtamalla SSD:n. En tiedä sopiiko noihin mikä vain 2.5" kokoinen, ja onko mitään yhteensopivuuteen liityviä erikoisuuksia.
470 tracks of just orchestrations & synths. -Jari Mäenpää
Henri Henri Olavi
26.10.2024 21:37:58 (muokattu 26.10.2024 21:40:10)
ÄrGee: PS4:ssa on HDD. Latausaikojen pitäisi suurinpiirtein puolittua vaihtamalla SSD:n. En tiedä sopiiko noihin mikä vain 2.5" kokoinen, ja onko mitään yhteensopivuuteen liityviä erikoisuuksia.

Näköjään ihan virallisilla PS-sivuilla on ohjeet:

https://www.playstation.com/fi-fi/support/hardware/ps4-upgrade-hdd/

Tuossa ei tarvitse edes firmwarea ladata usb-tikulle, kuten PS3:n kovon upgraden yhteydessä. Uusi levy sisään vaan ja kovaa ajoa.
Bongowing
26.10.2024 21:53:48
Latausaikojen pituus ei ole ollut minkäänlainen ongelma, joten SSD olis turhahko päivitys. Nyt tuo lämpeneminen näyttäisi tosiaan toistaiseksi ratkenneen, mutta täytyy kattoo. Muistaakseni kolmisen vuotta sitten käytettyjä ja huollettuja konsoleita myyvästä liikkeestä ostettu vehjes, eli tämä on jo kertaalleen kokenut uuden elämän.
Ed_Guy
27.10.2024 13:46:46
Milkop: Osta ihmeessä, se on täyttä timanttia ja Idris Elba 100/5.

En tähän hätään kehtaa sijoittaa tuohon 30e kun tili miinuksella jo valmiiksi. Laittelin skyrimin asentumaan :D miks ne ei voi koodata vaikka old school runescapea boxille?
En jaksa.
bedlam
27.10.2024 20:25:55 (muokattu 27.10.2024 20:26:24)

Mun PS4 on aina tiettyjen pelien kohdalla kuulostanut suunnilleen suihkukoneelta. Aivan järkyttävä meteli, desibelit varmaan valehtelematta hiustenkuivaajan luokkaa. Siksi PS5 onkin hämmentänyt, kun kiivaimmassakaan pelissä ei kuulu pihaustakaan.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Milkop
27.10.2024 20:45:45

Kaveri kun pelaa vaikka Red Dead 2:sta PS4:llä, niin se ujellus kuuluu naapurikuntaan asti. Aivan järkyttävä pölynimuri.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
rakula
27.10.2024 20:52:20 (muokattu 28.10.2024 07:51:59)
bedlam: Mun PS4 on aina tiettyjen pelien kohdalla kuulostanut suunnilleen suihkukoneelta. Aivan järkyttävä meteli, desibelit varmaan valehtelematta hiustenkuivaajan luokkaa. Siksi PS5 onkin hämmentänyt, kun kiivaimmassakaan pelissä ei kuulu pihaustakaan.

Mielestäni ps5 on ollut kaikista pleikkareista muutenkin ylivoimaisesti kätevin vehjes. Latausajat mitättömät ja mikään ei koskaan takeltele. Fps:ät kaikissa pelaamissa peleissä hyvin stabiilit, eikä tosiaan pidä mitään ääntä, vaikka pelailis graafisesti potkua vaativia pelejä. Ilo ollu pelata myös ps4 julkasuja paremmalla fps:llä, kuten sekiroa. Ps4 tais pyörittää 20-30 fps:llä, niin tuo stabiili 60 tuntuu ehanan smoothilta.
Sun skittas maalin alta paljastui todella hieno puupinta
TheMurno
27.10.2024 23:03:42
rakula: Ilo ollu pelata myös ps4 julkasuja paremmalla fps:llä, kuten bloodbornea. Ps4 tais pyörittää 20-30 fps:llä, niin tuo stabiili 60 tuntuu ehanan smoothilta.

Mitä mies horisee? Ei mun Bloodborne ainakaan pyörinyt 60 FPS, kun sitä pelasin PS5:lla.
Ed_Guy
27.10.2024 23:07:29
Ostin kuitenkin phantom libertyn Sääh. Aloitin myös kokonaan alusta uuden pelin corpo netrunnerilla very hardilla. Jännä kun vihollisetkin viskoo kranaatteja ja dashailevat enemmän. Pidän tästä.
En jaksa.
Milkop
27.10.2024 23:17:57

TheMurno: Mitä mies horisee? Ei mun Bloodborne ainakaan pyörinyt 60 FPS, kun sitä pelasin PS5:lla.

Modilla/häkkäilyllä näemmä onnistuu, ehkä: https://www.gamesradar.com/bloodbor … od-is-now-running-on-an-actual-ps5/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)