Aihe: Iron Maiden, Vol II
1 2 3 4 5159 160 161 162 163174 175 176 177 178
mpekkanen
15.12.2023 09:07:37
Henri Henri Olavi: Samaa mieltä, mutta munsta noille osuu kyllä pahoja hutejakin. Joka levylle. Otetaan esimerkiksi vaikka Rime of the Ancient Mariner. Sanoituksellisesti ja sävellyksellisesti sellainen pökäle, ettei mitään rajaa. En tajua miten niin pahasti on jäbillä arviointi pettänyt.

Itse kuuntelen Powerslavea kokonaisuutena ja minusta tuo pitkä viimeinen levyn biisi toimii ihan hyvin. Oma kielitaito on niin huono, etten tiedä mitä siinä lauletaan ja oikeastaan ei edes kiinnosta.
Joskus joku kaveri sanoi minulle, että jos ymmärtäisin paremmin englantia, niin monet suosikit ei olisi enää niin hyviä. Noin se menee ja ei haittaa yhtään.
Nyt voi keskittyä enemmän musiikkiin kun en turhaan kuuntele mitä lauluissa lauletaan. Perinteisesti rock musassa on aika typeriä ja yhdentekeviä sanoituksia.
Regalis Apertura
15.12.2023 10:06:51
dajackal: Esimerkiksi Deep Purple on julkaissut vielä Rapture of the Deepin jälkeenkin neljä lättyä, joiden musiikillinen anti taitaa olla nollan ja yhdentekevän välimaastossa. Uriah Heepiltä on tullut tällä vuosituhannella viisi levyä ulos, hardcore-fanien lisäksi kukaan tuskin osaa nimetä näiltä yhtään biisiä.

Menee hieman off-topikiksi mutta en malta sanoa että Rapture oli kyllä ilmestyessään ainakin mulle aika pettymys... Biiseistä ei juuri jäänyt mieleen muita kuin nimibiisi. Taitaa olla huonoin Morsen ja Aireyn ajan levy? Mitä Heepiin tulee niin Purpleen verrattuna uusimpien levyjen taso on kuitenkin pysynyt suht tasaisen hyvänä. Biisejä voisin kyllä nimetä mutta taidan jättää sen Heep-topikkiin;)...
Henri Henri Olavi
15.12.2023 10:12:36 (muokattu 15.12.2023 10:12:42)
mpekkanen: Perinteisesti rock musassa on aika typeriä ja yhdentekeviä sanoituksia.

Rock on aika laaja käsite, mutta näinhän se tietyllä tapaa on. On Maidenilla upeitakin sanoituksia, kuten vaikkapa Infinite Dreams.
Laughter is the most powerful banishing ritual.
phiit
15.12.2023 10:19:18
mpekkanen: Itse kuuntelen Powerslavea kokonaisuutena ja minusta tuo pitkä viimeinen levyn biisi toimii ihan hyvin. Oma kielitaito on niin huono, etten tiedä mitä siinä lauletaan ja oikeastaan ei edes kiinnosta.
Joskus joku kaveri sanoi minulle, että jos ymmärtäisin paremmin englantia, niin monet suosikit ei olisi enää niin hyviä. Noin se menee ja ei haittaa yhtään.
Nyt voi keskittyä enemmän musiikkiin kun en turhaan kuuntele mitä lauluissa lauletaan. Perinteisesti rock musassa on aika typeriä ja yhdentekeviä sanoituksia.

Holy Smoke! :)
Tympee Huttunen
15.12.2023 10:24:51 (muokattu 15.12.2023 10:26:00)
phiit: Holy Smoke! :)

Tuo on minusta ihan rehellisesti yksi Maidenin parhaita biisejä. Todella kova rock-biisi, missä jotenkin näyttäytyy peribrittiläinen Monty Python-meininki. Täyttä koukkuahan tuo on ja video on mainio.

Lyriikathan tuossa on todella hyvät ja kriittiset.
StJerky
15.12.2023 11:09:34
Tympee Huttunen: Tuo on minusta ihan rehellisesti yksi Maidenin parhaita biisejä. Todella kova rock-biisi, missä jotenkin näyttäytyy peribrittiläinen Monty Python-meininki. Täyttä koukkuahan tuo on ja video on mainio.

Ainakin paras video.
phiit
15.12.2023 11:41:59
Tympee Huttunen: Tuo on minusta ihan rehellisesti yksi Maidenin parhaita biisejä. Todella kova rock-biisi, missä jotenkin näyttäytyy peribrittiläinen Monty Python-meininki. Täyttä koukkuahan tuo on ja video on mainio.

Biisihän on pirun hyvä
Henri Henri Olavi
15.12.2023 11:45:23
Tsiisus teidän kanssa :---D
Hessos
15.12.2023 13:14:46

No Prayer on oikein hyvä rokkilevy, mutta se on huono Maiden-levy. Jos haluan kuunnella Maidenia, en halua kuunnella tuommoista.
ryhä / valas / pyhä / graal
Twinkle
15.12.2023 13:45:06
Henri Henri Olavi: Rock on aika laaja käsite, mutta näinhän se tietyllä tapaa on. On Maidenilla upeitakin sanoituksia, kuten vaikkapa Infinite Dreams.

on siellä hyviä sanoituksia mutta toisaalta myös melkosta jöötiä. Muistan aina sen kun me nuorina miehinä kuunneltiin ekaa kertaa Piece of Mindia ja sieltä kappaletta Quest for Fire, se "In a time when dinosaurs walked the earth / When the land was swamp and caves were hooooome" niin vierestä huoneesta tuli epäuskoinen ihminen kysymään että mitä vittua se oikeen laulaa, kuulinko oikein.

Olihan ne vähän hoopot sanat, mut sitä se oli - bändissä silloin viehätti myös se että ne biisit käsitteli myös muutakin kuin panemista toisin kuin monet aikalaisensa. Joitakin hyviä elokuviakin on tullu katottua näiden lyriikkojen pohjalta, Quest for Fire ei ole yksi niistä, mutta tuli katottua joo.
phiit
15.12.2023 14:42:35
Hessos: No Prayer on oikein hyvä rokkilevy, mutta se on huono Maiden-levy. Jos haluan kuunnella Maidenia, en halua kuunnella tuommoista.

elä ny, hyvä levyhän se o, just itellä pyöri toissapäivänä vallan C-kasetilta läpi
Twinkle
15.12.2023 15:42:13
phiit: elä ny, hyvä levyhän se o, just itellä pyöri toissapäivänä vallan C-kasetilta läpi

On se varmaan huonoin ennen 2000-lukua julkaisuista levyistä tai ainakin huonommasta päästä, en oikeen tiiä miten suhteuttaisin ne Di'annon aikakauden levyihin kun ne on vähä köppäisiä vähän semmosilla erilaisilla tavoilla.

On No Prayerissa toki hyvääkin mutta siinä on aika paljon kummaa - Ehkä suurimpana on se Dickinsonin laulutyyli joka oli silloin semmoista säveleen rähjäämistä kun se tulkitsee siinä aika "väkevästi", se sopii joihinkin biiseihin ja joihinkin sit ei.
Henri Henri Olavi
15.12.2023 15:49:20
Twinkle: On se varmaan huonoin ennen 2000-lukua julkaisuista levyistä tai ainakin huonommasta päästä, en oikeen tiiä miten suhteuttaisin ne Di'annon aikakauden levyihin kun ne on vähä köppäisiä vähän semmosilla erilaisilla tavoilla.

Täh? Eka ja Killershän ovat mahtavia levyjä. Mun Maiden top-3 on SSOSS, Killers, S/T.
shuffle
15.12.2023 16:23:24
Noin kokonaisuutena Somewhere in Time on minusta Maidenin komein paketti. Tuotanto on upeaa, materiaali vahvaa ja bändi huippukunnossa. En olisi välttämättä ollut tätä mieltä kolmekymmentä vuotta sitten. Silloin SiT kuulosti vähän liian taiteelliselta ja siistiltä Powerslaven jälkeen, mutta vuosikymmenet ovat muuttaneet mielipidettä. Olin minä siitä kyllä jo sen ilmestyessäkin innoissaan, ostin mm. Fazerilta sen tabulatuurikirjan. Ensimmäinen albumi on hieno myös. Siinä on sitä 70-luvun loppupuolen Lontoon ilmapiiriä ja punkhenkeä. Se on vähän kuin Smackin debyytti, se kuulostaa kadulta. Tailgunner-biisistä olen aina tykännyt Prayerillä.
Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds
Twinkle
18.12.2023 08:17:07
Henri Henri Olavi: Täh? Eka ja Killershän ovat mahtavia levyjä. Mun Maiden top-3 on SSOSS, Killers, S/T.

Ite en kyllä jaksa yhtään. Mut toki olen vähän jäävi sinällään sanomaan kun Killers oli aikoinaan viimeinen levy jonka Maidenilta onnistuin haalimaan, siinä vaiheessa siis voidaan puhua onnistumisesta kun levyjen ostaminen oli vielä verraten vaikeeta taloudellisesti ja aika pitkälle oltiin myös kiinni siitä, mitä divarista sattuu just silloin löytymään kun se 30 markkaa onnistui jostakin haalimaan.

Killers joka tapauksessa jäi hirveen vähälle kuuntelulle silloin, vois kyllä ottaa nyt taas kokeiluun kun siitä on varmaan kohta 25 vuotta kun sitä viimeksi yritti ajatuksella kuunnella.

Voisin ottaa hommaksi kuunnella ne kaikki, josta voiskin tehä youtube-sarjan ja "reagoida levyihin".
Henri Henri Olavi
18.12.2023 09:23:00 (muokattu 18.12.2023 09:23:19)
Tympee Huttunen: Nykyään arvostaa ihan eri tavalla sitä energiaa ja raakuutta, mikä noilla levyillä on. On se vaan huikea bändi ollut aina.

Ei Dickinson olisi mitenkään sopinut laulamaan kahden ekan levyn biisejä. Kun kuuntelen niitä paria kappaletta, joita vetävät/ovat vetäneet livenä kahdelta ekalta levyltä Dickinsonin kanssa, eivät ne toimi ollenkaan. Siihen soundiin ja niihin biiseihin Di'Anno on the dude. Mulle henk. koht. The Number Of The Beast oli aivan älytön pettymys kahden ekan levyn jälkeen ja pidän sitä toiseksi huonoimpana Maiden-levynä heti No Prayerin jälkeen (aikakaudella S/T-Fear Of The Dark, jonka jälkeen loppui mun Maidenin kuuntelu).
Tuomoo
18.12.2023 21:58:06
Twinkle: Ite en kyllä jaksa yhtään. Mut toki olen vähän jäävi sinällään sanomaan kun Killers oli aikoinaan viimeinen levy jonka Maidenilta onnistuin haalimaan, siinä vaiheessa siis voidaan puhua onnistumisesta kun levyjen ostaminen oli vielä verraten vaikeeta taloudellisesti ja aika pitkälle oltiin myös kiinni siitä, mitä divarista sattuu just silloin löytymään kun se 30 markkaa onnistui jostakin haalimaan.

Killers joka tapauksessa jäi hirveen vähälle kuuntelulle silloin, vois kyllä ottaa nyt taas kokeiluun kun siitä on varmaan kohta 25 vuotta kun sitä viimeksi yritti ajatuksella kuunnella.

Voisin ottaa hommaksi kuunnella ne kaikki, josta voiskin tehä youtube-sarjan ja "reagoida levyihin".

Kohtahan on taas tammikuu, ja vuorossa on perinteinen vuoden aloitus: alkuun kuuntelen koko Iron Maidenin tuotannon, ja heti perään koko Rushin tuotannon. En ole tämän vuoden aikana Maidenia hirveämmin kuunnellut, muutoin kuin kesän keikan jälkimainingeissa tuli kuunneltua, ja toki tuo tammikuun projekti myös. Mutta nyt kun tässä eräänä iltana kitaralla rämpyttelin ja laitoin Powerslaven soimaan, niin vaikka bändin tuotanto on niin täysin läpikaluttua kuin voi olla, silti siellä pistää aina korvaan tiettyjä mukavia koukkuja. Oikeastaan jokaisella levyllä jopa.

Debyyttialbumi ei mulla nouse suosikkilistalla kovinkaan korkealle, mutta Killers menee ehkä jopa kakkoseksi Somewhere in timen jälkeen. Jotenkin se raakuus ja Di'Annon kiekuminen lämmittää sydäntä.
19.2.2021 never forget
LTViihde
28.01.2024 15:35:54
Die with your boots on ja Heartin Barracuda. Bruce on ottanut vaikutteita :D
HaloOfFlies
30.01.2024 17:20:20

Henri Henri Olavi: Ei Dickinson olisi mitenkään sopinut laulamaan kahden ekan levyn biisejä. Kun kuuntelen niitä paria kappaletta, joita vetävät/ovat vetäneet livenä kahdelta ekalta levyltä Dickinsonin kanssa, eivät ne toimi ollenkaan. Siihen soundiin ja niihin biiseihin Di'Anno on the dude. Mulle henk. koht. The Number Of The Beast oli aivan älytön pettymys kahden ekan levyn jälkeen ja pidän sitä toiseksi huonoimpana Maiden-levynä heti No Prayerin jälkeen (aikakaudella S/T-Fear Of The Dark, jonka jälkeen loppui mun Maidenin kuuntelu).

Prowleristahan on olemassa Dickinsonin laulama versio joka hakkaa alkuperäisen mennen tullen.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)