Aihe: vasuri-basistit
1
KooMikko
15.07.2004 14:10:23

Itse olen myös vasuri. Pari ensimmäistä vuotta soitinkin "väärän" puolen bassolla, koska omaa vasuribassoa ei minulla tuolloin vielä ollut.
Edelleenkin bassottelu ja kitarointi taittuu noilla"väärän" puolen vermeillä, mutta huomattavasti helpompaanhan se soittelu toki vasuribassolla on. Ainoa huono puoli vaan on hyvien vasuribassojen heikko tarjonta.
Myy bassosi minulle, vasuri!
st.Helena
15.07.2004 14:50:39

Itse olen myös vasuri. Pari ensimmäistä vuotta soitinkin "väärän" puolen bassolla, koska omaa vasuribassoa ei minulla tuolloin vielä ollut.
Edelleenkin bassottelu ja kitarointi taittuu noilla"väärän" puolen vermeillä, mutta huomattavasti helpompaanhan se soittelu toki vasuribassolla on. Ainoa huono puoli vaan on hyvien vasuribassojen heikko tarjonta.

Miten nopeasti sinä sitten totuit soittamaan vasuribassoa? Mitä minä olen nyt kokeillut vasuribassoja, niin oudolta on kyllä tuntunut, mutta toisaalta, huomattavasti luonnollisempaa on pitää vasuribassoa kädessä.

Heh heh, minä en ole koskaan oppinut esim. virkkaamaan, koska olen vasenkätinen. Ala-asteella vanha opettajamme ei osannut neuvoa minua yhtään käsitöiden teossa, kun en osannut tehdä oikeakätisenä mitään. Siksi olenkin hyvä rakentamaan linnunpönttöjä :Q
MYYKKEE MULLE LIPPU ILOSAARIROKKIIN!!! :C
KooMikko
15.07.2004 14:58:41

Miten nopeasti sinä sitten totuit soittamaan vasuribassoa? Mitä minä olen nyt kokeillut vasuribassoja, niin oudolta on kyllä tuntunut, mutta toisaalta, huomattavasti luonnollisempaa on pitää vasuribassoa kädessä.

Eipä tuo siirtyminen vasuribassoon oikeastaan ollut mikään ongelma.
Myy bassosi minulle, vasuri!
N_Bates
15.07.2004 17:41:13

minäkin olen vasenkätinen, mutta juuri tuosta vasurisoitinten harvinaisuudesta johtuen aloin soittamaan tavalliseen tapaan. Ihan hyvin tuo on luonnistunut, enkä usko että yhtään sen paremmin (tai huonommin) soittaisin jos olisin vasuribassolla alkanut soittamaan. Nyt kun olen joskus moisia nopeasti testannut niin ihan hukassa sitä on. Tuntuu kuin ei olisi ikinä soittanut nuottiakaan.

Rumpuja hakkaan vasurina kyllä. Tai siis haitsua ja snarea eri käsillä kuin yleensä. Mitään settiä en kyllä rupea ympäri kääntämään. Tämäkin homma johtunee lähinnä lukion musamaikasta, joka aikoinaan tunnilla neuvoi vasenkätisiä soittamaan noin. Jos en olisi tuota kuullut niin varmaan olisin senkin opetellut tavalliseen tapaan.

Joskus oon kyllä miettinyt että ois mageeta vaihtaa vasuribassoon. Tosin tässäkin on takana puhtaasti ulkomusiikilliset seikat, sillä se näyttäis lavalla hemmetin mageelta kun kaula sojottais toiseen suuntaan kun kitaristilla!
Stein und Brötchen!
Johannes_t
15.07.2004 19:17:54

Hep! Ja lisäksi olen blondi. Ei ole helppoa ei.

Oikeakätisellä soitan, johtuen tod.näk. siitä, että sain kitaran 3-vuotiaana lahjaksi, enkä tuolloin ole ollut kovin varma kätisyydestäni. Eipä tuosta mitään haittaa ole ollut, pikemminkin hyötyä: kaulalla huitova käsi kun on se vahvempi.
Muusikonrenttu
17.07.2004 16:33:48

Meikäläinen taas aloitti bassoilun väärin päin olevalla oikeakätisellä. Nykyään kuitenkin vasuribassolla soittelen. Päätökseen vaikutti hyvin paljon se että olin soittanut kitaraa pari vuotta ennen basson hankintaa.
novo
21.07.2004 17:04:26
mie oon kans vasuri mutta alusta asti oon soittanu ns oikeakätisten kitaroilla ja bassoilla eikä oo mitään hinkua soittaa vasurilaitteilla eikä tule olemaan...soittaminen piti kuitenkin opetella ihan nollasta ni oli se ihan sama kumminko päin sitä soitti sitä mitä ei edes osannut soittaa
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)