Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5413 414 415 416 417 418
hollmi-5
31.01.2024 16:12:25 (muokattu 31.01.2024 16:13:34)
Taman 50-vuotisjuhlan kunniaksi julkaistaan Mastercraft-sarjan neljä virvelä uudestaan. Ja aivan vastaavilla osilla, kuin aikoinaan. Etsin vuosia ruusupuista käytettynä, mutta en mistään ole onnistunut saamaan. Joku melko huonossa kunnossa oleva saattoi maksaa 2500. Tuli Thomannille myyntiin, mutta kun tunnin mietin, niin oli mennyt. Drumstation maintalilla sattui olemaan yksi ostettavissa, niin ostin sen. Toukokuussa tulee.

https://www.youtube.com/watch?v=mgvzPlAe_tA

Jotenkin aina olen onnistunut hukkaamaan 70-lukulaisen Ludwigin L402-Supran. Siis sen 6,5"x14". Edellisen viime kesänä. Kadutti taas ja ryhdyin metsästämään sellaistya. Saksasta löytyi, mutta aika suolaiseen tuhannen euron hintaan. Tosin tässä ei ole rungossa yhtään hilsettä ja se on harvinaista. Samoin kaikki ruuvit, viritystapit ja jopa se paras 18-lankainen Ludwigin matto ovat alkuperäisiä. Vain kalvot ovat vaihtuneet. Elä kysy, onko minulla myynnissä Bonham-Supraa. Olen huono näitä pitämään, kun kymmenen ainakin olen omistanut.

Tässä melkein yhtä nätti ja alkuperäisillä kalvoilla:

https://reverb.com/en-fi/item/76304 … honic-6-5x14-b-o-badge-1970s-chrome
Soundit, piuhat ja kajarit.
Ernesti
24.05.2024 16:57:55
21" Paiste Big Beat. Itseasiassa tässä on tullut viime aikoina kasattua sellainen pieni kattaus tuosta sarjasta. Nyt löytyy 16" haitsut ja noita isompia mörköjä 21" ja 24". Kaipasin mastersien rinnalle sellaista vähän kirkkaampaa meininkiä.
What me worry..?
AP
27.05.2024 11:10:00
Ernesti: 21" Paiste Big Beat. Itseasiassa tässä on tullut viime aikoina kasattua sellainen pieni kattaus tuosta sarjasta. Nyt löytyy 16" haitsut ja noita isompia mörköjä 21" ja 24". Kaipasin mastersien rinnalle sellaista vähän kirkkaampaa meininkiä.

Haitsujen puolesta alkaa olla aika Doug Clifford - menoa :)

Kämpällä, jossa käyn, on 15 tuuman Rude -sarjan haitsu. Yllättävän paljon tuuma lisää kokoon vaikuttaa asettelun ja tuntumaan: alussa olin ihan ihmeissäni soittoasennon kanssa - jos se nyt mikään oikeaoppinen koskaan on ollut.

Noin muuten vähän pelkäsin, millaiset kirkonkellot ne ovat, kun hevipellin paine - mutta ehei, yllättävänkin sopuisat symbaalit hiljaisempaankin lyömiseen.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Epämuusikko
04.06.2024 23:49:05 (muokattu 05.06.2024 08:50:27)
Minkä piti olla kaksi kappaletta Yamahan csat-912 -peltitelineenjatkemutkaa muuttuikin ihan muuksi. Hintapyyntönsä oli yhteensä 500 kruunua eli vajaa 45 euroa - posteineen. Ruotsista. Maksettuani myyjälle kävikin ilmi ettei niitä löydy. Sen sijaan että alkaisin rahanpalautusrumbaan lupasin vastaanottaa neljä paria myyjän omia signature-kapuloita (B-stickiä, hikkoria). Olin ensin että äh mutta sitten että aivan sama. Pyysin että jos löytyy jotain ylimääräistä rumpuromua/kilkettä niin saa laittaa boksiin sekaan.

äsken tuli paketti ja avasin sen. Kapuloiden lisäksi oli vanha malli LP:n The Claw -kiinnikkeestä kera suoran raudan sekä LUDWIGIN SPEED KING -PEDAALI. Okei, ilman nuijaa mutta muuten kaikkine osineen ja vieläpä hyvin toimi. Ei tuu olemaan lempipedaalini rokkihommiin, mutta kokeilin höyhentää jazz-kontekstissa ja jumalauta että lähti. Laitoin vaseliinia ja wd-nelikymppistä muutamaan paikkaan.

Claw meni suoraan kakkoshaitsunpidikkeeksi erääseen projektiin. Speed King lähtee keikalle heti kun siihen tulee mahdollisuus.

Hyvät kaupat tuli :D
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Epämuusikko
05.06.2024 18:25:55
Modasin hieman Speed Kingiä ja tekis mieli modata lisää. jos tuota suoravetolusikkaa sais pari milliä lyhyemmäksi.
On Every Street
09.06.2024 09:05:34 (muokattu 09.06.2024 09:06:24)
Epämuusikko: Modasin hieman Speed Kingiä ja tekis mieli modata lisää. jos tuota suoravetolusikkaa sais pari milliä lyhyemmäksi.

Ite oon pari kertaa joutunut "modaamaan" mun Speed Kingiä, kun on osa hajonnut, enkä oo jaksanut hankkia uutta.

Ensinnä se metallitappi, johon se itse pedaalipöydästä lähtevä koukku tulee kiinni. Se katkesi. Korvasin sen naulalla. Toimiikin paremmin...

Sitten se koukku tai mikälie katkesi myös. Väänsin sopivan metallinpalan ruuvipenkissä sopivaan muotoon. Toimii yhtä hyvin kuin alkuperäinen.

Ite tykkään Speed Kingistä kyllä. Sitä voi liu'uttaa silleen jännästi siirtämällä jalkaa ees-taas sen sijasta, että liikuttais vaan ylös-alas. Tai ehkä se onnistuu muillakin hyvillä pedaaleilla. Tuo on ainoa ei-halpis, mikä mulla on ikinä ollut.

Edit: Eli siis tuolla "koukulla" tarkoitan sitä, mitä tarkoittanet "suoravetolusikalla".
Cat food, cat food, cat food, again!
AP
11.06.2024 09:47:27
On Every Street: Ite oon pari kertaa joutunut "modaamaan" mun Speed Kingiä, kun on osa hajonnut, enkä oo jaksanut hankkia uutta.
---
Ite tykkään Speed Kingistä kyllä. Sitä voi liu'uttaa silleen jännästi siirtämällä jalkaa ees-taas sen sijasta, että liikuttais vaan ylös-alas. Tai ehkä se onnistuu muillakin hyvillä pedaaleilla.

Onnistuu toki - mitä sileämpi poljinosa, sitä kepeämmin.

Speed king on omintakeinen laite, vaatii tottumusta eivätkä kaikki pääse sen makuun koskaan. Minulla on kaapissa yksi, käytin sitä joitain vuosia sitten jonkin verran. Varsinaisia vikoja ei ollut, mutta ongelmana oli nuijan pysyminen kiinni: kiristysruuvissa ei vaan ollut pontta. Ratkaisin pulman laitttamalla pienen letkunkiristimen nuijan varteen ylä- ja alapuolelle kiinnitysholkkia.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Epämuusikko
12.06.2024 10:04:46
AP: Ratkaisin pulman laitttamalla pienen letkunkiristimen nuijan varteen ylä- ja alapuolelle kiinnitysholkkia.

Täytynee tehdä samoin. Klemmareita on itekki tullut käytettyä yhteen jos toiseen tarpeeseen. kysynpä vaan että mistä saa noin pieniä?
AP
12.06.2024 11:09:50
Epämuusikko: Täytynee tehdä samoin. Klemmareita on itekki tullut käytettyä yhteen jos toiseen tarpeeseen. kysynpä vaan että mistä saa noin pieniä?

Nytpä kysyt vaikeita. Saattaa olla, että nuo minun klemmarit oli jostain autotallin miljoonalaatikosta kaivettuja ja ties miten vanhoja. Puuilossa ym. näkyy alkavan 6-7 millistä koot. Pitäneekö sellaiseen virittää sitten joku kumiletkunpätkä alle.
hollmi-5
13.06.2024 14:00:19 (muokattu 13.06.2024 14:00:47)
Speedkingin nuija pysyy, kun viilaa nuijanvarteen pienen loven kiristysruuvin pään kohdalle. Viilaa siipimutterin pää ensin suoraksi, jolloin siihen tulee terävä reuna. Reuna jättää jäljen nuijanvarteen ja jälkeen viilataan pieni lovi, johan siipimutterin pää nojaa.

Voi toki laittaa nuijanvarren painot varren molemmin puolin:

https://www.drum-tec.com/tama-bc7-beater-balancer

Noin pieniä klemmareita en ole nähnyt.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
14.06.2024 01:21:35 (muokattu 14.06.2024 23:31:46)
noita painoja mullakin on, mutta ne on viimeinen keino. katotaan nyt kuinka käy.

Mahtaisikohan tämä kiristyä riittävästi nuijanvarteen ilman erillisiä teippifyllinkejäkin:

https://www.puuilo.fi/letkuside-mini-6-8mm
Epäilen, oon tomarinjalkoihinkin noita käyttäessäni joutunut laittamaan väliainetta. Toisaalta.....

...paljonko on 6-8 mm? :D en oo varma onko tuo just samanlainen.

selevitellään.
Jeltz
14.06.2024 18:10:01
Mahtaisikohan tämä kiristyä riittävästi nuijanvarteen ilman erillisiä teippifyllinkejäkin:

https://www.puuilo.fi/letkuside-mini-6-8mm
Jeltz
15.06.2024 19:59:53
Epämuusikko: noita painoja mullakin on, mutta ne on viimeinen keino. katotaan nyt kuinka käy.

Epäilen, oon tomarinjalkoihinkin noita käyttäessäni joutunut laittamaan väliainetta. Toisaalta.....

...paljonko on 6-8 mm? :D en oo varma onko tuo just samanlainen.

selevitellään.

https://muusikoiden.net/dyn/users/181664.jpg

Kyllä se ainakin tähän kiristyi. Taman paksuus tasan neljännestuuman = 6,35mm.
Epämuusikko
16.06.2024 18:00:57
Jeltz: https://muusikoiden.net/dyn/users/181664.jpg

Kyllä se ainakin tähän kiristyi. Taman paksuus tasan neljännestuuman = 6,35mm.

hahaa! No sehän löytyy laittaa ostohousut jalkaan noiden kans. kiitos vinkistä!
Weturi
20.06.2024 19:35:50
Yamaha ead 10.
Syksystä 19 alkaen paljon viimeisiä ostoksia.
Oikein paljon kiitoksia kaikille niille kymmenille palstalaisille joidenka kanssa olen saanut tehdä kauppaa. Ei yhtään pettymystä. Täytyy nostaa hattua ja korkealle, että miten hienoa porukkaa ( rumpaleita) täällä on.

Epämuusikolle kysymys.
Sulla on tietääkseni nyt molemmat. Speed king ja dyna sync. Miten kuvailisit niitä, tai oikeastaan niiden eroja? Varmaan muitakin kiinnostaa.
Siis puhtaasti soitannollisesti. Teknisestihän ne on tyystin erilaiset.
Mulla on dyna sync muttei speed kingiä. Pitäisikö hommata? Ollut vahva tunne, että pakkohan sen on hommata jonain päivänä. Ihan vaan siksi.

Oikein hyvää juhannusta kaikille.
Ernesti
08.08.2024 09:39:57
Lisää big beatia, nyt on sitten 22" tuohon 21" ja 24" lättyjen väliin. Nyt pitää jukolauta lopettaa tää hankinta.
What me worry..?
wavelength
16.08.2024 14:47:07

Setillinen Rohema Muffins -tumputtimia: https://muusikoiden.net/dyn/users/182130.jpg

Näillä saa kyllä helposti aikaiseksi ihanan höpsöt 70-lukulaiset töpsähdykset. Ja mikä tärkeintä, saa vähän vähennettyä kalvojen sympaattista sointia, kun kuuntelee samassa huoneessa mussiikkia vähänkään lujemmalla.
waatti
17.08.2024 12:34:01
Eh. Onhan näitä "viimeisimpiä ostoksia" nyt kertynyt, kun päätin palata rakkaan rumpuharrastuksen pariin taas hieman (liian) pitkäksi venähtäneen tauon jälkeen.

Lyhyt listaus:
- Pearl Export -setti (20", 10", 12", 14" ja 14" teräsvirppa) hardwareineen kaikkineen Tori.fistä. Tämä lienee vuosien 1998 - 2001 väliltä leimojen ym. perusteella.
- Impression Rock -sarjasta 18" crash ja 21" ride täältä mnetin torilta. Tykkään kovasti.
- Peace-tuplapedaalit myös täältä mnetin torilta. Näissä on jotenkin mukava tatsi, vaikka oma tuplaspedeily onkin edelleen ihan lapsenkengissä.
- Stagg Furia 12" splash myöskin mnetin torilta. Vallan kiva ja istuu kattaukseen hyvin.
- Sonor Special Edition Steel Snare 12"x5.75" eBaysta pienimuotoisena heräteostoksena...
- Stagg SH 10" splash mnetin torilta myöskin. Toimii.

Toki tässä on tullut myytyäkin kampetta. Mm. Pearlin Rhythm Traveler -minisetti sekä Joey Jordison -snare lähtivät uuteen kotiin.

Oletettavasti osto/myynti-vimma jatkuu syksyn mittaan peltikattauksen hakiessa muotoaan... eli torilla tavataan!
Epämuusikko
23.08.2024 07:48:34
Sais jengi ostella mun Dixieitä ärhäkämmin pois. Olen nimittäin ostanut Sonorin D516:sen vakkari-Sonor-diileriltäni sekä nimimerkki Piepeltä vanhan Sabianin chinan. Ensinmainittuun mulla on kova luotto, ja jos jälkimmäinen on läheskään yhtä hyvä kuin samanikäinen ja lähes samanpainoinen flat chineseni, aion porata siihen pari niittireikää ja swing 'til the cows come home.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)