mikaman 03.03.2024 22:51:18 (muokattu 03.03.2024 22:56:20) | |
---|
|
jkiva 03.03.2024 23:02:10 | |
---|
Osta suosiolla se Squier. Pelatetaan maailma kitara kerrallaan! |
elon arska 03.03.2024 23:09:24 | |
---|
Saahan sen benttoninkin palautettua 30 päivän sisään. Noi ihan halvimmat Harrikat ei ehkä ole se paras haku ellei sitten modailuun hanki, mutta esim. TE-62 tai TE-52 on jopa parempi kuin noi Squjut. My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg |
mikaman 03.03.2024 23:20:56 | |
---|
En hanki modailuun. Jos kitara on omasta mielestä huono, niin sammuttaa kyllä soittoinnon. Kai se pitää se sitten kärsiä noin satasen verran kalliimpi. 30 päivän palautusoikeus ei ole välttämättä niin hyvä juttu. Menee kyllä välit myyjän kanssa, varsinkin jos kivijalkakaliike, jossa pitäisi kehdata käydä vielä jatkossakin :-) |
mpekkanen 03.03.2024 23:45:01 (muokattu 03.03.2024 23:54:35) | |
---|
mikaman: En hanki modailuun. Jos kitara on omasta mielestä huono, niin sammuttaa kyllä soittoinnon. Kai se pitää se sitten kärsiä noin satasen verran kalliimpi. 30 päivän palautusoikeus ei ole välttämättä niin hyvä juttu. Menee kyllä välit myyjän kanssa, varsinkin jos kivijalkakaliike, jossa pitäisi kehdata käydä vielä jatkossakin :-) Eihän noita Harley Bentoneita saa kuin Thomannilta, että tilauksesi menee jos HB:n ostat. Itse ehdotan samaa, mitä jo ehdotettu, eli jätä se halvin HB ostamatta ja pistä joku parin huntin HB kitara. Parilla satasella saa helposti edullisempaa Squieria paremman HB kitaran. Noin ainakin itse toimisin jos olisin muutaman satasen sähkökitaraa vailla. https://www.thomann.de/fi/harley_benton_te_53kr_bl_tribute_series.htm Tuollaisen minä ostaisin. On luusatula, kuusipalainen talla, humburker etumikki esim... On hieman kalliimpi kuin mainitsemasi Squier, mutta on taatusti parempi ja tuossa hintaluokassa on harvoin luusatula. |
mikaman 04.03.2024 08:15:59 (muokattu 04.03.2024 08:31:12) | |
---|
mpekkanen: Eihän noita Harley Bentoneita saa kuin Thomannilta, että tilauksesi menee jos HB:n ostat. Itse ehdotan samaa, mitä jo ehdotettu, eli jätä se halvin HB ostamatta ja pistä joku parin huntin HB kitara. Parilla satasella saa helposti edullisempaa Squieria paremman HB kitaran. Noin ainakin itse toimisin jos olisin muutaman satasen sähkökitaraa vailla. https://www.thomann.de/fi/harley_benton_te_53kr_bl_tribute_series.htm Tuollaisen minä ostaisin. On luusatula, kuusipalainen talla, humburker etumikki esim... On hieman kalliimpi kuin mainitsemasi Squier, mutta on taatusti parempi ja tuossa hintaluokassa on harvoin luusatula. Kyllä se alle 200 € on kyllä mieluiten raja. Varmaan joku tälläinen. Olisko hyvä? https://www.thomann.de/fi/squier_sonic_esquire_h_arctic_white.htm Strato vai Telecaster? Myös Squidun Stratot olisi vaihtoehto, jos samaan hintaluokkaan saa paremman... mutta vaihteeksi olisi kiva se ensimmäinen Tele. Mulla on ollut 2 kpl 7enderiä. Toinen käytetty Mex. ja toinen uusi Mexico. Kyllä varmaan siitä alaspäin tullaan väkisin. Mutta "sohvakitara" oliskin vain haussa. (muokattu) |
elon arska 04.03.2024 08:40:35 (muokattu 04.03.2024 08:42:58) | |
---|
Jos haluat alle 200 selvitä ja saada sohvakitaran niin kyllä noi ei-halvimmat Harley Benttonit on vaan parasta vastinetta rahalle. Esim. Mainitsemani TE-52 ja siihen vielä vaikka pari settiä kieliä kyytipojaksi niin silti ollaan alle budjetin. Tietysti sitten jos haluaa ominaisuuksiltaan erilaisen (tallahumppari) niin sitten toi linkkaamasi Esquire on varmasti ihan jepa. My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg |
samiko 04.03.2024 09:56:53 (muokattu 04.03.2024 10:01:44) | |
---|
Jos Thomannilta tilaat niin mitään riskiä ei ole. Tilaat sopivan hintaisen soittimen, testaat, jos et tykkää tai on vikaa, palautat. Jos haluat testata ennen ostamista, menet kivijalkaliikkeeseen tai ostat käytettynä. Ei tähän voi mitään muuta järkevää neuvoa antaa. Se mikä kenellekin riittää kotikitaraksi on kuin kysyisi riittääkö banaani aamupalaksi. Toiselle riittää, toiselle ei. |
korvaoo 04.03.2024 10:14:15 | |
---|
tällaisella budjetilla on myös aina mahdollista kytätä toritarjontaa. parilla satkulla alkaa saamaan jo ihan pätevää teleä ja stratoa käytettynä. Jopa noita halpis squjuja sitten vielä halpiksempina... Tosin riski on aina sitten olemassa radikaaleille virheille... kaikki paitsi on turhaa. |
phiit 04.03.2024 10:39:13 | |
---|
mikaman: Riittäisiköhän kotikitaraksi Harley Benton Telecaster? Hinta alkaen 89 €. https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=nypf7d2uk5o https://www.thomann.de/fi/harley_benton_te_20mn_ca_standard_series.htm Toisena vaihtoehtona mietin Squier Teleä. Hinta noin 199 €. Reilu satanen säästöä olisi huokutteleva. Jos Harley Benton olisikin huono, niin joutuisi ostamaan vielä Squierinkin. Silloin hintaa tulisikin yhteensä 89 + 199 €. kaverille säätäny tollasen 89e telen, puut ym oli kyllä jees piti vireen hyvin, soi terveesti ja oli muuutenki jämäkkä. ainoo mitä huomioi että kaula on normi teleä paljon tuhdimpi ja flat sekä sähköt ja mikit aika paskaa. mutta hyvän aihion tosta saa jos haluaa ite tuunailla |
p130 04.03.2024 11:04:35 | |
---|
jkiva: Osta suosiolla se Squier. Squierissa taitaa joutua maksamaan merkistä ja taikapölystä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Metalkallo 04.03.2024 14:57:16 | |
---|
mikaman: En hanki modailuun. Jos kitara on omasta mielestä huono, niin sammuttaa kyllä soittoinnon. Kai se pitää se sitten kärsiä noin satasen verran kalliimpi. 30 päivän palautusoikeus ei ole välttämättä niin hyvä juttu. Menee kyllä välit myyjän kanssa, varsinkin jos kivijalkakaliike, jossa pitäisi kehdata käydä vielä jatkossakin :-) Juu kantsii se 200e mieluummin ostaa. 89e hintaseen päin ei kannata edes katsoa. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Metalkallo 04.03.2024 14:59:12 | |
---|
p130: Squierissa taitaa joutua maksamaan merkistä ja taikapölystä. Totta. Jos hankkii Squierin kantsii hankkia vibe mallin keppi jos tulee pitkäaikaisempaan soitteluun. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
mpekkanen 04.03.2024 15:13:15 | |
---|
mikaman: Kyllä se alle 200 € on kyllä mieluiten raja. Varmaan joku tälläinen. Olisko hyvä? https://www.thomann.de/fi/squier_sonic_esquire_h_arctic_white.htm Strato vai Telecaster? Myös Squidun Stratot olisi vaihtoehto, jos samaan hintaluokkaan saa paremman... mutta vaihteeksi olisi kiva se ensimmäinen Tele. Mulla on ollut 2 kpl 7enderiä. Toinen käytetty Mex. ja toinen uusi Mexico. Kyllä varmaan siitä alaspäin tullaan väkisin. Mutta "sohvakitara" oliskin vain haussa. (muokattu) https://www.thomann.de/fi/harley_benton_te_90flt_vw_deluxe_series.htm Jos se 244€ maksava on liian kallis, niin sitten ostaisi tällaisen 185€ maksavan HB:n. Kitarassa kuusipalainen talla ja humbucker mikit joten ei ole häiriöitä ja suhinoita soundissa. Kyllä parin sadan budjetilla on HB parempi ostos kuin Squier. Ja itse ostaisin parin sadan kitaran ennemmin tele kuin straton, koska ei se vibra pidä virettä edullisemmissa soittimissa kuitenkaan. Tele toimii silloin paremmin... |
jkiva 04.03.2024 15:51:07 | |
---|
p130: Squierissa taitaa joutua maksamaan merkistä ja taikapölystä. Vähän enemmän kun Benttonissa juu, mutta ei vituta niin paljon eikä tarvi peittää logoo. ;-) :D Pelatetaan maailma kitara kerrallaan! |
mikaman 04.03.2024 15:53:43 (muokattu 04.03.2024 15:54:17) | |
---|
|
|
mikaman 04.03.2024 20:41:11 (muokattu 04.03.2024 22:19:57) | |
---|
samiko: Taas menee varmaan jonkun mielestä (--) https://www.thomann.de/fi/gibson_1963_firebird_v_reissue_er_ula.htm Mielenkiintoinen tieto. Ihan uusi juttu mulle, nuo viritysnupit. Muistan kun Hanoi Rocksin "Up around the bend" -videolta ihmettelin Andyn kitaraa (Firebirdiä), joskus 1999. Pysäytyskuvasta ruudulta tarkistin monesti, että "onko kaula käännetty väärinpäin", kuten Henrix. |
fox 05.03.2024 02:05:22 | |
---|
mikaman: Mielenkiintoinen tieto. Ihan uusi juttu mulle, nuo viritysnupit. Muistan kun Hanoi Rocksin "Up around the bend" -videolta ihmettelin Andyn kitaraa (Firebirdiä), joskus 1999. Pysäytyskuvasta ruudulta tarkistin monesti, että "onko kaula käännetty väärinpäin", kuten Henrix. Jos kiinnostaa, niin tsekkaa Kluson Banjo Tuners.. sellaset nuo on. ;) |
mikaman 05.03.2024 08:59:34 | |
---|
fox: Jos kiinnostaa, niin tsekkaa Kluson Banjo Tuners.. sellaset nuo on. ;) Kävin katsomassa, ja tietomäärä nousee taas. Ei taida olla kuitenkaan kaikissa Firebirdeissä, vaan osassa malleissa erikseen. |