Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5414 415 416 417 418
hollmi-5
23.08.2024 11:19:59 (muokattu 23.08.2024 11:20:41)
Epämuusikko: Sais jengi ostella mun Dixieitä ärhäkämmin pois. Olen nimittäin ostanut Sonorin D516:sen vakkari-Sonor-diileriltäni sekä nimimerkki Piepeltä vanhan Sabianin chinan. Ensinmainittuun mulla on kova luotto, ja jos jälkimmäinen on läheskään yhtä hyvä kuin samanikäinen ja lähes samanpainoinen flat chineseni, aion porata siihen pari niittireikää ja swing 'til the cows come home.

Minulla oli tuollainen D516 re-issue. Oli mahtava peli, mutta meni sitten kiertoon, kun joku niin sitä kinusi. Olisi pitänyt pitää. Aika hinnakkaita ovat.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
23.08.2024 14:33:28 (muokattu 26.08.2024 07:58:35)
Sain niin hyvän diilin että olisi ollut sulaa hulluutta kieltäytyä. ja siis kyseessä on mahogany red -versio. Ruusupuinen minulla jo on, mutta se on viime aikoina käyttäytynyt huonosti.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
wavelength
29.08.2024 20:33:15 (muokattu 30.08.2024 07:37:32)

Worldmax 14x6.5 messinki, eli pitkästä aikaa uusi virveli 14x5.5 koivuisen ja 14x6 vaahteraisen kaveriksi. Huvin ja vertailun vuoksi viritin samaan vireeseen ja äänitin menemään. Lienenkö pahimman sortin puukorva, mutta pieniä sävyeroja lukuun ottamatta hirveän samanlaisilta (eli helkkarin hyvältä) nuo kaikki kuulostaa. Vuosia sitten kokoelmassa oli Yamahan 14x4 ja 14x6.5 messinkipannut sekä 70-luvun Acrolite, ja ainakin omissa muistikuvissa noissa oli selkeästi omat soundinsa. Pitänee vain maistella ja haistella lisää, jotta bukee aukeaa paremmin!
Kummaa musiikkia: https://linktr.ee/carppine
Kimd
30.08.2024 08:05:38
Epämuusikko: Sain niin hyvän diilin että olisi ollut sulaa hulluutta kieltäytyä. ja siis kyseessä on mahogany red -versio. Ruusupuinen minulla jo on, mutta se on viime aikoina käyttäytynyt huonosti.

Joku rumpu, mutta mikä?
Ei irtoa
hollmi-5
30.08.2024 12:31:22
Epämuusikko: Sain niin hyvän diilin että olisi ollut sulaa hulluutta kieltäytyä. ja siis kyseessä on mahogany red -versio. Ruusupuinen minulla jo on, mutta se on viime aikoina käyttäytynyt huonosti.

Laita viestiä, jos ruusupuinen tulee myyntiin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
03.09.2024 12:17:01 (muokattu 05.09.2024 08:47:15)
Ei oo menossa myyntiin. Sain sitä hieman rauhoitettua rätillä joka tulee virvelin ja telineen väliin. Katotaan josko maton vaihtaminen auttaisi. Ajattelin myös jotain kankaanpalasta rungon sisäpuolelle, niinkuin mulla 14x5,75":ssä jo onkin.

e: kalvon vaihtaminen auttoi. Myös yritin virittää tavallista paremmin.
severi
05.09.2024 09:08:20 (muokattu 05.09.2024 09:10:26)
Epämuusikko: Sain sitä hieman rauhoitettua rätillä joka tulee virvelin ja telineen väliin. Katotaan josko maton vaihtaminen auttaisi. Ajattelin myös jotain kankaanpalasta rungon sisäpuolelle, niinkuin mulla 14x5,75":ssä jo onkin.

e: kalvon vaihtaminen auttoi. Myös yritin virittää tavallista paremmin.

Ylä- vai alakalvo? Minkä kalvon laitoit? Mitä ilmiöitä huonosti käyttäytymiseen kuului?
Epämuusikko
05.09.2024 21:47:51 (muokattu 05.09.2024 21:49:12)
severi: Ylä- vai alakalvo? Minkä kalvon laitoit? Mitä ilmiöitä huonosti käyttäytymiseen kuului?

Yläkalvoksi laitoin jonkun Evansin peruskalvon. Hassua, sillä siinä oli Evansin peruskalvo sitä ennen eikä se oikein toiminut (en ole Evans-äijä, mutta nuo pyöri nurkissa). Ehkä se ajatuksella virittäminen auttoi, ja keikkapaikkojen katon korkeutta ja pintamateriaaleja silmällä pitäen pidän tuon alapuolirätin vastakin mukana. Se on jeesannu viime aikoina.

Huonoa käytöstä oli ensin että matto ei ottanu kunnolla. Matto itsessään oli vääntynyt ja vaihdoin sen toiseen mutta sitten tuli tuota yläpäätä hemmetisti.

No, nämä on näitä.
sahkuifk
10.09.2024 21:06:48
TEMUsta tilasin peltiständeihin huopia, pikalukkoja ja muuta pikkusälää. En mitään metallista olisi halunnut mutta yhdessä paketissa oli muutama siipimutteri, olkoot varalla, kyllä niissä kierteet oli ok.
Ostin sitten tämän paidan missä setin kuva ja jotain että Tempo on se mitä sanon tjms. Olikin yllätys että oli tällainen urheiluun tarkoitettu kuosi, sellainen reiällinen. Voisi mennä kuumemmissa soittohommissa hyvinkin kun hengittää.
Pikkusälää ja koristejuttuja oon tuolta tilannut nyt 4 kertaa ja homma on pelittänyt ok.
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
AP
11.09.2024 09:16:10
sahkuifk: TEMUsta tilasin peltiständeihin huopia, pikalukkoja ja muuta pikkusälää. En mitään metallista olisi halunnut mutta yhdessä paketissa oli muutama siipimutteri, olkoot varalla, kyllä niissä kierteet oli ok.
Ostin sitten tämän paidan missä setin kuva ja jotain että Tempo on se mitä sanon tjms. Olikin yllätys että oli tällainen urheiluun tarkoitettu kuosi, sellainen reiällinen. Voisi mennä kuumemmissa soittohommissa hyvinkin kun hengittää.
Pikkusälää ja koristejuttuja oon tuolta tilannut nyt 4 kertaa ja homma on pelittänyt ok.

Ei saa Temusta tilata yhtään mittään, paskalafka.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
wavelength
03.10.2024 14:55:24

Peltilöitä: Zildjian K Sweet 15" hihat, 17", 18" ja 20" crash, 21" ride. Nammm & rock!

Lisää peltiöitä: Meinl Byzance Big Apple Dark Ride 22" ja Thin Jazz Hihat 14". Nammm & jazz!
Haeroe
10.10.2024 16:42:41

Epämuusikko:

Huonoa käytöstä oli ensin että matto ei ottanu kunnolla. Matto itsessään oli vääntynyt ja vaihdoin sen toiseen mutta sitten tuli tuota yläpäätä hemmetisti.

No, nämä on näitä.

On näitä, mutta onko äkkiseltään ideaa miten snaren yläpäätä pystyis hillitsemään? On off-topic, mutta tää tuli niin lapaan.

Itse asiaan, ostin Sihin Kaski-sarjan. Haikka on ihku, raidi on huono, mutta kaikki raidit on huonoja ja crash ei vielä saapunut. En tiennyt, että GAS on myös rumpaleiden mielisairaus.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
House Band
10.10.2024 16:55:40
Haeroe: On näitä, mutta onko äkkiseltään ideaa miten snaren yläpäätä pystyis hillitsemään? On off-topic, mutta tää tuli niin lapaan.

Off topic: kalvotus ja viritys. Demppari auttaa myös.
Soundi painaa,mutta haitari vain painaa.
Epämuusikko
10.10.2024 20:10:18 (muokattu 10.10.2024 20:13:15)
Haeroe: On näitä, mutta onko äkkiseltään ideaa miten snaren yläpäätä pystyis hillitsemään? On off-topic, mutta tää tuli niin lapaan.

Itse asiaan, ostin Sihin Kaski-sarjan. Haikka on ihku, raidi on huono, mutta kaikki raidit on huonoja ja crash ei vielä saapunut. En tiennyt, että GAS on myös rumpaleiden mielisairaus.

No siis, tuolla alusrätillä sain sitä yläpäätä suitsittua. en siis ole varaukseton Snarepalin ystävä, vaikka sellaisen omistan, sillä se jotenkin demppaa maton soundia liikaa. Jos on molemmilta puolilta mikitetty snare kera erillisen äänimiehen ja monipuolisen monitorointimahdollisuuden, on tilanne eri. mutta meikän kuppaluolakeikoilla ei äänimiehet juhli, ja tuommoinen kalvoon koskematon kevyt rätti jonka pinta-alaprosenttia voi säädellä vaikka biisien välissä on just mainio.

Eikä tarvi dempata ylimääräistä. Vaikka toki rakastan demppaamista mutta liika on aina liikaa.

pienemmässä sonorin ruusupuuvirvelissäni on kankaanpala rungon sisäpuolella. ei koske kalvoihin, vain rauhoittaa mikroakustiikkaa.
Epämuusikko
10.10.2024 20:11:13
House Band: Au nyt kirpasee toi Big Apple.Pääsin vetelemään ruotsalaisen kaverini peltilöillä
laivalla. Sillä oli tollanen. Ei taivas miten hieno ja musikaalinen ja monipuolinen ja ihana ja kaunis ja ja ja
Kiva olla köyhä. NOT!!!

Pitäisikö tästä päätellä että Meinl on pikku hiljaa oppinut tekemään symbaaleita.
House Band
11.10.2024 07:35:52
Epämuusikko: Pitäisikö tästä päätellä että Meinl on pikku hiljaa oppinut tekemään symbaaleita.

Mulla olis jotenkin sellanen fiilis,et saattais sunkin kannattaa ainakin kokeilla.
Noissa on vähän samaa pöhinää kun Sabianin Big Ugly ridessa.
En ole koskaan Meinlistä tykänny enkä luottanut,mut Byzance-sarjasta on löytynyt aika hyviä peltilöitä.
Kestävyydestä en tiedä,mut joku muu osaa kertoa varmasti siitä puolesta enemmän.
Soundi painaa,mutta haitari vain painaa.
wavelength
11.10.2024 14:41:58

Epämuusikko: Pitäisikö tästä päätellä että Meinl on pikku hiljaa oppinut tekemään symbaaleita.

Itse olen vuosien varrella onnistunut ostamaan yhdet Byzancen haitsut ja yhden Byzancen riden, josta en varauksetta tykännyt: 13" Traditional hihat oli jotenkin "löysän" kuuloinen, ja 21" Dark Ride ainakin omaan makuun turhan pingi ja yleisesti ottaen aika sävytön.

Tällä hetkellä valikoimassa on yllämainittujen lisäksi yleiskäyttöinen ja huikean nättisoundinen 20" Traditional Thin Ride ja räyhäkän trashy, pikemminkin isosta crashista käyvä 20" Extra Thin Jazz ride.
Weetoz
12.10.2024 07:50:32
House Band: Kestävyydestä en tiedä,mut joku muu osaa kertoa varmasti siitä puolesta enemmän.

Mulla on ollut melkein pelkästään Byzancea käytössä ~20 vuotta, vielä en ole yhtään saanut rikki. Suosittelen tsekkaamaan myös Foundry Reserve -sarjan. :)
Epämuusikko
13.10.2024 18:17:39 (muokattu 13.10.2024 18:46:43)
Päästin kiertoon about vuosikymmenen vaihtopenkillä olleen Zilkun K Custom 18" dark crashin männäkesänä, vain törmätäkseni pienellä halkeamalla varustettuun vastaavaan.

Lowball-tarjoukseni meni läpi, kaverini leikkasi halkeaman pois. Kyseessä on itelle korvanmyötäisempi yksilö kuin mitä edellinen oli.

Hyvinhän siinä kävi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)