Aihe: Marshall JVM 410h putkiasiaa
1
Manolitobeat
04.07.2024 22:38:38
Mitä etuasteputkia kannattaisi suosia ja mitä välttää? Ja missä sloteissa kannattaisi olla minkälainen putki?
Toimiiko TAD putket tuossa miten, kokemuksia?
Kefiiri
05.07.2024 07:24:39
Kai se on vähän että millaista sointia haetaan. Ihan yksiselitteistä optimiratkaisua ei liene olemassa.
En ole musiikin asiantuntija.
Metalkallo
05.07.2024 18:28:58 (muokattu 05.07.2024 18:29:56)
Minä sanon näin aiemmin hieman eri putkia testailleena, että älä turhaan keskity liikaa putkiin vaan pistä perus hyvät sinne eli yleensä JJ't jos ei ole varaa kalliimpaan. Jos on varaa, niin sitten vaikka tadia. Netistä löytynee paljon tietoa ja mielipiteitä mitkä putket on kirkkaampia ja mitkä tummempia.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Manolitobeat
05.07.2024 19:26:21
JJ on aika tummat putket, tuo modattu on jo tummasoundinen nyt.
Eli veikkaan että JJ on pois pelistä tässä casessa..
jhlamm
08.07.2024 01:30:37
Mun kokemus taas on, että JJ:t ei ole sen tummempia kuin monet muutkaan putket. Mä komppaan tuossa yllä olevaa. Perushyvät ja kestävät niin pääsee pitkälle. Enemmän on väliä, jos haluaa gainia tiputtaa niin sitten alkaa valita vähemmän vahvistavia putkia.

Itse käytin jossain kohtaa muutamassa omassa vahvarissa useita eri perusputkia (JJ, Electroharmonix, Sovtek) eikä ihan suuria eroja noista tullut - varsinkaan säröllä soitettaessa.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Manolitobeat
08.07.2024 10:00:12
Tuossa on kait vanhempaa JJ ECC83s-mallia olevia putkia. Voiskohan olla et JJE83-putket toimis paremmin Taidan päätyä noihin uudempiin JJ+TAD sekaan
Shredator
08.07.2024 10:04:48

On se JJ ECC83S pikkasen tummempi kuin monet muut.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Penasol
08.07.2024 10:19:22 (muokattu 08.07.2024 10:21:03)

Aikanaan, kun soittelin enemmän sähkökitaraa, kaivelin jäteasemalla vanhoista putkiradioista muinaisia Siemensin, Telefunkenin, Valvon ja Mullardin ecc81 ja ecc82 -putkia. Ne on ainakin periaatteessa käypäisiä ecc83:n tilalle ja silloisessa vahvistimessani (Crate Vintage club) ei mitään ongelmia ilmennyt. Mieluisimmat soundit löytyi muistaakseni siten, että toisena putkena oli ecc81 ja muut ecc83. Vai oiskohan ollut 81 ensimmäisenä? Mitenkä lie.

En ole elektroniikka-asioissa minkään sortin asiantuntija ja silloin joku minua täällä neuvoi, että vehkeet voi poksahtaa. Ei poksahtanut vaan kivaa oli, mutta ehkäpä kannattaa Marshallin suhteen tiedustella varmuuden vuoksi asiasta minua osaavammilta. Tällä varauksella suosittelen hankkimaan yhden tai useamman ecc81:n tai jopa ecc82:n ja kokeileskelemaan niitä.
Kyllähän se vähän vituttelloopi
Rämppy
09.07.2024 00:25:00
Uraltonelta voit kysyä sähköpostilla putkisuosituksia sun vahvistimeen.
Itse olen välillä kysynyt ja aina saanut hyviä vastauksia.
Tulin, näin, soitin.
The Jack
09.07.2024 15:04:15 (muokattu 09.07.2024 15:06:44)
Rämppy: Uraltonelta voit kysyä sähköpostilla putkisuosituksia sun vahvistimeen.
Itse olen välillä kysynyt ja aina saanut hyviä vastauksia.

Sivuilla on valmiiksi moniin vahvareihin kuten juuri tähänkin JVM:ään suositukset.

https://uraltone.com/putket/putkise … -jvm410h-ja-jvm410c-putkisetti.html

Itse pistin aikanaan Tadit etuasteeseen. Mielestäni kohinat väheni huomattavasti.
LaXu
09.07.2024 15:49:31
JJ:lla on aika montaa putkimallia. Omasta mielestäni se perus ECC83S on vaan paska putki soundiltaan, kun taas ECC83MG ja ECC803S ovat hyviä. 803S voi tosin olla vähän mikrofoninen, niin ei sekään välttämättä kaikkeen sovi.

Oikeastaan ainoa tapa löytää ne omat suosikit on ostaa jokunen erilainen etuasteputki ja kokeilla. Tuntuu olevan hyvin vahvistinkohtaista mikä paikka vaikuttaa ja miten. V1 on yleensä se suurin vaikutus.
Arkka
09.07.2024 16:56:01

Off topiccina mielenkiinnosta ehkäpä kvg-kyssäri, mutta oon vähän puoliteholla pikku kuumeessa, niin en jaksa opiskella. Jos puhutaan saundista menemättä putken rakenteeseen, niin mitkä on syyt eroihin kuulokuvassa? Tietty eri putket vahvistaa eri taajuksia, mutta onko säröytymisherkkyys tms. eri alueilla iso tekijä ja onko niissä jotain eriä ajan suhteen (esim. kyykkäykseen liittyen)? Tietty varmaan aika monimutkainen ja dynaaminen kokonaisuus, mutta mitkä on ne päätekijät, joita putkienhaistelijat pohtii? Mietin vaan kun tumma/kirkas -akselikin voi varmaan tarkoittaa vähän eri asiaa vähän eri korvaparille.
Shredator
09.07.2024 18:59:07

LaXu: JJ:lla on aika montaa putkimallia. Omasta mielestäni se perus ECC83S on vaan paska putki soundiltaan, kun taas ECC83MG ja ECC803S ovat hyviä.j.

Varsinkin MG on todella hyvä, jos vahvistimessa muuten riittää tarpeeksi gainia. Oikeastaan ainut putkimerkki mitä pyrin välttämään on EHX.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)