statistiÖ 02.12.2018 22:41:01 | |
---|
Kivaa kun reenattavaa riittää. Nyt keksin uutuutena alkaa reenaan aqilespriister-tyylin fillaamista. Siitä tulee mukavasti J.S.Bachit mieleen. Basarin kuustoistaosat myös alkaa olemaan ajankohtaista tai siis on. Leevin kirjan jyystö käynnissä edelleen, nyt menee jo ne vaikeammatkin järkevästi reeniin. Ehkä pähkinänkuoressa reenaan siis jakoja. Vola on kaakossa voi nenu. Aina jotain oppii kun soittaa. Ai niin ja huomasin ettei sen musan tai bändin tarvitse olla samassa huoneessa, eikä samassa tempossakaan. Hyvin jo oppii kaikkea musasta, kun soittaa reenisnaapurien kanssa samaan aikaan. Huom! Olet kirjoittamassa yli 357 päivää vanhaan aiheeseen! ¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ "what ever you do. don't tell anyone." |
hollmi-5 03.12.2018 09:10:07 | |
---|
Treenattavaa riittää ihan kaikille. Kukaan ei ole koskaan väittänyt olevansa täysin oppinut ja valmis. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 03.12.2018 10:28:33 | |
---|
Oon ottanu härkää sarvista Jöerg Eckerin Philly Joe Jones -soolotranskriptiokirjan kanssa. Mikään ei mene ulkoa vielä, mutta nuotin kanssa tempossa menevät ainakin soolot kappaleisiin Dance of the Infidels, Eastbound ja Each time I think of you. Taitaa mennä muutama muukin. Pointtinani ei tosin (jos joku kysyy) olekaan opetella pitkiä rimpsuja ulkoa, vaan omaksua sanavarastoa. Sitä onkin hieman ruvennut hiipimään omien nippelöintien puolelle. Seuraava askel olisi opetella nuo ulkoa ja tutkia fraseerausta, mutta älypuhelimettomana joudun ratkaisemaan kappaleiden kuuntelun treeniksellä jotenkuten. Metodini on melkoisen perse-edellä-puuhun, mutta on sekin jotain verrattuna siihen, etten tekisi mitään. Ja ai niin, myös Wilcoxonin Wrist and Finger Control -kirjaa oon tahkonnu. Se on kiva. uliuli |
Ruutikallo 03.12.2018 15:32:56 | |
---|
Epämuusikko: Oon ottanu härkää sarvista Jöerg Eckerin Philly Joe Jones -soolotranskriptiokirjan kanssa. Mikään ei mene ulkoa vielä, mutta nuotin kanssa tempossa menevät ainakin soolot kappaleisiin Dance of the Infidels, Eastbound ja Each time I think of you. Taitaa mennä muutama muukin. Pointtinani ei tosin (jos joku kysyy) olekaan opetella pitkiä rimpsuja ulkoa, vaan omaksua sanavarastoa. Sitä onkin hieman ruvennut hiipimään omien nippelöintien puolelle. Seuraava askel olisi opetella nuo ulkoa ja tutkia fraseerausta, mutta älypuhelimettomana joudun ratkaisemaan kappaleiden kuuntelun treeniksellä jotenkuten. Metodini on melkoisen perse-edellä-puuhun, mutta on sekin jotain verrattuna siihen, etten tekisi mitään. Ja ai niin, myös Wilcoxonin Wrist and Finger Control -kirjaa oon tahkonnu. Se on kiva.
0hh0hh..
Virhe! jnee Jäikö jotain sanomatta?
-Niin paljon sanomatta jää. |
Epämuusikko 03.12.2018 15:46:35 | |
---|
uliuli |
Ruutikallo 03.12.2018 16:54:08 | |
---|
Jäikö jotain sanomatta?
-Niin paljon sanomatta jää. |
AP 16.12.2019 11:21:58 | |
---|
Treenaamista eli ei, mutta ainakin huomion kiinnittämistä. Minulla nimittäin rasittaa vasemman käden pompun huonous. Tuplalyönneissä tms. pompahtaa kivasti, mutta esiemrkiksi kompin keskelle yritetyt ghostit jäävät ihan piippuun. Oikean käden kapula pompahtaa kyllä muuhun tasoon nähden ok. Konsteja, niksejä, ajatuksia? "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Rohvessori 09.11.2023 12:55:36 | |
---|
tällähetkellä tulee treenattua moelleria vasurilla ja push/pull tekniikkaa oikealla kouralla. Kaverina vielä tottakai sinkkurollit väärinpäin eri aksentoinneilla ja tuplia ihan perus aloittelijan temmoilla push/pull tekniikkaa hyödyntäen. |
Epämuusikko 09.11.2023 13:42:49 | |
---|
PJJ-projekti pysyy ja se on saanut uusia muotoja. Sen rinnalle oon ottanu mm. Steve Lymanin kanavan penkomista sekä Dan Weissin ja Marcus Gilmoren transkriptiontia. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
wavelength 26.08.2024 13:53:25 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 290 päivää vanhaan aiheeseen! No niin oonki. Humppakeikoilla ei saanut soittaa rimhotteja, koska vaikka olisi miten hyvä rumpali niin aina haittaa vähäsen. Nyt sitten harjoittelen niitä, jotta saa kotiäänitteille soundimpaa soundia. Tämän kaveriksi timetreeniä offbeat-kuudestoistaosaklikillä. On kivaa! Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine |
Nyt kun treenaaminen on ollut aika lailla 404 viimeisen vuoden aikana, aukasin Future Soundsin ja rupesin grindaamaan Groove Studies ykköstä a lá swing-feel. Kirja aukesi kyllä ihan uusin silmin, ja oli mukavaa komppitreeniä (ja en oo ammattilainen, joten saa se treenaaminen olla hauskaakin vrt. ei treeniä ollenkaan). Mausteeksi synkooppi aksenteille hihat slurppeja, niin treenit sujui likein musikaalisesti. |
Epämuusikko 14.10.2024 18:27:01 | |
---|
Itekki katellu uusin tulokulmin Future Soundsia. PJJ solo book -touhu menee katkonaisesti mutta kuitenkin. Siinä sivussa oon kynä sauhuten tehny Zach Danziger -transkriptioita, ja voi pojat että se oli hyvä päätös. koko 2 Drink Minimum -levy on monen rumpukonseptin aarreaitta. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Jaze_B 15.10.2024 17:21:14 | |
---|
Epämuusikko: Itekki katellu uusin tulokulmin Future Soundsia. PJJ solo book -touhu menee katkonaisesti mutta kuitenkin. Siinä sivussa oon kynä sauhuten tehny Zach Danziger -transkriptioita, ja voi pojat että se oli hyvä päätös. koko 2 Drink Minimum -levy on monen rumpukonseptin aarreaitta. Piti ihan uteliaisuudesta kuunnella tota albumia, ja kuulosti kyllä siltä, että transkriptoinnissa riittää työnsarkaa. Huikeeta soittamista, ja rumpusoundi oli myös omaan makuun on point. Teetkö myyntiin, vai ihan vaan omaksi iloksi ja opiksi nuotinnokset? |
Epämuusikko 16.10.2024 15:12:00 | |
---|
Jaze_B: Piti ihan uteliaisuudesta kuunnella tota albumia, ja kuulosti kyllä siltä, että transkriptoinnissa riittää työnsarkaa. Huikeeta soittamista, ja rumpusoundi oli myös omaan makuun on point. Teetkö myyntiin, vai ihan vaan omaksi iloksi ja opiksi nuotinnokset? Omaksi opiksi ja iloksi. En todellakaan joka biisiä nuotista nuottiin plokkaa, vaan ainoastaan semmoisia "korvia viekoittelevia asioita". Tavoitteena saada asioita kynsien alle ja yleensäkin saada jotain samankaltaista treenattavaa kuin mitä tuolloin "varhaisina Weckliaanisina" vuosina jengille New Yorkin soittokouluissa syötettiin, ja millä keinoin Zach lähti niitä juttuja soveltamaan oman mielensä mukaan. Joka tahdista sais jonkun treeni-idean kehitettyä, ja oon 8. sivulla menossa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Epämuusikko 25.11.2024 23:50:30 (muokattu 25.11.2024 23:50:55) | |
---|
Oon solmussa tuon transkriptiotehtävän kanssa, kirjottanu yhden idean varmaan neljä kertaa ja ei vaan tunnu oikealta. No, lopullista tietoa odotellessa kattelin jotain vanhoja big band -matskujani, ja samalla muistin että mulla on muutama aika hyvä sambalevy joiden päälle olis varmaan hauska soitella. ja olihan se. muutama koordinatiivinen ja ihan kylmän viileästi motorinenkin asia oli mennyt vahingossa eteenpäin. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Epämuusikko 02.07.2025 19:25:58 (muokattu 02.07.2025 19:38:05) | |
---|
En oo koskaan vieny Allan Holdsworthin Secretsiä treenikämpälle ja nyt tajuan miksi. Aaaaaaivan kujalla. jo transkriptoinnissa tulee menemään ikuisuus, ja nuo jutut pitäis vielä osata soittaa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
hollmi-5 03.07.2025 09:01:57 | |
---|
Epämuusikko: En oo koskaan vieny Allan Holdsworthin Secretsiä treenikämpälle ja nyt tajuan miksi. Aaaaaaivan kujalla. jo transkriptoinnissa tulee menemään ikuisuus, ja nuo jutut pitäis vielä osata soittaa. Colaiuta ja Wackerman rummuissa. Ihmemiehet. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 04.07.2025 13:31:19 (muokattu 04.07.2025 22:51:19) | |
---|
Onneksi joku on jo särpiny samat kurat. Tuosta kuvasta voisi saada enemmän selvää. https://www.youtube.com/watch?v=roM7LpU_d7c E: onko täällä ketään ysärillä Pop-jazz konsaa käynyttä? Kiinnostaisi tietää miten näitä asioita on suomessa opetettu aikanaan. Tai nykyään. Tai yleensä. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |