Shredator: Ongelma on enemmänkin kitaristeissa, jotka ovat liian konservatiivisia. Mikä konservatiivisuus on liikaa? Jos haluaa roudata putkivehkeitä laamapaita hiestä lotisten, niin omapa on asiansa :) Ollaanpa jo hieman aiheen vieressä! En ole musiikin asiantuntija. |
Shredator 30.01.2024 12:25:18 (muokattu 30.01.2024 12:29:16) | |
---|
Kefiiri: Mikä konservatiivisuus on liikaa? Jos haluaa roudata putkivehkeitä laamapaita hiestä lotisten, niin omapa on asiansa :) Ollaanpa jo hieman aiheen vieressä! Tarkoitan tällä sitä, että markkinoilla on ollut montakin fiksua laitetta ja keksintöä, mutta niiden valmistus loppuu lopulta kun kysyntää ei ole tarpeeksi. Kitaristit kun aina halajavat niitä TRVE-klassisia ratkaisuja hyvinkin uskollisesti. Ja loput vetävät sitten digeillä. E. Eikä silleen olla aiheen vieressä, koska Gibsonien tapauksessa tämä pitää varsinkin paikkansa. Tarjolla olisi vaikka kuinka hyviä ratkaisuja, mutta Les Paulit eivät edelleenkään pysy vireessä, koska rakenne pitää olla authentic. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Kefiiri 30.01.2024 12:29:17 (muokattu 30.01.2024 12:30:28) | |
---|
Shredator: Tarkoitan tällä sitä, että markkinoilla on ollut montakin fiksua laitetta ja keksintöä, mutta niiden valmistus loppuu lopulta kun kysyntää ei ole tarpeeksi. Kitaristit kun aina halajavat niitä TRVE-klassisia ratkaisuja hyvinkin uskollisesti. Ja loput vetävät sitten digeillä. Niin, totta joo että putkijäärät haittaavat näppärämpien laitteiden yleistymistä. On se noinkin. Mutta Les Paulin vireessä pysymisestä/pysymättömyydestä huomauttelu on aiheen vierestä kirjoittamista ;) En ole musiikin asiantuntija. |
McNulty 30.01.2024 13:51:35 | |
---|
Tää on sikäli veikeä, että keskustelu menee aina rööri/digi-vastakkainasetteluksi. Tästähän ei pitäisi olla kyse, koska molemmille on paikkansa ja käyttökohteensa. Sen vain totean, etten ole kertaakaan saanut digivehkeistä samaa fiilistä, kuin putkikoneesta. Tuonne FB:n puolelle johonkin Uraltonen ketjuun kirjoitinkin, että mun ensimmäinen kokemus putki-Marshallista oli sellainen vanha Marshall Major 200W nuppi ja sen alla pari 4x12" kaappia. Kun olin ennen sitä soitellut vain trankkucomboilla, niin en tiennyt yhtään mitä tapahtuu kun laitetaan volumea ja räväytetään sointu kitarasta. Meinasin kuolla. Sen verran kovaa nimittäin tuli ja ilma siirtyi. Tuohon fiilikseen ei pääse koskaan digivehkeellä luurit päässä. Toisaalta, en ole koskaan saanut putkikoneesta yhtä nappia painamalla samaa kirjoa ihan toimivia kotisoitteluun ja äänittämiseen kelpaavia soundeja kuin vaikkapa HX Stompista. Ehkä pitää hommata joku Mesan 2x90W putkipääte ja käyttää jotain mallintavaa etuasteena sen kanssa. Ehkä se voisi toimia. Mä vaan henk.koht. tykkään kun putkicomboissa tai nupeissa on se "oma juttu". Mutta en mä silti halua kyllä nyky-Gibsonia/Mesaa ostaa. Tarjolla alkaa olemaan niin paljon vaihtoehtoja, ehkä jopa yli saturaatiopisteen. Menee jo vaikeaksi minne rahansa hassata ;) moving in stereo |
Pepe-13 31.01.2024 01:08:18 | |
---|
rosberg: Mulla on Princeton Reverb himassa ja keinokuorma siinä välissä. Hyvin toimii. Olen varma, että saan aina rahani takaisin siitä - Tone Mastereita näkyy jo turuilla ja toreilla hyvään hintaan. Ei nyt tuon hintaluokan tuotteissa kannata miettiä liikaa rahojen saamista takaisin. Kysymys on käyttöesineestä, ei sijoituksesta. Getting high in the morning / Buying things off the internet / Sports |
rosberg 31.01.2024 07:12:27 | |
---|
Ehkä juuri Gibson-harrastajia kiinnostaa se että asiat on niin kuin ne silloin oli niin kitaroissa kuin vahvistimissakin? Mä ehkä olen elänyt liikaa ankeina aikoina - Iiro Viinanen kummittelee edelleen unissa - mutta jos laittaa touhutonnin vahvariin ja kuuden vuoden päästä siitä saa vaihdossa tonnin tai 300, niin on se sijoitushorisonttiajattelussa hieman päin persettä. Kannattaa vähät rahat laittaa viisaasti klassikoihin? Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
phiit 31.01.2024 07:17:30 (muokattu 31.01.2024 07:20:40) | |
---|
Shredator: Eihän tämä pidä paikkaansa alkuunkaan. Perustoimintaidea rakentuu saman keksinnön ympärille, kyllä. Tilanne on siis sama kuin vaikkapa polttomoottorien tai aseiden kanssa. Kehityshän on ollut todellisuudessa huikeaa ja esim- uuden sukupolven vahvistimet hyödyntävät hienosti analogisen ja digitaalisen tekniikan hyviä puolia. Ongelma on enemmänkin kitaristeissa, jotka ovat liian konservatiivisia. Ei se perus putkitekniikka ole kyllä mihinkään kehittynyt |
fretnut 31.01.2024 09:26:20 | |
---|
rosberg: Mä punnitsin kaksi laukkua Custom Shopin normaali LP -laukku (2007) 3600g Custom Shopin Tweed LP -laukku (2004) 3843g (tässä linkki https://reverb.com/item/2415428-200 … -only-for-brazilian-stinger-guitars) Custom Shopin Lifton case 3872g GWW:n DC LP CS snake skin -laukku 4366g Lisäsin nuo kaksi alinta riviä muokatessani. Palaan vielä tähän laukkuasiaan: punnitsin vm. 2020 LP Special Costa-Rica -laukun. Painoa vaivaiset 5,55kg. Siihen päälle liput, laput, hihna ja säätöavain 300g. Soundi painaa? |
Shredator 31.01.2024 09:37:04 | |
---|
phiit: Ei se perus putkitekniikka ole kyllä mihinkään kehittynyt Ei kannata korjata sitä mikä ei ole rikki, siksi vertaus aseisiin ja autoihin :) Putkitekniikka on myös kehittynyt vuosikymmenien varrella, esim. biasoinnin osalta. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
phiit 31.01.2024 11:07:45 (muokattu 31.01.2024 11:08:55) | |
---|
Shredator: Ei kannata korjata sitä mikä ei ole rikki, siksi vertaus aseisiin ja autoihin :) Putkitekniikka on myös kehittynyt vuosikymmenien varrella, esim. biasoinnin osalta. ei myöskään kannata jämähtää paikoilleen kun asiat saa tehtyä tehokkaammin ja edullisemmin, itellä ei ainakaan ole mitenkään erityisen ikävä esim kuvaputki tv:itä |
p130 31.01.2024 11:38:19 | |
---|
Shredator: Ei kannata korjata sitä mikä ei ole rikki, siksi vertaus aseisiin ja autoihin :) Putkitekniikka on myös kehittynyt vuosikymmenien varrella, esim. biasoinnin osalta. Jos ei havaitse kehitystä minkä tahansa 50-luvun kitaravahvistimen ja modernien hinnat alkaen - kamojen, tai vaikka kalliimman pään Mesan välillä, niin silmä- ja korvalääkäriin hakeutumista suosittelen. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
phiit 31.01.2024 11:50:43 (muokattu 31.01.2024 11:51:01) | |
---|
p130: Jos ei havaitse kehitystä minkä tahansa 50-luvun kitaravahvistimen ja modernien hinnat alkaen - kamojen, tai vaikka kalliimman pään Mesan välillä, niin silmä- ja korvalääkäriin hakeutumista suosittelen. Silti ne samat putket niissä edelleen hehkuu toisinkuin prosessointi joka kehittyy joka vuosi |
p130 31.01.2024 12:05:59 | |
---|
phiit: Silti ne samat putket niissä edelleen hehkuu toisinkuin prosessointi joka kehittyy joka vuosi Samanlaiseen koodiin ja arkkitehtuuriin digilaitteet perustuvat tänään, kuin vuonna 2000. Eikö vain? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
phiit 31.01.2024 12:15:24 (muokattu 31.01.2024 12:17:53) | |
---|
p130: Samanlaiseen koodiin ja arkkitehtuuriin digilaitteet perustuvat tänään, kuin vuonna 2000. Eikö vain? Juu ei, esim Applekin toi oman M sarjan suorittimensa vasta parisen vuotta sitten markkinoille, toki perustuu ARM arkkitehtuuriin mutta mennään silti kehittäen eteenpäin. Ei nyt kovin paljoa ole saatunut vaikkapa EL34 putkille kehitystä tapahtuneen vuosikymmenten aikana. |
p130 31.01.2024 12:17:28 (muokattu 31.01.2024 12:17:56) | |
---|
phiit: Juu ei, esim Applekin toi omat M sarjan suorittimensa vasta parisen vuotta sitten markkinoille. En tunne asiaa tarkemmin, mutta näiden teknologiassa ei kai ollut mitään mullistavaa? Mitä kitarakamoja Apple valmistaa? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
phiit 31.01.2024 12:18:35 (muokattu 31.01.2024 12:20:33) | |
---|
p130: mutta näiden teknologiassa ei kai ollut mitään mullistavaa? Mitä kitarakamoja Apple valmistaa? Käytettäis varmaan edelleen kuulaskeutujan prosessointia jos ei joka vuosi jotain mullistavaa tällä saralla tapahtuisi, mieti nyt mikä tehotietokone perus kännykkäkin on vs 60 luvun tietotekniikka. Logicissa ollu plugareita jo 20v ja Mainstagea käyttäny mm Alex Lifeson ihan rundilla Macin kera. |
p130 31.01.2024 12:21:11 | |
---|
phiit: Logicissa ollu plugareita jo 20v ja Mainstagea käyttäny mm Alex Lifeson ihan rundilla Macin kera. Entä ne huomattavat kehitysaskeleet? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
phiit 31.01.2024 12:22:37 | |
---|
p130: Entä ne huomattavat kehitysaskeleet? Oliko 60 luvulla Logicia? Saati läppäriä? Oliko Muusikoiden.netiä? |
Shredator 31.01.2024 12:24:15 | |
---|
phiit: ei myöskään kannata jämähtää paikoilleen kun asiat saa tehtyä tehokkaammin ja edullisemmin, itellä ei ainakaan ole mitenkään erityisen ikävä esim kuvaputki tv:itä Markkinoilla on paljonkin vahvistimia jossa on pystytty hyödyntämään biasointitekniikan ja päätepuolen kehityksellä putkitekniikan teho/hyötysuhdetta. Ei missään nimessä ole jämähdetty paikoilleen. Vai mitä sinä itse siis tekisit paremmin tai mitä muutoksia kaipaisit? Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
phiit 31.01.2024 12:25:22 | |
---|
Shredator: Markkinoilla on paljonkin vahvistimia jossa on pystytty hyödyntämään biasointitekniikan ja päätepuolen kehityksellä putkitekniikan teho/hyötysuhdetta. Ei missään nimessä ole jämähdetty paikoilleen. Vai mitä sinä itse siis tekisit paremmin tai mitä muutoksia kaipaisit? Siirryin pois putkivahvistimista jo 15v sitte eikä ole tarvinnu katsoa taaksepäin. |